|
birgitek
04-09-2006, 11:57
CITAT (Pirum @ 04-09-2006, 10:32) . Jag har aldrig ens tänkt på vad damer har för väskor...väska som väska liksom, även om ryggsäck verkar mest praktiskt. Men nu, efter att ha läst detta...så kommer jag säkert att spendera mer tid på att titta på väskor för att "se om det stämmer", ackack  Jag tycker förstås att ryggsäck är väldigt opraktiskt, dessutom toppen för ficktjuvar. Jag vill ha en väska med rejäl axelrem. och som jag har koll på. Birgit Ek
CITAT (Evgeni @ 04-09-2006, 10:11) CITAT (Leia @ 04-09-2006, 09:44) Finns Domus fortfarande? Här i Uppsala hette det först Tempo, sedan Domus och nu i många år Åhlens. Men det är kanske olika i olika städer?  Nu är det mycket möjligt att det är jag som är ute och cyklar, även om jag på fullaste allvar tror att det är du Domus är väl = Konsum = Coop Och Åhlens = Tempo = Epa. Men som sagt var, det kanske är jag.............  Nej, det är jag som snurrar  Du har rätt! Jag böjer mig för de äldre och visare!
CITAT (Fizzgigg @ 04-09-2006, 12:11) CITAT (Castea @ 04-09-2006, 11:42) Har ni någonsin bett en man tillfälligt hålla er handväska? De jag bett har sett väldigt besvärade ut. "Hjälp, HUR håller jag i en SÅN HÄR? Snälla, kom och befria mig från den fortast möjligt!!"  Ungefär som när man ger en kvinna en vaskrensare menar du? Ha ha! Givetvis kan det ibland stämma i andra riktningen också!
CITAT (Castea @ 04-09-2006, 11:42) Har ni någonsin bett en man tillfälligt hålla er handväska? De jag bett har sett väldigt besvärade ut. "Hjälp, HUR håller jag i en SÅN HÄR? Snälla, kom och befria mig från den fortast möjligt!!" 
CITAT (Fizzgigg @ 04-09-2006, 12:11) CITAT (Castea @ 04-09-2006, 11:42) Har ni någonsin bett en man tillfälligt hålla er handväska? De jag bett har sett väldigt besvärade ut. "Hjälp, HUR håller jag i en SÅN HÄR? Snälla, kom och befria mig från den fortast möjligt!!"  Ungefär som när man ger en kvinna en vaskrensare menar du? Skämt, skämt, bränn mig inte på bål!! Här hemma är det jag som står för avloppsrens och annat, för sambon är mycket "känsligare" än jag.... så det så
CITAT (Fizzgigg @ 04-09-2006, 13:51) CITAT (Bettson @ 04-09-2006, 12:36) CITAT (Fizzgigg @ 04-09-2006, 12:20) CITAT (Castea @ 04-09-2006, 11:42) Har ni någonsin bett en man tillfälligt hålla er handväska? De jag bett har sett väldigt besvärade ut. "Hjälp, HUR håller jag i en SÅN HÄR? Snälla, kom och befria mig från den fortast möjligt!!"  Att hålla i den med någon form av värdighet är väl inte så svårt. Jag skulle däremot inte ge mig på att försöka hitta något i en "traditionell" handväska, inte så mycket för att jag inte skulle hitta det jag letade efter utan för att jag troligtvis skulle gå vilse och aldrig hitta ut igen. Jag kan tänka mig rubriken i tidningen: Man spårlöst försvunnen i handväska. Räddningstjänster tänker inte ens försöka. "Är man så korkad får man skylla sig själv." Turligt nog har min bättre hälft en handväska som är så liten att det knappt ryms en skrymmande åsikt i den så jag känne rmig trygg i alla avseenden.  jamen sedan så kan man faktist se, gärna hos tjejer i tonåren ner de skall ha en sak i sin handväska. Så börjar de plocks upp innehållet på bordet och de staplar och staplar grejor. När de väl hittar grejen de skall ha (gammelnalles förslag om blixtlås vore inte dumt) så är högen på bordet tre gångner så stor som handväskan Jag måste säga att jag blir alltid lika imponerad. Jag menar bara att man måste vara väldigt duktig för att lyckas stuva in allt på så liten rymd. Nästan så att de borde göra en yrkestalang av det, för jag skulle då inte klara det.  Det är ju en bra idé, det borde ju vara en underbar egenskap för lagerpersonal. *Den okunniga chefen krafsar sig i huvudet* - Jag begriper inte hurman får plats tre personbilar, fem SJ-pallar med brödrostar, åtta tvättmaskiner och ett mysigt lunchrum i ett lagerutrymme på sex kvardatmeter. - Inga problem, men det ser lite ödligt ut borta i högra hörnet. Visst är det märkligt hur mycket en handväska faktiskt kan få plats med? Det är säkert något magiskt, som i Harry Potter
