|
birgitek
15-09-2006, 16:32
Peter Eriksson är just lite småsöt tytcker jag även om jag inte gillar miljöpartiets politik. Birgit Ek
Hannele
15-09-2006, 16:36
CITAT (Betty @ 15-09-2006, 17:30) CITAT (Hannele @ 15-09-2006, 17:21) TIONDE BUDET Du skall inte ha begär till din nästas hustru eller hans tjänstefolk, hans boskap eller något annat som tillhör din nästa.  Blundar du om du skulle råka få syn på en sexig kvinna? Att tycka att nån är sexig är inte samma sak som "att ha begär till"  Nej, jag blundar inte, jag både nakenbadar och annat, men jag ser inte, om hon är sexig, jag ser inte det en man ser... Tionde budet var till mej - jag har till och med betalat för att titta på Chippendales - då stannade maken hemma.
CITAT (Hannele @ 15-09-2006, 17:36) CITAT (Betty @ 15-09-2006, 17:30) CITAT (Hannele @ 15-09-2006, 17:21) TIONDE BUDET Du skall inte ha begär till din nästas hustru eller hans tjänstefolk, hans boskap eller något annat som tillhör din nästa.  Blundar du om du skulle råka få syn på en sexig kvinna? Att tycka att nån är sexig är inte samma sak som "att ha begär till"  Nej, jag blundar inte, jag både nakenbadar och annat, men jag ser inte, om hon är sexig, jag ser inte det en man ser... Tionde budet var till mej - jag har till och med betalat för att titta på Chippendales - då stannade maken hemma.  OK, tror jag fattar hur du menar med sexigheten . Nakenbada är jag alldeles för blyg till, skulle känna mig alldeles för naken...
Bettson
15-09-2006, 16:43
CITAT (Hannele @ 15-09-2006, 17:21) CITAT (Betty @ 15-09-2006, 16:20) CITAT (Pirum @ 15-09-2006, 16:01) CITAT (Betty @ 15-09-2006, 13:25) Nog ser man väl skillnad på vad som är sexigt eller inte vare sig det handlar om en man eller en kvinna? Jag gör iaf inte det speciellt bra. Det enda ärliga sättet att bedöma "sexighet" är "hur gärna vill jag ha sex med denna person?". Jag kan tycka att en person är sexig utan att för den skull vilja ha sex med honom/henne. Jag ser väldigt tydligt, om en man är sexig - men jag är inte ens intresserad av att se det på en kvinna.. TIONDE BUDET Du skall inte ha begär till din nästas hustru eller hans tjänstefolk, hans boskap eller något annat som tillhör din nästa.Förstår inte riktigt var tionde budet kommer in där. Fast jag tolkar nog tionde budet som att man inte skall vara avundsjuk. För inte skulle väl Gud mena att han speciellt talar om att man inte ska vilja ha sex med andras fruar, deras tjänare och deras husdjur eller nyttja deras egendom för sexuellt bruk. Dessutom så verkar tionde budet vara avsett för män. Det finns ett annat budord, du skall inte begå äktenskapsbrott. Och där avses både kvinnor och män. Fast vad är äktenskapsbrott. Inte sjutton är det att man ser att en person kan vara både snygg och sexig. Inte för mig i all fall.
CITAT (Bettson @ 15-09-2006, 17:43) Förstår inte riktigt var tionde budet kommer in där.
Fast jag tolkar nog tionde budet som att man inte skall vara avundsjuk.
För inte skulle väl Gud mena att han speciellt talar om att man inte ska vilja ha sex med andras fruar, deras tjänare och deras husdjur eller nyttja deras egendom för sexuellt bruk. Dessutom så verkar tionde budet vara avsett för män.
Det finns ett annat budord, du skall inte begå äktenskapsbrott.
Och där avses både kvinnor och män. Fast vad är äktenskapsbrott. Inte sjutton är det att man ser att en person kan vara både snygg och sexig. Inte för mig i all fall. Jag tolkar 10:e budet så här: Man ska inte vara missunsam och avundsjuk på någon. Äktenskapsbrott tolkar jag som otrohet Förstår inte jag heller var det där budordet kommer in här... Hannele, hur tänkte du?
det finns ju en mängd sexiga män och kvinnor...Tommy lee Jones...Denzel Whasinton..salma Hayek Catherine zeta Jones...men jag vill inte ha sex med dom..även om jag tycker dom är sexiga...det är väl därför dom syns tror jag
CITAT (pejori @ 15-09-2006, 17:54) det finns ju en mängd sexiga män och kvinnor...Tommy lee Jones...Denzel Whasinton..salma Hayek Catherine zeta Jones...men jag vill inte ha sex med dom..även om jag tycker dom är sexiga...det är väl därför dom syns tror jag  Håller med  Catherine Zeta Jones är nog en av de vackraste kvinnor som finns...
CITAT (Betty @ 15-09-2006, 17:58) CITAT (pejori @ 15-09-2006, 17:54) det finns ju en mängd sexiga män och kvinnor...Tommy lee Jones...Denzel Whasinton..salma Hayek Catherine zeta Jones...men jag vill inte ha sex med dom..även om jag tycker dom är sexiga...det är väl därför dom syns tror jag  Håller med  Catherine Zeta Jones är nog en av de vackraste kvinnor som finns...  oja...fina fylliga former och en strålande vacker kvinna
Hannele
15-09-2006, 17:08
CITAT (Betty @ 15-09-2006, 17:50) Jag tolkar 10:e budet så här: Man ska inte vara missunsam och avundsjuk på någon.
Äktenskapsbrott tolkar jag som otrohet Det är SJÄTTE BUDET Du skall inte begå äktenskapsbrott.
Mycket svårt att säga vem som är gulligast!  Tycker nog inte att nån av dem är särskilt gullig....och sexig, det är det nog bara Lars Ohly som kommer i närheten av...
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-09-2006, 18:29) Mycket svårt att säga vem som är gulligast!  Tycker nog inte att nån av dem är särskilt gullig....och sexig, det är det nog bara Lars Ohly som kommer i närheten av... helt klart med reinfelt som god tvåa...gillar skalliga män det är sexigt
CITAT (pejori @ 15-09-2006, 18:55) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-09-2006, 18:29) Mycket svårt att säga vem som är gulligast!  Tycker nog inte att nån av dem är särskilt gullig....och sexig, det är det nog bara Lars Ohly som kommer i närheten av... helt klart med reinfelt som god tvåa...gillar skalliga män det är sexigt  En sån har jag redan här hemma!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-09-2006, 18:55) CITAT (pejori @ 15-09-2006, 18:55) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-09-2006, 18:29) Mycket svårt att säga vem som är gulligast!  Tycker nog inte att nån av dem är särskilt gullig....och sexig, det är det nog bara Lars Ohly som kommer i närheten av... helt klart med reinfelt som god tvåa...gillar skalliga män det är sexigt  En sån har jag redan här hemma!  OOOO...sexigt...
Biggan_
15-09-2006, 18:06
Ingen av dom är gullig! Och Leijonborg tycker jag har en viss likhet med Musse Pigg
Snöflinga
15-09-2006, 18:18
Kan för mitt liv inte förstå hur någon kan tycka att Göran Persson är "gullig"  Förklara för mig ! Däremot tycker jag att Göran Hägglund har en sexig mun  Kolla i kväll, ni som tittar på slutdebatten
CITAT (Snöflinga @ 15-09-2006, 19:18) Däremot tycker jag att Göran Hägglund har en sexig mun :wub: Kolla i kväll, ni som tittar på slutdebatten :rolleyes: Tittar, och tittar... Nja... tacka vet jag munnar á la Viggo Mortensen eller Mads Mikkelsen.
CITAT (pejori @ 15-09-2006, 18:57) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-09-2006, 18:55) CITAT (pejori @ 15-09-2006, 18:55) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-09-2006, 18:29) Mycket svårt att säga vem som är gulligast!  Tycker nog inte att nån av dem är särskilt gullig....och sexig, det är det nog bara Lars Ohly som kommer i närheten av... helt klart med reinfelt som god tvåa...gillar skalliga män det är sexigt  En sån har jag redan här hemma!  OOOO...sexigt...  Hmmm...njaaee!  Men jag skulle tycka han skulle se väldigt konstig ut om han hade massor med hår på skallen. Håret har ramlat ner på bröstkorgen istället....jättelurvigt!  Och det gillar jag ju.
zaaritha
15-09-2006, 22:03
Ja--Persson är då inte "gullig"! "Gullig", förresten......... Jag skulle vilja säja; vem är vettigast?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|