Sidor: 1, 2, 3
Gertie
CITAT (VeraCB @ 03-08-2006, 22:45)
Hej Gertie!
Ödesträd kan jag ta sticklingar av!
Det är inga kraftiga rankor, men de brukar ta sig fort!
Det är den vanliga Clerodendrum thomsoniae.

tillägg:
Blueberry Mint har jag inte, men kanske några andra SP, kan kolla vad jag har om du är intresserad av andra också.

Har PM:at dig.
Zitrus
Jag har klippt lite i min hoya Bella som vuxit som ogräs den sista tiden.

Sedan har jag även två pelargoner satta på rotning. En Mrs Saltzer Bevis och en ljust laxrosa med lite mörkare blad med svag zon som jag tyvärr inte vet namnet på. Bilder finns rolleyes.gif Mina pellisar

Lite senare bir det säkert flera pelargoner, häng, som söker nytt hem men dom blommar ju så fint nu!

Byter gärna mot pelargoner om någon är intresserad wink.gif wub.gif
jennyp
CITAT (Ullet @ 12-07-2006, 08:26)
jag har lite gummiplanta, paradisträd om det är intressant och så ett gäng zonale-pelargoner som jag tyvärr inte vet namnet på helt säkert. Jag är ny på pellisar så jag vet inte riktigt hur jag säkert ska identifiera dem rätt. Har även en hängfuschsia "dollarprincess" och lite kaktusar, passiflora, hoyor och annat. Nåt som kan vara intressant?

JAg har redan paradisträd men annars är allt av intresse. Skriv vad du vill ha så byter vi. smile.gif

oj detta hade jag ju helt missat unsure.gif

Nåja, jag är intresserad av det mesta jag med, vad har du??
Ullet
Mårbackor i massor, likadant med Norrland. smile.gif

Sedan Black magic red
Black appleblossom (har en rotad)
appleblossom orbit
white orbit
avanti vit
pink eggshell (finns två riktigt bra rotade av den)
Mrs JJ KNight
PAC Blanca
Happy face mex
tomcat
maxican tomcat

Lavender lad
godfrey's pride
MRS Salter bevis
Fireworks light pink
White glitter
pagoda
white birds egg
cooks birde egg
Annsbrooks pluto
Varigated fragrans
Charity
White butterfly
Några onamnade kaktusblommande (jättefin enl mig och en rödblommande som påminner om mini chzech)
Helena
Bildestone
Appleblossom rosebud
Bornholm (har rotad planta där)

och en massa andra sorter som jag inte kommer på i brådrasket. Vill du byta mot ex passiflora el ngt annat så är det okej med mig.

Mvh Ullet
_weronica_
Hej

Jag undrar ifall någon har antingen fröer, små plantor, sticklingar el. plantor av köttätande växter till byte eller salu???

Tack på förhand

Weronica
Åbo
Zazu!

Har du fått mitt PM? Jag är beredd att byta växter nu om du fortfarande är intresserad. Hör av dig.

Åbo
Gertie
Någon som har sticklingar av Karamellblomma (Crassula coccinea)
att byta bort?
Lemmon
Letar efter en enkel helvit Hibiskus med runda blommor. (ingen helikopter ) rolleyes.gif
Är även intresserad av att köpa eller byta till mig sticklingar av andra runda enkla sorter.

Har rotade sticklingar av nr. 5 och nr. 6 i mitt fotoalbum att byta med.
catlady
Räknas pelarkaktus till krukväxter? Försöker i så fall här inne också! Vill gärna hitta ett nytt hem till min fina gamla kaktus, 1,5 m. hög, med tre stammar. Any takers?
Lars-Olof Arvids
Jag har fortfarande gott om blomstervaggor (Rhoeo spathacea) om någon vill byta. smile.gif

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon