Sidor: 1, 2
netaave
Satt och läste födelsedagsreportage och då väcktes min nyfikenhet, en del tycks kunna rota om sig hur många ggr som helst.

Jag har bott i Gällivare, Filipstad, Karlstad och är nu åter i födelsestaden, Uppsala, nästan i alla fall (2 mil norr om).
Magdis
Menar du bara storstäder?
Leia
Uppsala och London smile.gif
kristerh
Enbart stockholm wink.gif
Hannele
Jag har flyttat 25 gånger... femton gånger med mina föräldrar. ohmy.gif
Bott i Stockholm, Karlstad, Göteborg..
Leia
CITAT (Hannele @ 13-10-2006, 15:03)

Kunde de inte bestämma sig var de ville bo? rolleyes.gif
titti49zon6
Boden, Norsjö,Söderå utanför Ö-vik,Karlsborgsverkenoch Kalix
Hannele
CITAT (Leia @ 13-10-2006, 15:08)

Tja, ofta var det väl fråga om att hitta något billigare.
Jag föddes i en stad, där det var ont om bostäder efter kriget.
Leia
CITAT (Hannele @ 13-10-2006, 15:11)

Är det Finland du är ifrån, från början?
kerstin z5-6
Skellefteå, Umeå , Sevilla , Zaragoza , Puerto de la Cruz, Umeå igen och nu åter på landet nära Skellefteå
stennie
Minnesberg(liten håla mellan Trelleborg och Lund)
Trelleborg
Malmö
Vordingborg (Danmark)
Trelleborg
Hannele
CITAT (Leia @ 13-10-2006, 15:12)
CITAT (Hannele @ 13-10-2006, 15:11)
Är det Finland du är ifrån, från början?

Ja, made in finland laugh.gif

Betty

Jag med är en sån där flyttfågel. smile.gif
Har bott på 15 platser med mina föräldrar. Den långa resan startade i Jakobstad i Österbotten sedan vidare till Uddevalla i söder, en vända tillbaka till födelselandet och via en by i Dalarna till en mindre ort i Västmanland. Flyttlasset gick sedan norrut till Luleå, har även gjort en vända till Piteå och numera åter i Luleå. Bor nu på den 9:e platsen sen jag flyttade hemifrån. Totalt 24 olika adresser - hittills... man vet ju aldrig, rätt vad det är så byter man utsikt från köksfönstret igen... rolleyes.gif laugh.gif
Betty
CITAT (Hannele @ 13-10-2006, 15:18)
Ja, made in finland laugh.gif

Den t-shirten va cool! laugh.gif
Leia
CITAT (Betty @ 13-10-2006, 15:22)
CITAT (Hannele @ 13-10-2006, 15:18)
Ja, made in finland  :lol:

Den t-shirten va cool! laugh.gif

laugh.gif laugh.gif wub.gif
AnitaO
Luleå, Hallsberg, Göteborg, Linköping och Borensberg
evelina
Stockholms län på olika ställen, New York, Denver, Wellingborough i England, Mallorca och nu utanför Sthlm igen har flyttat ca 13 ggr .
Ombyte förnöjer smile.gif
yenny
strax norr om stockholm i hela mitt liv.... har bara bytt adress 6 ggr i mitt liv och två av dem var innom samma hus. (så egentligen bara bytt adress 5 ggr)
olgak
Uppsala och Stockholm!
caprifol
Kiruna, Stockholm/innanför tullarna, Genève, London och Stockholm/söderförort.
askar
Född och uppväxt i en by
Kom till Kiruna som 17-åring med min familj
och här är jag fortfarande 43år senare. smile.gif

Antal flytt under mitt liv
1 1965 2rok
2 1969 3rok
3 1973 3rok
4 1977 4rok

Ser ut som jag trivts bra på orten... och visst har jag det
Flyttat har vi bara när bostaden blivit för liten. smile.gif
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-10-2006, 14:55)
Menar du bara storstäder?

Nejdå, skrev nog städer av bara farten, "var har ni bott" borde tråden heta! biggrin.gif
Lars-Olof Arvids
Städer? Det är ju på landet man ska bo! biggrin.gif
Jag är född i Kristianstad och bodde i Olofström när jag var liten. Men innan jag började skolan flyttade vi till Stenungsund, där jag bodde fram till för 4 1/2 år sedan. Men nu bor jag "riktigt", i ett litet hus ute i den bohuslänska skogen! wub.gif

Olle
netaave
CITAT (AnitaGg @ 13-10-2006, 15:29)

Borensberg är en verklig idyll, vi har varit där några gånger.
Du som bor där i trakterna kanske kan hjälpa mig med en annan sak. Vi var på någon gårdsförsäljning nära Linköping, dom gjorde drycker, sylt m.m. jag köpte en vitlöksgele som var baserad på äpple. Har försökt återskapa den men den blir inte som orginalet. Kommer inte ihåg vad stället heter men det kan vara någpot med "brunn" i.
Tänkte jag skulle höra om dom skickar men när jag inte kommer ihåg exakt vad det låg eller är riktigt säker på namnet.
Har sökt på gårdsbutiker i ö-land men känner inte igen något.
Det var en stor byggnad i lantstil, moderniserad, med asfalterad parkering.
Tror dom hade som café på övervåningen.
Magdis
Jag har bott i Hallstavik, Åkersberga, Stockholm, Norrtälje, Lycksele och Piteå. smile.gif
stina
Jag har bott i Malmö, Oxelösund, Nyköping, Trosa, Stockholm, Huddinge, Tumba, Älvsjö och i Sundbyberg. Har flyttat runt så mycket i Stockholmstrakten så det skulle ni inte orka läsa om, men nu har jag i alla fall kommit "hem" sedan 6 år tillbaka - till Sumpan! wub.gif
wolkenkrabber
stockholm - östersund
Margith
Luleå-Karlstad-Boden-Luleå (nu blir jag gammal nog att bestämma själv biggrin.gif ) och då blir det:
Sveg-Gällivare-Övik-Boden.
Om jag nu räknar rätt så är det totalt 14 olika adresser.
Bee
Oj, vad ni har flyttat runt! Både inom- och utomlands.
Själv har jag bott inom Göteborgs kommun i hela mitt liv. Ja, födelseorten blev "införlivad" (det hette så) med Göteborg samma år jag föddes (Västra Frölunda). Sen har jag flyttat runt inom kommunen sammanlagt 8 gånger, varav 3 under uppväxten.

Man kan tryggt säga att jag är rätt rotad här i Götet laugh.gif
Faktum är att när jag är bland en grupp så är jag oftast den enda från Göteborg.
Mitt hem är min borg. Jag har bott de senaste 26 åren på samma plats och jag sa när vi flyttade in att "det får bli med fötterna före som jag flyttar härifrån". Jag trivs med andra ord smile.gif
iliana
För mig är det Kungälv, Tjörn, Grebbestad och Borås som har gällt.
Har trivts kanon överallt. I Borås har jag nu bott i drygt ett år och har för tillfället slagit rot här, åtminstone tills skolan är klar, sen får vi se vad som händer.
AnitaO
CITAT (netaave @ 13-10-2006, 16:43)

Du som bor där i trakterna kanske kan hjälpa mig med en annan sak. Vi var på någon gårdsförsäljning nära Linköping, dom gjorde drycker, sylt m.m. jag köpte en vitlöksgele som var baserad på äpple. Har försökt återskapa den men den blir inte som orginalet. Kommer inte ihåg vad stället heter men det kan vara någpot med "brunn" i.
Tänkte jag skulle höra om dom skickar men när jag inte kommer ihåg exakt vad det låg eller är riktigt säker på namnet.

Brunneby Musteri är det nog
http://www.brunnebymusteri.se/

Obs! Bilden på startsidan är inte den byggnad du beskriver där själva butiken och caféet ligger i.
Piccante
Jag har inte bott i så många städer. Borås kan knappt räknas för jag bodde bara några dagar på BB där.

Annars är det bara Visby som är enda staden jag har bott i. Stannade där ett år. Hade gärna varit mer på gotland men det är ett mindre företag bara att ta sig dit när man bor lång ifrån så någon veckopendling till arbete där blir det inte tal om.

Sedan har jag under 4,5 år varit Göteborgare mellan kl 9-18. Så det känns ju nästan som ett andra hem eftersom jag har tillbringat större delen av min vakna tid där, hemma sover jag och förvarar prylar i lägenheten laugh.gif .
Bee
CITAT (Leocarpus @ 13-10-2006, 22:00)
Sedan har jag under 4,5 år varit Göteborgare mellan kl 9-18. Så det känns ju nästan som ett andra hem eftersom jag har tillbringat större delen av min vakna tid där, hemma sover jag och förvarar prylar i lägenheten laugh.gif .

Då är du Göteborgare, Leo !
Du har väl hört kriterierna för att få vara med i Kals Åden - man skall vara född i Göteborg .... eller annorstädes. Tillägget gjort efter att Ur-Kal (Ådens förste Stor-Kal) befanns vara född utanför Göteborg laugh.gif
netaave
CITAT (AnitaGg @ 13-10-2006, 21:12)
CITAT (netaave @ 13-10-2006, 16:43)

Brunneby Musteri är det nog
http://www.brunnebymusteri.se/

Obs! Bilden på startsidan är inte den byggnad du beskriver där själva butiken och caféet ligger i.

JAAAA!!! Tack snälla. wub.gif
Ciczi
Född i Malmö och flyttat en gång med familjen.
Blev lite rörligare när jag flyttade hemifrån då lasset gick till Växjö, där hade jag två olika adresser. Hamnade sedan i Trelleborg av en slump och det var meningen att vi skulle bo här i väntan på en lägenhet i Malmö. Men vi blev kvar och trivs alldeles utmärkt. wub.gif
Totalt gör det fem olika adresser.

mvh Ciczi
mittas
Töreboda och Mariestad

Nu bor ja i Lugnås som ligger 1 mil utanför Mariestad

MVH Catarina
niklaswik
Göteborg (0-10 månader så jag minns inget av det), Alfta och snart Söderhamn..

Känns en aning futtigt med tanke på en del andra i den här tråden.. biggrin.gif biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
flyttat 2gånger å har hållt mig i samma by (i broby å utanför).
är ju ung så dte bler någ ett par gånger till inann jag har bestämnt mig
ninnisky
Har bott på några olika adresser i:
Prag, Gränna, Huskvarna, Mölndal, Göteborg, Frankfurt, Hong-Kong och Göteborg igen. I Götet tänker jag/vi stanna för det är den absoluta favoritstaden wub.gif wub.gif wub.gif
fruberglund
Krylbo/Avesta, Ludvika & nu bor jag i Jönköping (lite utanför med postadress Gränna).

Har bytt lägenheter många, många gånger men nu bor jag där jag vill bo resten av mitt liv, i ett rött hus på landet smile.gif
anna_rispan
jag har bott i Dingle ett år. älskar bohuslän o Göteborg sedan dess. är från södermanland och bor i grannstaden till samhället där jag växte upp. trivs i min hemtrakt. är inte en sådan som har lätt för att flytta.
Annika Ljunggren
Mariehamn (Åland) och Sundsvall, verkar inte komma längre än så heller... biggrin.gif
ullislerum
Linköping
Vetlanda
Jönköping
Mölndal
Göteborg
Mölndal (igen)
Lerum
Ingo
Härnösand (ett halvår bara, mitt första)
Dalbyn (by i Ore kommun, Dalarna)
Furudal (huvudort i ovannämnda kommun)
Söderhamn
Uppsala
Gävle
Uppsala (igen)
Stockholm

Inklusive flyttningar inom samma ort blir det 12 adresser på 43 år.
Nuvarande adress tror jag kommer att hålla rätt länge...men som pensionär skulle jag om man har råd kunna tänka mig en lägenhet i Stockholm och ett sommarhus någonstans, kanske Ungern...
mulle
Grankulla, Helsingfors, Stockholm och Köpenhamn, alla i många år.
Köln och Torquai, ett halvår i vardera.
Leipzig och Rom - om sex veckor räknas som att bo...
Mulle
fruberglund
CITAT (mulle @ 15-10-2006, 23:08)
Mulle

I så fall har jag bott i Australien smile.gif smile.gif wub.gif
cic
Jönköping
Motala
Jönköping
Malmö
och slutligen.. Jönköping! biggrin.gif

Sen har jag ju flyttat runt en del i både Jkpg och malmö. Har nog haft 8-10 adresser på ca 14 år. Men nu har jag ju köpt hus och tänkte liksom stanna här. sleep.gif
Hannele
CITAT (fruberglund @ 16-10-2006, 08:59)
Mulle

Då har jag bott i New York tongue.gif
cic
CITAT (Hannele @ 16-10-2006, 11:03)
CITAT (fruberglund @ 16-10-2006, 08:59)
Mulle

Då har jag bott i New York tongue.gif

...och jag i Prag, Paris, Köpenhamn... wub.gif Men jag räknar dom ställen jag har varit skriven. smile.gif
ninnisky
Klart att det ska vara där man varit skriven smile.gif Om inte skulle jag kunna göra min lista väldigt lång.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon