Full version: Persikor
Sven Karlsson
Om ni besker en trdgrdsmstare eller plantskola eller gardencenter av vad slag det m vara Titta efter Persikor som Riga, Red Haven, Moscow Velvet s hr grna av er till mig. Jag behver okulerings- och ymp- ris redan i hst och vintern. Om du har ngot av nmda trd s hr av dig s jag fr bli ved allt som klipps den. Jag har grundstammar frdiga som vntar och om jag fr ngot lngre tid p mig kanske gr och gra kurs p din ort genom trdgrdsfreningen och vuxenskolan? (Har bara tv trd Frost som ej blommade 2 meter hga som riktiga trd kpt i tomelilla Men behver vxa till.
Jag kper krnor till samma sorter Hr av er s att jag kan planera bttre
thomaswahlqvist
Riga sljs vl i OSBY.
Kp dr s slipper du ympa.
Hur har du haft det med krussjukan p 5-7 riga Persikor?
thomaswahlqvist
Sk din Persika p Stngby plantskola.
Sven Karlsson
jAG sker p internet om och p persikor och ibland funderar man om internet r fr modernt fr mnga i affrsvrdlden? En del har hemsidor som priserna inte stmmer, andra har slt slut men p hemsidan str det att de sljer och ringer man och frgar blir de nstan arga. i bland undrar man om de vill slja och vad de sljer?
Varfr inte ha en levande hemsida s man ser och de har det de sger att de sljer?
Ni som har ngon av de sorter jag frgar efter och fr frukt och inte sjlv leker med krnorna vill ni intege bort dem i stllet fr att kasta dem som kompost? Om ni spar dem sedan medelar mig sort och antal s fr ni frakten betald. Jag kommer att stta dem fr att f planta och sedan ta ympris av dem fr att stta dem p annan grundstam. Tyvrr s har grundstammen svrt att ta emot ympen. (Det r meningen att alla i vr by skall fr ett trd persika fr att bli lite anorlunda p svrt avbefolkat Norrland)
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon