Också Ofelia
Det har suttit i 8 månader! Jag blir snart galen, går ju inte att gå nån längre sträcka, inte cykla, trädgårdsarbetet har gått på halvfart(!) och med den lilla , lilla krämpan så blir jag ju snudd på handikappad. Försöker dock träna sånt där inte benen används så mycket men nån kondititonsträning blir det ju inte.

Har ätit Diflatenek, smörjt med Voltaren gel (6 månader!), varit hos doktorn(som inte säger nåt mer än att det tar tid , eh, DET har jag märkt själv, tack så mycket), ätit Omega 3, varit hos kiropraktorn, osv, osv., men det ger sig INTE.

Finns det någon flitig trädgårdodlare som överansträngt lårmuskelfästet(eller annat , kanske axelfästet) och lyckats bota sig från det? Snälla , säg att det finns det......
stina
Ja, här finns det en som överansträngt bla bicepsmuskelfästet. Jag gick i nästan ett år och det blev värre och värre. Men jag ser att du redan varit hos kiropraktor, för det var det som hjälpte mej. Två besök så var det klart... Han sträckte, röck och masserade, gav mig ordinationen maxdosen av ibumetin i en vecka + total vila den veckan. Vecka två gjorde han om samma behandling, sa åt mig att sluta med ibumetin och börja träna försiktigt. Jag har varit bra i ett år nu, peppar peppar och jag tränar HÅRD styrketräning nu utan att få problem.

Jag hade alltså j-igt ont! Kunde inte lyfta armen utan att jag höll på att tuppa av av smärta. Vet inte riktigt hur han lyckades, han har väl "magic fingers" wub.gif

Jag har också varit hos honom med en inflammerad muskel i skinkan. Det visade sig att höften var sned och att muskeln därför inte mådde bra. Tre behandlingar tog det den gången, samma sak massage, sträckningar och "ryck" + ibumetin och vila i en vecka.
Också Ofelia
Oh, vad bra att du lyckades få rätsida på din inflamation. Ibutemin, det är en vanlig värktablett med inflamationshämmande? Kanske ska prova det i en vecka med vila och minimalt med gående.

Vill också få börja träna hårt och cykla massor som jag gillar...
Också Ofelia
Förresten Stina, du råkar inte bo i Sthlmsområdet och din kiropraktor med? De kan ju vara olika och din kanske är bättre än min, kan tänka mig att åka en bit för att få rätsida på det här.
Gossen Ruda
Du har inte provat med att klicka på Stinas namn så att du kommer till hennes profil? rolleyes.gif
Bettson
En chiropraktor som även behandlar mjukdelarna skulle jag rekommendera.

Precis som Stina säger så brukar låsningar och snedställningar vara grundorsaken. När det är fixat så fortsätter man men streching och triggerbehandling kombinerat med fortsatt streching hemma tillsammans med varmliniment eller inflammationsdämpande medel. wub.gif
stina
CITAT (Också Ofelia @ 24-09-2006, 21:40)
Förresten Stina, du råkar inte bo i Sthlmsområdet och din kiropraktor med? De kan ju vara olika och din kanske är bättre än min, kan tänka mig att åka en bit för att få rätsida på det här.

Jag bor i Stockholm, min kiropraktor håller till på Södermalm. Om du vill kan du få en länk till hans info. Han är verkligen superduktig!
Också Ofelia
CITAT (stina @ 25-09-2006, 08:20)

Jag bor i Stockholm, min kiropraktor håller till på Södermalm. Om du vill kan du få en länk till hans info. Han är verkligen superduktig!

Vore toppen att få länken till din kiropraktor!

Tack för hjälpen!
stina
CITAT (Också Ofelia @ 25-09-2006, 10:15)
CITAT (stina @ 25-09-2006, 08:20)

Vore toppen att få länken till din kiropraktor!

Tack för hjälpen!

Jag har skickat dej ett PM Ofelia! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon