|
CurlySue
04-10-2006, 15:27
Ernst Kirchsteigers bästa citat! 1: Här sitter jag och känner in rummet. 2: Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. 3: Det här med att sitta så här och tälja, det är någonting jag tycker är väldigt skönt. 4: Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst. 5: Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som om att ute och inne vill varandra någonting. 6: Jag har mött libbstickor som tittat mig i ögonen. 7: Det blir som ett vattenfall av ek. 8: Jag är nog den som gett plexiglaset ett ansikte. 9: Man känner aldrig sig så rik som när man plockar ut färskt bröd ur ugnen. 10: Se så vackert stenen tar emot oljan 11: Staffan, kan inte jag få testa att slamma? Det ser så himla kul ut. 12: När en katt ligger och sover i ett rum finns det inte mycket mer för en inredare att göra där. 13: Man blir lite varm i hjärtat när man sitter framför ett så här gammalt hus. 14: Här kommer huset att trivas bra, här kommer jag att trivas bra. Och vad kan det bli då? Jo, bara bra. 15: Färgen är som en mogen äldre kvinna som klarar sig på egen hand. 16: Hjärta, hjärna, i nån skön förening där. 17: Först kramar jag alla i familjen * sedan ställer jag mig vid spisen.
forget-me-not
04-10-2006, 15:37
CITAT 15: Färgen är som en mogen äldre kvinna som klarar sig på egen hand.  Vilken färg är det?
12: När en katt ligger och sover i ett rum finns det inte mycket mer för en inredare att göra där. kan bara hålla med
7: Det blir som ett vattenfall av ek. Jag som önskar mig ett vattenfall. Den varianten av ek har jag missat.
Tycker inte att det finns nånting härligt alls med Ernst...  *ryyyyser*
Viola o. Alba
04-10-2006, 23:25
Hej Betty, men funktion då - nu finns det tändsticksaskar med bild och ett citat att köpa på designtorget. Då kan man ju alltid "stoppa'n i brasan"
CITAT (Betty @ 05-10-2006, 00:18) Tycker inte att det finns nånting härligt alls med Ernst...  *ryyyyser*  Håller med, visst är han "sliskig"
CITAT (Betty @ 05-10-2006, 00:18) Tycker inte att det finns nånting härligt alls med Ernst...  *ryyyyser*  Äh, det är väl inget fel på honom? Och se bara alla färgglada citat han lämnar efter sej.
CITAT (Berith @ 05-10-2006, 07:56) CITAT (Betty @ 05-10-2006, 00:18) Tycker inte att det finns nånting härligt alls med Ernst...  *ryyyyser*  Äh, det är väl inget fel på honom? Och se bara alla färgglada citat han lämnar efter sej.  Ja jisses vilka konstiga saker han säger den mannen...
CITAT (Betty @ 05-10-2006, 08:02) CITAT (Berith @ 05-10-2006, 07:56) CITAT (Betty @ 05-10-2006, 00:18) Tycker inte att det finns nånting härligt alls med Ernst...  *ryyyyser*  Äh, det är väl inget fel på honom? Och se bara alla färgglada citat han lämnar efter sej.  Ja jisses vilka konstiga saker han säger den mannen...  Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Vad är det för konstigt med det? Eller Man blir lite varm i hjärtat när man sitter framför ett så här gammalt hus. Och Hjärta, hjärna, i nån skön förening där. är väl inte heller så konstigt?  Tycker det är fint sagt, jag. Precis så är det ibland. Neejdå, Ernst är inte nåt man ryser av.
CITAT (Leia @ 05-10-2006, 08:25) CITAT (Betty @ 05-10-2006, 00:18) Tycker inte att det finns nånting härligt alls med Ernst...  *ryyyyser*  Håller med, visst är han "sliskig"  Snacka om "frigidframkallande" karl tycker jag!
CITAT (stina @ 05-10-2006, 08:26) CITAT (Leia @ 05-10-2006, 08:25) CITAT (Betty @ 05-10-2006, 00:18) Tycker inte att det finns nånting härligt alls med Ernst...  *ryyyyser*  Håller med, visst är han "sliskig"  Snacka om "frigidframkallande" karl tycker jag!  Men hallåååå!  Menar såklart inte att jag tänder på Ernst. Han är för mej en typisk sex-neutral person.
CITAT (Berith @ 05-10-2006, 09:59) CITAT (stina @ 05-10-2006, 08:26) CITAT (Leia @ 05-10-2006, 08:25) CITAT (Betty @ 05-10-2006, 00:18) Tycker inte att det finns nånting härligt alls med Ernst...  *ryyyyser*  Håller med, visst är han "sliskig"  Snacka om "frigidframkallande" karl tycker jag!  Men hallåååå!  Menar såklart inte att jag tänder på Ernst. Han är för mej en typisk sex-neutral person.  Åja, åja, det är inget att skämmas för - smaken är som baken! Helt OK Berith!
Eva i Skåne
05-10-2006, 09:11
CITAT (Berith @ 05-10-2006, 08:17) CITAT (Betty @ 05-10-2006, 08:02) CITAT (Berith @ 05-10-2006, 07:56) CITAT (Betty @ 05-10-2006, 00:18) Tycker inte att det finns nånting härligt alls med Ernst...  *ryyyyser*  Äh, det är väl inget fel på honom? Och se bara alla färgglada citat han lämnar efter sej.  Ja jisses vilka konstiga saker han säger den mannen...  Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Vad är det för konstigt med det? Eller Man blir lite varm i hjärtat när man sitter framför ett så här gammalt hus. Och Hjärta, hjärna, i nån skön förening där. är väl inte heller så konstigt?  Tycker det är fint sagt, jag. Precis så är det ibland. Neejdå, Ernst är inte nåt man ryser av.  Jag håller med Berith! Så de så Ernst är mysig men han är inte nån man som jag heller tänder på
Tänk så olika åsikter vi kvinnor har om Ernst!  Själv tycker jag att han är härlig. Dessutom är han snygg. Inte precis så att jag "tänder på" honom men....tänk er en man som är så händig som han på alla möjliga områden...han kanske e lika händig mellan lakanen!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-10-2006, 11:57) Tänk så olika åsikter vi kvinnor har om Ernst! :) Själv tycker jag att han är härlig. Dessutom är han snygg. Inte precis så att jag "tänder på" honom men....tänk er en man som är så händig som han på alla möjliga områden...han kanske e lika händig mellan lakanen! :wub: :lol: Men Magdis då!!!
CITAT (Reserv @ 05-10-2006, 12:01) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-10-2006, 11:57) Tänk så olika åsikter vi kvinnor har om Ernst! :) Själv tycker jag att han är härlig. Dessutom är han snygg. Inte precis så att jag "tänder på" honom men....tänk er en man som är så händig som han på alla möjliga områden...han kanske e lika händig mellan lakanen! :wub: :lol: [B]Men Magdis då!!!!  Oops...sa jag det där högt? Men skämt åsido, varför är så många irriterade på Ernst? Måste alla karlar vara buttra svenska vikingar som bara säger "äääähh" och "öööööh, bruuuuden!"
Elisabeth-Västkustkolonisten
05-10-2006, 11:12
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-10-2006, 12:06) CITAT (Reserv @ 05-10-2006, 12:01) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-10-2006, 11:57) Tänk så olika åsikter vi kvinnor har om Ernst!  Själv tycker jag att han är härlig. Dessutom är han snygg. Inte precis så att jag "tänder på" honom men....tänk er en man som är så händig som han på alla möjliga områden...han kanske e lika händig mellan lakanen!  [B]Men Magdis då!!!!  Oops...sa jag det där högt? Men skämt åsido, varför är så många irriterade på Ernst? Måste alla karlar vara buttra svenska vikingar som bara säger "äääähh" och "öööööh, bruuuuden!"  Ja Madis du sa det högt och tydligt så att alla hörde det Vi tittar också på honom och jag tycker han har många bra idéer. Gillar inte allt han gör. T.ex alla öppna hyllor i köket och överallt. Jag tror att han aldrig städar hemma för annars skulle han inte göra det. Tycker inte det kan vara så riligt att behöva diska allt en gång i veckan för att det är dammig och fet. Skall ju vara praktsk också inte bara snygg Elisabeth
titti49zon6
05-10-2006, 11:13
Föredrar Ernst framför Martin Timell som är sååå dryg Har träffat MT och han var inte sympatisl men tycker att Ernst är lite småmysig Min gubbe och grannen tycker att han är fjantig och grannen sa en gång när jag såg på sommartorpet"va´sitter du o ser på den där bögen" vilket fick mig att försvara Ernst med näbbar o klor, jag har inga fördomar och dessutom upplyste jag om att han är lyckligt gift
CITAT (Eva i Skåne @ 05-10-2006, 10:11) Jag håller med Berith! Så de så   Tackar!  -------------- ---<-<-@ Grupp: Medlemmar Antal inlägg: 5500Medlemsnummer: 18 Medlem sedan den 01-11-2002
CITAT (titti49 @ 05-10-2006, 12:13) Min gubbe och grannen tycker att han är fjantig och grannen sa en gång när jag såg på sommartorpet"va´sitter du o ser på den där bögen" vilket fick mig att försvara Ernst med näbbar o klor, jag har inga fördomar och dessutom upplyste jag om att han är lyckligt gift  Att karlar ogillar honom kan jag till viss del förstå, för de är nog lite avundsjuka. Att en del tycker att han är "bögig" kan jag inte alls förstå.
Eva i Skåne
05-10-2006, 11:22
Oj oj oj Magdis. Mellan lakanen tror jag han skulle vara lite för dryg Titta på Sarahs citat. Vissa skulle kunna användas direkt i sängkammaren och i andra räcker det att utesluta nåt ord. Tänk om han håller på med sådana uttryck där också "...skön kontakt mellan ute och inne..." "Man känner aldrig sig så rik som när man plockar ut.... ur ugnen" för att inte tala om 10:an "Se så vackert... tar emot oljan" Nä, FY!!! sånt snusk
CITAT (Eva i Skåne @ 05-10-2006, 12:22) Oj oj oj Magdis. Mellan lakanen tror jag han skulle vara lite för dryg Titta på Sarahs citat. Vissa skulle kunna användas direkt i sängkammaren och i andra räcker det att utesluta nåt ord. Tänk om han håller på med sådana uttryck där också "...skön kontakt mellan ute och inne..." "Man känner aldrig sig så rik som när man plockar ut.... ur ugnen" för att inte tala om 10:an "Se så vackert... tar emot oljan" Nä, FY!!! sånt snusk  Hihi! du kanske har rätt...sånt passar sig nog inte där.
CITAT (Eva i Skåne @ 05-10-2006, 12:22) Oj oj oj Magdis. Mellan lakanen tror jag han skulle vara lite för dryg -_- Titta på Sarahs citat. Vissa skulle kunna användas direkt i sängkammaren och i andra räcker det att utesluta nåt ord. Tänk om han håller på med sådana uttryck där också :huh: :unsure:
"...skön kontakt mellan ute och inne..."
"Man känner aldrig sig så rik som när man plockar ut.... ur ugnen"
för att inte tala om 10:an "Se så vackert... tar emot oljan"
Nä, FY!!! sånt snusk :unsure:  Usch Eva, nu kan jag ju inte titta på hans program mer utan att undra vad han egentligen pratar om.
Eva i Skåne
05-10-2006, 11:28
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-10-2006, 12:22) CITAT (titti49 @ 05-10-2006, 12:13) Min gubbe och grannen tycker att han är fjantig och grannen sa en gång när jag såg på sommartorpet"va´sitter du o ser på den där bögen" vilket fick mig att försvara Ernst med näbbar o klor, jag har inga fördomar och dessutom upplyste jag om att han är lyckligt gift  Att karlar ogillar honom kan jag till viss del förstå, för de är nog lite avundsjuka. Att en del tycker att han är "bögig" kan jag inte alls förstå. Jag var och frågade (händige) maken vad han tycker om Ernst. Han vet vad han gör och han kan sin sak... blev svaret. Nog för att jag (inte maken) tycker han är lite väl "flinig" (äcklas av Gundes flin) ibland... men visst är han duktig.  )
Elisabeth-Västkustkolonisten
05-10-2006, 11:42
Jag tycker Ernst är snygg, kanske lite fjantig ibland.
Men hellre en mjuk kille än en buffel
CITAT (Berith @ 05-10-2006, 12:25) CITAT (Eva i Skåne @ 05-10-2006, 12:22) Oj oj oj Magdis. Mellan lakanen tror jag han skulle vara lite för dryg Titta på Sarahs citat. Vissa skulle kunna användas direkt i sängkammaren och i andra räcker det att utesluta nåt ord. Tänk om han håller på med sådana uttryck där också "...skön kontakt mellan ute och inne..." "Man känner aldrig sig så rik som när man plockar ut.... ur ugnen" för att inte tala om 10:an "Se så vackert... tar emot oljan" Nä, FY!!! sånt snusk   Usch Eva, nu kan jag ju inte titta på hans program mer utan att undra vad han egentligen pratar om.
Eva i Höga
05-10-2006, 11:55
Jag gillar Ernst! Bra ideér men allt kan ju inte falla alla i smaken. Tycker det är bra program och man får många tips. Man tar ju bara åt sig det som är intressant. Eva
Hörde ni att Ernst sjöng i senaste Nya Rum?
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-10-2006, 22:20) Hörde ni att Ernst sjöng i senaste Nya Rum? :) Iiiiiihhh, hade ju alldeles förträngt den här tråden ju!!! Eftersom jag inte tittar på hans program så har jag "missat" sången...  Vilken tur jag har då! 
CITAT (Betty @ 10-10-2006, 22:51) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-10-2006, 22:20) Hörde ni att Ernst sjöng i senaste Nya Rum?  Iiiiiihhh, hade ju alldeles förträngt den här tråden ju!!! Eftersom jag inte tittar på hans program så har jag "missat" sången...  Vilken tur jag har då!   Jamen det lät ju vackert ju!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-10-2006, 22:55) CITAT (Betty @ 10-10-2006, 22:51) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-10-2006, 22:20) Hörde ni att Ernst sjöng i senaste Nya Rum?  Iiiiiihhh, hade ju alldeles förträngt den här tråden ju!!! Eftersom jag inte tittar på hans program så har jag "missat" sången...  Vilken tur jag har då!   Jamen det lät ju vackert ju!  tror jag säkert...
Men Betty, du kan väl inte tro att det låter på ett visst sätt när han sjunger. Hörde honom bara sista minuterna och det lät ju jättebra. Proffsigt!
Man må tycka vad man vill om Ernst... men nog är han en mångsidigt duktig karl. Och sjunga det kunde han. Eftersom jag inte såg progr. igår så kikade jag på nätetnyss ... gör ni det också.
Jag har hört honom sjunga opera en gång också.  Det var ännu bättre och mer passande för hans röst än dansbandsmusik. Visste ni att han är utbildad kock?
CITAT (askar @ 11-10-2006, 08:30) Man må tycka vad man vill om Ernst... men nog är han en mångsidigt duktig karl. Och sjunga det kunde han. Eftersom jag inte såg progr. igår så kikade jag på nätetnyss ... gör ni det också.  Jaa! Kollade just programmet, visst är han mysig. Härligt med sången.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-10-2006, 10:45) Jag har hört honom sjunga opera en gång också.  Det var ännu bättre och mer passande för hans röst än dansbandsmusik. Visste ni att han är utbildad kock? Ja det visste jag Var har du hört honom sjunga opera... det skulle jag vilja höra....tyckte han hade en härlig sångröst.
CITAT (askar @ 11-10-2006, 11:58) Var har du hört honom sjunga opera... det skulle jag vilja höra....tyckte han hade en härlig sångröst.  Jag minns inte men det var på TV nån gång.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-10-2006, 11:59) CITAT (askar @ 11-10-2006, 11:58) Var har du hört honom sjunga opera... det skulle jag vilja höra....tyckte han hade en härlig sångröst.  Jag minns inte men det var på TV nån gång. Synd att jag missat det... men det kanske kommer fler tillfällen.
vickeva
11-10-2006, 11:54
Framför allt tycker jag att han gör snygga saker. Åtminstone omman jämför med tex Äntligen hemma, där det mest ser ut som skräp nu för tiden. Såg ni veckans program där de gjorde ett podium till en soffa, för att skorna skulle få plats under? Vad är det för fel på att ha skorna i ett snyggt skåp? Jag skulle inte vilja kliva upp ett steg till soffan..
forget-me-not
11-10-2006, 11:57
CITAT (vickeva @ 11-10-2006, 12:54) Framför allt tycker jag att han gör snygga saker. Åtminstone omman jämför med tex Äntligen hemma, där det mest ser ut som skräp nu för tiden. Såg ni veckans program där de gjorde ett podium till en soffa, för att skorna skulle få plats under? Vad är det för fel på att ha skorna i ett snyggt skåp? Jag skulle inte vilja kliva upp ett steg till soffan.. Håller med. I alla andra inredningsprogram så gör de den ena hemska saken efter den andra. Ernst gör snygga, smakfulla inredningar.
CITAT (Berith @ 11-10-2006, 06:32) Men Betty, du kan väl inte tro att det låter på ett visst sätt när han sjunger. Hörde honom bara sista minuterna och det lät ju jättebra. Proffsigt!  Jag gillar inte smörig svensk dansbandsmusik - oavsett vem som sjunger...
CITAT (Betty @ 11-10-2006, 17:23) CITAT (Berith @ 11-10-2006, 06:32) Men Betty, du kan väl inte tro att det låter på ett visst sätt när han sjunger. Hörde honom bara sista minuterna och det lät ju jättebra. Proffsigt!  Jag gillar inte smörig svensk dansbandsmusik - oavsett vem som sjunger...  Men det var det inte, varken smörigt eller dansbandsmusik alltså.
CITAT (Berith @ 11-10-2006, 17:48) CITAT (Betty @ 11-10-2006, 17:23) CITAT (Berith @ 11-10-2006, 06:32) Men Betty, du kan väl inte tro att det låter på ett visst sätt när han sjunger. Hörde honom bara sista minuterna och det lät ju jättebra. Proffsigt!  Jag gillar inte smörig svensk dansbandsmusik - oavsett vem som sjunger...  Men det var det inte, varken smörigt eller dansbandsmusik alltså.  Jag följde Agnetas länk och då kom det upp en smörig svensk dansbandslåtstext... Vad sjöng han då?
CITAT (Betty @ 11-10-2006, 18:52) CITAT (Berith @ 11-10-2006, 17:48) CITAT (Betty @ 11-10-2006, 17:23) CITAT (Berith @ 11-10-2006, 06:32) Men Betty, du kan väl inte tro att det låter på ett visst sätt när han sjunger. Hörde honom bara sista minuterna och det lät ju jättebra. Proffsigt!  Jag gillar inte smörig svensk dansbandsmusik - oavsett vem som sjunger...  Men det var det inte, varken smörigt eller dansbandsmusik alltså.  Jag följde Agnetas länk och då kom det upp en smörig svensk dansbandslåtstext... Vad sjöng han då?  Den smöriga texten sjöng han
CITAT (Betty @ 11-10-2006, 18:52) CITAT (Berith @ 11-10-2006, 17:48) CITAT (Betty @ 11-10-2006, 17:23) CITAT (Berith @ 11-10-2006, 06:32) Men Betty, du kan väl inte tro att det låter på ett visst sätt när han sjunger. Hörde honom bara sista minuterna och det lät ju jättebra. Proffsigt!  Jag gillar inte smörig svensk dansbandsmusik - oavsett vem som sjunger...  Men det var det inte, varken smörigt eller dansbandsmusik alltså.  Jag följde Agnetas länk och då kom det upp en smörig svensk dansbandslåtstext... Vad sjöng han då?  Nämen Betty... nog minns du väl Lulegrabben Gunnar Viklund och hans Han måste gå
Hallå!!!! alla ni som missade Ernst igår...han är på tvåan just nu. repris från igår.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|