Sidor: 1, 2
Rossi
CITAT (Rapchic @ 17-10-2006, 18:34)
CITAT (Rapchic @ 17-10-2006, 19:21)
vilka är gröna, vita svarta och röda där??

laugh.gif sorry menade inte te4u kan inte beställa där...
dom säler visst inte till lyckselebor tongue.gif
utan det dät kraku, kranku vad det nu hette
det där gotlänska

På några beskrivningar står det att det är grönt te. Tror att de andra är svarta.
Rossi
Det ska bli spännande att smaka de här tesorterna som jag har beställt. I vanliga fall vill jag gärna sniffa i burken först men ibland kan man gott chansa. Jag lovar att berätta vad jag tyckte om dem sen!

Om det finns fler här på forumet som har beställt från t4u så kan ni väl tipsa om era favoriter!
Rossi
CITAT (Rapchic @ 17-10-2006, 18:18)
CITAT (Rossi @ 17-10-2006, 19:16)
CITAT (Rapchic @ 17-10-2006, 18:07)
CITAT (askar @ 17-10-2006, 18:02)

sad.gif det går inte att beställa sad.gif

Vad är det som inte funkar? Jag hade kunnat tänka mig att beställa men man måste ju först registrera sig och om det är något som inte funkar för dig så bryr jag mig inte om att lämna ut mina uppgifter till dem. Berätta!

dom säger att postnummret inte är korrekt blink.gif

Dum fråga kanske men matade du in postnumret i en följd så att du inte grupperade det så som man normalt gör när man skriver postnummer?
Rapchic
CITAT (Rossi @ 17-10-2006, 19:45)
CITAT (Rapchic @ 17-10-2006, 18:18)
CITAT (Rossi @ 17-10-2006, 19:16)
CITAT (Rapchic @ 17-10-2006, 18:07)
CITAT (askar @ 17-10-2006, 18:02)

sad.gif det går inte att beställa sad.gif

Vad är det som inte funkar? Jag hade kunnat tänka mig att beställa men man måste ju först registrera sig och om det är något som inte funkar för dig så bryr jag mig inte om att lämna ut mina uppgifter till dem. Berätta!

dom säger att postnummret inte är korrekt blink.gif

Dum fråga kanske men matade du in postnumret i en följd så att du inte grupperade det så som man normalt gör när man skriver postnummer?

testade båda sad.gif
jag ville ju ha te därifrån
Rapchic
nån som vet nån sida där dom säljer typ tekannor, koppar m.m??
vill ha en kanna i glas, + koppar i glas me...
vet inte om jag köper det över internet dock det finns ju en viss skaderisk unsure.gif
men man kan ju kolla på olika modeller smile.gif
Rapchic
jaha nu är det slut.. sad.gif
jag vill ju ha te nu sad.gif
få skynda mig att beställa
tror också jag ska köpa några te-påsar
(jag måste bara veta hur indian spice, som ofelia dricker smakar
med tanke på att hon inte kunde förklara hur)
bra också att ha hemma om några tepåsetedrickare kommer förbi

ps vet ni hur tepåsen kom till
det var en snubbe (var minns jag inte men jag tror det var usa)
ville skicka smakprover på te till några människor
så han gjorde portsonspåsar av siden
Rossi
CITAT (Rossi @ 17-10-2006, 18:32)
CITAT (Rapchic @ 17-10-2006, 18:21)
vilka är gröna, vita svarta och röda där??

Hur menar du nu? Det är bara att klicka på t.ex. svarta teer så får du upp namn på sorterna + bilder + att du kan klicka på namnet så får du beskrivet vad sorten innehåller.

Jag har just beställt följande sorter:

Choklad/Chili
Citron/Lakris
Ingefära Grönt
Mandarin/Chili

Alla utom Ingefära-teet är svarta teer. Jag betalade med kort (temporärt internetkortnummer så att jag inte riskerar något .... 113 kronor inkl. frakt på 35 kronor) och teerna kommer att levereras om 2-5 arbetsdagar.

Ja, jag beställde teerna i tisdags och idag kom de med posten. Snabbt levererat, vilket uppskattas! Och helt OK paketerat. De får bra betyg!

Jag sitter just nu och läppjar på choklad/chili. Det smakar gott och jag kan rekommendera den sorten! Jag återkommer när jag har testat övriga sorter.

Jag kommer definitivt att beställa från dem fler gånger. De har dessutom doftljus, badkulor och lite annat smått och gott också som man kan testa.
Rapchic
ååå lyllodig som kunde köpa hos dom...
ville testa det ju... men jaja nu till helgen ska vi till skeå
jag får hålla ut tills dess sad.gif
Bettson
Nu får ni nog ta och dra en te-lektion för mig.

I min ungdom så gick jag i te.butiker och det jag köpte var alltid te. Gott var det också.

Med minskad tid och bosättning på vischan så blev det pås-te. Earl gray och liptons gula.

Köper andra smaker ibland men jag tycker mest att det smakar varm saft av det hela. Inte te.

Så hur lär man sig att köpa te..............och hur undgår man den varma saften? wacko.gif
Rapchic
CITAT (Bettson @ 23-10-2006, 22:57)
Nu får ni nog ta och dra en te-lektion för mig.

I min ungdom så gick jag i te.butiker och det jag köpte var alltid te. Gott var det också.

Med minskad tid och bosättning på vischan så blev det pås-te. Earl gray och liptons gula.

Köper andra smaker ibland men jag tycker mest att det smakar varm saft av det hela. Inte te.

Så hur lär man sig att köpa te..............och hur undgår man den varma saften? wacko.gif

å så har jag inte tänkt att förklara det.....
men jag tycker der smakar mer te (eller vad man nu ska säga)
om man köper från butiker som har specialicerat sig på det
(några internet adresser finns här på tråden om du måste köpa hem så)
annars finns det många teer som är bara te och inte smaksatt
och om man dricker grönt te måste man tänka på två saker
1 det är en färskvara (vitt te med)
2 man ska inte ha i teet för länge (ca 30 sek)
annars blir det beskt.....
jag tycker man känner att det smakar mer te av dom man köper i te-butiker
möjligen att dom där te trianglarna skulle vara lite bättre om man inte kan
köpa i en speciell tebutik
Rapchic
och på de flesta te hemsidor står det om yeets historia
om du är intresserad av det wub.gif
är det nåt jag har missat som jag kan hjälpa med ?
Rapchic
ska imårrn till skeå och handla te...
nån som har nått tips om vad man kan smaka?
det finns så mkt nytt hela tiden wub.gif inte mig emot

få testa att köpa över internet nån gångdet går sad.gif
yenny
Tycker du om grönt te?
Några av mina favoriter är kustfägring och rosegarden.
Rapchic
dricker mest grönt te wub.gif
har inte testat dom.... jag får testa biggrin.gif
Rapchic
har köpt te nu wub.gif köpte
Roobius ginseng, rött te
kustfägring, grönt
lapsang, svart rökt te
och choklad/chili, svart

(för ovanlighetens skull köpte jag mest svart te ohmy.gif )
yenny
CITAT (Rapchic @ 30-10-2006, 18:22)
har köpt te nu wub.gif köpte
Roobius ginseng, rött te
kustfägring, grönt
lapsang, svart rökt te
och choklad/chili, svart

(för ovanlighetens skull köpte jag mest svart te ohmy.gif )

Har du smakat kustfägring? Vad tyckte du i så fall?
Rapchic
den var god tack för tipset biggrin.gif
men dom hade inte den andra unsure.gif
yenny
CITAT (Rapchic @ 30-10-2006, 22:03)
den var god tack för tipset biggrin.gif
men dom hade inte den andra unsure.gif

Så bra att du tyckte om det, det andra brukar inte finnas på så många ställen.
Rossi
Hur har ni det med tedrickandet där ute i landet? Jag sörplar ju i mig massar av koppar varje dag.

Har blivit sugen på julteer (redan!!!!) och jag har beställt både adventste och julte hos www.t4u.se Förhoppningsvis kommer de med posten idag.

Tipsa gärna om era favoritteer. Jag testar gärna andra sorter än de som jag brukar köpa.
MariaS
Tja, kållandsbo som man är, så är det naturligtvis Läckö slottsblandning som ligger främst, sen kommer nog svart fläderte med fläderhonung mmm wub.gif

Du har missat alternativet "Bägge delar"
Rossi
CITAT (MariaS @ 01-11-2007, 16:41) *
Tja, kållandsbo som man är, så är det naturligtvis Läckö slottsblandning som ligger främst, sen kommer nog svart fläderte med fläderhonung mmm wub.gif

Du har missat alternativet "Bägge delar"

Det är inte jag som har skapat tråden - jag bara återupplivade den. Skulle kanske ha skapat en ny, färsk tråd istället.

Men tack för tipsen om teerna!
Tosan
Jodå, varför inte?
Har inte Thuja te? Men du ser hur svårt det är att ens komma sig dit å kolla, så nätet vore perfekt!
Brukar köpa nån påse då och då om man råkar passera den där thebutiken på kungspassagen i Umeå och det är ju sååå gott.

Ska ner nu den 19 och blir där i 4 veckor, kommer hem på helgerna. Hojta till ifall du vill beställa nåt så får jag försöka hitta rätt buss dit tongue.gif
ingrid fuxwall
Ryskt Te - smakar så som Te ska smaka, förutsatt att man köper det på en affär som har stor ruljans så man inte får te som stått i åratal - det är nog de affärerna som går i KK
Rapchic
jag tycker om att testa nya men ett te återkommer då och då
(även om jag försöker köpa nya sorter)
och det är chai ska nog börja köpa gen maicha mer också (har nyss testat det)

ganska komiskt att ni tog upp den här tråden har börjat spinna vidare lite på det här
att starta eget.... än tar det nog ett tag innan jag gör det men jag vet vägen dit iallafall smile.gif

ps kunde inte komma på mer därav alternativet annat smile.gif
Eva-Helene
Trevlig tråd, tycker jag som är inbiten tedrickare! Personligen gillar jag Lapsang som "fin"-te. En gång för lääänge sedan hittade jag Tarry Lapsang i en butik men har inte hittat det någonstans igen! Synd! Det var tillsatt lite tjära(!) i te-et, väldigt speciellt men gott! Av Malva-Hibiscus-te brukar jag göra Karkade (ett recept som jag fått från Egypten). Jag önskar att det fanns möjlighet att göra egna blandningar av te!
Och du, Rapchic: jag ser fram emot dagen när jag kan handla te m.m. av dig!
Rossi
Igår fick jag mina teer från www.t4u.se Jag hade beställt Adventte, Julmums, Copacabana och Banankola.

Jag har smakat Copacabana-teet och det var sådär. Banankola-teet var en liten överraskning. Det var lite som att dricka godis. Sött och gott som omväxling.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon