Full version: Härliga Ernst Citat
Sidor: 1, 2
CurlySue
Ernst Kirchsteigers bästa citat!

1: Här sitter jag och känner in rummet.

2: Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck.

3: Det här med att sitta så här och tälja, det är någonting jag tycker är väldigt skönt.

4: Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst.

5: Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som om att ute och inne vill varandra någonting.

6: Jag har mött libbstickor som tittat mig i ögonen.

7: Det blir som ett vattenfall av ek.

8: Jag är nog den som gett plexiglaset ett ansikte.

9: Man känner aldrig sig så rik som när man plockar ut färskt bröd ur ugnen.

10: Se så vackert stenen tar emot oljan

11: Staffan, kan inte jag få testa att slamma? Det ser så himla kul ut.

12: När en katt ligger och sover i ett rum finns det
inte mycket mer för en inredare att göra där.

13: Man blir lite varm i hjärtat när man sitter framför ett så här gammalt hus.

14: Här kommer huset att trivas bra, här kommer jag att trivas bra. Och vad kan det bli då? Jo, bara bra.

15: Färgen är som en mogen äldre kvinna som klarar sig på egen hand.

16: Hjärta, hjärna, i nån skön förening där.

17: Först kramar jag alla i familjen * sedan ställer jag mig vid spisen.

wub.gif
forget-me-not
biggrin.gif
Leia
CITAT
15: Färgen är som en mogen äldre kvinna som klarar sig på egen hand.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Vilken färg är det?
yenny
12: När en katt ligger och sover i ett rum finns det
inte mycket mer för en inredare att göra där.

kan bara hålla med wub.gif
Alba
7: Det blir som ett vattenfall av ek.

Jag som önskar mig ett vattenfall. Den varianten av ek har jag missat.

wink.gif
Betty
Tycker inte att det finns nånting härligt alls med Ernst... blink.gif *ryyyyser*
Viola o. Alba
Hej Betty, men funktion då - nu finns det tändsticksaskar med bild och ett citat att köpa på designtorget. Då kan man ju alltid "stoppa'n i brasan" laugh.gif
Leia
CITAT (Betty @ 05-10-2006, 00:18)
Tycker inte att det finns nånting härligt alls med Ernst... blink.gif *ryyyyser*

laugh.gif Håller med, visst är han "sliskig" laugh.gif
Berith
Tycker inte att det finns nånting härligt alls med Ernst... blink.gif  *ryyyyser*

biggrin.gif Äh, det är väl inget fel på honom? Och se bara alla färgglada citat han lämnar efter sej. tongue.gif
Betty
CITAT (Berith @ 05-10-2006, 07:56)
Tycker inte att det finns nånting härligt alls med Ernst... blink.gif  *ryyyyser*

biggrin.gif Äh, det är väl inget fel på honom? Och se bara alla färgglada citat han lämnar efter sej. tongue.gif

Ja jisses vilka konstiga saker han säger den mannen... huh.gif rolleyes.gif laugh.gif
Berith
CITAT (Betty @ 05-10-2006, 08:02)

Ja jisses vilka konstiga saker han säger den mannen... huh.gif rolleyes.gif laugh.gif

Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Vad är det för konstigt med det? Eller Man blir lite varm i hjärtat när man sitter framför ett så här gammalt hus. Och Hjärta, hjärna, i nån skön förening där. är väl inte heller så konstigt? rolleyes.gif Tycker det är fint sagt, jag. Precis så är det ibland. wub.gif

Neejdå, Ernst är inte nåt man ryser av. biggrin.gif
stina
CITAT (Leia @ 05-10-2006, 08:25)

Snacka om "frigidframkallande" karl tycker jag! wink.gif
Berith
CITAT (stina @ 05-10-2006, 08:26)

Men hallåååå! laugh.gif Menar såklart inte att jag tänder på Ernst. Han är för mej en typisk sex-neutral person. tongue.gif
stina
CITAT (Berith @ 05-10-2006, 09:59)
CITAT (stina @ 05-10-2006, 08:26)

Men hallåååå! laugh.gif Menar såklart inte att jag tänder på Ernst. Han är för mej en typisk sex-neutral person. tongue.gif

Åja, åja, det är inget att skämmas för - smaken är som baken! Helt OK Berith! tongue.gif wink.gif wink.gif
Eva i Skåne
CITAT (Berith @ 05-10-2006, 08:17)
CITAT (Betty @ 05-10-2006, 08:02)

Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Vad är det för konstigt med det? Eller Man blir lite varm i hjärtat när man sitter framför ett så här gammalt hus. Och Hjärta, hjärna, i nån skön förening där. är väl inte heller så konstigt? rolleyes.gif Tycker det är fint sagt, jag. Precis så är det ibland. wub.gif

Neejdå, Ernst är inte nåt man ryser av. biggrin.gif

Jag håller med Berith! Så de så sleep.gif

Ernst är mysig smile.gif

men han är inte nån man som jag heller tänder på
Magdis
Tänk så olika åsikter vi kvinnor har om Ernst! smile.gif Själv tycker jag att han är härlig. Dessutom är han snygg. Inte precis så att jag "tänder på" honom men....tänk er en man som är så händig som han på alla möjliga områden...han kanske e lika händig mellan lakanen! wub.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-10-2006, 11:57)
Tänk så olika åsikter vi kvinnor har om Ernst!  :) Själv tycker jag att han är härlig. Dessutom är han snygg. Inte precis så att jag "tänder på" honom men....tänk er en man som är så händig som han på alla möjliga områden...han kanske e lika händig mellan lakanen!  :wub:  :lol:

Men Magdis då!!! ohmy.gif blink.gif rolleyes.gif
yenny
CITAT (Reserv @ 05-10-2006, 12:01)
Tänk så olika åsikter vi kvinnor har om Ernst!  smile.gif Själv tycker jag att han är härlig. Dessutom är han snygg. Inte precis så att jag "tänder på" honom men....tänk er en man som är så händig som han på alla möjliga områden...han kanske e lika händig mellan lakanen!  wub.gif  laugh.gif

Men Magdis då!!! ohmy.gif blink.gif rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
Tänk så olika åsikter vi kvinnor har om Ernst!  :) Själv tycker jag att han är härlig. Dessutom är han snygg. Inte precis så att jag "tänder på" honom men....tänk er en man som är så händig som han på alla möjliga områden...han kanske e lika händig mellan lakanen!  :wub:  :lol:

[B]Men Magdis då!!!! ohmy.gif blink.gif rolleyes.gif

Oops...sa jag det där högt? rolleyes.gif

Men skämt åsido, varför är så många irriterade på Ernst? Måste alla karlar vara buttra svenska vikingar som bara säger "äääähh" och "öööööh, bruuuuden!" rolleyes.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-10-2006, 12:06)
Tänk så olika åsikter vi kvinnor har om Ernst!  smile.gif Själv tycker jag att han är härlig. Dessutom är han snygg. Inte precis så att jag "tänder på" honom men....tänk er en man som är så händig som han på alla möjliga områden...han kanske e lika händig mellan lakanen!  wub.gif  laugh.gif

[B]Men Magdis då!!!! ohmy.gif blink.gif rolleyes.gif

Oops...sa jag det där högt? rolleyes.gif

Men skämt åsido, varför är så många irriterade på Ernst? Måste alla karlar vara buttra svenska vikingar som bara säger "äääähh" och "öööööh, bruuuuden!" rolleyes.gif

Ja Madis du sa det högt och tydligt så att alla hörde det biggrin.gif biggrin.gif

Vi tittar också på honom och jag tycker han har många bra idéer. Gillar inte allt han gör.

T.ex alla öppna hyllor i köket och överallt. Jag tror att han aldrig städar hemma för annars skulle han inte göra det. Tycker inte det kan vara så riligt att behöva diska allt en gång i veckan för att det är dammig och fet.

Skall ju vara praktsk också inte bara snygg

Elisabeth
titti49zon6
Föredrar Ernst framför Martin Timell som är sååå dryg
Har träffat MT och han var inte sympatisl men tycker att Ernst är lite småmysig wub.gif
Min gubbe och grannen tycker att han är fjantig och grannen sa en gång när jag såg på sommartorpet"va´sitter du o ser på den där bögen" vilket fick mig att försvara Ernst med näbbar o klor, jag har inga fördomar och dessutom upplyste jag om att han är lyckligt gift rolleyes.gif
Berith
CITAT (Eva i Skåne @ 05-10-2006, 10:11)
Jag håller med Berith! Så de så  sleep.gif

laugh.gif Tackar! wub.gif

--------------
---<-<-@
Grupp: Medlemmar
Antal inlägg: 5500
Medlemsnummer: 18
Medlem sedan den
01-11-2002
Magdis
CITAT (titti49 @ 05-10-2006, 12:13)
Min gubbe och grannen tycker att han är fjantig och grannen sa en gång när jag såg på sommartorpet"va´sitter du o ser på den där bögen" vilket fick mig att försvara Ernst med näbbar o klor, jag har inga fördomar och dessutom upplyste jag om att han är lyckligt gift rolleyes.gif

Att karlar ogillar honom kan jag till viss del förstå, för de är nog lite avundsjuka. tongue.gif
Att en del tycker att han är "bögig" kan jag inte alls förstå.
Eva i Skåne
Oj oj oj Magdis. Mellan lakanen tror jag han skulle vara lite för dryg sleep.gif
Titta på Sarahs citat. Vissa skulle kunna användas direkt i sängkammaren och i andra räcker det att utesluta nåt ord. Tänk om han håller på med sådana uttryck där också huh.gif unsure.gif

"...skön kontakt mellan ute och inne..."

"Man känner aldrig sig så rik som när man plockar ut.... ur ugnen"

för att inte tala om 10:an
"Se så vackert... tar emot oljan"

Nä, FY!!! sånt snusk unsure.gif
Magdis
CITAT (Eva i Skåne @ 05-10-2006, 12:22)
Oj oj oj Magdis. Mellan lakanen tror jag han skulle vara lite för dryg sleep.gif
Titta på Sarahs citat. Vissa skulle kunna användas direkt i sängkammaren och i andra räcker det att utesluta nåt ord. Tänk om han håller på med sådana uttryck där också huh.gif unsure.gif

Nä, FY!!! sånt snusk unsure.gif

Hihi! du kanske har rätt...sånt passar sig nog inte där. laugh.gif laugh.gif
Berith
Oj oj oj Magdis. Mellan lakanen tror jag han skulle vara lite för dryg  -_-
Titta på Sarahs citat. Vissa skulle kunna användas direkt i sängkammaren och i andra räcker det att utesluta nåt ord. Tänk om han håller på med sådana uttryck där också  :huh:  :unsure:

Nä, FY!!! sånt snusk  :unsure:

huh.gif Usch Eva, nu kan jag ju inte titta på hans program mer utan att undra vad han egentligen pratar om.
Eva i Skåne
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Förlåt Berith!!! Tänkte inte på det biggrin.gif
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-10-2006, 12:22)
CITAT (titti49 @ 05-10-2006, 12:13)

Att karlar ogillar honom kan jag till viss del förstå, för de är nog lite avundsjuka. tongue.gif
Att en del tycker att han är "bögig" kan jag inte alls förstå.

Jag var och frågade (händige) maken vad han tycker om Ernst.
Han vet vad han gör och han kan sin sak... blev svaret. smile.gif

Nog för att jag (inte maken) tycker han är lite väl "flinig" (äcklas av Gundes flin) ibland...
men visst är han duktig. smile.gif)
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag tycker Ernst är snygg, kanske lite fjantig ibland.

Men hellre en mjuk kille än en buffel
Leia
CITAT (Berith @ 05-10-2006, 12:25)
Oj oj oj Magdis. Mellan lakanen tror jag han skulle vara lite för dryg  sleep.gif
Titta på Sarahs citat. Vissa skulle kunna användas direkt i sängkammaren och i andra räcker det att utesluta nåt ord. Tänk om han håller på med sådana uttryck där också  huh.gif  unsure.gif

Nä, FY!!! sånt snusk  unsure.gif

huh.gif Usch Eva, nu kan jag ju inte titta på hans program mer utan att undra vad han egentligen pratar om.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Eva i Höga
Jag gillar Ernst! Bra ideér men allt kan ju inte falla alla i smaken. Tycker det är bra program och man får många tips. Man tar ju bara åt sig det som är intressant.
Eva
Magdis
Hörde ni att Ernst sjöng i senaste Nya Rum? smile.gif
Betty
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-10-2006, 22:20)
Hörde ni att Ernst sjöng i senaste Nya Rum?  :)

Iiiiiihhh, hade ju alldeles förträngt den här tråden ju!!!
Eftersom jag inte tittar på hans program så har jag "missat" sången...
Vilken tur jag har då!

Magdis
CITAT (Betty @ 10-10-2006, 22:51)
Hörde ni att Ernst sjöng i senaste Nya Rum?  smile.gif

Vilken tur jag har då!

Jamen det lät ju vackert ju! rolleyes.gif
Betty
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-10-2006, 22:55)
CITAT (Betty @ 10-10-2006, 22:51)
Hörde ni att Ernst sjöng i senaste Nya Rum?  smile.gif

Vilken tur jag har då!

Jamen det lät ju vackert ju! rolleyes.gif

tror jag säkert...
Berith
Men Betty, du kan väl inte tro att det låter på ett visst sätt när han sjunger. Hörde honom bara sista minuterna och det lät ju jättebra. Proffsigt! biggrin.gif
askar
Man må tycka vad man vill om Ernst... men nog är han
en mångsidigt duktig karl. Och sjunga det kunde han.
Eftersom jag inte såg progr. igår så kikade jag på nätet
nyss ... gör ni det också. smile.gif
Magdis
Jag har hört honom sjunga opera en gång också. smile.gif Det var ännu bättre och mer passande för hans röst än dansbandsmusik. biggrin.gif
Visste ni att han är utbildad kock?
Berith
CITAT (askar @ 11-10-2006, 08:30)
Man må tycka vad man vill om Ernst... men nog är han
en mångsidigt duktig karl. Och sjunga det kunde han.
Eftersom jag inte såg progr. igår så kikade jag på nätet
nyss ... gör ni det också. smile.gif

Jaa! Kollade just programmet, visst är han mysig. Härligt med sången. smile.gif
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-10-2006, 10:45)
Jag har hört honom sjunga opera en gång också. smile.gif Det var ännu bättre och mer passande för hans röst än dansbandsmusik. biggrin.gif
Visste ni att han är utbildad kock?

Ja det visste jag smile.gif
Var har du hört honom sjunga opera...
det skulle jag vilja höra....tyckte han hade en härlig sångröst. smile.gif
Magdis
CITAT (askar @ 11-10-2006, 11:58)

Jag minns inte men det var på TV nån gång.
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-10-2006, 11:59)
CITAT (askar @ 11-10-2006, 11:58)

Jag minns inte men det var på TV nån gång.

Synd att jag missat det... men det kanske kommer fler tillfällen. smile.gif
vickeva
Framför allt tycker jag att han gör snygga saker. Åtminstone omman jämför med tex Äntligen hemma, där det mest ser ut som skräp nu för tiden. Såg ni veckans program där de gjorde ett podium till en soffa, för att skorna skulle få plats under? Vad är det för fel på att ha skorna i ett snyggt skåp? Jag skulle inte vilja kliva upp ett steg till soffan..
forget-me-not
CITAT (vickeva @ 11-10-2006, 12:54)
Framför allt tycker jag att han gör snygga saker. Åtminstone omman jämför med tex Äntligen hemma, där det mest ser ut som skräp nu för tiden. Såg ni veckans program där de gjorde ett podium till en soffa, för att skorna skulle få plats under? Vad är det för fel på att ha skorna i ett snyggt skåp? Jag skulle inte vilja kliva upp ett steg till soffan..

Håller med. I alla andra inredningsprogram så gör de den ena hemska saken efter den andra. Ernst gör snygga, smakfulla inredningar.
Betty
CITAT (Berith @ 11-10-2006, 06:32)
Men Betty, du kan väl inte tro att det låter på ett visst sätt när han sjunger. Hörde honom bara sista minuterna och det lät ju jättebra. Proffsigt! biggrin.gif

Jag gillar inte smörig svensk dansbandsmusik - oavsett vem som sjunger... tongue.gif
Berith
CITAT (Betty @ 11-10-2006, 17:23)

Jag gillar inte smörig svensk dansbandsmusik - oavsett vem som sjunger... tongue.gif

Men det var det inte, varken smörigt eller dansbandsmusik alltså. biggrin.gif wub.gif
Betty
CITAT (Berith @ 11-10-2006, 17:48)

Men det var det inte, varken smörigt eller dansbandsmusik alltså. biggrin.gif wub.gif

Jag följde Agnetas länk och då kom det upp en smörig svensk dansbandslåtstext...
Vad sjöng han då? unsure.gif
Reserv
CITAT (Betty @ 11-10-2006, 18:52)

Jag följde Agnetas länk och då kom det upp en smörig svensk dansbandslåtstext...

Den smöriga texten sjöng han tongue.gif
askar
CITAT (Betty @ 11-10-2006, 18:52)

Nämen Betty... nog minns du väl Lulegrabben Gunnar Viklund
och hans Han måste gå
askar
Hallå!!!!
alla ni som missade Ernst igår...han är på tvåan just nu. smile.gif
repris från igår.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon