|
CITAT (maudan @ 09-09-2006, 06:57) Va skönt att du har det gjort nu....skickar kramar till dig  Det gör även jag!
Elisabeth-Västkustkolonisten
09-09-2006, 08:01
CITAT (Leia @ 09-09-2006, 06:59) CITAT (maudan @ 09-09-2006, 06:57) Va skönt att du har det gjort nu....skickar kramar till dig  Det gör även jag!  Och jag med Men tar det lugnt nu ett tag Elisabeth
Biggan_
09-09-2006, 08:55
Det måste vara en lättnad att ha det överstökat! Hoppas nu att det läker fint ihop. Kram från mej med
netaave
09-09-2006, 14:10
Blev inte av med dränaget idag, så jag får gå här med min lilla blodpåse i en vit plastkasse idag också. Ska upp på avd igen i morgon fm Har lite ont i huvudet idag, så jag ska vila mycket
Elisabeth-Västkustkolonisten
09-09-2006, 15:22
CITAT (netaave @ 09-09-2006, 15:10) Blev inte av med dränaget idag, så jag får gå här med min lilla blodpåse i en vit plastkasse idag också. Ska upp på avd igen i morgon fm Har lite ont i huvudet idag, så jag ska vila mycket Du har genomgått en Op så tar det lugnt och vilar. Man är inte så stark man tror att man är
netaave
09-09-2006, 17:52
CITAT (Evgeni @ 08-09-2006, 21:15) Och du, var du vaken under op? Hur upplevde du det i så fall? Blir lite nyfiken bara, efter som jag själv varit vaken under en ganska stor op. Har också varit vaken under ett kejsarsnitt förut så jag visste fördelarna, det var därför jag bad om det. Jag låg och lyssnade på musik och diskuterade uppländska badsjöar med narkosen. Kändes som dom masserade magen bara. När man varit sövd får man ju som en "baksmälla" efteråt den uteblir ju helt nu. Jag kan rekommendera detta, finns bara fördelar dessutom är det full beredskap hela tiden så du är sövd på nolltid om du inte står ut. Jag har ganska hög smärtgräns men är ändå otroligt förvånad över att jag inte har mer ont, bara gördeln är på och trycker på ärret så kan jag resa mig utan problem. Däremot är jag lite tröttare än normalt och behöver lägga mig en stund då och då, men på något sätt ska det väl märkas.
Jag var vaken under mitt kejsarsnitt men sövd när de skulle ta bort en cysta på äggstocken. Jag mådde pest efter narkosen. Klart bättre att få vara vaken.
Skönt att operationen gick bra och att du känner dig pigg Se bara till att inte anstränga dig... men det vet du ju. jag har också varit vaken under operation... bägge gånger då jag opererats i ena bröstet. Nervös var jag eftersom de glömde ge mig avslappnande före första op Den andra gick mycket smidigare... eftersom jag också varit sövd några ggr så kändes detta mycket bättre.
netaave
10-09-2006, 12:26
Äntligen fri från dränage och ordentligt utskriven. Nu ska jag kolla runt lite och sen ta mig en powernap!
CITAT (netaave @ 10-09-2006, 14:26) Äntligen fri från dränage och ordentligt utskriven. Nu ska jag kolla runt lite och sen ta mig en powernap!  Härligt, nu ska du ta hand om dig så såret läker ordentligt innan du börjar jitterbugga
netaave
10-09-2006, 16:27
CITAT (LadyG @ 10-09-2006, 16:16) CITAT (netaave @ 10-09-2006, 14:26) Äntligen fri från dränage och ordentligt utskriven. Nu ska jag kolla runt lite och sen ta mig en powernap!  Härligt, nu ska du ta hand om dig så såret läker ordentligt innan du börjar jitterbugga  Jitterbugg är inte riktigt min stil!
CITAT (netaave @ 10-09-2006, 18:27) CITAT (LadyG @ 10-09-2006, 16:16) CITAT (netaave @ 10-09-2006, 14:26) Äntligen fri från dränage och ordentligt utskriven. Nu ska jag kolla runt lite och sen ta mig en powernap!  Härligt, nu ska du ta hand om dig så såret läker ordentligt innan du börjar jitterbugga  Jitterbugg är inte riktigt min stil!  Det kanske är dags för en ny hobby då?
netaave
11-09-2006, 13:29
CITAT (LadyG @ 10-09-2006, 19:20) CITAT (netaave @ 10-09-2006, 18:27) CITAT (LadyG @ 10-09-2006, 16:16) CITAT (netaave @ 10-09-2006, 14:26) Äntligen fri från dränage och ordentligt utskriven. Nu ska jag kolla runt lite och sen ta mig en powernap!  Härligt, nu ska du ta hand om dig så såret läker ordentligt innan du börjar jitterbugga  Jitterbugg är inte riktigt min stil!  Det kanske är dags för en ny hobby då?  Jadå! Bara jag slipper jitterbugg, måste ju tänka på den som kastar också! Är fortfarande trött och huvudvärken kommer som ett brev på posten när jag varit uppe en stund. Undrar om det kan bero på högt blodtryck? Nån som vet? Ska skicka familjen till biblan nu, med en boklista. Nåt måste en ju syssla med.
netaave
13-09-2006, 13:23
Idag ringde doktorn och vi hade ett bra samtal. Jag kan byta ut den hemska gördeln mot en trosgördel om jag vill, likaså tyckte han att jag kunde börja jobba lite försiktigt redan i mitten av nästa vecka. Jag har ju ett rent skrivbordsjobb. Härligt!!!
CITAT (netaave @ 13-09-2006, 15:23) Idag ringde doktorn och vi hade ett bra samtal. Jag kan byta ut den hemska gördeln mot en trosgördel om jag vill, likaså tyckte han att jag kunde börja jobba lite försiktigt redan i mitten av nästa vecka. Jag har ju ett rent skrivbordsjobb. Härligt!!!  Grattis! Då går ju allt åt rätt håll! Det måste ju kännas skönt. Hur går det med huvudvärken? Dt är inte trötthets- eller ansträngningshuvudvärk du får?
netaave
13-09-2006, 13:41
CITAT (LadyG @ 13-09-2006, 14:30) Grattis! Då går ju allt åt rätt håll! Det måste ju kännas skönt.
Hur går det med huvudvärken? Dt är inte trötthets- eller ansträngningshuvudvärk du får? Tack! Huvudvärken försvann igår, doktorn sa att det berodde på blodförlusten, jag hade ju ätit Diflofenak så sent som dagen före op och skulle inte ha gjort det 14 dar före, men då visste jag ju inte ens att jag skulle..... Jag blödde rätt mycket från drän och det sipprar lite från såret fortfarande (och efter vad jag läst i expressen idag ska jag aldrig mer äta vare sig Voltaren eller Diflofenak.) Det är inget farligt det är ju bara bra att det kommer ut men tar lite på krafterna.
Ah, klurigt. Visste inte att man fick huvudvärk av blodförlust. Diflofenak är ju verkligen inte nyttigt har det visat sig så det är väl ganska bra om du får recept på något annat smärtstillande, i synnerhet nu efter en op, om det skulle behövas.
Tur i oturen att du inte käkat det där giftet i två veckor, om även små doser ökar riskerna så mycket som de påstår!
netaave
24-09-2006, 13:15
Nu har det gått 2,5 v efter op och jag läcker fortfarande sårvätska på gränsen till infekterat sa distriktan i fredags och lade på något bandage som skulle dra ur. Jag känner ju att det inte är riktigt ok och funderar på om jag måste låta doktorn också titta på det här, Har inte börjat jobba än då jag tycker att åtminstonde såret ska vara torrt innan. Börjar kännas långdraget och man känner sig ofräsch, vill ju komma igång. Vet ju att det finns några "systrar" här, vad tycker ni jag ska göra?
scorpan
24-09-2006, 13:37
CITAT (netaave @ 24-09-2006, 14:15) Vet ju att det finns några "systrar" här, vad tycker ni jag ska göra? Jag är ingen syster men jag skulle rekomendera dig att låta en läkare kolla på det. Bättre få det kollat en gång för mycket.....Hoppas det läker snart och att det slutar läcka.
netaave
24-09-2006, 17:36
CITAT (scorpan @ 24-09-2006, 14:37) Bättre få det kollat en gång för mycket.....Hoppas det läker snart och att det slutar läcka. Ja det hoppas jag också är så less på att känna mig ofräsch.
Håller med scorpan, en läkare kanske gör en helt annan bedömning än en disktriktssköterska, kanske du ska ha antibiotika eller något annat. Hellre en gång för mycket...
netaave
24-09-2006, 21:31
Jo jag ringde sjukvårdsupplysningen och dom sa likadant.
netaave
25-09-2006, 14:53
Jodå det var en början till infektion och doktorn tyckte vi skulle ta det säkra före det osäkra och skrev ut penicillin, jag ska ta 2 tabl 3 ggr om dagen så det är väl något dunder. Ska också lufta flera ggr om dagen och inte sitta så mycket framåtböjd (som jag gör nu t.ex.) Det tråkiga var bara att jag inte får gå tillbaka till jobbet den här veckan heller. Men det var helt ok med en liten danskryss på onsd, "bara bra att du rör på dig" sa han den raringen.
malin72
25-09-2006, 16:41
det låter bra det  att lufta såret var kul att höra för dom brukar mest säga håll rent och torrt....det läker mycket snabbare när man luftar...tänk på att vara i stillhet bara när du gör det så inget smuts kommer in i såret..du ska se att det blir bra nu med tabletterna och att lufta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|