Full version: Lite att göra?
Sidor: 1, 2
Gåsis
Tja, det är inte så tråkigt att sticka en strumpa heller laugh.gif laugh.gif Kanske mer för mig tongue.gif

/Åsa
Berith
CITAT (Jejja @ 29-10-2006, 13:45)
CITAT (Berith @ 29-10-2006, 13:43)
tjugo-rcp

tangentbordet kan vara till hjälp... smile.gif

Jaaa! biggrin.gif Nu gick det upp ett liljeholmens! Klarade det (nästan) alldeles själv. sleep.gif Tackar!
Jejja
CITAT (Berith @ 29-10-2006, 13:53)
CITAT (Jejja @ 29-10-2006, 13:45)
CITAT (Berith @ 29-10-2006, 13:43)
tjugo-rcp

tangentbordet kan vara till hjälp... smile.gif

Jaaa! biggrin.gif Nu gick det upp ett liljeholmens! Klarade det (nästan) alldeles själv. sleep.gif Tackar!

testa rebus nummer två också! den hade bara 20 sidor.
Betty
Ja ha du Jejja... nu sitter jag med här med Motas och kliar mig i skallen... wacko.gif
Hur 17 ska jag bära mig åt för att komma på dörrkoden i det andra rummet? Antar att hjälpen finns i den där gamla datorn... men kommer inte på det ändå... huh.gif
Floppy
Äsch...*mutter* ...nu sitter jag fast igen...*suck*...snacka om att känna sig dum... å ingen har jag å fråga heller hemma...så jag får fråga er igen... tongue.gif
Hur i hela friden kommer jag till sida 19???? blink.gif

Var lugn ...jag kör säkert fast på de andra nummrena också... och behöver fråga igen...så det blir inte sista gången som jag frågar... tongue.gif
Jejja
CITAT (Floppy @ 29-10-2006, 14:29)
Hur i hela friden kommer jag till sida 19???? blink.gif

Hur var ledtråden?
askar
Kanske vågar jag också testa spelen...
nyvaken borde väl hjärnan vara ganska fräsch tongue.gif

Den från igår, med rebusar...
Jag kom i morse till sid 2 rolleyes.gif sleep.gif laugh.gif
mari_tres
CITAT (Jejja @ 29-10-2006, 14:39)

Hur i hela friden kommer jag till sida 19????  :blink:

Hur var ledtråden?

Kan det ha varit den som det stod aaaaarrrrtttoon på? =) det blir till att räkna bokstäver, det....
Floppy
CITAT (mari_tres @ 29-10-2006, 14:52)
CITAT (Jejja @ 29-10-2006, 14:39)

Hur i hela friden kommer jag till sida 19????  blink.gif

Hur var ledtråden?

Kan det ha varit den som det stod aaaaarrrrtttoon på? =) det blir till att räkna bokstäver, det....

Hru då räkna???...har ju gjort det hit och dit...å inte kommit fram till nått som funkar... blink.gif
mari_tres
Själv sitter jag fast på fyra spel samtidigt nu..... laugh.gif

Moto: ett rum (nr 3el 4) med en trapp upp till den låsta dörren. Jag ahr lyckats fånga huvudet (?!!) men alla kommentarer jag får är urkonstiga! När jag för pekaren över stolen står det "sofa", när jag flyttar stolen står det "an other room". När jag för pekaren över växten i hörnet står det "door". Vet inte vad jag ska göra av stentavlorna och nålen jag tog kan jag itne hitta igen... *sliter mitt hår*

I den där Milki W försöker jag göra ngt med en manick med färger på som man uppenbarligen ska trycka på i någon speciell ordning, men vad jag än gör blir det bara feeeel!!!

Viridia room o white chamber börjar jag tappa hoppet om nu, de har jag hållt på med sedan igår. Nu är jag hungrig dessutom och solen lyser utanför fönstret... Undrar om jag ska ta och gå ut och rensa syrenhortensian från lite torra blomställningar så att det inte blir så mkt snö på den i vinter så den knäcks... Eller ska jag kanske sitta här bara en liiiiten stund till? *s*
Jejja
CITAT (Floppy @ 29-10-2006, 14:56)

Hru då räkna???...har ju gjort det hit och dit...å inte kommit fram till nått som funkar... blink.gif

skriv nitton på samma sätt som de har skrivit arton.
mari_tres
Det är 5 a, 4 r, 3 t, 2 o och 1 n. Hur ska du då skriva nitton? (obs att det är två t i nitton!!!)
Floppy
CITAT (Jejja @ 29-10-2006, 15:01)
CITAT (Floppy @ 29-10-2006, 14:56)

skriv nitton på samma sätt som de har skrivit arton.

Taaaack...*suck*...äntligen trilla 50-öringen ner... tongue.gif
Gåsis
CITAT (Jejja @ 29-10-2006, 13:48)
CITAT (Gåsis @ 29-10-2006, 13:45)
Den lilla svarta rutan är dum och den lilla grå blutten ännu dummare. Två gånger har jag lyckat feppla bort pekaren tongue.gif  Och den ska vara så enkel att den inte ens finns med i gå igenomtipsen laugh.gif

/Åsa

Egentligen har spelet inte ens börjat när du bara ser den svarta rutan med grå ploppen... tongue.gif
Du ska få fram bilder och knappar, med "start new game". Sen börjar spelet...

Tack och lov, det var inte bara jag som var dum tongue.gif På andra datorn går det så det fattas nog något program på den här...
Nu har jag lite annat att göra en stund istället för att sticka strumpor.

/Åsa
mari_tres
Snälla nån, är det någon som har gjort eller håller på med White chamber??? (White chamber) Jag har fastnat och tror att jag håller på att gå åt här nu.... suttit fast hela dan utan att någon uppenbarelse kommit över mig. Jag ska ju faktiskt upp och jobba imorgon!! sad.gif
NÅN som vet någonting?????
Gåsis
Jag minns inte längre hur jag gjorde, men här är en länk som man får läsa varligt om man inte vill fuska för mycket....fusket

/Åsa
kerstin z5-6
Håller ni på och FUSKAR med rummen nu igen laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Tyvärr kan man fuska även med detta

pinhead
Gåsis
Tja, fusk och fusk wacko.gif När man räddar livet på någon som ska upp i morgon laugh.gif Men man väljer ju själv om man vill gå in på sidan. Varför jag har den tongue.gif Gogglat kanske wacko.gif blink.gif tongue.gif laugh.gif

/Åsa
Floppy
Är det nån mer än jag som fortfarande sitter med rebusarna??? laugh.gif tongue.gif

Sitter fast på 18...vill till 19 på rebus nr 2

nrtoa

Ledtråd: Hur förhåller sig bokstäverna till varandra???

Har suttit å klurat å klurat å klurat...å klurat lite till...fattar nada blink.gif wacko.gif
Hjäääälp nån...blir tokig snart... blink.gif
Jejja
CITAT (Floppy @ 30-10-2006, 12:39)
Sitter fast på 18...vill till 19 på rebus nr 2

nrtoa

Ledtråd: Hur förhåller sig bokstäverna till varandra???

Om du skriver arton och byter plats på första och sista bokstaven, vad får du då?

Gör likadant med nitton.
Berith
Kan jag få ett litet tips på sid 12 på andra? eleven am - att det ska bli nåt med 12 har jag ju förstått, men vad?? unsure.gif
Jejja
CITAT (Berith @ 30-10-2006, 13:04)
Kan jag få ett litet tips på sid 12 på andra? eleven am - att det ska bli nåt med 12 har jag ju förstått, men vad?? unsure.gif

Den var svår och aningens ologisk tyckte jag... Du ska ha både ordet 12 och ett annat ord som uttrycker samma tid, utan att använda siffror. Och det ska vara på engelska.
Floppy
Jaha nu fastnade jag på 19 och ska till 20...

Så här långt har jag kommit men sen vet jag inte...*muttrar trött*

Skriver i vitt så ni som inte vill se slipper:

Det ser ut så här: 14-9+20=20-15+14
och ledtråden är: Detta är inget mattematisk uträkning.
Detta har jag fått det till men nått är fel...vad???
20-10+21-7+15
Jejja
CITAT (Floppy @ 30-10-2006, 14:52)

Tänk inte siffror, tänk bokstäver istället. Men när du skriver in det i adressraden ska + och - och = finnas med, men det blir inte exakt lika som i deras exempel, eftersom det är olika många bokstäver i orden nitton och tjugo.

smile.gif
Floppy
CITAT (Jejja @ 30-10-2006, 15:04)

Tänk inte siffror, tänk bokstäver istället. Men när du skriver in det i adressraden ska + och - och = finnas med, men det blir inte exakt lika som i deras exempel, eftersom det är olika många bokstäver i orden nitton och tjugo.

smile.gif

Jag har även tänkt i dina banor men får det inte att gå ihop ändå.... *ahhhhhhh* *hår tussar ryker*

Jag lovar sleep.gif att jag inte ska ge mig på rebus nr 3 när den kommer... *tummarna i kors* tongue.gif
Gåsis
A1
B?

Hjälpt?

/Åsa
Jejja
Skriver i vitt så ni som inte vill se slipper:

Det ser ut så här: 14-9+20=20-15+14
och ledtråden är: Detta är inget mattematisk uträkning.
Detta har jag fått det till men nått är fel...vad???
20-10+21-7+15

Du har inte med = där det ska vara, och ta bort det sista +, eftersom 20 har färre bokstäver än 19.
Floppy
*suck*...jag ger upp... jag får inte till det... sad.gif ...
Berith
CITAT (Floppy @ 30-10-2006, 15:50)
*suck*...jag ger upp... jag får inte till det...  :( ...

Varje siffra motsvarar bokstaven/platsen i alfabetet. Även om det inte är matematik så måste du ändå räkna. wink.gif

Jag klarade det!
mari_tres
CITAT (Gåsis @ 29-10-2006, 19:47)
Jag minns inte längre hur jag gjorde, men här är en länk som man får läsa varligt om man inte vill fuska för mycket....fusket

/Åsa

Tack, men tydligen är det så att det finns fler white chamber... Det där var inte "min", som är typ ett garage som man ska försöka ta sig ut ur. Länk

Jag kom i säng igår iallafall, tack vare att min sambo kom hem efter att ha varit borta hela helgen =) Men jag är ju fortfarande inte klar med rummet...
Jejja
CITAT (mari_tres @ 30-10-2006, 20:21)
Tack, men tydligen är det så att det finns fler white chamber... Det där var inte "min", som är typ ett garage som man ska försöka ta sig ut ur. Länk

Är det garaget som det står en motorcykel? Den sket sig totalt för mig, jädrans så svår!!!! Där använde jag mig av en walkthrough rätt så mycket faktiskt, annars hade jag suttit där ännu...

Nu har jag provat submachine 1 och 2. Ettan var väldigt lätt, tvåan rätt så klurig, men jag kom igenom till slut. Nu ska jag prova trean!

Submachine 1

Submachine 2

Submachine 3
Anki på Öland
Fick en annan skojig grej på mailen idag.
Anki
Betty
CITAT (Anki på Öland @ 07-11-2006, 19:04)
Fick en annan skojig grej på mailen idag.
Anki

Höll ut 13.312 så någon framtid som pilot i amerikanska flygvapnet - det kan jag bara glömma. wink.gif rolleyes.gif
askar
4,985 sek var mitt bästa rolleyes.gif

Tacksam att jag får behålla körkortet tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon