Full version: åhh vad varmnt
Sidor: 1, 2
Alexander-VG-zon3
själv har man jobbat i da i 33c värme .
man har bara druckit mycket annars är jag tålig wub.gif
skönt i da
AnitaO
Det har gått bra långt när det är en fet rubrik på morgontidningens första sida:

IDAG HAR SMHI LOVAT REGN laugh.gif

Såna rubriker är vi kanske inte så van vid i Sverige rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (AnitaGg @ 27-07-2006, 12:32)
Det har gått bra långt när det är en fet rubrik på morgontidningens första sida:

IDAG HAR SMHI LOVAT REGN laugh.gif

Såna rubriker är vi kanske inte så van vid i Sverige rolleyes.gif

jag har redna fått vad regn vi behöver från igårs åsk oväder . marken är fortfarande blöt nu vid denna tid punkt fast solen har stått på hela morron på öst .
Pirum
Jao...fast det kan nog behövas blöta under flera dagar för att jorden verkligen ska suga till sig. Under hela sommaren så har våra potäter i stort sett inte fått nåt regn, och det vi fått har bara gått ner några centimeter i den hårda jorden, så jorden har sett blöt ut men den är egentligen torr sad.gif

Men visst, en åskskur på 60mm ger en del blöta smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Pirum @ 27-07-2006, 13:01)
Jao...fast det kan nog behövas blöta under flera dagar för att jorden verkligen ska suga till sig. Under hela sommaren så har våra potäter i stort sett inte fått nåt regn, och det vi fått har bara gått ner några centimeter i den hårda jorden, så jorden har sett blöt ut men den är egentligen torr sad.gif

Men visst, en åskskur på 60mm ger en del blöta smile.gif

jo dte är ju klart men gräs å sånns markväxande får ju en del av det fast vi har någ några cemneter mer blött om man känne ri jorden .
fast det lilla som kommer skadar ju inte så jag är nyd med det som kom , men dte skulle ju kunna komma mer så det bler riiktikgt blött
Rossi
Sol och värme
Sol och värme
Sol och värme
Sol och värme

Puh .... Har 30 grader på kontoret nu ....
Pirum
45C i Bagdad...bara så att vi som plågas av dagens svenska väder får lite perspektiv...smile.gif Inte för att det hjälper oss iofs...igår duschade jag 3 gånger, den här värmen är mer ansträngande än att motionera.
Alexander-VG-zon3
vi har lite bättre bara 28c
Gurkan
CITAT (Pirum @ 27-07-2006, 13:45)
45C i Bagdad...bara så att vi som plågas av dagens svenska väder får lite perspektiv...smile.gif Inte för att det hjälper oss iofs...igår duschade jag 3 gånger, den här värmen är mer ansträngande än att motionera.

Men dom får ju iaf. regn ... även om regnet mestadels består av granater ! wink.gif

Å du Pirum ... skulle inte du spara duschvattnet till potatislandet ?? wub.gif

Nyheterna igår lovade värmerekord till helgen så vi får väl se, fast nu visar prognosen att det kan finnas chans till regn sön-mån ... men jag tror det när jag ser det.

Just nu är det 29 grader och inte ett moln i sikte. Jobbar extra på kontoret bara för att det är så skönt med AC ... smile.gif
Pirum
Nja, var badvattnet jag tänkte mig...i lägenheten har jag bara dusch. Men, det är såklart ett fasligt slöseri vi ägnar oss åt egentligen, mycket vatten går det åt per dag. Att vattna några stackars tomatplantor drar ju inte lika mycket.

(Däremot gör såklart yrkesodlare av med enorma mängder vatten, i stora delar av exv USA är grundvattnet nu så lågt att det skapar stora problem)
Piccante
Just nu har det dragit in ett ordentligt åskväder över mig, men det regnar ju inte!!!!! mad.gif Det är jätteskönt att det slår om i vädret för det har varit så kvavt, fuktigt och otäkt men växterna behöver vatten oxå. Jag hade hoppats på ett ordentligt åskregn så det blev en riktig rotblöta. Men det bara mullrar.
AnitaO
32 grader i skuggan på norrsidan.
Jag har gett upp alla försök att orka vara ute.
Inte en vindpust.
Humöret hos en höst-människa är på ny bottennivå just nu sad.gif

Någon som kan dansa regndans? rolleyes.gif
cosmos
tongue.gif Kolla Flaxss inlägg,;Jippi!!!
Där säger han dom magiska orden ...som förra gången jag hörde dem uttalas ledde till snökaos i hela Skåne!!
tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Björken
Eftersom jag lovat att inte klaga över värmen efter den vinter vi hade så håller jag mitt löfte. När man sådana vintrar som senast jobbar som tidningsbud så önskar man snö och kyla dit där det hör hemma. när det blir under så pass lång tid. Däremot kan jag tycka att köra tidningar på natten är ett kanonjobb när det är sådan här sommar, shorts och linne gäller även då.
Däremot att slita sig till nästa jobb är inte lika underbart men så illa tvunget för att överleva. Det är inte riktigt det väder man önskar att storstäda en skola i, att klänga upp och ner för stegar, putsa fönster, skura väggar och golv och släpa möbler fram och tillbaka.
Men som jag skrivit tidigare jag är en solälskare men det finns ändå gränser för hurdant man vill ha det när man jobbar.
Så länge jag hade semester njöt jag för fullt av den strålande solen och värmen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon