Sidor: 1, 2
kristerh
CITAT (askar @ 06-09-2006, 21:15)
Ju mer jag hör om den sk spionaffären...
desto mer stärks min tro att det hela var "planterat" av sossarna.

Något som de haft i bakfickan att ta fram i händelse av svikande väljarsiffror.

Jag skulle inte bli förvånad om det var så wink.gif ganska lägligt att det "avslöjas" 2 veckor innan valet wink.gif
birgitek
Såhär tror jag: Det är två stora förlorare i den här soppan.
Folkpartiet så klart, klantighet är inget vinnande koncept, däremot tror jag inte alliansen förlorar något. Man går inte från Folkpartiet till vänsterblocket
utan till nåt annat parti i alliansen.
Förlorare två är socialdemokraterna eftersom de gjort en alldeles för stor sak av händelsen, det är aldrig smart att kasta sten när man sitter i glashus. Man kan inte komma ifrån misstanke att att intrånget var planterat/riggat av sossarna och dessutom poppar grodorna ut så snart Ulvskog öppnar munnen
Birgit Ek
Gossen Ruda
CITAT (Månskensbonden @ 06-09-2006, 21:08)
CITAT (KURT @ 06-09-2006, 14:52)
...Det är väl inte "vanliga vägen" om man stjäl koder på någon annans dator? . Man åtalas för inbrott vare sig man bryter upp ett fönster, eller om man tar sig ingenom ett öppet fönster. ...

Nja...kolla med ditt försäkringsbolag så finner du nog att det är en betydande skillnad på om någon bryter upp ett låst fönster/dörr, eller om du lämnat ytterdörren öppen på ditt hus. Eller vid bilinbrott t ex.... Du får inte en krona på försäkringen om bilen är olåst och nyckeln sitter i.
Så begreppet 'inbrott' har högst olika definitioner och konsekvenser, beroende på omständigheterna.

Dessutom, att vara så otroliogt naiv/klantig att man inte ens använder en brandvägg som skydd för sitt 'jättehemliga' intranät....*skakar på huvudet*....

För den drabbade kan det ha betydelse, för den som gör inbrottet saknar det betydelse ur straffrättslig synpunkt. Försäkringsbolag har sin egen lag.
Gossen Ruda
Beträffande frågan om sossarna gjort detta avsiktligt så är det något som bara kan dyka upp i sjukligt misstänksamma hjärnor. Den eventuella nytta det kan ha uppvägs inte av den skada intrånget kan ha gjort. Att gnälla på Ulfskog visar bara att man inte förstått klimatet i valrörelsen. ALLA tar chansen att på lagom sätt racka ner på motståndarna.
Anki på Öland
CITAT (askar @ 06-09-2006, 21:15)
Ju mer jag hör om den sk spionaffären...
desto mer stärks min tro att det hela var "planterat" av sossarna.

Något som de haft i bakfickan att ta fram i händelse av svikande väljarsiffror.

Något som slog mig också......
Anki
Lady Hamilton
borta
Månskensbonden
CITAT (Gossen Ruda @ 06-09-2006, 21:59)
...För den drabbade kan det ha betydelse, för den som gör inbrottet saknar det betydelse ur straffrättslig synpunkt....

Nej, omständigheterna saknar inte alls straffrättslig betydelse för den som gör 'inbrottet'.
Om jag står utanför mitt olåsta hus och säger till dig att "här får du inte gå in", och du ignorerar det och går förbi mig in i huset, så är det troligen 'egenmäktigt förfarande' eller 'hemfridsbrott' snarare än ett 'inbrott'.
Om du däremot bryter dig in i mitt låsta hus, är det dock helt klart ett 'inbrott'.
Pirum
Men om man hittar en nyckel under blomkrukan på trappen, och går in, rotar i byrålådorna, läser dokument, då är det inbrott. Även om det är mer än lovligt klantigt av husägaren.

Vad gäller facket, man kan gå med i vilken fackförening man vill i Sverige. Förutsatt att fackföreningen vill ha en med. Vill man inte stödja socialdemokraterna kan man exempelvis gå med i SAC (syndikalisterna) istället. Och man behöver inte vara med i facket för att få vara med i a-kassan. Inte heller blir man tvångsansluten till sossarna längre om man är med i LO smile.gif

Hittar man inget fack man vill vara med i så kan man ju starta en förening själv smile.gif Kanske inriktad endast på lobbyverksamhet för att gynna medlemmarna, eller vad man nu har för syfte.
AndreasBlomquist
Ja, inte tycker jag att Lars ska behöva avgå för detta. Som flera redan har påpekat i tråden så har ju sossarna ridit på vågorna genom flera i mina ögon större skandaler än denna, skandaler som har skadat människor inte bara psykiskt utan fysiskt (tsunamikatastrofen, Anna Sjödins slagsmål m.m.)...

Näe, inte ska han avgå inte. Det enda som är lite synd är ju att detta skadar den pågående valrörelsen väldigt mycket och man misstänker ju att det hela är ytterligare ett knep av (S) för att leda media bort från valfrågorna och istället fiska sympatier från spionaget.
Enligt IT-experter så är det ju tämligen osannolikt att (S) inte har känt till intrången redan i mars.

EDIT:
[Ujuj, hädanefter ska jag läsa mer än ett par inlägg innan jag svarar i en tråd. Här fanns ju en massa smaskigt att sätta tänderna i och jag återkommer senare med ett längre svar]
KURT
CITAT (birgitek @ 06-09-2006, 21:30)
Såhär tror jag: Det är två stora förlorare i den här soppan.
Folkpartiet så klart, klantighet är inget vinnande koncept, däremot tror jag inte alliansen förlorar något. Man går inte från Folkpartiet till vänsterblocket
utan till nåt annat parti i alliansen.
Förlorare två är socialdemokraterna eftersom de gjort en alldeles för stor sak av händelsen, det är aldrig smart att kasta sten när man sitter i glashus. Man kan inte komma ifrån misstanke att att intrånget var planterat/riggat av sossarna och dessutom poppar grodorna ut så snart Ulvskog öppnar munnen
Birgit Ek

Det stämmer säkert att det är Folkpartiet och Socialdemokraterna som förlorar på detta. De som tänkt rösta på Folkpartiet kommer ju snarast att istället rösta på det från Folpartiet ideologist närmaste partiet, d v s Sverige Demokraterna.
KURT
CITAT (Månskensbonden @ 06-09-2006, 21:08)
CITAT (KURT @ 06-09-2006, 14:52)
...Det är väl inte "vanliga vägen" om man stjäl koder på någon annans dator? . Man åtalas för inbrott vare sig man bryter upp ett fönster, eller om man tar sig ingenom ett öppet fönster. ...

Nja...kolla med ditt försäkringsbolag så finner du nog att det är en betydande skillnad på om någon bryter upp ett låst fönster/dörr, eller om du lämnat ytterdörren öppen på ditt hus. Eller vid bilinbrott t ex.... Du får inte en krona på försäkringen om bilen är olåst och nyckeln sitter i.
Så begreppet 'inbrott' har högst olika definitioner och konsekvenser, beroende på omständigheterna.

Dessutom, att vara så otroliogt naiv/klantig att man inte ens använder en brandvägg som skydd för sitt 'jättehemliga' intranät....*skakar på huvudet*....

Moderaterna har valaffischer där det står "Man ska inte behöva dubbla lås för att sova lugnt om natten", de kanske också har haft erfarenhet av folkpartibesök nattetid!
Gossen Ruda
CITAT (Månskensbonden @ 06-09-2006, 23:21)
...För den drabbade kan det ha betydelse, för den som gör inbrottet saknar det betydelse ur straffrättslig synpunkt....

Nej, omständigheterna saknar inte alls straffrättslig betydelse för den som gör 'inbrottet'.
Om jag står utanför mitt olåsta hus och säger till dig att "här får du inte gå in", och du ignorerar det och går förbi mig in i huset, så är det troligen 'egenmäktigt förfarande' eller 'hemfridsbrott' snarare än ett 'inbrott'.
Om du däremot bryter dig in i mitt låsta hus, är det dock helt klart ett 'inbrott'.

Skillnaden är vad den inträngande gör. Om inget stjäls är det hemfridsbrott eller egenmäktigt förfarande. Om något stjäls är det inbrott även om dörren står på vid gavel.
Månskensbonden
CITAT (Gossen Ruda @ 07-09-2006, 07:39)
CITAT (Månskensbonden @ 06-09-2006, 23:21)

Skillnaden är vad den inträngande gör. Om inget stjäls är det hemfridsbrott eller egenmäktigt förfarande. Om något stjäls är det inbrott även om dörren står på vid gavel.

Och om man går in i det olåsta huset och läser ett papper som ligger framme på köksbordet.....kanske skriver av en del av texten, men tar inte med sig papperet därifrån.....och går därifrån utan att ha förändrat något i huset.....då är det per definition inte ett 'inbrott'.

CITAT (KURT @ 07-09-2006, 07:15)
Moderaterna har valaffischer där det står "Man ska inte behöva dubbla lås för att sova lugnt om natten", de kanske också har haft erfarenhet av folkpartibesök nattetid!

-Fast att använda en vanlig brandvägg i internetsammanhang kallar jag inte precis för "dubbla lås", utan snarare vanligt sunt förnuft som vilken surfande medelsvensson som helst känner till. -Utom tydligen en del sossar... wacko.gif
Gossen Ruda
Hårklyverier. Eftersom man tar med sig uppgifterna på papperet räknas det nog som inbrott ändå.
AnitaO
Nog är det ett brott i alla fall. Så mycket är väl ändå klart?
Annars skulle väl inte 3 personer vara delgivna misstanke om brott. rolleyes.gif
kristerh
CITAT (Pirum @ 07-09-2006, 01:28)
Inte heller blir man tvångsansluten till sossarna längre om man är med i LO smile.gif

Kanske inte tvångsansluten efter alla protester, men betalar till sossarna gör du iaf,
Pirum
CITAT (Gossen Ruda @ 07-09-2006, 08:50)
Hårklyverier. Eftersom man tar med sig uppgifterna på papperet räknas det nog som inbrott ändå.

Det skulle definitivt kunna klassas som industrispionage åtminstone, om man går in på ett företag och öppnar olåsta skåp med dokument som man läser. Om högt uppsatt anställda på SAAB knallar in i Volvochefens sommarstuga genom ett öppet fönster...och läser rapporter om senaste Volvobilarna, och sen talar om det för SAABs utvecklingsavdelning...så tror jag inte att det klassas som "oskyldigt" precis. Möjligen korkat.

Felet (s) gjorde var att inte ha krävt starka lösenord, men, om det nu är så att någon lämnat ut någons lösenord...så hjälper ju inte det heller. Men lösenord bör iaf bytas regelbundet. Brandväggar och annat hjälper inte om man har svaga lösenord.
birgitek
CITAT (Gossen Ruda @ 06-09-2006, 22:05)
. ALLA tar chansen att på lagom sätt racka ner på motståndarna.

Visst är det så, men lite intelligens krävs väl, och Melitta tillhör ju inte intelligensreserven precis.
Sen undrar jag vilken skada sossarna lidit, vad har de för hemligheter.? För mej är demokrati lika med öppenhet, hemliga strategier är för mej lika med det som hände i Sovjet o andra diktaturer.
Naturligtvis har sossarna lidit skada, men p.g.a. sitt eget agerande de sista dagarna. Nog verkar det konstigt att de upptäcker ett dataintrång som skedde i mars först nu.
Slutligen varför skall Leijonborg avgå när Persson kan sitta kvar trots total omdömmeslöshet när det gäller medarbetare. t.ex Lars Danielsson, Freivalds, Anna Fyllot-Sjödin m fl.
Birgit Ek
Margaretha
CITAT (Gossen Ruda @ 06-09-2006, 22:05)
Beträffande frågan om sossarna gjort detta avsiktligt så är det något som bara kan dyka upp i sjukligt misstänksamma hjärnor.

Säg inte det? Varför kallar sossarna till presskonferens klockan tolv på natten - efter Reinfeldts lyckade framträdande i TV?

Presskonferenser på nätterna hör väl hemma i en krigssituation eller liknande, men detta hade kunnat vänta till morgonen. OM det inte varit så att man ville ändra tidningarnas förstasidor!
AndreasBlomquist
CITAT (KURT @ 07-09-2006, 07:20)
Det stämmer säkert att det är Folkpartiet och Socialdemokraterna som förlorar på detta. De som tänkt rösta på Folkpartiet kommer ju snarast att istället rösta på det från Folpartiet ideologist närmaste partiet, d v s Sverige Demokraterna.

Kurt, det är väl ändå väldigt magstarkt att säga att det partiet som är närmast Folkpartiet ideologiskt är Sverigedemokraterna. Det du baserar det uttalandet på är ju enbart Fp's krav på språktest. Vilka andra ideologiska likheter finner du mellan Fp och SD om nu de ligger så väldigt nära varandra, för det bör väl vara bra många fler likheter?
hav
CITAT (KURT @ 07-09-2006, 06:20)

Det håller jag inte med om. Förstår faktiskt inte hur du kan få det till det. Folkpartiet är i alla avseenden positivt till invandring, så en sverigedemokrat kan inte känna sig hemma där. Om du tänker på förslagen om genomförd svenskakurs med språktest, vilket för övrigt socialdemokraterna i våra grannländer helt står bakom i sina länder, så är det en garanti för framförallt hårt hållna muslimska kvinnor som idag är hindrade av sina män att vara utanför hemmet. Samhället skulle genom att kräva språkkursen ge dessa kvinnor möjlighet att ta del av det svenska samhället.

Däremot har Anna Sjödin i socialdemokratiska ungdomsförbundet sagt saker som är betydligt värre än vore de hämtade från sverigedemokraternas hemsida. Det ska ju prövas i domstol, efter valet.

Hon hade otur att det hon trodde var en outbildad invandrad krogvakt visade sig vara en på krogen extrajobbande respekterad läkare med invandrarbakgrund som vet sina rättigheter och inte accepterar att bli behandlad hur som helst.
KURT
CITAT (AndreasBlomquist @ 08-09-2006, 00:00)
CITAT (KURT @ 07-09-2006, 07:20)

Kurt, det är väl ändå väldigt magstarkt att säga att det partiet som är närmast Folkpartiet ideologiskt är Sverigedemokraterna. Det du baserar det uttalandet på är ju enbart Fp's krav på språktest. Vilka andra ideologiska likheter finner du mellan Fp och SD om nu de ligger så väldigt nära varandra, för det bör väl vara bra många fler likheter?

Det handlar inte bara språkkrav och litterturkanon. Det finns många vilsna liberaler som inte längre ser något liberalt hos folkpartiet. Förmodligen är det inte på något sätt representativtför hela folkpartiet, men det är det definitivt för nuvarande ledningen av FP och framförallt för dess s. k. framtid i form av LUF. Typiskt nog lockar man då helt andra väljare.
hav
Jag har läst dina länkar och jag hittar ingen anknytning till kopplingar till Sverigedemokraterna.
Politik blir lätt infekterat så jag tycker inte att man ska dra till med såna där överväxlar - att Folkpartiet skulle dra till sig Sverigedemokrater. Det är helt grundlöst.

Däremot har väl både Folkpartiet och Centerpartiet blivit tydligare med att de är borgerliga partier. Det kan väl göra att många blir vilsna i ´sitt´parti. Liksom många väljare är vilsna i vilket parti de än tillhör. Jag tycker det är svårt att hålla med om allt som menas i det parti jag röstade på för tillfället.
KURT
CITAT (hav @ 08-09-2006, 10:45)
Jag har läst dina länkar och jag hittar ingen anknytning till kopplingar till Sverigedemokraterna.
Politik blir lätt infekterat så jag tycker inte att man ska dra till med såna där överväxlar - att Folkpartiet skulle dra till sig Sverigedemokrater. Det är helt grundlöst.

Däremot har väl både Folkpartiet och Centerpartiet blivit tydligare med att de är borgerliga partier. Det kan väl göra att många blir vilsna i ´sitt´parti. Liksom många väljare är vilsna i vilket parti de än tillhör. Jag tycker det är svårt att hålla med om allt som menas i det parti jag röstade på för tillfället.

Just det, när moderaterna gått mot mitten så har samtidigt centerpartiet och folkpartiet gått kraftigt åt höger och samtidigt har sverigedemokraterna officiellt tonat ner sin främlingfientlighet. I valrörelsen debatterar socialdemokraterna och moderaterna endast med varandra, de tycker inte att debehöver profilera sig mot några andra partier. På samma sätt är det bara centerpartiet och folkpartiet som valt att debattera med och profilera sig mot sverigedemokraterna. Att sedan organiserade folkpartister och organiserade sverigedemokrater är bittra fiender är en annan sak, från fraktionsstriderna bland vänsterpartierna har man ju tydligt sett att de bittraste fienderna oftast står ideologiskt närmast varandra. När folkpartiet tappar väljare i opinionsundersökningen under spionskandalen, så är det sverigedemokraterna som ökar.
hav
CITAT (KURT @ 08-09-2006, 12:13)
När folkpartiet tappar väljare i opinionsundersökningen under spionskandalen, så är det sverigedemokraterna som ökar.

Oj, när ett parti minskar och ett annat ökar så är det alltså däremellan rösterna går?
När vänsterpartiet har ökat och sverigedemokraterna minskat så är det där emellan väljare rört sig, menar du?

Många är lättrörliga och flyttar mellan partier på ett sätt som experterna forskar i. Det GÅR inte att utifrån vilket parti som minskat respektive ökat i senaste opinionsundersökningen se varifrån väljarna kommer.
LadyG
Opinionsundersökningarna har ofta fel om man jämför prognoserna med hur det verkligen gick.

Förra valet skulle moderaterna vunnit, enligt Temo och Sifo. Se hur det gick tongue.gif

Så man ska inte hänga upp sig på sådant som opinionsundersökningar, det går att vinkla hur man vill.

Om jag vill ha en undersökning som visar att socialdemokraterna är på stark frammarsch så frågar jag naturligtvis en betydande andel boende i socialdemokratiska kommuner och färre i moderata. Det är väldigt sällan urvalet som opinionsundersökningarna gjorts presenteras. De nämner t ex nästan aldrig att färre än 50% av de tillfrågade svarar. Så det statistiska urvalet om 1000 personer är i verkligheten 500. Listorna är inte speciellt anonyma heller, de måste ju veta lite iaf för att kunna göra ett urval.

Jag litar inte ett dugg på opinionsmätningar faktiskt, eftersom man för en dyr penning kan beställa dem (vilken redaktion som helst kan göra det). Sedan ryck siffrona ur sitt sammanhang och presenteras så att de visar det man vill visa med artikeln, och alla tar det som dagens sanning.

Tredje statsmakten är inte ett dugg mer hederlig än någon annan, kom ihåg det.
Farbror Blå

Tycker i alla fall att det inte kan vara så att en chef prompt måste avgå för att täcka de fel och brister som andra begår.

Då skulle ju Göran persson avgått efter Sahlin, SSU.. m fl, eller?
LadyG
CITAT (Farbror Blå @ 08-09-2006, 15:36)

Tycker i alla fall att det inte kan vara så att en chef prompt måste avgå för att täcka de fel och brister som andra begår.

Då skulle ju Göran persson avgått efter Sahlin, SSU.. m fl, eller?

Det beror nog på felet det, Persson har nog mer anledning än Lejionborg att avgå f n men det talas det tyst om.
birgitek
CITAT (KURT @ 08-09-2006, 12:13)
.

När folkpartiet tappar väljare i opinionsundersökningen under spionskandalen, så är det sverigedemokraterna som ökar.

Nu har ju Folkpartiet återtagit drygt hälften av sitt tapp enl. en undersökning idag, hur dettta har påverkat sverigedemokraterna sas inget om
Birgit Ek
zaaritha
Varför ska han avgå? Han ansvarar väl inte för vad andra gör?
Om: nå´n i din familj gör nå´t galet--ska du då ta ansvaret för det? sad.gif
LadyG
CITAT (zaaritha @ 09-09-2006, 00:22)
Varför ska han avgå? Han ansvarar väl inte för vad andra gör?
Om: nå´n i din familj gör nå´t galet--ska du då ta ansvaret för det? sad.gif

Ja, som förmyndare/förälder ha man ett visst ansvar... smile.gif
Hannele
CITAT (Margaretha @ 07-09-2006, 23:42)
Varför kallar sossarna till presskonferens klockan tolv på natten - efter Reinfeldts lyckade framträdande i TV?

Visst är det otroligt välplanerat och beräknande - när man inte har något bra att komma med själv. sad.gif
zaaritha
Lady G; jaha--så han ansvarar för vad andra gör? Idiotiskt!
Hur vet han vad de håller på med? mad.gif
LadyG
CITAT (zaaritha @ 09-09-2006, 02:30)

Psst, se smiley: jag skojar!!!
Pirum
CITAT (zaaritha @ 09-09-2006, 01:30)

Om hans närmaste underlydande (i brist på bättre ord) av någon anledning inte berättar något så otroligt viktigt som den här 'spionhistorien' ('bomben' kunde ju brisera i media när som helst) så kan man diskutera om hans ledaregenskaper är så bra som man kan förvänta sig eller kräva av en person i hans position.

Men i slutändan är det ju såklart folkpartiets medlemmar som bestämmer om Leijonborg kan sitta kvar; Leijonborg är ju inte misstänkt för något kriminellt vad jag vet.

Vad gäller Godsägar Persson så har han säkert många svin i stallet, hästar i skogen, kor i potatislandet, och ulvar i fjäderskrud, men även där är det socialdemokraterna som bestämmer om han ska sitta kvar eller inte. Och eftersom alla tänkbara efterträdare ägnat det senaste decenniet åt att klanta sig eller på annat sätt göra sig 'omöjliga' så finns det väl inget alternativ, tyvärr.
zaaritha
Jag röstar ej på sossarna--men anser att de gick ut m detta --för att sabba
för Folkpartiet!
(Röstar ej på dem, heller.)
LadyG
Hade sossarna vetat något tidigare hade de använt det för att dra uppmärksamheten från någon av alla kriser de haft. Det är bara att välja, de har haft gott om anledningar att vilja spela ut ett trumfkort om de haft nått.

Tänk efter lite; vad vinner de på att kläcka det här nu? Inget, Lejionborg sitter kvar (det är för nära valet för något annat), FP får sympatieröster i valet av folks som tycker synd om den lurade partiledaren osv. I slutänden har sossarna förlorat mer på den här historien än FP.

Vad hade de vunnit på att kläcka ägget i maj/juni? En FP-ledares avgång hade inte alls varit orimligt. Lite självrättfärdigt snyft i media och sympatier för den lurade regeringen, kanske.
birgitek
CITAT (LadyG @ 10-09-2006, 00:10)
Hade sossarna vetat något tidigare hade de använt det för att dra uppmärksamheten från någon av alla kriser de haft. Det är bara att välja, de har haft gott om anledningar att vilja spela ut ett trumfkort om de haft nått.

Tänk efter lite; vad vinner de på att kläcka det här nu? Inget, Lejionborg sitter kvar (det är för nära valet för något annat), FP får sympatieröster i valet av folks som tycker synd om den lurade partiledaren osv. I slutänden har sossarna förlorat mer på den här historien än FP.

Vad hade de vunnit på att kläcka ägget i maj/juni? En FP-ledares avgång hade inte alls varit orimligt. Lite självrättfärdigt snyft i media och sympatier för den lurade regeringen, kanske.

Jag tror faktiskt sossarna vetat om detta hela tiden ,men valt att vänta med att offentliggöra det. Hade de gått ut i våras hade det inte blivit någon skandal, det hade drunknat i deras egna skandaler.
Förtalskampanjen som utgick från deras eget kansli var ju värre både etiskt och juridiskt och Anna-Fyllot-Sjödins krogslagmål och rasistiska uttalanden var roligare för media.
Birgit Ek
LadyG
Anna Sjödin hade de definitivt kunnat skyla över, alla har väl varit fulla och dumma minst en gång i livet? Spioneri smäller högre än en fylltratt tongue.gif
Gossen Ruda
CITAT (birgitek @ 10-09-2006, 19:28)
CITAT (LadyG @ 10-09-2006, 00:10)

Jag tror faktiskt sossarna vetat om detta hela tiden ,men valt att vänta med att offentliggöra det. Hade de gått ut i våras hade det inte blivit någon skandal, det hade drunknat i deras egna skandaler.
Förtalskampanjen som utgick från deras eget kansli var ju värre både etiskt och juridiskt och Anna-Fyllot-Sjödins krogslagmål och rasistiska uttalanden var roligare för media.
Birgit Ek

Det är synd om dig. sad.gif Sjuklig misstänksamhet är inte att leka med.
birgitek
CITAT (Gossen Ruda @ 10-09-2006, 19:57)
[Det är synd om dig.  :( Sjuklig misstänksamhet är inte att leka med.

Ursäkta mej?????
Birgit Ek
P.s Var det inte Du som satte upp taggtrådsstaketet mot grannen,på tal om sjukligt .D.s
Gossen Ruda
Vad är det du inte förstår? Du har i hela den här tråden frenetiskt försökt minska ner dina partivänners kriminella handlingar genom att hacka på sossarna. Tyvärr blir en kriminell handling inte mindre av att jämföra med andra, speciellt om dessa knappt är straffbara.

OM det skulle vara så, jag skriver OM, att sossarna har lurat skjortan av folkpartisterna genom att tipsa om inloggningen så är det bara ett bevis på att folkpartister är dummare än sossar eftersom dom inte genomskådade bluffen. laugh.gif

Förstår inte riktigt vad min taggtråd har med folkpartisternas spioneri att göra???

Beträffande Lars L. så tycker jag att han INTE skall avgå. Han påstår att han inte har känt till saken tidigare och det kan ju vara sant, men han slirade ordentligt på sanningen när han i intervjuer hävdade att han inte kände till partisekreterarens inblandning trots att denna informerat Lars. Partiledaren kan gott stå där som en god symbol för ett fifflarparti.
birgitek
CITAT (Gossen Ruda @ 10-09-2006, 21:55)
.

Förstår inte riktigt vad min taggtråd har med folkpartisternas spioneri att göra???

Inte ett dugg med folkpartiet, jag syftade på sjuklighet.(ett begrepp som du införde i debatten och använde om mina synpunkter) Dessutom är jag inte folkpartist, men tycker att det behövs ett lite bredare perspektiv än sossarnas. Har aldrig trott på det där att kasta sten när man sitter i glashus. Birgit Ek
Hannele
Nu erkänner sosseombudsmannen att han lämnat lösenord till folkpartisten... blink.gif
Anki på Öland
CITAT (Hannele @ 04-10-2006, 22:59)
Nu erkänner sosseombudsmannen att han lämnat lösenord till folkpartisten... blink.gif

Hade man inte t.o.m. bytt inloggningslösenord??
Anki
Pirum
Fast det spelar ingen roll; folkpartiskandalen är lika stor ändå. Skillnaden är att det kan bli en intern skandal inom Socialdemokraterna också, i tillägg till fiaskot med den dåliga datasäkerheten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon