Åsa, mälardalen zon 2
07-10-2006, 11:25
Nu är jag jättearg. Jag är dunderförkyld och är inte med på städdagen som jag brukar, farsan som är ordförande sade att de ville ta bort några grenar som stack ut över gångvägen jag sade att det är ju inte rätt tid att beskära speciellt inte då det regnar men jag sade att det kunde vara OK att korta in några enstaka grenar som jag vet stack ut något över gångvägen så ingen får en gren i ansiktet när de cyklar.
Sedan kom morsan och var förfärad och frågade ska häcken se ut såhär? Jag gick ut och kollade och de där enstaka grenarna jag sade OK till innebar att ca 50% av buskarna försvann på ena sidan och det ser förjäkligt ut det var finare när kommunens slåtterbalk rev av grenarna på ena sidan förra året. Låt aldrig, aldrig totala amatörer klippa i växterna är min slutsats.
Det var tur att jag sade till farsan att de inte fick klippa en centimeter i rosbuskarna vid denna tid annars hade nog de som är längs gångvägen också skövlats.
Ophelia
07-10-2006, 11:46
Kan bara beklaga. Hoppas att du inte får in otrevligheter i beskärningsytorna.
Big Gardener
07-10-2006, 15:29
Jag lider med dig. Har också råkat ut för liknande saker. Ger man dem ett finger tar de hela armen. Man behöver inte ens ge dem ett finger för att de ska sluka allt.
Mina föräldrar hade en stor rönn på sin garageuppfart som de delade med grannen. Problemet var att fåglarna satte sig i rönnen och bajsade på bilarna nedanför och att bilarna var helt översållade med löv och bär på hösten. Trots att grannen mycket väl vet om mitt yrke och att jag hade erbjudit mig att beskära trädet, tog han fram motorsåden efter en vecka och totalkapade det. Trädet har nu fått fällas efter några år. Jag måste erkänna att det var min sårade stolthet av att inte ha blivit ens övervägd att göra jobbet som sved mest i sammanhanget
kerstin z5-6
07-10-2006, 18:28

så trist ...jag förstår att du är arg och ledsen ...
Min erfarenhet är att man ska passa sig för män med motorsågar. Särskilt när de samlas för att "städa" upp gemensamma områden... Innan man vet ordet av så har de demolerat busksnår, träd och annat som "är i vägen". Sur och grinig blir man...
Turligt nog så hör sambon till samma "trädkramar"förening som jag!
Snöflinga
07-10-2006, 21:59
Visst är det hemskt ... Vi var bortresta på våran städdag och kom hem till ett stympat område

Det hade delats ut sekatörer, häckmaskiner till totala amatörer ... Det gör ont varje gång jag ser eländet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.