Full version: Squash recept önskas
Eva St
Önskar recept på vad man kan använda Squash till mer än grillad stekt och rå Squash
Eva St
netaave
Fylld gratinerad med någon röra.
Åsa, mälardalen zon 2
Squashkaka, chokladkaka, soppa mm. kan man göra av squash, recept hittas i tidigare inlägg här i receptforumet
Susanna
Riven squash går att använda i brödbak. Man kan också sylta den.
evelina
Den här inläggningen gjorde jag förra året och den var god.

Syltad squash

1 kg squash i små bitar (Skrapa bort kärnorna)
Lag:
2,5 dl ättiksprit
2,5 dl vatten
1 tsk salt
1 kvist timjan
1 tsk gula senapsfrön
1 bit muskotblomma
1 liten bit ingefära
5 dl strösocker

Koka upp lagen och lägg ner squashbitarna i den heta lagen. Låt stå och dra ett dygn.
Koka upp igen och låt småkoka tills bitarna är mjuka. Ta upp bitarna med hålslev och lägg i glasburkar. Låt lagen koka samman utan lock cirka fem minuter. Täck squashinläggningen med lagen. Låt kallna och sätt på lock. Håller sig cirka ett halvår i kylskåp.
Susanna
Japp, det är samma lag som jag använt. Den är verkligen god! Kan också berätta att den håller längre än ett halvår, min höll sig åtminstone ett år. Sedan var den uppäten!
Eva St
Mmmm Låter inte illa får Tacka o Buga
Eva St
Susanna
Runåbergs har förresten ett recepthäfte som man kan köpa från dem för en billig penning. Innehåller massor med recept för squash, pumpa och vintersquash.
Eva St
blink.gif Toppen det måste jag bara ha
Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon