Full version: Val 2006
Sidor: 1, 2
Hannele
CITAT (Scrollan @ 05-09-2006, 18:06)
Undras just hur valsiffrorna kommer påverkas av vad FP sysslar med...

Tja, sossarnas ungdomsförbund spred ju nidbilder, de är likadana, ungdomsförbunden är lite "busigare".
Kathy
Busighet?? laugh.gif biggrin.gif

Största skandalen sedan IB-affären.
MrNorth
Personligen anser jag inte att något parti skall kunna ställas till svars för vad nån mupp på en lokal avdelning ställer till med, såvida det givetvis inte är bevisat att informationen har använts av partiledningen och därigenom även saktionerat hela händelsen. Man kan ju inte som exempelvis i det vinklade reportaget nyss i aktuellt tala om att "folkpartiet står för ordning och reda och nu föll de på eget grepp"... Tror ju knappast att denne knäppgöken talar för alla folkpartister. Hade det varit Lejonborg själv som hade tagits med fingrarna i syltburken så...

Kicka orosmakarna och gå vidare... finns ingen anledning att haka upp sig på något sådant. Det förekommer överallt inom alla partier, mer eller mindre synligt.

/henrik
gammelnalle
CITAT (birgitek @ 01-09-2006, 19:59)
Jag har röstat idag, på postens företagscenter.
Birgit Ek

Hittar inte "postens företagscenter" på någon vallista... vad vill de???
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

sorry...kunde inte låta bli...

Jag har INTE röstat...men kommer givetvis att rösta i alla 3 val nästnästa söndag. En absolut rättighet OCH skyldighet...

och aldrig har jag tvekat som i detta valet... men förmodligen på 3 OLIKA partier..

b
Hannele
CITAT (MrNorth @ 05-09-2006, 21:46)
Tror ju knappast att denne knäppgöken talar för alla folkpartister.

Kicka orosmakarna och gå vidare... finns ingen anledning att haka upp sig på något sådant. Det förekommer överallt inom alla partier, mer eller mindre synligt.

Ja, det förekommer då och då i alla partier - och i alla företag.
Ganska tufft att de är hängda både med namn och foto både i TV och tidningar.
Dessa ungdomar kommer aldrig kunna göra någon politisk karriär, nånstans.
Kathy
CITAT (MrNorth @ 05-09-2006, 21:46)

Säg det parti som har rent mjöl i påsen ut till varje medlem.
Det som är intressant är hur saker och ting hanteras.

Eftersom detta "lyckades" hända precis i valtider så blir det en het potatis, oavsett vad Lejonborg säger.

Själv såg jag inte inslaget på TV ikväll och jag bryr mig så pass att jag skumläser rubrikerna i kvällstidningarna, då det gäller denna affär. wink.gif
Hannele
CITAT (Scrollan @ 05-09-2006, 22:54)
Säg det parti som har rent mjöl i påsen ut till varje medlem.
Det som är intressant är hur saker och ting hanteras.

Vår stadsminister är åtalad för brott mot arbetsmiljölagen - han som stiftar dessa lagar. sad.gif
Kathy
CITAT (Hannele @ 05-09-2006, 22:59)
Vår stadsminister är åtalad för brott mot arbetsmiljölagen - han som stiftar dessa lagar. sad.gif

ja, du ser ju. wink.gif
Pirum
CITAT (Hannele @ 05-09-2006, 15:05)
CITAT (MrNorth @ 05-09-2006, 14:41)
de engagerar sig i alla fall i en fråga som berör så många svenskar väldigt djupt.

Du menar ättlingar till alla engelsmän, holländare, finnar, italienare, tyskar och andra som drällt här sedan 1600-talet?? unsure.gif
Byggt upp halva Göteborg och konstruerat de flesta hus i huvudstaden?

Fast det är svårt att jämföra forna tiders expertinvandring, arbetskraftsinvandring, med dagens flykting- och anhöriginvandring. Det är två helt olika saker. Dessutom var forna tiders invandrande tyskar, valloner, holländare, skottar etc ganska få, och många åkte hem igen. Dagens invandring är den största vi haft på, tja, sen järnåldern kanske, vad vet jag. Och den storleken på migrationen kan vara helt ok.

OBS, jag tycker att invandring behövs och kan vara bra. Men man kan inte göra som politikerna nu och skapa segregation, ska vi ha invandring ska vi ta emot invandrarna väl, inte fösa ihop dem i samma område. Alla tycks leva (och predika) i någon slags förhoppning om att "det löser sig nog till slut", men, jag tror att om vi inte fördelar våra resurser rättvisare och försöker minska klyftorna mellan medborgarna så kommer partier på extremkanten att få ökat stöd framöver. Korkade idéer om att invandrare "är lata" kan enkelt motbevisas om man går ut på arbetsplatser där invandrare fått chansen. Jag jobbar på en arbetsplats där facket säger ungefär att ca 4 av 5 har "annat ursprung än svenskt", och det funkar väldigt bra.

Fick skräp från Sverigedemokraterna i brevlådan idag...eller igår kanske, får hoppas folk läser och förkastar deras idéer. Hellre det än att de direkt kastar brevet i pappersåtervinningen. Man ska känna sina motståndare.
Hannele
CITAT (Pirum @ 06-09-2006, 02:26)
Fast det är svårt att jämföra forna tiders expertinvandring, arbetskraftsinvandring, med dagens flykting- och anhöriginvandring. Det är två helt olika saker.  

Kanske det, men Sveredemokraterna har inga historiakunskaper överhuvudtaget.
Minns de att 1,2 miljoner svenskar emigrerade under åren 1846-1930,
inte högutbildade – som många städerskor och taxichaufförer i Sverige är i dag.
Ingen sverigedemokrat vill ha sin egen rörelsefrihet begränsad. mad.gif
askar
För ett tag sedan damp det ner valpropaganda från några som kallade sig "national....."
Jag tog lapparna , gick ut och ropade på killarna...bad dem komma och ta hand om skräpet... men dom fega j....a
ökade på takten uppför backen och bort från området. mad.gif

Otäck läsning är det på deras lappar...vet jag för de har redan
tidigare varit ute och stoppat i brevlådorna.
mekare
lyfter tråden
hav
Än finns tid att rösta...
hav
Några dagar kvar att rösta!
askar
Var och röstade idag och trodde att jag var absolut säker
på att jag valt rätt.
Efter kvällen utfrågning i fyran ändrade jag mig... Det blir en tur till
vallokalen på söndag.
Tur att ångerrätten finns. smile.gif
cic
CITAT (askar @ 13-09-2006, 22:30)
på att jag valt rätt.
vallokalen på söndag.

Vad menar du Agneta? blink.gif
askar
CITAT (cic @ 13-09-2006, 22:56)
på att jag valt rätt.
vallokalen på söndag.

Menar att jag ändrade mig... men inte att jag röstar på FP biggrin.gif
cic
CITAT (askar @ 13-09-2006, 22:58)
på att jag valt rätt.
vallokalen på söndag.

Jag fattade på ditt inlägg som om du redan röstat men att du ångrat dig och skulle rösta igen.. wacko.gif

Antar att det är jag som är trött och läser inläggen lite hur som helst.. sleep.gif
askar
CITAT (cic @ 13-09-2006, 23:09)
CITAT (askar @ 13-09-2006, 22:58)
på att jag valt rätt.
vallokalen på söndag.

Jag fattade på ditt inlägg som om du redan röstat men att du ångrat dig och skulle rösta igen.. wacko.gif

Antar att det är jag som är trött och läser inläggen lite hur som helst.. sleep.gif

Javisst har jag röstat, idag
Men under kvällens utfrågning på fyran så ändrade jag mig och då kom jag ihåg vad hon "valförrättarn" sa...
Du vet väl om att du kan ångra och ändra dig på söndag.
Ingen risk för det sa jag smile.gif

laugh.gif
kristerh
CITAT (cic @ 13-09-2006, 23:09)

Om man har förtidsröstat kan man ändra sig och rösta i riktiga vallokalen,
då är det den rösten som gäller.
sudden
jag saknade alternativ "röstar blankt för att alla partier är bara skit"

för det hade jag valt... jag visar öppet mitt missnöje inför alla dessa hycklande, lögnaktiga partier som aldrig infriar sina löften.
Betty
CITAT (sudden @ 14-09-2006, 11:17)
jag saknade alternativ "röstar blankt för att alla partier är bara skit"

för det hade jag valt... jag visar öppet mitt missnöje inför alla dessa hycklande, lögnaktiga partier som aldrig infriar sina löften.

Så där tänker jag med, men jag har inte riktigt bestämt mig ännu, kanske att Piratpartiet får min röst... unsure.gif
hav
jag visar öppet mitt missnöje inför alla dessa hycklande, lögnaktiga partier som aldrig infriar sina löften.

Så kan det nog vara tyvärr... Men berätta om några exempel på sådana löften!
Betty
CITAT (hav @ 15-09-2006, 02:33)
jag visar öppet mitt missnöje inför alla dessa hycklande, lögnaktiga partier som aldrig infriar sina löften.

Exempel: Perssons löfte om att arbetslösheten skulle vara nere i 4% till årets val. De har förvisso några få dagar kvar på sig att lyckas med det... rolleyes.gif
sudden
CITAT (Betty @ 15-09-2006, 07:21)
CITAT (hav @ 15-09-2006, 02:33)

Exempel: Perssons löfte om att arbetslösheten skulle vara nere i 4% till årets val. De har förvisso några få dagar kvar på sig att lyckas med det... rolleyes.gif

och hur bra är landets sjukvård som de skulle fixa? jo den är så bra att de tom kan skära ner på den.... samma med omsorgen för både barn och vuxna.. huh.gif
hav
Sjukvård är ett stort och viktigt område, det får man bara inte fuska med.

Ett annat exempel som inte är lika allvarligt men väldigt tydligt, är bilskatten i Stockholms kommun.

Annika Billström som ledare för (s) pressades att bekänna färg innan förra valet av väljarna om hur hon såg på att införa trängselskatter. Hon sa vid flera tillfällen att det absolut inte skulle bli sådana. Hon tog till och med i hand på det inför folket och lovade heligt. DET var väldigt illa för tilltron och demokratin att hon sedan var tvungen till det från regeringen efter ultimatum från (mp). Miljöpartiet som annars säger sig stå för lokal demokrati... Pyttsan!

De vet att de måste förhandla med andra partier så det kanske vore bättre att slopa löften.

Pressad Billström
Kat
De som kan tänka sig att rösta på Feministiskt Initiativ har de senaste dagarna ökat från 8% till 10%!!!

Du vågar rösta du med!
Hannele
CITAT (Kat @ 15-09-2006, 15:00)
De som kan tänka sig att rösta på Feministiskt Initiativ har de senaste dagarna ökat från 8% till 10%!!!

Jane Fonda har kommit för att hjälpa Gudrun Schyman.
Snöflinga
Här är en som absolut inte kan tänka sig rösta på Fi sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon