Sidor: 1, 2
jendah
CITAT (Smuttan @ 25-09-2006, 01:07)
Inte riktigt allt för på min hemsida kan ingen hämta någonting direkt. Men skärmdump kan man ju fixa men jag tror inte någon lägger ner så mycke jobb med att skära och dona på för en bild...då ska den vara extrem isf.

Vill bara göra dig uppmärksam på att jag lätt kan högerklicka och spara ned vad jag vill från din sida... det räcker att surfa med en annan webläsare än Internet Explorer (vilket väldigt många gör) så är allt "skydd" borta.

Det finns inget sätt att verkligen skydda bilder på nätet... det enda man kan göra är att göra bilderna mindre eftertraktade med dålig upplösning, liten storlek och vattenmärken.
Jejja
CITAT (Smuttan @ 25-09-2006, 00:07)
Inte riktigt allt för på min hemsida kan ingen hämta någonting direkt.

Det här är ingen skärmdump...

och det tog mig ca 10 sekunder att ta fram bilden och skicka den vidare hit till meddelandet i odlas forum...

Även om du har högerklicksskyddat sidan, kan man ta fram källkoden under Visa i verktygsraden. Och i källkoden hittar man bildadresserna till dina bilder.
Jejja
Att ta en skärmdump och skära ner bilden och redigera till den, tar inte heller särskilt många sekunder. Inte om man har vanan inne att redigera.
Betty
CITAT (Jejja @ 25-09-2006, 14:19)
CITAT (Smuttan @ 25-09-2006, 00:07)

Inte riktigt allt för på min hemsida kan ingen hämta någonting direkt.

Det här är ingen skärmdump...

och det tog mig ca 10 sekunder att ta fram bilden och skicka den vidare hit till meddelandet i odlas forum...

Den enda bild jag ser är denna:

unsure.gif
Smuttan
Nedrans också biggrin.gif jag som nu trodde jag hade superskydd på sidan.

Men det är ju bra man får lära sig ett o annat här....inte att man känner sig lite lurad då man ska krångla in html-koder och de.......hmmmm sad.gif
Jejja
CITAT (Betty @ 25-09-2006, 14:27)
Den enda bild jag ser är denna:

unsure.gif

Okej, när man leker "datahacker" för första gången så går det kanske inte så bra... men nu då? En stulen bild

(Om det här nu funkar så...) betänk att detta inte tog mig särskilt länge att göra, och jag är totalt novis på "hackning".
Smuttan
Kul biggrin.gif ni verkar ju besöka min hemsida på köpet laugh.gif
Jejja
Nu har jag raderat den stulna bilden, både från mitt album på odla och från datorn hemma! smile.gif
Farbror Blå
All information, alla bilder, all text kan ju i princip stjälas av vem som helst med lite färdigheter. Trist men sant. sad.gif
Berith
CITAT (Berith @ 25-09-2006, 07:34)
Alla kan se dej.  -_-

biggrin.gif Ingen som reagerade på nakenbilden?
Gillan
CITAT (Berith @ 26-09-2006, 09:17)
Alla kan se dej.  sleep.gif

Joo,då! min reaktion var att det kunde ha varit jag wub.gif . Solar ofta näck eftersom jag bor som jag bor och trodde i min enfald att jag var någorlunda skyddad laugh.gif laugh.gif laugh.gif Men alltså icke blink.gif . Inte ens uppifrån wink.gif . Okej, om nu Gud skulle finnas, att han ser mig, och vad skulle väl det göra, men hela världen blink.gif blink.gif wub.gif
Berith
CITAT (Evgeni @ 26-09-2006, 09:34)

Joo,då! min reaktion var att det kunde ha varit jag wub.gif . Solar ofta näck eftersom jag bor som jag bor och trodde i min enfald att jag var någorlunda skyddad laugh.gif laugh.gif laugh.gif Men alltså icke blink.gif . Inte ens uppifrån wink.gif . Okej, om nu Gud skulle finnas, att han ser mig, och vad skulle väl det göra, men hela världen blink.gif blink.gif wub.gif

Hujedamej! ohmy.gif laugh.gif wub.gif
Blomsterkisen
Stina. Det du avser med en ruta kommer upp med ett meddelande när man högerklickar, är ett javascript.
askar
CITAT (Berith @ 26-09-2006, 10:17)
CITAT (Evgeni @ 26-09-2006, 09:34)

Hujedamej! ohmy.gif laugh.gif wub.gif

Hon var ju inte naken... bara topless. tongue.gif

Jag har tagit det säkra för det osäkra...sitter/ligger alltid under parasoll....
här har satelliterna inga "häftiga" bilder att hämta laugh.gif
Betty

Visst är det illa att man knappt kan vara privat nånstans längre...

Men för min egen del är det lugnt, Google Earth har ingen vidare täckning här uppe så jag skulle lätt kunna sola både toppless och naken mitt på gräsmattan utan att bli uppmärksammad via nån satellit.
Skulle förmodligen bara vara grannen som fick sig en liten titt... rolleyes.gif tongue.gif
Magdis
CITAT (Betty @ 26-09-2006, 10:54)
Men för min egen del är det lugnt, Google Earth har ingen vidare täckning här uppe så jag skulle lätt kunna sola både toppless och naken mitt på gräsmattan utan att bli uppmärksammad via nån satellit.
Skulle förmodligen bara vara grannen som fick sig en liten titt... rolleyes.gif tongue.gif

Precis, här gick det nätt och jämt att urskilja själva villaområdet på flygfotot. biggrin.gif

Jag tror för övrigt det är bättre att försöka att inte hetsa upp sig så mycket över att man syns. Jag menar...jag är ju inte osynlig i vanliga fall heller när jag är på stranden, ute på stan m.m. Jag tror inte att jag är så märkvärdig att nån reagerar särskilt mycket över min uppenbarelse heller.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon