|
Full version: åhh vad varmnt
Alexander-VG-zon3
24-07-2006, 01:52
hejsan alla for crying out loud hur somnar man lå å snurrade nu i en timme å allt är varmnt å klibbigt . 20c ute å dimman ligger som ett instägnt täcke å ca95fukt% . som en regnskog ute undra vad man ska göra nu sov vidare alla nu
Fast trots att det är så klibbigt så har i alla fall inte vi fått något regn. Bara några få regnstänk igårkväll vid tiotiden och det var knappt märkbart. Puh, det är tryckande. Och det ska bli väldigt varmt nu veckan som kommer. Tydligen är detta den varmaste sommaren på 100 år.
Alexander-VG-zon3
24-07-2006, 10:49
hela denna veckan ska ju nästan bara vara över +30c . i natt var det 96% fukt å 20c fy vad rälit
Nu har jag inga problem att sova på nätterna och inte svettas jag heller men visst var det klibbigt ....
Jag har lite migränkänningar idag och det beror på det konstiga lufttrycket.
Som väl är så blåser det lite idag!
aurinko
24-07-2006, 11:22
Jag riktigt simmar i min säng  men är numera van vid detta  !
malin72
24-07-2006, 11:40
ahhhhhhhh usch ja förstår precis... inte hjälper det med en kalldusch heller lika klibbigt efter några minuter igen....halvmulet idag men fyyyy vad varmt ska få besök ikväll så jag måste tvätta,städa och göra ALLT som jag inte orkat för värmen samt feber på det försöker få barnen att dricka mycket men.... det trycker så mycket att jag är snurrig i huvudet bläääää känns som att man måste byta sängkläder varje dag för det klibbas och rinner ska vi samlas och göra regndansen eller?????  lite åska på det och svalare luft så man kan andas
Alexander-VG-zon3
24-07-2006, 11:45
CITAT (malin72 @ 24-07-2006, 12:40) det trycker så mycket att jag är snurrig i huvudet bläääää känns som att man måste byta sängkläder varje dag för det klibbas och rinner ska vi samlas och göra regndansen eller?????  lite åska på det och svalare luft så man kan andas haha samma här JA både regn å åsk dans skulle behövas nu å verkligen förnya
Alexander-VG-zon3
24-07-2006, 11:46
CITAT (Rossi @ 24-07-2006, 12:15) Nu har jag inga problem att sova på nätterna och inte svettas jag heller men visst var det klibbigt ....
Jag har lite migränkänningar idag och det beror på det konstiga lufttrycket.
Som väl är så blåser det lite idag! oj uscg migrän dte är jobbit har åckså det iblan det svartnar för ögonen sen gör det ont . japp här blåser med i da så det fläktar loite ananrs är dte rätt varmnt ute
Rötmånaden har börjat nu...det känns. Igår hade vi ett tropiskt hällregn här med lite åska och efteråt blev det dimma. Idag är det olidligt hett och klibbigt.
aurinko
24-07-2006, 12:05
Hi hi;har redan startat regndansen till Elvis som sjunger
Alexander-VG-zon3
24-07-2006, 12:16
CITAT (aurinko @ 24-07-2006, 13:05) Hi hi;har redan startat regndansen till Elvis som sjunger  vad bra själv håller jag nästan på att blåsa bort , det tropsika försvann men det kommer väl tillbaka i natt
kristerh
24-07-2006, 12:32
CITAT (aurinko @ 24-07-2006, 12:22) Jag riktigt simmar i min säng  men är numera van vid detta  ! Ska du ta grodan eller kanske nåt annat märke krister
aurinko
24-07-2006, 12:35
CITAT (kristerh @ 24-07-2006, 13:32) CITAT (aurinko @ 24-07-2006, 12:22) Jag riktigt simmar i min säng  men är numera van vid detta  ! Ska du ta grodan eller kanske nåt annat märke krister He he;kanske paddan passar eller den fula fisken
aurinko
24-07-2006, 12:36
CITAT (aurinko @ 24-07-2006, 13:35) CITAT (kristerh @ 24-07-2006, 13:32) CITAT (aurinko @ 24-07-2006, 12:22) Jag riktigt simmar i min säng  men är numera van vid detta  ! Ska du ta grodan eller kanske nåt annat märke krister He he;kanske paddan passar eller den fula fisken  Hi hi; jag kan tydligen inte läsa Svenska
kerstin z5-6
24-07-2006, 15:40
Jaaaaha ... jag tycker det är underbart med sommar och värme -får gärna bli lite varmare med om det vill -snart nog, är det 3 meter snö och minus 22, njut !medan ni kan
Alexander-VG-zon3
24-07-2006, 16:14
CITAT (kerstin z5-6 @ 24-07-2006, 16:40) Jaaaaha ... jag tycker det är underbart med sommar och värme -får gärna bli lite varmare med om det vill -snart nog, är det 3 meter snö och minus 22, njut !medan ni kan jag njuter för fulla . men natten är extrem jag skulle med vilja haft vamare ca30.35 i skuggan . men jag vill även ha 1-2dagar då det bara ösregnar å åskar . å kankse inte natten så fult varm .
malin72
24-07-2006, 16:28
nu har det åskat och luften lättat så snart kan jag njuta av sommaren igen  inget regn men det fläktar skönt....snart kan jag ut och plocka ogräs igen
Alexander-VG-zon3
24-07-2006, 16:28
CITAT (malin72 @ 24-07-2006, 17:28) nu har det åskat och luften lättat skryt
malin72
24-07-2006, 16:30
Kriminellt varmt  Jag lider med alla som är särskilt utsatta, som en del gravida, äldre, sjuka, etc. Själv är jag frisk (antar jag) men håller ändå på att smälla av i värmen. Rinner floder av svett från ansiktet om jag så bara tar en promenad i sakta mak, huff. Allt över 22C är bara onödigt, själv tycker jag att 20C räcker och blir över.
Ophelia
24-07-2006, 17:47
Här har vi haft rejält med åska och det har regnat  Jag håller med Pirum att 22 C är lagom. Då kan man pilla med blommor och ha det skönt.
Alexander-VG-zon3
24-07-2006, 17:59
nja 30-35c är skönt men ska man jobba i trädgården så forsar det . men nättern hadde kunnat ligga runt 15c i stället å sen så kunde det gärna åskat å regnat 1-2dar . så hadde allt varit perfa
28 grader här...och jag lider inte personligen...jag simmar runt en timme eller så..sen känner jag mej sval och skön! Men..jag önskar ändå...för blommorna och gräset och träden..en riktig regnperiod!!!!
Ophelia
24-07-2006, 18:35
CITAT (cosmos @ 24-07-2006, 19:13) 28 grader här...och jag lider inte personligen...jag simmar runt en timme eller så..sen känner jag mej sval och skön!  Jag är inte ett dugg avis på dig
netaave
24-07-2006, 18:37
Här har åskvädren gått som katten runt het gröt idag men bara skrämskott till regn. Vi ser hur det regnar väster om stan, men här - 5 droppar då och då!
CITAT (Ophelia @ 24-07-2006, 19:35) CITAT (cosmos @ 24-07-2006, 19:13) 28 grader här...och jag lider inte personligen...jag simmar runt en timme eller så..sen känner jag mej sval och skön!  Jag är inte ett dugg avis på dig   Var du lite ironisk nu...eller???? Men...vad händer nu...jag hör nåt konstigt ljud...som om det regnade..och det gör det..sitter bara och njuter av regnet..så länge det nu varar!!
Här skiner solen och jag har 30C inne...*klaga*...nåja, här får jag väl betalt och kvitterat av Rättvisan; under vinterhalvåret när andra klagade på att de frös så gottade jag mig åt att det var så kyligt och fint.
Alexander-VG-zon3
24-07-2006, 19:45
CITAT (cosmos @ 24-07-2006, 20:16) när det väl behövs regn så ska det krångla men som förra sommaren så kunde dte ösregna dygnet runt nästan å då behövdes det verkligen inte . men nu när allt är trorrt så villdet inte
Här i Stockholm kom en häftig - men kort! - regnskur. Vi var och shoppade på stan - som riktiga turister  ! Väldigt klibbigt och varmt. Och varmt på natten...Kanske man skulle köpa en fläkt?
Snöflinga
24-07-2006, 20:16
Äntligen kan man andas igen  +31 sedan kom regnet 25 mm uppblandat med hagel, medan blixtarna skar himlen och Tor åkte racer däruppe  Satt under utetak och bara njöööt
Alexander-VG-zon3
24-07-2006, 20:18
CITAT (Snöflinga @ 24-07-2006, 21:16) Äntligen kan man andas igen  +31 sedan kom regnet 25 mm uppblandat med hagel, medan blixtarna skar himlen och Tor åkte racer däruppe  Satt under utetak och bara njöööt  määääh jag vill med ha
kristerh
25-07-2006, 13:03
CITAT (kerstin z5-6 @ 24-07-2006, 16:40) Jaaaaha ... jag tycker det är underbart med sommar och värme -får gärna bli lite varmare med om det vill -snart nog, är det 3 meter snö och minus 22, njut !medan ni kan Precis så tänker jag oxså, jag gnäller inte fast det är 32 grader ute o inget regn i sikte, jag brukar tänka att jag ska inte gnälla för snart är det vinter.
CITAT (kristerh @ 25-07-2006, 14:03) CITAT (kerstin z5-6 @ 24-07-2006, 16:40) Jaaaaha ... jag tycker det är underbart med sommar och värme -får gärna bli lite varmare med om det vill -snart nog, är det 3 meter snö och minus 22, njut !medan ni kan Precis så tänker jag oxså, jag gnäller inte fast det är 32 grader ute o inget regn i sikte, jag brukar tänka att jag ska inte gnälla för snart är det vinter. Fast vintern är ju fin på sitt sätt. Jag är så glad att vi har årstider i Sverige!
kristerh
25-07-2006, 13:20
CITAT (Rossi @ 25-07-2006, 14:11) Fast vintern är ju fin på sitt sätt. Jag är så glad att vi har årstider i Sverige! Jo det är klart men vintern borde vara kortare  och hösten är underbar tycker jag.
CITAT (kristerh @ 25-07-2006, 14:20) CITAT (Rossi @ 25-07-2006, 14:11) Fast vintern är ju fin på sitt sätt. Jag är så glad att vi har årstider i Sverige! Jo det är klart men vintern borde vara kortare  och hösten är underbar tycker jag. Mmmm, sitta inne med tända ljus och en filt om sig och mysa i soffan.
Ophelia
25-07-2006, 15:57
Alexander-VG-zon3
25-07-2006, 16:48
CITAT (Rossi @ 25-07-2006, 14:11) Fast vintern är ju fin på sitt sätt. Jag är så glad att vi har årstider i Sverige! usch vintern är hemsk . max en månad vinter ingen snö å bara -10c som minsta då hadde jag kankse kunnat överleva det bättre än denna vintern å alla andra
Björken
25-07-2006, 19:54
Bestämde mig i vintras att jag ska minnsan inte klaga om det blir varmt och soligt i sommar och det har jag hållit  njuter varje dag. Visst så önskar jag också regn, ett stilla skönt sommarregn för att friska upp och kanske, kanske ge gräsmattorna tillbaka sin grönska åtminstone lite. Aldrig har väl blommorna växt och givit sådan blomsterprakt på många år som i år och smultronen är stora som mindre jordgubbar och underbart söta. Tycker man inte om värmen så finns det skugga och fläktar att ta till. Visst vet jag att det finns de som är särskilt känsliga för värmen och de är det synd om men alla vi andra som inte är det, njut av det fina vädret så länge det varar.
Alexander-VG-zon3
25-07-2006, 20:19
CITAT (Björken @ 25-07-2006, 20:54) kanske ge gräsmattorna tillbaka sin grönska åtminstone lite. Aldrig har väl blommorna växt och givit sådan blomsterprakt på många år som i år och smultronen är stora som mindre jordgubbar och underbart söta. jo det är roligt att allt växer på bra men dte är ju bara om man kan ge dom vatten så växer dom på . men annars så växer dte bra nästan å ett bra nybörjar år för mig med
CITAT (kristerh @ 25-07-2006, 15:03) CITAT (kerstin z5-6 @ 24-07-2006, 16:40) Jaaaaha ... jag tycker det är underbart med sommar och värme -får gärna bli lite varmare med om det vill -snart nog, är det 3 meter snö och minus 22, njut !medan ni kan Precis så tänker jag oxså, jag gnäller inte fast det är 32 grader ute o inget regn i sikte, jag brukar tänka att jag ska inte gnälla för snart är det vinter. Håller med till 100%, visst är det underbart med den här medelhavsvärmen!  Det är bara att tänka på november med 6 grader och vågrätt hällregn som alternativ! Och förresten bryr jag mig inte ett skvatt om att min gräsmatta är gul, den kommer igen och vi har inte behövt klippa gräset sen jag vet inte när. Toppen! Mer värme åt folket Stina
Kvällarna är underbart härliga men mitt på dagen har vi det alldeles för varmt. Även idag ska det bli upp mot 30 grader. Här i Skåne har vi ju den varmaste sommaren som någonsin registrerats. Jag sitter på jobbet och har 29 grader på rummet. Så har det varit i flera veckor nu. Inte så kul faktiskt. Jag är helt groggy när jag kommer hem på kvällarna. Jag tycker att det är jätteskönt med en varm sommar men det hade räckt med 23-25 grader för min del .... Men kvällarna är som sagt underbara!
Hm, hm...jag kommer inte ihåg när jag fick en hel natts sömn sist...som tur är behöver jag inte så mycket sömn, men det är störande att vakna 3-5x per natt trots att man bara sover under ett lakan. Jag sover normalt som en stock. Har tjocka cementväggar i min lägenhet och de håller värmen väldigt bra även på natten. Så jag störs mer på kvällen/natten än på dagen egentligen. Nästan så att jag funderar på att flytta till Norrland Fast, trots allt klagande på värmen, jag hoppas det blir solsken under friidrotts-EM, det är trist om det regnar en vecka i sträck då
Och jag sover som en stock trots värmen så det är ju tur i alla fall!  Från det att jag lägger huvudet på kudden så tar det max en halvminut innan jag somnar och sen vaknar jag inte förrän det är dags att stiga upp på morgonen.
Farbror Blå
26-07-2006, 08:38
CITAT (Rossi @ 26-07-2006, 09:06) Och jag sover som en stock trots värmen så det är ju tur i alla fall!  Från det att jag lägger huvudet på kudden så tar det max en halvminut innan jag somnar och sen vaknar jag inte förrän det är dags att stiga upp på morgonen. Är det nåt att skryta om då? Jag sover alltid tills jag vaknar?
CITAT (Farbror Blå @ 26-07-2006, 09:38) CITAT (Rossi @ 26-07-2006, 09:06) Och jag sover som en stock trots värmen så det är ju tur i alla fall! :lol: Från det att jag lägger huvudet på kudden så tar det max en halvminut innan jag somnar och sen vaknar jag inte förrän det är dags att stiga upp på morgonen. Är det nåt att skryta om då? Jag sover alltid tills jag vaknar? Fast du missade att jag skrev "tills jag vaknar OCH DET ÄR DAGS ATT STIGA UPP PÅ MORGONEN" .....
Farbror Blå
26-07-2006, 09:06
Haha, liite avsiktligt kanske=)
Brukar ju äta tills jag är klar, sova tills jag vaknar och så vidare
Pfuuhhh  värmen underminerar mig. Har aldrig tålt värme i för hög grad. Får jag t.ex. feber så däckar jag innan jag ens kommit upp i 38 grader. Har alltid undrat över folk som kan gå till jobbet fast de har feber  jag kan ju inte stiga ur sängen. Nu är jag aktiv en stund morgon och kväll, resterande tid ligger jag i sängen framför en fläkt och tillsammans med ett svalkande lakan. Orkar inte ens läsa, tyvärr. Badet är ingen lösning när det håller i sig så här länge. Det funkar i början, den första veckan, då är det underbart. Sedan avskyr jag badet också, svalkar ju inget, hjälper inte, gör mig bara ännu tröttare. Fast jag är ju "vattendjur" känner jag mig som många gånger, och bor nära sjön. det är vackert och härligt och underbart och roooligt. Men långvarig värme klarar jag inte...
Snöflinga
26-07-2006, 16:29
Om det kunde blåsa åtminstone  Nu är det +28 och jag rinner bort ... orkar inte göra så värst mycket ... bara längta till kl.21.oo... då man kan börja andas
 Jag orkar göra en hel del;Bada,ligga och läsa romaner,njuta av blommor och äta och dricka gott!!! Men;jag hade lovat mej själv att storstäda mitt hem på semestern...det går bort!!! I den här värmen så flyter samvetskvalen över det också bort!!! Det är skönt!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|