Full version: Julomröstning
Sidor: 1, 2
kristerh
CITAT (askar @ 27-10-2006, 14:55)
CITAT (kristerh @ 27-10-2006, 14:50)
finns inget som en häftig fredagsdebatt wink.gif  :lol:

Är kanske att ladda ur efter arbetsveckan
så man kan softa sen på kvällen unsure.gif laugh.gif

Det måste vara något sådant, eller oxså är det stormen som smittar wink.gif
Betty
CITAT (kristerh @ 27-10-2006, 14:57)
CITAT (askar @ 27-10-2006, 14:55)
finns inget som en häftig fredagsdebatt wink.gif  laugh.gif

Är kanske att ladda ur efter arbetsveckan
så man kan softa sen på kvällen unsure.gif laugh.gif

Det måste vara något sådant, eller oxså är det stormen som smittar wink.gif

Ja huvva, storm ute och storm inne - hur ska det sluta!!? ohmy.gif wink.gif laugh.gif
Kathy
CITAT (Betty @ 27-10-2006, 14:59)
Ja huvva, storm ute och storm inne - hur ska det sluta!!? ohmy.gif wink.gif laugh.gif

Korsdrag! laugh.gif
Betty
CITAT (Scrollan @ 27-10-2006, 15:12)

Ja huvva, storm ute och storm inne - hur ska det sluta!!? ohmy.gif  ;)  :lol:

Korsdrag! laugh.gif

laugh.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (Betty @ 27-10-2006, 15:15)

Ja huvva, storm ute och storm inne - hur ska det sluta!!? ohmy.gif  wink.gif  laugh.gif

Korsdrag! laugh.gif

laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ja, du sa ju redan igår att vi skulle hålla i hatten rolleyes.gif tongue.gif
Kathy
CITAT (Evgeni @ 27-10-2006, 15:23)

Ja huvva, storm ute och storm inne - hur ska det sluta!!? ohmy.gif  wink.gif  laugh.gif

Korsdrag! laugh.gif

laugh.gif laugh.gif

Hatt?....Nä...det får nog bli en öronlappsmössa med knytband under hakan så att den sitter på plats. wink.gif
Betty
Gillan
CITAT (Scrollan @ 27-10-2006, 15:26)

Korsdrag! laugh.gif

laugh.gif laugh.gif

Hatt?....Nä...det får nog bli en öronlappsmössa med knytband under hakan så att den sitter på plats. wink.gif

laugh.gif laugh.gif
Det låter ju ännu bättre. Då stänger man ute all oljud också laugh.gif laugh.gif
Kathy
CITAT (Betty @ 27-10-2006, 15:29)

Där har vi en som är rustad....för storm! biggrin.gif
askar
Jäklars vad rapp i repliken ni är
Kathy
CITAT (Scrollan @ 27-10-2006, 15:32)
Där har vi en som är rustad....för storm! biggrin.gif

Här är en till...

pejori
CITAT (Evgeni @ 27-10-2006, 15:31)
CITAT (Scrollan @ 27-10-2006, 15:26)

Korsdrag! laugh.gif

laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif
Det låter ju ännu bättre. Då stänger man ute all oljud också laugh.gif laugh.gif

japp....och man slipper "tvärdrag" också.... rolleyes.gif rolleyes.gif
är inte "alla hästarna i stallet"...blir det dragit värre laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Berith @ 27-10-2006, 14:03)
Och jag försvarar Hannele som vanligt.

Så dålig stil alltså...

precis som vanligt ja....ni är så lika så man skulle kunna tro, att ni är systrar rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Gossen Ruda
Värst vad ni har roligt, utan mig dessutom även om jag är med på ett hörn ändå. rolleyes.gif laugh.gif

Vad dom bitska kommentarerna beträffar så börjar jag bli immun, det kommer så ofta att jag ibland inte ens märker det med en gång. Jag nöjer mig med att citera Konfucius, Konfutse, Kung-fu-tsi eller som han heter på svenska Mästaren Kung: "Speglosan vanärar endast sin upphovsman".

Som fakta kan nämnas att den "lille mannen" höjer sig 187 cm över marken och att HELA Hisingen ingår i Göteborgs kommun, även så en del separatistiska kransområden.
Berith
CITAT (pejori @ 27-10-2006, 17:49)

Så dålig stil alltså...

precis som vanligt ja....ni är så lika så man skulle kunna tro, att ni är systrar rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Tackar för komplimangen! Hannele är säkert en härlig syster.
pejori
CITAT (Berith @ 27-10-2006, 17:54)

Så dålig stil alltså...

tror jag med rolleyes.gif rolleyes.gif
och du är lillasyrran som rantar i hennes ledband förstår jag laugh.gif
Snöflinga
Drevet går ..... kan ni inte sluta !
AnitaO
CITAT (Snöflinga @ 27-10-2006, 18:06)

Det är svårt rolleyes.gif
Nej, då skämt åsido. Det blir lätt så när hovprovokatörerna skrider till verket.
En omröstning om vad vi tycker om julen slutar med en ganska konstig diskussion. Håller med.
Men varför blev det så då? Vem vände diskussionen till nåt helt annat och varför? wink.gif
pejori

en dotter? laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (AnitaGg @ 27-10-2006, 18:17)
Drevet går ..... kan ni inte sluta  !

Det är svårt rolleyes.gif
Nej, då skämt åsido. Det blir lätt så när hovprovokatörerna skrider till verket.
En omröstning om vad vi tycker om julen slutar med en ganska konstig diskussion. Håller med.
Men varför blev det så då? Vem vände diskussionen till nåt helt annat och varför? wink.gif

funderar mest på vem av dom som anser sig vara en "helig ko"...det kan ju inte gälla en man...då heter det tjur laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Kathy
Jag börjar alltmer förstå varför jag inte gillar julen! wacko.gif
Jösses för denna pajkastning.
Vuxna (?) människor! blink.gif
pejori
CITAT (Scrollan @ 27-10-2006, 18:20)
Jag börjar alltmer förstå varför jag inte gillar julen! wacko.gif
Vuxna (?) människor! blink.gif

inte då... laugh.gif
det är helgens sandlådelekar som startat bara laugh.gif
Snöflinga
CITAT (pejori @ 27-10-2006, 18:18)
Drevet går ..... kan ni inte sluta  !

en dotter? laugh.gif laugh.gif

blink.gif blink.gif blink.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 27-10-2006, 18:23)
CITAT (Scrollan @ 27-10-2006, 18:20)
Jag börjar alltmer förstå varför jag inte gillar julen!  :wacko:
Vuxna (?) människor!  :blink:

inte då... laugh.gif
det är helgens sandlådelekar som startat bara laugh.gif

Ja, exakt. huh.gif
malin72
jaja för att åter gå till röstningen så röstade jag på att jag frossar i julsaker...älskar jul pyssel julgardiner,pynt klappar mm....

tycker nog mest att tråden blivit en egen liten gnälltråd tråkigt tycker jag sad.gif
mulle
Det fanns inget alternativ för mig..... sad.gif

Jag hatar den kommersiella julen.
Jag hatar alla diskussioner om vem i släkten som ska fira var och när och hur och med vem.
Jag hatar pliktkänslorna som bl.a. min mamma hade med resultatet att hon alltid stressade sig till magsår då det blev jul. Bara för att alla traditioner skulle vara perfekta.
Jag tycker julmat är blääh!

Men:
Jag älskar då decembermörkret plötsligt fylls av små lampor och stjärnor och lyktor överallt. Då tycker jag t.o.m. att kitch är OK, bara det lyser!
Jag älskar julens dofter från sigilllack till nejliksmandariner, pepparkakor, glögg, granbarr... (Ett dilemma eftersom vi har slutat ge presenter, inte gillar pepparkakor och inte har gran. Och glögg dricker vi bara en gång och det i växthuset...)
Jag älskar julsånger, t.o.m. de mest banala.
Jag älskar tanken på att laga en absolut delikatessmiddag med det vi tycker bäst om, dricka en massa gott vin och ligga och läsa deckare och äta choklad i tre dagar.

De två senaste jularna har vi flytt fältet och rest utomlans, i år ska vi vara hemma men ta det mycket, mycket lugnt.

Mulle
Hannele
CITAT (pejori @ 27-10-2006, 18:00)
CITAT (Berith @ 27-10-2006, 17:54)

Så dålig stil alltså...

tror jag med rolleyes.gif rolleyes.gif

Det är ganska många i verkliga livet som tycker det. wub.gif
anna_rispan
CITAT (mulle @ 27-10-2006, 19:33)
Jag älskar julens dofter från sigilllack till nejliksmandariner, pepparkakor, glögg, granbarr... (Ett dilemma eftersom vi har slutat ge presenter, inte gillar pepparkakor och inte har gran. Och glögg dricker vi bara en gång och det i växthuset...)

Du kan slå till på lite eteriskaoljor. Finns blandningar som heter typ pepparkaka eller jul. Ren nejlika finns också. Finns säkert någon som doftar lite granbarig också. Om du nu tål eteriska oljor och aromalampor. smile.gif
mulle
CITAT (anna_rispan @ 27-10-2006, 19:55)
CITAT (mulle @ 27-10-2006, 19:33)

Du kan slå till på lite eteriskaoljor. Finns blandningar som heter typ pepparkaka eller jul. Ren nejlika finns också. Finns säkert någon som doftar lite granbarig också. Om du nu tål eteriska oljor och aromalampor. smile.gif

wub.gif Det ska jag banne mig göra! Tack för tipset!
Mulle
Hannele
CITAT (anna_rispan @ 27-10-2006, 19:55)
Du kan slå till på lite eteriskaoljor. Finns blandningar som heter typ pepparkaka eller jul. Ren nejlika finns också. Finns säkert någon som doftar lite granbarig också. Om du nu tål eteriska oljor och aromalampor.  :)
Det finns helt underbara julteblandningar. wub.gif
Och glass; med pepparkaks-, glögg-, saffransmak...
Alba
finns inget som en häftig fredagsdebatt wink.gif  :lol:

biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
Berith
--- Odlas heliga ko som ingen tydligen vågar säga emot ---

laugh.gif Jösses!

Såg i en annan tråd (eller var det kanske flera...?) att ni inte har räknat ut vem jag menade. Den heliga kon är såklart en daaaam! tongue.gif

Fast jag kommer inte att avslöja vem jag menar så det bästa är väl att glömma alltihopa. rolleyes.gif sleep.gif
Castea
Smakade GB Sandwich igår med lussekattsmak.

Mmmmmmmmmmmm........... wub.gif
Klura
Jag har alltid älskat julen och allt jädrans jobb och stress kring denna.
December hade en egen planering med saker som skulle göras och när, för att få allt att gå ihop. Aldrig lyckades jag följa denna och det slutade med att man fick vara uppe till 4 på julaftons morron. Altt SKULLE ju vara perfekt sen när man vaknade.
Efter det att man fick barnen blev det ju ännu värre eftersom man då också skulle dela upp julafton i tre olika julfirande.
Första delen hos barnens morföräldrar, Kalle fick vi spela in för då skulle vi förflytta oss till farföräldrarna. Väl hemkomna så vart det Kalle på videon och lite eget julfirande wacko.gif
Självklart var man helt sönderstressad och totalt slut. Tjafs o irritation var inte ovanligt. Det höll några år men sen gjorde vi om julfirandet och delade upp det på två dagar istället.
Efter vår separation -93 blev det julfirande vartannat år på julen, vartannat år på nyår för mig och min fd sambo. Då först förstod jag vad lugnt och skönt man kunde ha på julen.
Det blev nämligen så att de åren jag och barnen firade på nyår så lade jag inte ner lika mycket tid och energi på allt. Det blev mindre julprylar, en En istället för gran, ingen julmat osv... Barnen hade ju ändå fått allt det där hos fd sambon. Med åren minskade jag även ner allt även de åren barnen var hos mig på julhelgen och nu är vi på en lagom nivå.
Tänk allt man tidigare bakat o lagat.. suck säger jag. En del fick vi t o m slänga. Nu gör jag så att alla skriver upp ett par saker det absolut vill ha i form av mat och godis. Vi plockar bara ut godbitarna så att säga.
Lagom är absolut bäst.
AnitaO
CITAT (Castea @ 28-10-2006, 10:33)
Smakade GB Sandwich igår med lussekattsmak.

Mmmmmmmmmmmm........... wub.gif

Det var nåt nytt för mig.
Är det nån ny produkt för att få sälja mer glass på vintern månne? smile.gif
Reserv
CITAT (Berith @ 28-10-2006, 08:58)

laugh.gif Jösses!

Såg i en annan tråd (eller var det kanske flera...?) att ni inte har räknat ut vem jag menade. Den heliga kon är såklart en daaaam! tongue.gif

Fast jag kommer inte att avslöja vem jag menar så det bästa är väl att glömma alltihopa. rolleyes.gif sleep.gif

Då undrar jag om vi är en "grupp" som brukar kallas så eller unsure.gif för den komentaren har kastats på mig förr, och eftersom jag inte ens hade vart in i den här tråden innan så tog jag och andra för givet att det va´jag som åsyftades den här gången också. Men då har alltså den här "damen" inte heller haft nåt brinnande intresse av den här tråden rolleyes.gif
pejori
CITAT (Hannele @ 27-10-2006, 11:05)
CITAT (Gossen Ruda @ 27-10-2006, 10:39)
Jaha, då kan man nog göra en sammanfatting. Julfirarna tycks vara i stor majoritet

I sammanfattningen ingår nog också, att
julhatarna även avskyr födelsedagar, morsdagar, påsk, halloween... fredagsmys. ohmy.gif

Är det mej du åsyftar; så ja; det ingår... rolleyes.gif

Firar inte mors dag...min mor är död.... sad.gif
Födelsedagen går också bort, eftersom den kommer på den hatfulla julen unsure.gif
Påsk går också bort.....är inget att fira, då jag inte har en gudstro huh.gif
Halloween är ett töntigt påfund som jag aldrig brytt mej om att annama sleep.gif
Fredagsmys...går bort....det kräver att man har någon att "mysa" med...alla har inte det blink.gif

så i det fallet hade du nästan rätt.....För det finns annat julhatare firar rolleyes.gif
farbrorbarbro
CITAT (Berith @ 28-10-2006, 08:58)

laugh.gif Jösses!

Tror du syftade på pejori.
Hannele
CITAT (Reserv @ 28-10-2006, 17:05)
Det är ett påhopp mot oss 6 som inte gillar julen att påstå att vi inte firar annat,
påsken skiter jag i, midsommar är inget att fira, inte nyår heller.
Men barnens födelsedagar firas här, det är det enda som är värt att fira anser jag.

Jag hade fel i en punkt i mina funderingar. Och??
Glömde nyåret.. rolleyes.gif
Betty
CITAT (Betty @ 27-10-2006, 14:26)
Men de här orden:
CITAT
Ni två står för majoritetetn av personangreppen.

skulle jag vilja att du preciserade närmare.

Varför svarar du inte på den här frågan Hannele?
Hannele
Nivån på detta - inte ens lätt att hitta, sida upp och sida ner...
Det värsta man kan åstadkomma på Odla denna regniga helg:

CITAT (Evgeni @ 27-10-2006, 11:14)
CITAT (Hannele @ 27-10-2006, 11:05)
CITAT (Gossen Ruda @ 27-10-2006, 10:39)
Jaha, då kan man nog göra en sammanfatting. Julfirarna tycks vara i stor majoritet
I sammanfattningen ingår nog också, att
julhatarna även avskyr födelsedagar, morsdagar, påsk, halloween... fredagsmys. ohmy.gif

Det var ta mig sjutton bland det värsta du kläck på flera dagar Hannele mad.gif.

CITAT (Betty @ 27-10-2006, 11:23)
CITAT (Hannele @ 27-10-2006, 11:16)
Läst och lärt mej här på Odla.nu; allt gnäll, så fort något firande eller fest dyker upp.

Jag skulle nog vilja påstå att ditt inlägg mest liknar ett illa dolt personligt påhopp på annan odlamedlem med samma stad som du som hemort.

Gå ut och festa istället! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon