|
Bettson
05-09-2006, 15:13
Så egentligen så om man kunde göra någon mekanism som gjorde att man inte blev utsläppt från en toalett ifall man hade snuskat ner vore inte dumt.
Det skulle innebära att alla kom till en ren toalett och att man lämnar den i samma skick
Bettson
05-09-2006, 15:14
CITAT (kerstin z5-6 @ 05-09-2006, 14:56) Hur är det med basiluskerna på evighetshanduken då. Den har jag blivit varnad för.
Eva i Skåne
05-09-2006, 15:26
CITAT (Bettson @ 05-09-2006, 16:13) Så egentligen så om man kunde göra någon mekanism som gjorde att man inte blev utsläppt från en toalett ifall man hade snuskat ner vore inte dumt.
Det skulle innebära att alla kom till en ren toalett och att man lämnar den i samma skick Åtminstone här nere i Skåne, Malmö och Lund, finns små toaletthus där dörren låses upp automatiskt (tror det mest sytfat till att hålla missbrukarna därifrån) OCH som har nån automatisk regöring efter varje besök. Jag har aldrig varit på en sån själv, men vet hur dom ser ut utifrån  , och har hört beskrivas
Hannele
05-09-2006, 15:38
CITAT (Eva i Skåne @ 05-09-2006, 16:26) automatisk regöring efter varje besök. Jag har aldrig varit på en sån själv, men vet hur dom ser ut utifrån  , och har hört beskrivas Helt ok, rent och fint.
ninnisky
05-09-2006, 15:49
CITAT (Rossi @ 05-09-2006, 15:31) Detta verkar vara rätt forum att berätta om en toalett som vi besökte i Tibet. Det var ute på landsbygden och vi skulle åka 40 mil med buss så vi hade pp (pinkepaus) på vägen. De här toaletterna bestod verkligen av hål i golvet och med väldigt låga skiljeväggar (ungefär i knähöjd). Stanken var outhärdlig och det kröp omkring maskar upp från hålen .... Jag såg en kackerlacka där.
Tvi! Du kom lyckligt undan .....jag råkade titta i taket vid ett tillfälle....
*Felix matte*
05-09-2006, 16:11
Hannele startade tråden med fråga Kvinnor, vad gör ni på toa, varför är kön så lång?Nu vet vi iaf hur kvinnor gör. Kom direkt från middagsbordet och började läsa den här tråden.... måste säga att jag fick sååå många goda skratt... och sedan... kom illamåendet  Fick ta paus och läsa andra roliga trådar innan jag kunde läsa senaste inläggen här Om det stämmer att skratt förlänger livet så bör vi nog alla bli sisådär 110 år...minst ninnisky... vad såg du där?
anna_rispan
05-09-2006, 16:18
CITAT (Rossi @ 05-09-2006, 14:18) CITAT (anna_rispan @ 05-09-2006, 13:47) alltså hur lyckas man som tjej verkligen få det ner i toaletten??? en kille kan ju styra utanför kroppen.
alltså hon stod år smamma håll som en kille. som jag förstår på era berskivningar så sitter ni fats inte hela vägen ner Nja, jag står inte på samma håll som en kille utan tvärtom. Det funkar bra! Om nu den här tjejen stod på samma håll som en kille, d.v.s. med ryggen mot dig som jag antar, hur vet du då SÄKERT att det var en tjej?!  ja för sen fick jag ju stå utanför o vänta tills hon var klar. då såg vi ju att det var en kvinna.
Toaletterna på flygplatsen i Förenade Arabemiraten var bara hål i golvet. Inget toapapper fanns det. Ganska rent var det iallafall.
Hannele
05-09-2006, 16:24
CITAT (Rossi @ 05-09-2006, 15:31) Detta verkar vara rätt forum att berätta om en toalett som vi besökte i Tibet. De här toaletterna bestod verkligen av hål i golvet Jag har undrat här ett tag, om ni aldrig reser?Man behöver inte besöka kineser eller åka till Tibet... eller Biskopsgården. I Frankrike såg jag fina toaletter med bara hål i golvet, fint kaklat, vitt och rent.
CITAT (anna_rispan @ 05-09-2006, 17:18) ja för sen fick jag ju stå utanför o vänta tills hon var klar. då såg vi ju att det var en kvinna. Transvestit kanske?
Vilket skitsnack det var i den här tråden då. På mitt jobb är det männen som uppehåller sig längst på toan. Ibland undrar man om de har plockat med sig hela årets dokumentation för att läsa, dit in.
Bettson
05-09-2006, 16:37
CITAT (Scrollan @ 05-09-2006, 17:35) Vilket skitsnack det var i den här tråden då. På mitt jobb är det männen som uppehåller sig längst på toan. Ibland undrar man om de har plockat med sig hela årets dokumentation för att läsa, dit in. I min hembygd finns det ett uttryck för just det. Att man sitter och läser på toan. Det kallas för att vil-skita
CITAT (Bettson @ 05-09-2006, 17:37) CITAT (Scrollan @ 05-09-2006, 17:35) Vilket skitsnack det var i den här tråden då. :P ;)
På mitt jobb är det männen som uppehåller sig längst på toan. Ibland undrar man om de har plockat med sig hela årets dokumentation för att läsa, dit in. I min hembygd finns det ett uttryck för just det. Att man sitter och läser på toan. Det kallas för att vil-skita 
Ophelia
05-09-2006, 16:44
Ja men visst är det väl trevligt att sitta på toa och filosofera!
CITAT (Ophelia @ 05-09-2006, 17:44) Ja men visst är det väl trevligt att sitta på toa och filosofera!  .....fast, kanske inte på jobbet......
CITAT (Bettson @ 05-09-2006, 18:37) CITAT (Scrollan @ 05-09-2006, 17:35) Vilket skitsnack det var i den här tråden då. :P ;)
På mitt jobb är det männen som uppehåller sig längst på toan. Ibland undrar man om de har plockat med sig hela årets dokumentation för att läsa, dit in. I min hembygd finns det ett uttryck för just det. Att man sitter och läser på toan. Det kallas för att vil-skita  På mitt jobb ligger det en faslig massa tidningar typ Hälsa, Må Bra etc på toan. Det är vår VD som tycker att dom passar där och har lagt in dom. Hon är kvinna!
CITAT (stina @ 05-09-2006, 19:15) På mitt jobb ligger det en faslig massa tidningar typ Hälsa, Må Bra etc på toan. Det är vår VD som tycker att dom passar där och har lagt in dom. Hon är kvinna! På mitt jobb finns inga tidningar på toan, bara en stor plansch om hur man ska göra vid ett hjärtstillestånd.  Man har tur om man hinner sätta sig ner där och göra sina behov i rasande fart innan det ringer nånstans. Det har hänt att jag blivit tvungen att svara i den bärbara telefonen inifrån toan!
Lady Hamilton
05-09-2006, 18:24
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-09-2006, 19:21) .....Man har tur om man hinner sätta sig ner där och göra sina behov i rasande fart innan det ringer nånstans. Det har hänt att jag blivit tvungen att svara i den bärbara telefonen inifrån toan!  ............  Ja det är vi fler som har råkat ut för
Ophelia
05-09-2006, 18:32
CITAT (Scrollan @ 05-09-2006, 17:57) CITAT (Ophelia @ 05-09-2006, 17:44) Ja men visst är det väl trevligt att sitta på toa och filosofera! :rolleyes: .....fast, kanske inte på jobbet......  Jodå.....sitta där och mysa...och komma på bra idéer
grycken
05-09-2006, 18:33
Några häftiga toalettminnen. Jag skulle kunna skriva en bok om olika toaletter jag har upplevt, särskilt i Asien.
En damtoa på en rysk flygplats långt österut 1966. En rad med hål i golvet och inga väggar emellan.
En toa på gården utanför ett café i Turkiet 1967. Hål i marken, mörkt och säckväv runt som insynsskydd. Den som behövde använda toan måste harkla sig diskret och om någon fanns därinne harklade man tillbaka. Naturligtvis inget toapapper (muslimer ska f.ö. inte använda papper utan sköljer sig med vatten efteråt) eller vatten att tvätta sig i.
Annars tycker jag att hål i golvet med fotplattor och möjlighet att spola är mer hygieniskt än toalettstolar. Man behöver inte ta i så mycket då. Dessutom är det bättre att sitta på huk, särskilt när man ska sköta magen.
CITAT (Hamilton @ 05-09-2006, 19:24) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-09-2006, 19:21) .....Man har tur om man hinner sätta sig ner där och göra sina behov i rasande fart innan det ringer nånstans. Det har hänt att jag blivit tvungen att svara i den bärbara telefonen inifrån toan! :rolleyes:............  Ja det är vi fler som har råkat ut för Är det typiskt sjukvårdssyndrom tro?
Vi har en väldigt mysig toa på jobbet, med ett stort öppningsbart fönster rakt mot Katarina kyrka (Stockholm). Lummigt, grönt och en massa fågelkvitter utanför fönstret. Och VD´s tidningar att bläddra i. Trevlig miljö att sitta och mysa i....  (Det finns en toa till så man kan sitta och mysa i fred utan att riskera att det blir kö utanför) /Stina
Hannele
05-09-2006, 19:00
CITAT (grycken @ 05-09-2006, 19:33) Några häftiga toalettminnen. Jag skulle kunna skriva en bok om olika toaletter Då kan du få bilder av mej.
ninnisky
05-09-2006, 19:13
Läser. Eller målar på väggarna!
Men på offentliga toaletter är jag bokstavligen skitsnabb.
catlady
05-09-2006, 19:58
Bajsar!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-09-2006, 19:21) CITAT (stina @ 05-09-2006, 19:15) Det har hänt att jag blivit tvungen att svara i den bärbara telefonen inifrån toan!  När jag jobbade på snabbmatsrastaurang för många år sedan fick jag till och med ta emot beställningar från 'driven' på dass!
CITAT (Kat @ 05-09-2006, 20:58) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-09-2006, 19:21) CITAT (stina @ 05-09-2006, 19:15) Det har hänt att jag blivit tvungen att svara i den bärbara telefonen inifrån toan!  När jag jobbade på snabbmatsrastaurang för många år sedan fick jag till och med ta emot beställningar från 'driven' på dass! Jösses!  Fanns det ingen annan som kunde ta över? För min del är det ju förståeligt eftersom jag jobbar natt och är den enda sjuksköterskan som finns där.
Bettson
05-09-2006, 20:07
Jag tror att maken fortfarande har ett kort där jag sitter och ammar ett kolikbarn sittande på toa. Sönderstressad trög mage, kombinerat med dåliga ärr efter förlossningen och en unge som skrek tjugotvåtimmar på dygnet så blev det så. maken kom hem från jobbet och hittade mig där och tyckte det var komiskt, vilket inte jag tyckte. Idag skrattar jag dock gott åt kortet för blicken var deperat coh håret på ända.
CITAT (stina @ 05-09-2006, 15:55) Inte jag heller! Och sitsen fälls naturligtvis upp med hjälp av en stor sudd papper. "Inte en droppe på golvet från mej"  Vad ska du upp med sitsen att göra?
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-09-2006, 21:02) CITAT (Kat @ 05-09-2006, 20:58) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-09-2006, 19:21) CITAT (stina @ 05-09-2006, 19:15) Det har hänt att jag blivit tvungen att svara i den bärbara telefonen inifrån toan!  När jag jobbade på snabbmatsrastaurang för många år sedan fick jag till och med ta emot beställningar från 'driven' på dass! Jösses!  Fanns det ingen annan som kunde ta över? För min del är det ju förståeligt eftersom jag jobbar natt och är den enda sjuksköterskan som finns där. Nej, det fanns ju inte det...
forget-me-not
05-09-2006, 22:25
Själv sitter jag aldrig längre än nödvändigt på toa, inte ens hemma. Gör det jag ska, och går. Tar den tid jag behöver dock, inget stress. Men sitta och läsa? Nej tack, det finns mysigare ställen att läsa på. Tycker jag.
Lady Hamilton
05-09-2006, 22:32
Men på julmarknaden i Lübeck (även Hamburg) där har de rena och fina offentliga toaletter. Men så är de bemannade också
Hannele
28-03-2007, 18:57
Svaret kommer i kväll SVT2 kl 20:45 visas kortfilmen Damtoletten. Svensk kortfilm. Vad är det tjejer egentligen gör när de är på toaletten i en evighet? Inifrån en dansklubbs damtoalett skildras en utekväll. En kortfilm om längtan, oro och hopp av Setareh Persson.
Såg inte filmen (tittar inte på TV2) men är mest nyfiken på om den här Setareh Persson är en kvinna eller en man.  Det har ju faktiskt en viss betydelse vem som skildrar det hela, tycker i alla fall jag. Nå, vad gör kvinnorna på toa?
Hannele
30-03-2007, 16:02
CITAT (Berith @ 29-03-2007, 06:32)  Nå, vad gör kvinnorna på toa?  (Setareh är nog kvinnonamn) Kvinnor pratar, dricker, röker, gör make up... Dom låser dörren två och två och umgås, medans nödiga bankar på dörren...
Jag tycker det är bra när allmänna toaletter har rum utanför toaletterna där man kan spegla sig och använda tvättställ och sånt. För visst vill man snygga till sig lite ibland när man är ute  , men om man vet att det står folk och väntar på att få använda toan så blir i alla fall jag stressad. Då tycker jag det är jättebra när det finns ett rum utanför toan där man kan göra sånt i lugn och ro och den som vill använda toan kommer intill att göra det.
Blomstertanten
30-03-2007, 17:55
På toan hemma har jag alltid en hög trädgårdstidningar , korsordstidningar , kvällstidningen och ibland även en reklamhög  Ibland kan det även hamna någon trädgårdsbok där Gissa om mina toabesök kan ta tid ibland
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|