CITAT (Pirum @ 04-09-2006, 12:54) Ja, en handväska håller man ju utan problem; man håller den lämpligen inte i någon rem (om man inte lyckas göra det på något mycket hafsigt sätt så att väskan nästan släpar i marken etc), utan man håller den i ena kanten i ett obekvämt grepp så att det för alla förbipasserande är uppenbart att man är ovan vid hållandet, samt, väntar på ägarinnan av handväskan.  Smart taktik! Den taktiken har ingen av mina tidigare manliga väskbärare praktiserat. De höll just i remmen, i ett högst besvärat litet pincettgrepp, som om väskan spridde gift...
CITAT (Bettson @ 04-09-2006, 12:14) CITAT (Fizzgigg @ 04-09-2006, 12:11) CITAT (Castea @ 04-09-2006, 11:42) Har ni någonsin bett en man tillfälligt hålla er handväska? De jag bett har sett väldigt besvärade ut. "Hjälp, HUR håller jag i en SÅN HÄR? Snälla, kom och befria mig från den fortast möjligt!!"  Ungefär som när man ger en kvinna en vaskrensare menar du? Skämt, skämt, bränn mig inte på bål!! Här hemma är de jag som rensar avloppen. Är den enda som inte är äckelmagad eller har tillräckligt respekt för basilusker.  här rensar jag själv också
Hannele
04-09-2006, 12:09
CITAT (Leia @ 04-09-2006, 13:03) Här hemma är det jag som står för avloppsrens och annat, för sambon är mycket "känsligare" än jag.... så det så  Någon logisk koppling till damhandväskor??
Biggan_
04-09-2006, 12:19
CITAT (Hannele @ 04-09-2006, 13:09) CITAT (Leia @ 04-09-2006, 13:03) Här hemma är det jag som står för avloppsrens och annat, för sambon är mycket "känsligare" än jag.... så det så  :) Någon logisk koppling till damhandväskor??  Avloppsrör o damväskor innehåller mest skit! Min väska brukar innehålla en jädrans massa kvitton och tomma papper från inslagna halstabletter och tomma tuggummiförpackningar. "Ordningsam" som jag är, så slänger jag inte detta varsomhelst!
Bettson
04-09-2006, 12:35
CITAT (birgitek @ 04-09-2006, 12:57) CITAT (Pirum @ 04-09-2006, 10:32) . Jag har aldrig ens tänkt på vad damer har för väskor...väska som väska liksom, även om ryggsäck verkar mest praktiskt. Men nu, efter att ha läst detta...så kommer jag säkert att spendera mer tid på att titta på väskor för att "se om det stämmer", ackack  Jag tycker förstås att ryggsäck är väldigt opraktiskt, dessutom toppen för ficktjuvar. Jag vill ha en väska med rejäl axelrem. och som jag har koll på. Birgit Ek Jag är nog också rädd för ficktjuvar. Inga ryggsäckar här heller. som sagt så paranoid att jag har en pytteväska under kappan när jag julhandlar.
CITAT (Hannele @ 04-09-2006, 13:09) CITAT (Leia @ 04-09-2006, 13:03) Här hemma är det jag som står för avloppsrens och annat, för sambon är mycket "känsligare" än jag.... så det så  :) Någon logisk koppling till damhandväskor??  Hannele! Om du hade läst de tidigare inläggen om avloppsrensning i denna tråd hade du förstått mitt inlägg. Dessutom är detta ett öppet forum, så var det så att jag hade velat skriva om avloppsrensning i denna tråd, utan att någon annan antytt att kvinnor inte klarar det, så är det upp till mig.
Bettson
04-09-2006, 13:19
CITAT (Pirum @ 04-09-2006, 10:32) CITAT (Bettson @ 03-09-2006, 20:27) Nu behöver jag lite motargument, för tom jag kan bli tyst ibland. Jag påstår att herrarnas empiriska undersökning inte stämmer alls.
Jag har aldrig ens tänkt på vad damer har för väskor...väska som väska liksom, även om ryggsäck verkar mest praktiskt. Men nu, efter att ha läst detta...så kommer jag säkert att spendera mer tid på att titta på väskor för att "se om det stämmer", ackack  Väntar ivrigt på rapport
Hannele
04-09-2006, 16:36
CITAT (Leia @ 04-09-2006, 14:03) CITAT (Hannele @ 04-09-2006, 13:09) CITAT (Leia @ 04-09-2006, 13:03) Här hemma är det jag som står för avloppsrens och annat, för sambon är mycket "känsligare" än jag.... så det så  :) Någon logisk koppling till damhandväskor??  Dessutom är detta ett öppet forum, så var det så att jag hade velat skriva om avloppsrensning i denna tråd, utan att någon annan antytt att kvinnor inte klarar det, så är det upp till mig. Ja, och i öppet forum har jag rätt att tycka och skriva, att det är korkat att skryta om avloppsrensning, när man diskuterar rena damhandväskor..
CITAT (Hannele @ 04-09-2006, 17:36) Ja, och i öppet forum har jag rätt att tycka och skriva, att det är korkat att skryta om avloppsrensning Skryta? Ville bara tala om (precis som trådskaparen också gjorde) att alla kvinnor inte drar sig för att göra något sådant, då det var en man som antydde att det var så.
Jag gillar att rensa avlopp.  Ju mer man hittar desto roligare. Min man skulle säkert kräkas om han gjorde det.
CITAT (Leia @ 04-09-2006, 18:55) CITAT (Hannele @ 04-09-2006, 17:36) Ja, och i öppet forum har jag rätt att tycka och skriva, att det är korkat att skryta om avloppsrensning Skryta? Ville bara tala om (precis som trådskaparen också gjorde) att alla kvinnor inte drar sig för att göra något sådant, då det var en man som antydde att det var så.  Inte alla kvinnor drar sig för att rensa avlopp och inte alla män blir generade av att hålla handväskor var nog tanken som Fizzgig försökte förmedla. Jag kan sätta huvudet i pant på att det inte var illa menat
birgitek
04-09-2006, 17:17
Betr. avloppsrensning, jag gillar det inte men jag klarar det! Birgit Ek
Whiskuchi
04-09-2006, 19:50
Jag har en liten sak, har precis lagom plats för plånboken, mobilen, nycklarna och ett lypsyl. Sen är det fullt. Men jag funderar på en lite större tingest också, min är på gränsen till för liten...
Jag har en liten sak som jag har när jag behöver få med mej det nödvändigaste (plånbok, nycklad, astmaspray, mobil och busskort) Tycker egentligen inte om väskor, tycker inte om att behöva bära på saker... så för mej är det ett nödvändigt ont.
Jag har två..... ryggsäckar. En lite större när jag går till jobbet och ska ha paraply, matdosa, laptop mm. med mig och jag har en liten trevlig sak i skinn när jag ska vara fin som rymmer det "viktigaste"  (arv från yngsta dottern) Och ja, som händig "rörmockardotter" rensar jag även avlopp /Anki
Eva i Skåne
04-09-2006, 22:32
Och min handväska är en ganska rejäl läderryggsäck som jag haft i över 10år. Där kan man få plats till mycket, paraply, extraskor, en tröja, en liter mjölk (när jag ska ha med mig till jobb), en bok mm. Egentligen är den för stor och jag har genom åren köpt några mindre ryggsäckar och ett antal handväskor som ligger så bra i ett skåp  för efter ett par gånger så återfaller jag till den gamla trotjänaren. För att ha någorlunda koll på grejorna i den har jag två små necessärer i den. Den ena med div papper, adressbok mm och den andra med borste, läppstift, "lilla husapoteket" och andra livsviktiga saker Sen stoppar jag gärna plånbok och nycklar i fickorna om jag bara ska nåt ärende till byn och slipper ha nån väska alls. Om nån annan skulle rota i den? Tja, det är ingen som skulle kännas besvärande för mig. Tror bara jag själv hittar rätt i den, organiserat kaos
Bettson
05-09-2006, 06:51
CITAT (Eva i Skåne @ 04-09-2006, 23:32) Och min handväska är en ganska rejäl läderryggsäck som jag haft i över 10år. Där kan man få plats till mycket, paraply, extraskor, en tröja, en liter mjölk (när jag ska ha med mig till jobb), en bok mm. Egentligen är den för stor och jag har genom åren köpt några mindre ryggsäckar och ett antal handväskor som ligger så bra i ett skåp -_- för efter ett par gånger så återfaller jag till den gamla trotjänaren. För att ha någorlunda koll på grejorna i den har jag två små necessärer i den. Den ena med div papper, adressbok mm och den andra med borste, läppstift, "lilla husapoteket" och andra livsviktiga saker :rolleyes:
Sen stoppar jag gärna plånbok och nycklar i fickorna om jag bara ska nåt ärende till byn och slipper ha nån väska alls.
Om nån annan skulle rota i den? Tja, det är ingen som skulle kännas besvärande för mig. Tror bara jag själv hittar rätt i den, organiserat kaos :rolleyes: HUr väl stämmer mina herrars generaliseringar då........ Kaos i handväskan men hittar ändå: Klarar många bollar i luften, presterar mycket på jobbet. Är den typen som bränner ut sig. Stor , fräsch organiserad handväska med mycket grejor : Mary Poppinstyp som klarar alla eventualiteter även ett tredje världskrig och kan koka soppa på en spik. man är säker i hennes sällskap men får inte mycket att säga till om. Och tjejer som vaktar sin handväska som om den innehöll statshemligheter har den som sitt sista revir. De låter andras skrida över en massa andra gränser men har handväskan som sitt sista "hemliga rum" ingen får se. Snäll tjej som det är lätt att lära känna. Om man skulle tolka generaliseringarna som att du är en tjej som klarar många bollar i luften men lätt bränner ut dig, är rustad för ett tredje världskrig, och kan koka soppa på en spik, du är duktig i ditt arbete och van att ta kommandot, och har en sådan integritet att ditt hemliga rum sitter någon annanstans än i handväskan. Hur är det?
Hannele
05-09-2006, 07:15
CITAT (LadyG @ 04-09-2006, 18:17) Inte alla kvinnor drar sig för att rensa avlopp och inte alla män blir generade av att hålla handväskor var nog tanken som Fizzgig försökte förmedla. Fullständigt solklart samband - kvinnlig logik!
CITAT (Bettson @ 05-09-2006, 08:51) HUr väl stämmer mina herrars generaliseringar då........ Kaos i handväskan men hittar ändå: Klarar många bollar i luften, presterar mycket på jobbet. Är den typen som bränner ut sig. Stor , fräsch organiserad handväska med mycket grejor : Mary Poppinstyp som klarar alla eventualiteter även ett tredje världskrig och kan koka soppa på en spik. man är säker i hennes sällskap men får inte mycket att säga till om. Och tjejer som vaktar sin handväska som om den innehöll statshemligheter har den som sitt sista revir. De låter andras skrida över en massa andra gränser men har handväskan som sitt sista "hemliga rum" ingen får se. Snäll tjej som det är lätt att lära känna. Om man skulle tolka generaliseringarna som att du är en tjej som klarar många bollar i luften men lätt bränner ut dig, är rustad för ett tredje världskrig, och kan koka soppa på en spik, du är duktig i ditt arbete och van att ta kommandot, och har en sådan integritet att ditt hemliga rum sitter någon annanstans än i handväskan. Hur är det?  ;) :) :D :lol: Jämför det med herrarnas verktygsväskor: Stor, välutrustad: Mycket skrammel, liten verkstad. Ägnar mer tid åt att organisera verktygen än att faktiskt använda dem. Mest välanvända prylen är putsduken som används för att hålla verktygen skinande blanka och fina. Är förmodligen sambo eller gift. Liten, överfull: Fixaren. Borde bytt till större verktygslåda för länge sedan, men han har för mycket att fixa för att hinna ordna sådant. Riskerar att ta på sig för mycket. Har lite tid för flickvänner. Medelstor, rörig men hittar ändå: Ingenjören, en Fixare i grund och botten som växt till sig ett nummer. Den extra platsen gör att verktygen ligger huller om buller. Är typen som tar på sig för mycket saker att göra. antagligen singel. Mycket liten eller ingen: Han är den moderna tidens version av Merlin. Oavsett vad som går sönder i hans närhet så har han verktyg med sig i fickor och andra gömmor för att fixa det mesta. Han kan fixa nästan vad som helst med en rulle tejp och glatt humör. Påminner mycket om McGyver.
Bettson
05-09-2006, 10:41
CITAT (LadyG @ 05-09-2006, 10:30) CITAT (Bettson @ 05-09-2006, 08:51) HUr väl stämmer mina herrars generaliseringar då........ Kaos i handväskan men hittar ändå: Klarar många bollar i luften, presterar mycket på jobbet. Är den typen som bränner ut sig. Stor , fräsch organiserad handväska med mycket grejor : Mary Poppinstyp som klarar alla eventualiteter även ett tredje världskrig och kan koka soppa på en spik. man är säker i hennes sällskap men får inte mycket att säga till om. Och tjejer som vaktar sin handväska som om den innehöll statshemligheter har den som sitt sista revir. De låter andras skrida över en massa andra gränser men har handväskan som sitt sista "hemliga rum" ingen får se. Snäll tjej som det är lätt att lära känna. Om man skulle tolka generaliseringarna som att du är en tjej som klarar många bollar i luften men lätt bränner ut dig, är rustad för ett tredje världskrig, och kan koka soppa på en spik, du är duktig i ditt arbete och van att ta kommandot, och har en sådan integritet att ditt hemliga rum sitter någon annanstans än i handväskan. Hur är det?  Jämför det med herrarnas verktygsväskor: Stor, välutrustad: Mycket skrammel, liten verkstad. Ägnar mer tid åt att organisera verktygen än att faktiskt använda dem. Mest välanvända prylen är putsduken som används för att hålla verktygen skinande blanka och fina. Är förmodligen sambo eller gift. Liten, överfull: Fixaren. Borde bytt till större verktygslåda för länge sedan, men han har för mycket att fixa för att hinna ordna sådant. Riskerar att ta på sig för mycket. Har lite tid för flickvänner. Medelstor, rörig men hittar ändå: Ingenjören, en Fixare i grund och botten som växt till sig ett nummer. Den extra platsen gör att verktygen ligger huller om buller. Är typen som tar på sig för mycket saker att göra. antagligen singel. Mycket liten eller ingen: Han är den moderna tidens version av Merlin. Oavsett vad som går sönder i hans närhet så har han verktyg med sig i fickor och andra gömmor för att fixa det mesta. Han kan fixa nästan vad som helst med en rulle tejp och glatt humör. Påminner mycket om McGyver. Den var bra
anna_rispan
05-09-2006, 12:36
alltså, jag kan inte hjälpa dig. för jag har ingen koll på hur mina bekantas väskor ser ut inuti liksom. det är inget jag tänker på när vi är ute tillsamman att oj, nu tog det si o så lång tid att hitta den där grejen, då är det nog stökigt. osv, med alla exempel. kanske är så att killarna/gubbarna behöver något att sortera in kvinnorna i.
*Felix matte*
05-09-2006, 12:42
Jag har flera handväskor och också egen verktygslåda och tillbehörslådor med skruv, spik, krokar, pluggar mm...allt som kan behövas:P Maken har ingen handväska men flera verktygslådor... både stora och små det mesta välorganiserat =lätt att hitta det man behöver vet jag för ibland har han "tjyvlånat" från min. Lika lätt är det att hitta i mina lådor (och väskan)
Hannele
05-09-2006, 14:23
CITAT (Felix matte @ 05-09-2006, 13:42) Jag har flera handväskor och också egen verktygslåda Det har jag också - i köket. Och den här bär jag med mej.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|