Full version: jaha!
Sidor: 1, 2
lilla mamma
prima
netaave
Fortsätt gärna att skriva och diskutera i tråden men jag kommer inte att skriva mer.
lilla mamma
hördu Neta. varför skulle du inte kunna det. De bits rätt hårt nu myggena uppenbarligen, men varför skulle de tysta dig för?
netaave
CITAT (lilla mamma @ 23-07-2006, 15:01)
hördu Neta. varför skulle du inte kunna det. De bits rätt hårt nu myggena uppenbarligen, men varför skulle de tysta dig för?

Nej det är inte därför jag bara känner att orken tryter, dessutom tycker jag Amaria får fram budskapet bättre än jag.
Har dessutom en av mina föräldrar dålig på sjh dessutom, vi har blivit tillsagda "att vara beredda" så jag fokuserar där några dar, går in och läser när jag orkar bara.
Skriver nåt lite här och där, men inte här. tongue.gif
Anki på Öland
CITAT (amaira @ 23-07-2006, 09:52)
"Likheten i symtom" skriver jag, men menar faktiskt omgivningens "symtom", eller snarare reaktioner.

Det kanske inte är så konstigt att man får "handfasta generella råd" som också kan tydas som "fyrkantiga" när man kommer med ett sånt konstaterande på ett forum som Odla - det är ju faktiskt ett forum där saker "stöts och blöts" - vill man ha mera specifika råd eller bara medhåll kanske ett forum för just den sjukdomen passar bättre. Här har ju, som nämnts, ingen av oss speciell kännedom om just det speciella handikappet. Men det kanske bara var ett "stackars dej" utan diskussioner eller råd netaave egentligen ville ha.
Anki
netaave
CITAT (Anki på Öland @ 24-07-2006, 16:52)
Men det kanske bara var ett "stackars dej" utan diskussioner eller råd netaave egentligen ville ha.
Anki

Diskussioner är väl alltid bra, men inte hade jag trott att problemet skulle lösa sig med hjälp av odla! Så har ju knappast hänt heller. Tycker samtidigt att man inte ska skriva något alls om man inte känner till problemet, då räcker det faktiskt med ett "stackars dig"
forget-me-not
CITAT (netaave @ 24-07-2006, 19:32)
Men det kanske bara var ett "stackars dej" utan diskussioner eller råd netaave egentligen ville ha.
Anki

Diskussioner är väl alltid bra, men inte hade jag trott att problemet skulle lösa sig med hjälp av odla! Så har ju knappast hänt heller. Tycker samtidigt att man inte ska skriva något alls om man inte känner till problemet, då räcker det faktiskt med ett "stackars dig"

blink.gif
Magdis
CITAT (netaave @ 24-07-2006, 20:32)
Tycker samtidigt att man inte ska skriva något alls om man inte känner till problemet, då räcker det faktiskt med ett "stackars dig"

Jag har låtit bli att skriva något eftersom jag inte alls har någon erfarenhet av handikappade barn, men det är ju faktiskt inte sant att Reserv inte skulle ha det. Han har ju en multihandikappad son, så han om nån vet väl vad det handlar om.
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-07-2006, 21:55)
Tycker samtidigt att man inte ska skriva något alls om man inte känner till problemet, då räcker det faktiskt med ett "stackars dig"

Jag har låtit bli att skriva något eftersom jag inte alls har någon erfarenhet av handikappade barn, men det är ju faktiskt inte sant att Reserv inte skulle ha det. Han har ju en multihandikappad son, så han om nån vet väl vad det handlar om.

Så har man ett handikappat barn, då vet man per automatik hur det är att ha det oavsett handikapp menar du?
Intressant synsätt! Som jag inte håller med om.
pejori
CITAT (netaave @ 25-07-2006, 00:48)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-07-2006, 21:55)

Så har man ett handikappat barn, då vet man per automatik hur det är att ha det oavsett handikapp menar du?
Intressant synsätt! Som jag inte håller med om.

ersättningsproceduren är samma. wub.gif
det var väl det tråden handlade om, inte typ av handikapp. wub.gif
birgitek
CITAT (netaave @ 21-07-2006, 00:47)
CITAT (tonic @ 21-07-2006, 00:16)
Du menar att du tycker det är skönt, att trampa ¨på en som redan ligger? ohmy.gif  :o
Ja ja, känns det bra för dej, att såra en annan mäniska?
Försvann din deppighet nu då? sad.gif  :angry:

Om du vet så mycket om FK och hur det ska vara, varför inte ta diskutionen med dom, istället för bland alla okunniga på odla?
Det tar tid på FK, enbart för att det är inte bara din dotter, som behöver vård och olika bidrag. Men var lugn, det kommer retroaktivt.

Kan man häva ur sig som han gör så är man nog sittande iaf.
Jag är väl den som alltid försvarat Reserv och försökt hålla honom kvar, men nu gick han över gränsen.

Vad är det som ska komma retroaktivt? Inget till mig iaf.

Håller faktiskt med om att det är Du som står för övertrampet i det här fallet.
Det Reserv skrev är ju fakta, din dotter är vuxen nu och bör ha sin egen ekonomi, om hennes handikapp är tillräkligt stort kommer hon, inte du, att få de bidrag hon behöver.
Undrar lite varför Du överhuvudtaget skrev inlägget om Du inte vill ha en seriöls disskussion
Birgit Ek
AnitaO
Jag håller med om det som Birgit skriver.

I ursprungsinlägget skrev du att du fått en "inkomstsänkning".
Det är det ju inte frågan om.
Den ersättning som eventuellt ska betalas ut tillhör din dotter, och ingen annan.
Leia
CITAT (amaira @ 23-07-2006, 09:52)
"Likheten i symtom" skriver jag, men menar faktiskt omgivningens "symtom", eller snarare reaktioner.

Det kanske inte är så konstigt att man får "handfasta generella råd" som också kan tydas som "fyrkantiga" när man kommer med ett sånt konstaterande på ett forum som Odla - det är ju faktiskt ett forum där saker "stöts och blöts" - vill man ha mera specifika råd eller bara medhåll kanske ett forum för just den sjukdomen passar bättre.

Kan inte låta bli att hålla med Anki.
Hade inte tänkt att ge mig in denna tråd då min kunskap inte är tillräcklig vad det gäller de olika bidragen.
Men som sagt, vill man bara ha ett "stackars dig" och inget annat, ska man nog inte starta en sådan här tråd.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon