Jag är idag hemma i stan´ för att tvätta och lite annat ”tråkgöra” annars bor jag mest i sommarstugan nu under semestern. Jag kommer hem en sväng i början på nästa vecka också innan det bär iväg söderut så jag kan kolla om någon har kunnat hjälpa mig i mitt dilemma (trotts semestertider).
Det är inte lätt att klara sig själv utan varken el eller bredband när man invaderas av löss, liljebaggar, andra kusar, akuta behov av växtflytt, grävande av nya rabatter osv. när man är van att kunna gå in här på odla och ställa sina frågor och snabbat få råd.

Rapport från ”rosgropen”
Jag kan meddela att alla rosorna från Rosenposten verkar leva och må bra trots 10dagar med ”snigelpost” från Danmark. Rosorna från Flora Linnea är det lite mindre go i ännu så länge men de var också mycket mindre än Rosenpostens.
Sötaste rosorna kom ändå från Jeanette/Blomkrukan. 2 st M Bluch och 2 M Sunrise, knappt 30 cm höga men med blomknoppar som ännu (efter en vecka) inte fallit av.

Uppdaterad dokumentation kommer i almbumet så snart det finns något som syns på ett fotografi

Fotoalbum "Rosgropen"
Anledningen till att jag har ett trängande behov av att få fram info om Lötas småkanadensare är att ”Hjärtevännen” föreslagit ännu en liten rosenrabatt och då måste man ju omedelbart ta chansen. Han hann inte mer än knysta rabatt så var den grävd, gödslad, jordförbättrad och klar. Det finns plats för tre rosor + lite sällskapsväxter i den rabatten
Det kommer förmodligen också att bli en Hansaland och en Blanc Double de Coubert som ska stå precis vid skogsbrynet.
/Anki