|
Full version: Lite att göra?
Tja, det är inte så tråkigt att sticka en strumpa heller  Kanske mer för mig /Åsa
CITAT (Jejja @ 29-10-2006, 13:45) CITAT (Berith @ 29-10-2006, 13:43) tjugo-rcp tangentbordet kan vara till hjälp...  Jaaa!  Nu gick det upp ett liljeholmens! Klarade det (nästan) alldeles själv.  Tackar!
CITAT (Berith @ 29-10-2006, 13:53) CITAT (Jejja @ 29-10-2006, 13:45) CITAT (Berith @ 29-10-2006, 13:43) tjugo-rcp tangentbordet kan vara till hjälp...  Jaaa!  Nu gick det upp ett liljeholmens! Klarade det (nästan) alldeles själv.  Tackar! testa rebus nummer två också! den hade bara 20 sidor.
Ja ha du Jejja... nu sitter jag med här med Motas och kliar mig i skallen... Hur 17 ska jag bära mig åt för att komma på dörrkoden i det andra rummet? Antar att hjälpen finns i den där gamla datorn... men kommer inte på det ändå...
Äsch...*mutter* ...nu sitter jag fast igen...*suck*...snacka om att känna sig dum... å ingen har jag å fråga heller hemma...så jag får fråga er igen... Hur i hela friden kommer jag till sida 19???? Var lugn ...jag kör säkert fast på de andra nummrena också... och behöver fråga igen...så det blir inte sista gången som jag frågar...
CITAT (Floppy @ 29-10-2006, 14:29) Hur i hela friden kommer jag till sida 19????  Hur var ledtråden?
Kanske vågar jag också testa spelen... nyvaken borde väl hjärnan vara ganska fräsch Den från igår, med rebusar... Jag kom i morse till sid 2
mari_tres
29-10-2006, 13:52
CITAT (Jejja @ 29-10-2006, 14:39) CITAT (Floppy @ 29-10-2006, 14:29) Hur i hela friden kommer jag till sida 19???? :blink:
Hur var ledtråden? Kan det ha varit den som det stod aaaaarrrrtttoon på? =) det blir till att räkna bokstäver, det....
CITAT (mari_tres @ 29-10-2006, 14:52) CITAT (Jejja @ 29-10-2006, 14:39) CITAT (Floppy @ 29-10-2006, 14:29) Hur i hela friden kommer jag till sida 19????  Hur var ledtråden? Kan det ha varit den som det stod aaaaarrrrtttoon på? =) det blir till att räkna bokstäver, det.... Hru då räkna???...har ju gjort det hit och dit...å inte kommit fram till nått som funkar...
mari_tres
29-10-2006, 14:01
Själv sitter jag fast på fyra spel samtidigt nu..... Moto: ett rum (nr 3el 4) med en trapp upp till den låsta dörren. Jag ahr lyckats fånga huvudet (?!!) men alla kommentarer jag får är urkonstiga! När jag för pekaren över stolen står det "sofa", när jag flyttar stolen står det "an other room". När jag för pekaren över växten i hörnet står det "door". Vet inte vad jag ska göra av stentavlorna och nålen jag tog kan jag itne hitta igen... *sliter mitt hår* I den där Milki W försöker jag göra ngt med en manick med färger på som man uppenbarligen ska trycka på i någon speciell ordning, men vad jag än gör blir det bara feeeel!!! Viridia room o white chamber börjar jag tappa hoppet om nu, de har jag hållt på med sedan igår. Nu är jag hungrig dessutom och solen lyser utanför fönstret... Undrar om jag ska ta och gå ut och rensa syrenhortensian från lite torra blomställningar så att det inte blir så mkt snö på den i vinter så den knäcks... Eller ska jag kanske sitta här bara en liiiiten stund till? *s*
CITAT (Floppy @ 29-10-2006, 14:56) Kan det ha varit den som det stod aaaaarrrrtttoon på? =) det blir till att räkna bokstäver, det.... Hru då räkna???...har ju gjort det hit och dit...å inte kommit fram till nått som funkar...  skriv nitton på samma sätt som de har skrivit arton.
mari_tres
29-10-2006, 14:02
Det är 5 a, 4 r, 3 t, 2 o och 1 n. Hur ska du då skriva nitton? (obs att det är två t i nitton!!!)
CITAT (Jejja @ 29-10-2006, 15:01) CITAT (Floppy @ 29-10-2006, 14:56) Kan det ha varit den som det stod aaaaarrrrtttoon på? =) det blir till att räkna bokstäver, det.... Hru då räkna???...har ju gjort det hit och dit...å inte kommit fram till nått som funkar...  skriv nitton på samma sätt som de har skrivit arton. Taaaack...*suck*...äntligen trilla 50-öringen ner...
CITAT (Jejja @ 29-10-2006, 13:48) CITAT (Gåsis @ 29-10-2006, 13:45) Den lilla svarta rutan är dum och den lilla grå blutten ännu dummare. Två gånger har jag lyckat feppla bort pekaren  Och den ska vara så enkel att den inte ens finns med i gå igenomtipsen /Åsa Egentligen har spelet inte ens börjat när du bara ser den svarta rutan med grå ploppen... Du ska få fram bilder och knappar, med "start new game". Sen börjar spelet... Tack och lov, det var inte bara jag som var dum  På andra datorn går det så det fattas nog något program på den här... Nu har jag lite annat att göra en stund istället för att sticka strumpor. /Åsa
mari_tres
29-10-2006, 18:13
Snälla nån, är det någon som har gjort eller håller på med White chamber??? ( White chamber) Jag har fastnat och tror att jag håller på att gå åt här nu.... suttit fast hela dan utan att någon uppenbarelse kommit över mig. Jag ska ju faktiskt upp och jobba imorgon!! NÅN som vet någonting?????
Jag minns inte längre hur jag gjorde, men här är en länk som man får läsa varligt om man inte vill fuska för mycket.... fusket/Åsa
kerstin z5-6
29-10-2006, 19:23
Tja, fusk och fusk  När man räddar livet på någon som ska upp i morgon  Men man väljer ju själv om man vill gå in på sidan. Varför jag har den  Gogglat kanske /Åsa
Är det nån mer än jag som fortfarande sitter med rebusarna??? Sitter fast på 18...vill till 19 på rebus nr 2 nrtoa Ledtråd: Hur förhåller sig bokstäverna till varandra??? Har suttit å klurat å klurat å klurat...å klurat lite till...fattar nada Hjäääälp nån...blir tokig snart...
CITAT (Floppy @ 30-10-2006, 12:39) Sitter fast på 18...vill till 19 på rebus nr 2
nrtoa
Ledtråd: Hur förhåller sig bokstäverna till varandra??? Om du skriver arton och byter plats på första och sista bokstaven, vad får du då? Gör likadant med nitton.
Kan jag få ett litet tips på sid 12 på andra? eleven am - att det ska bli nåt med 12 har jag ju förstått, men vad??
CITAT (Berith @ 30-10-2006, 13:04) Kan jag få ett litet tips på sid 12 på andra? eleven am - att det ska bli nåt med 12 har jag ju förstått, men vad??  Den var svår och aningens ologisk tyckte jag... Du ska ha både ordet 12 och ett annat ord som uttrycker samma tid, utan att använda siffror. Och det ska vara på engelska.
Jaha nu fastnade jag på 19 och ska till 20...
Så här långt har jag kommit men sen vet jag inte...*muttrar trött*
Skriver i vitt så ni som inte vill se slipper:
Det ser ut så här: 14-9+20=20-15+14 och ledtråden är: Detta är inget mattematisk uträkning. Detta har jag fått det till men nått är fel...vad??? 20-10+21-7+15
CITAT (Floppy @ 30-10-2006, 14:52) Jaha nu fastnade jag på 19 och ska till 20... Tänk inte siffror, tänk bokstäver istället. Men när du skriver in det i adressraden ska + och - och = finnas med, men det blir inte exakt lika som i deras exempel, eftersom det är olika många bokstäver i orden nitton och tjugo.
CITAT (Jejja @ 30-10-2006, 15:04) CITAT (Floppy @ 30-10-2006, 14:52) Jaha nu fastnade jag på 19 och ska till 20... Tänk inte siffror, tänk bokstäver istället. Men när du skriver in det i adressraden ska + och - och = finnas med, men det blir inte exakt lika som i deras exempel, eftersom det är olika många bokstäver i orden nitton och tjugo.  Jag har även tänkt i dina banor men får det inte att gå ihop ändå.... *ahhhhhhh* *hår tussar ryker* Jag lovar  att jag inte ska ge mig på rebus nr 3 när den kommer... *tummarna i kors*
CITAT (Floppy @ 30-10-2006, 14:52) Skriver i vitt så ni som inte vill se slipper:
Det ser ut så här: 14-9+20=20-15+14 och ledtråden är: Detta är inget mattematisk uträkning. Detta har jag fått det till men nått är fel...vad??? 20-10+21-7+15 Du har inte med = där det ska vara, och ta bort det sista +, eftersom 20 har färre bokstäver än 19.
*suck*...jag ger upp... jag får inte till det...  ...
CITAT (Floppy @ 30-10-2006, 15:50) *suck*...jag ger upp... jag får inte till det... :( ... Varje siffra motsvarar bokstaven/platsen i alfabetet. Även om det inte är matematik så måste du ändå räkna. Jag klarade det!
mari_tres
30-10-2006, 19:21
CITAT (Gåsis @ 29-10-2006, 19:47) Jag minns inte längre hur jag gjorde, men här är en länk som man får läsa varligt om man inte vill fuska för mycket.... fusket/Åsa Tack, men tydligen är det så att det finns fler white chamber... Det där var inte "min", som är typ ett garage som man ska försöka ta sig ut ur. LänkJag kom i säng igår iallafall, tack vare att min sambo kom hem efter att ha varit borta hela helgen =) Men jag är ju fortfarande inte klar med rummet...
CITAT (mari_tres @ 30-10-2006, 20:21) Tack, men tydligen är det så att det finns fler white chamber... Det där var inte "min", som är typ ett garage som man ska försöka ta sig ut ur. Länk Är det garaget som det står en motorcykel? Den sket sig totalt för mig, jädrans så svår!!!! Där använde jag mig av en walkthrough rätt så mycket faktiskt, annars hade jag suttit där ännu... Nu har jag provat submachine 1 och 2. Ettan var väldigt lätt, tvåan rätt så klurig, men jag kom igenom till slut. Nu ska jag prova trean! Submachine 1Submachine 2Submachine 3
Anki på Öland
07-11-2006, 20:04
Fick en annan skojig grej på mailen idag. Anki
CITAT (Anki på Öland @ 07-11-2006, 19:04) Fick en annan skojig grej på mailen idag. Anki Höll ut 13.312 så någon framtid som pilot i amerikanska flygvapnet - det kan jag bara glömma.
4,985 sek var mitt bästa Tacksam att jag får behålla körkortet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|