|
CITAT (Berith @ 30-10-2006, 12:37) Hur bedömer ni om nåt är sant eller påhittat? Utifrån ämnet? Vem som skriver om det? Egna erfarenheter?
Jag tror att allt i den här tråden är påhittat. Ja jag måste medge att jag också är väldigt tveksam. Det sista inlägget ang. flickan och hennes familj var dock ej skrivit med samma fräcka gåpå-ton så det kan kanske vara sant. Kanske... eller är det någon som bara vill dra igång ännu en diskussion.
herkules
30-10-2006, 11:44
CITAT (Berith @ 30-10-2006, 12:37) Hur bedömer ni om nåt är sant eller påhittat? Utifrån ämnet? Vem som skriver om det? Egna erfarenheter?
Jag tror att allt i den här tråden är påhittat. Vad spelar det för roll om det är sant eller påhittat? Jag tänker att man kan diskutera/filosofera kring det ändå - problematiken finns ju även om det skulle vara påhittat just här.
Spelar väl ganska stor roll om nåt är påhittat? I alla fall för mej, om jag ska tro på vad en person säger.
Det pratades ju om lögnare och mytomaner i en (annan?) tråd - jag säger inte att Afrodite är nåt av det - men nog kan man undra om han skriver om sånt som är sant eller bara påhitt....
afrodite
30-10-2006, 12:15
afrodite
30-10-2006, 12:45
CITAT Vuxna människor borde klara av det på ett bättre sätt än att vara elaka mot varann. Det tål att upprepas. Inte ska väl den här tråden avslutas heller? Den är intressant läsning, för det mesta iaf.
CITAT (afrodite @ 30-10-2006, 13:45) Till Berith och er andra som inte tror att det jag nu skrivit är sant---- Tack för förklaringen. Jag vill ju gärna veta om det som skrivs är nåt jag ska tro på eller inte, speciellt när det skrivs i en tråd som innehåller både det ena och det andra... Påhittat och sant.
Fialotta
30-10-2006, 12:57
Först vill jag säga att all heder åt dig som finns där för din dotter o hennes kompis i en svår sits i livet...precis så som vi vuxna ska hjälpa våra barn eller andras barn om dom behöver få stöd. Sen att du kom in här o skrev dina kåserier bara älskade jag just i dessa tider när allt är så allvarligt jämt...jag såg mycke väl din humor o mer sånt säger jag bara.... fattar inte varför många blir misstänksamma mot allt o alla hela tiden...ett levande forum ska det ju finnas alla sidor av myntet...jag läser det jag vill läsa o tror på det jag vill tro liksom
CITAT (Berith @ 30-10-2006, 12:00) Spelar väl ganska stor roll om nåt är påhittat? I alla fall för mej, om jag ska tro på vad en person säger.
Det pratades ju om lögnare och mytomaner i en (annan?) tråd - jag säger inte att Afrodite är nåt av det - men nog kan man undra om han skriver om sånt som är sant eller bara påhitt.... Det var jag och inte Afrodite som tog upp ämnet lögnare och mytomaner. Appropå en person i min omgivning som inte har med forumet att göra.
CITAT (afrodite @ 30-10-2006, 12:45) Till Berith och er andra som inte tror att det jag nu skrivit är sant vill jag bara säga att det är verkligen inget jag skulle sitta och ljuga om. Visst kom jag in här på forumet och busade runt med er lite grand. Jag tyckte också att tråden som jag skrev mitt första inlägg i var mycket intressant men att den hade spårat ur och inte längre gav så mycket eftersom folk hade svårt att vara sakliga. För att få igång en vettig diskussion igen så använde jag mej av en humoristisk ironi, för humor har jag märkt har en nedtaggande effekt i de allra flesta fall. Men ett allt för seriöst inlägg från min sida, hade fört med sej en stor risk att själv hamna i skottzonen för de beska kommentarer som ni börjat slänga ur er åt varann, märkte jag. Visst, jag hade kunnat låta bli att ge mej tillkänna, om det nu var det jag var rädd för. Kanske hade det varit bäst så, men nu blev det inte på det viset. Glatt påhejad att fortsätta skriva som den borgarbracka jag utgav mej för att vara, gjorde att jag kände mej lite smickrad och föll för uppmaningen att starta en egen tråd. Kanske det också var dumt och jag avslutar den med på en gång om ni tycker det. Det är absolut inte min avsikt att ställa till en massa bråk mellan er utan snarare verka som en figur som kanske kan få en del att dämpa sin ton mot sina medforumister stundtals, och istället avreagera sej på Fru fån Dite. Hon gör sej förtjänt av det, men det gör inte de personer som är av annan åsikt än man själv. Vuxna människor borde klara av det på ett bättre sätt än att vara elaka mot varann. Detta är min åsikt och avsikt. Jag antar med ditt inlägg nu ber om den . (Alltså inget försök till påhopp och jag hoppas att jag tolkat situationen rätt.)
Afrodite jag tycker du ska fortsätta att skriva som du gör BÅDE som nu, allvarligt och Helgalet som fån Dite ett underbarst kåserande med en härlig snärt i humorn klarar inte vuxna människor av, att skilja på sanning och rent uppenbar satir, är det inte DITT fel.. allt som skrivs, oavsett om det är på Odla, i Tidningar eller någon annanstans så måste man sålla och inte köpa allt, rakt av man väljer själv, hur man vill tolka det man läser, men som sagt, allt som skrivs är inte automatiskt sanning det finns säkert en och annan mytoman och lögnare, här inne som på¨alla andra ställen
Om jag och övriga pessimistkonsulter höll sig ifrån den här tråden fortsättningsvis så skulle dom som är intresserade kunna få ha sin tråd ifred utan vare sig spydiga eller syrliga kommentarer
Biggan_
30-10-2006, 13:09
CITAT (maudan @ 30-10-2006, 13:57) Först vill jag säga att all heder åt dig som finns där för din dotter o hennes kompis i en svår sits i livet...precis så som vi vuxna ska hjälpa våra barn eller andras barn om dom behöver få stöd. Sen att du kom in här o skrev dina kåserier bara älskade jag just i dessa tider när allt är så allvarligt jämt...jag såg mycke väl din humor o mer sånt säger jag bara.... fattar inte varför många blir misstänksamma mot allt o alla hela tiden...ett levande forum ska det ju finnas alla sidor av myntet...jag läser det jag vill läsa o tror på det jag vill tro liksom  Precis vad jag menar och tänker!
afrodite
30-10-2006, 18:22
Fast berätta gärna hur det går för Emma!
afrodite
30-10-2006, 18:38
Biggan_
30-10-2006, 22:55
CITAT (afrodite @ 30-10-2006, 19:22) Hmm...säkert nån skitdyr skönhetsoperation!
japp...en "total makeover" så hon inte känns igen på stan
Jag har inte så mycket att tillägga mer än att jag gillar den här tråden. Lite sarkasm, ironi, skratt och tårar. Det passar mig alldeles utmärkt. Hoppas att det löser sig för tjejen Afrodite. Hon behöver allt stöd hon kan få nu. Precis som du säger, så är hon ju i en väldigt känslig ålder. Och vad det gäller den sköna fru Dite, vet jag inte vad jag ska tro om hennes op. Vad var det hon ville ha tillrättalagt nu? Vile hon habort dubbelhakan eller rätta till näsan ..................eller
afrodite
02-11-2006, 17:03
Biggan_
02-11-2006, 17:17
CITAT (afrodite @ 02-11-2006, 18:03) Jag har precis varit ute och handlat mat. Jag har köpt räkor, krabba, kräftor, hummer, gott bröd och en massa andra tillbehör för en skaldjursfest. Och några flaskor vitt vin förstås. Kan ni gissa vem som kommer och hälsar på om en liten stund?? Alldeles rätt! Lilla mamsen. ...hmm, undrar varför du "smörar" så för henne?
afrodite
02-11-2006, 17:22
Biggan_
02-11-2006, 17:25
CITAT (afrodite @ 02-11-2006, 18:22) Jag börjar nog helt enkelt att tycka lite synd om henne. Attvara så korkad och självfixerad kan inte vara lätt! Afro Dite Nä, stackars människa! Klart hon skall ha det bästa!  Du kunde gott köpt lite rysk kaviar och äkta tryffel också!
afrodite
02-11-2006, 17:34
afrodite
02-11-2006, 18:01
herkules
02-11-2006, 18:02
CITAT (afrodite @ 02-11-2006, 18:34) Det skulle Herkules fixa, lovade han. Hinner inte att prata mer nu. Måste sätta igång med dukningen!  :wacko: A D ställde varorna vid köksingången. det stod blodiga stövlar där, vad har ni gjort - skjutit katter eller ?
Hoppas att fru fån Dite står på sig om ersättning för det som sögs ut och ersättning för klämtortyren! Och att allt går bra...
Biggan_
02-11-2006, 18:45
Biggan_
02-11-2006, 18:50
Tror förresten att jag skall donera mina bröst till fru fån Dite efter min död, dom är garanterat fria från silikon, kanske inte världens snyggaste, men dög dom åt mej så...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|