Full version: känguruäpple
Sidor: 1, 2
Gillan
CITAT (sqrulan @ 19-08-2007, 23:33) *
Jätte fin! Har du flera plantor bredvid varandra?

Ja,nog ska jag spara frön om dom nu hinner mogna,man kanske kan
låta dom mongna inne om det blir kallt.

Ja sqrulan, det är tre st bredvis varandra. Har gjort så på ett par ställen till för att se om det skulle kunna gå att "få till" nåt som liknar dungar av dem. Jag har så mycket "periferi" här och har nån vag tanke om att blanda Känguruäpplen, Sprätt-i-väg (Balsamin) och nåt mer vildvuxet. Tror det kan bli ganska mysigt. Förra året hade jag till och med en hel "urskog" av Tomatillos som hade frösått sig. Det var faktiskt en ganska häftig syn. Så vi får se vad jag hittar på i framtiden.

Det där med att ta in fröna för att låta dem mogna är jag inte den rätta att svara på eftersom jag inte har nån erfarenhet än.
Irene_L
[attachment=6570:grönt.JPG][attachment=6571:känguru.JPG][attachment=6572:blommor
.JPG]Mina känguruäpplen satte jag i en rabatt under ett träd. Det blev nog lite för mörkt för dom för dom grenade inte sig förrän dom var 1,5-2 meter och då började dom blomma.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon