Sidor: 1, 2
stina
CITAT (Leia @ 09-09-2006, 15:04)
CITAT (LadyG @ 09-09-2006, 12:34)
CITAT (Leia @ 09-09-2006, 07:39)
CITAT (LadyG @ 08-09-2006, 22:19)
Det är bättre att styrketräna än jogga om man vill gå upp i vikt eftersom styrketräningen bygger muskler medan joggningen har hög fettförbränning.

Då är det styrketräningen jag får satsa på! Tur, för det är den enda träning som jag tycker är rolig. Konditionsträning är i mitt tycke så tråkigt....

Träna med så tunga vikter som möjligt, du ska inte orka alls många repetitioner, absolut inte fler än 10, för att bygga muskler. Gör gärna fler övningar per muskelgrupp för att trötta ut musklerna ordentligt och för att uppmuntra kroppen att bygga.

För oavsett hur kul det är att lägga på sig fettvikt så är det lika farligt för ditt hjärta som det är för överviktiga. Kolesterolet syns inte utanpå, tyvärr.

Då tränar jag fel nu. Jag kör 3x15 reps. På med vikter och färre reps alltså! smile.gif

Och jo, jag vet att man inte ska äta onyttigt även om man är smal. Dessutom lägger sig kilona på fel ställen om man äter upp sig. (smal midja och platt mage vill jag ju´gärna behålla smile.gif )

Tack för tipsen! smile.gif wub.gif

Ja det är trist att man inte kan punktförfetta. Lika lite som man kan punktförbränna. rolleyes.gif
Leia
CITAT (stina @ 09-09-2006, 14:07)
Ja det är trist att man inte kan punktförfetta. Lika lite som man kan punktförbränna. rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Farbror Blå
CITAT (Leia @ 09-09-2006, 14:13)
CITAT (stina @ 09-09-2006, 14:07)
Ja det är trist att man inte kan punktförfetta. Lika lite som man kan punktförbränna.  :rolleyes:

hehe kul sagt rolleyes.gif
Magdis
Hihi...punktförfetta! Det ska jag lägga på minnet som ett av de kuligaste orden jag hört. biggrin.gif
Farbror Blå
Kan man förresten använda avfettningom man har det motsatta problemet? det finns ju att köpa rolleyes.gif laugh.gif tongue.gif
Leia
CITAT (Farbror Blå @ 09-09-2006, 15:08)
Kan man förresten använda avfettningom man har det motsatta problemet? det finns ju att köpa rolleyes.gif laugh.gif tongue.gif

Farbror Blå
rolleyes.gif hihi
askar
Här kommer tabell som visar att inte alla ska gå efter samma siffror
Vid beräkning av BMI ska man också ta hänsyn till ålder.
BMI

Mitt BMI är 22,5, makens är 25,7 och bägge är vi normalviktiga.

Mitt kolesterolvärde har ingen doktor velat kolla och det är jag tacksam för.
Maken hade dryga 7 och sattes på "hälsokost" med bara lightprodukter..
Det resulterade i att hans kolesterolvärde sköt i höjden till 10,3 ohmy.gif

Efter det bannlystes alla konstgjorda livsmedel
och efter det är hans värde 6,3 = helt normalt för en man i hans ålder.

Förresten så ska man inte fästa alltför stor vikt vid just Kolesterolvärdet
Det kom väl till efter att en enda man (forskare)
trodde sig ha hittat något alldeles revolutionerande sätt att mäta människors hälsa och risk för hjärt-kärlsjukdomar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon