Full version: Lite att göra?
Sidor: 1, 2
mari_tres
Själv satt jag uppe till fyra i morse... wacko.gif

http://www.internetlankar.se/spel/rebus/1.htm

Det står på sidan vad som skall göras. Lycka till!! biggrin.gif

//Säger hon som satt uppe nätterna igenom med NotPron i flera veckors tid innan hon gav upp...
Jejja
Shit, jag körde fast... Hur går man vidare från 8 till 9?

kom på det...
mari_tres
Oj, det var snabbt =)

Hint: tänk biljard
Berith
Va sjutton blir det efter BRIGADGENERAL??? blink.gif

---------

Hellre ledtråd än klartext!
mari_tres
google och susning.nu var bra att ha uppe när jag satt och höll på...
Berith
Tänker och söker och tänker och söker.... Vet inte om jag ska tänka på nån annan titel eller grad, eller på en speciell brigadgeneral... unsure.gif
mari_tres
Jejja: Det var ju DU din onda varelse som tipsade om NotPron!!! Hittade just igen beviset... Gamla tråden tongue.gif
Du kanske har något bra tips om fler liknande sidor? Är nämligen ensam hemma heeeela helgen och behöver någonting att pyssla med!!
mari_tres
Betith: Tänk grader inom militären...
Jejja
Nu har jag klarat den!!!

Vaddå onda varelse.... Jag kan väl inte rå för att ajg gillar sånt här... Skyll på mammas gener i så fall... tongue.gif
Berith
CITAT (mari_tres @ 28-10-2006, 11:58)
Betith: Tänk grader inom militären...

Ok! Tänker vidare. biggrin.gif
Jejja
CITAT (mari_tres @ 28-10-2006, 11:57)
Du kanske har något bra tips om fler liknande sidor? Är nämligen ensam hemma heeeela helgen och behöver någonting att pyssla med!!

Testa den här:

Kluriga rum

Det är flera olika rum man ska ta sig igenom...
askar
Jag skickade länken till dotter
hon fixade det på 34 min.
Själv ids jag inte ens testa. tongue.gif

Ett till spel.
Berith
CITAT (askar @ 28-10-2006, 12:06)
Själv ids jag inte ens testa. tongue.gif

biggrin.gif Äh, testa vetja! Det håller hjärnan igång. Här hålls den igång så mycket så det nästan ryker... wink.gif
Berith
CITAT (Jejja @ 28-10-2006, 11:58)
Nu har jag klarat den!!!

Får man fråga vad det är för "siffra" på sista sidan? unsure.gif Så man har ett litet hum om det är nån idé att slita sitt hår på sidan 14...
Jejja
Det är 23 sidor, så kämpa på.
Berith
CITAT (Jejja @ 28-10-2006, 12:28)

Och vad tror du att jag gör då?? laugh.gif

Jämrars militärer... huh.gif
askar
Fick besök när jag höll på att skicka inlägget.
Nej jag ids helt enkelt inte.... men dottern sa
att det behövs även kunskap i Finska språket ohmy.gif
det hade jag kanske klarat tongue.gif
mari_tres
CITAT (Jejja @ 28-10-2006, 12:02)
Testa den här:

Kluriga rum

Har kollat de där olika rummen nu, men förstår inte ett sk*t! Jo, att man ska samla på sig saker och göra någonting fattar jag väl, men nu har jag provat alla tänkbara varianter och det HÄNDER ju ingenting!! Vad är det för mening med det, liksom? *känner mig korkad*
Ophelia
Jag kan ALDRIG låta bli sådana här kluriheter...kommer att bli knäpp om jag inte kan lösa dem laugh.gif
Jejja
CITAT (mari_tres @ 28-10-2006, 16:18)
CITAT (Jejja @ 28-10-2006, 12:02)
Testa den här:

Kluriga rum

Har kollat de där olika rummen nu, men förstår inte ett sk*t! Jo, att man ska samla på sig saker och göra någonting fattar jag väl, men nu har jag provat alla tänkbara varianter och det HÄNDER ju ingenting!! Vad är det för mening med det, liksom? *känner mig korkad*

Det är svårt, grymt svårt... Uppgiften är att man ska ta sig ut ur rummet, på något sätt, t.ex. att gå ut genom dörren, men det är inte att "bara" gå ut, man kanske måste hitta en nyckel för att låsa upp osv.

Jag klarade inte något av rummen utan att fuska genom att ibland ta hjälp av walk-throughs som finns på nätet...
Jejja
CITAT (Berith @ 28-10-2006, 12:43)

Hur går det Berith? Kommer du vidare?

Nu börjar jag med rebus nummer 2... skoj.
Jejja
Äntligen klar med nummer 2!! Den hade bara 20 sidor...
Gåsis
Nu är jag ju jätteförkyld och skyller på det tongue.gif men jag har fastnat på gustavsson. Vad kommer efter det? Pettersson tror jag men det vill inte. Är jag helt på fel spår kanske laugh.gif

/Åsa
Jejja
CITAT (Gåsis @ 28-10-2006, 20:24)
Nu är jag ju jätteförkyld och skyller på det tongue.gif men jag har fastnat på gustavsson. Vad kommer efter det? Pettersson tror jag men det vill inte. Är jag helt på fel spår kanske laugh.gif

/Åsa

Kolla upp vilka namn som är populära/vanliga...
Gåsis
Jamen efter gustav kommer linus. Det går heller inte sad.gif

/Åsa
Jejja
Det var ju efternamn...
Jejja
Här finns fler kluriga saker att göra:

Submachine

Jailbreak

Motas

Jag har inte hunnit prova dem själv ännu...
CarMa
Vad kommer efter kaksikymmentä??
Borde det inte vara 21 på finska??
Jag får inte till det...
Jejja
CITAT (CarMa @ 28-10-2006, 21:54)
Vad kommer efter kaksikymmentä??
Borde det inte vara 21 på finska??
Jag får inte till det...

man får inte skriva åäö i adressfältet, byt ut mot a och o.
mari_tres
CITAT (Jejja @ 28-10-2006, 21:41)
Här finns fler kluriga saker att göra:

Submachine

Jailbreak

Motas

Jag har inte hunnit prova dem själv ännu...

Inte IKVÄLL!!!! Jag har ju precis kommit ut ur crimson room.... håller på med nästa nu (viridia) och håller på att bli ruggit trött. Sov ju inte direkt särskilt mkt i natt.... Vill inte avssluta heller, för då måste jag väl börja om från början med den här ski**n! tongue.gif
Tur att sambon är borta i helgen, annars hade han väl fått nåt fel på mig wub.gif
Jejja
CITAT (mari_tres @ 28-10-2006, 22:18)
Inte IKVÄLL!!!! Jag har ju precis kommit ut ur crimson room....

f'låt sad.gif

kunde inte låta bli... sova kan du göra senare i livet... tongue.gif laugh.gif laugh.gif
Berith
CITAT (Jejja @ 28-10-2006, 18:43)
CITAT (Berith @ 28-10-2006, 12:43)

Hur går det Berith? Kommer du vidare?

Neej, det gick åt den berömda trädsamlingen. huh.gif

Antar att det var här man skulle kunna finska? Brigadgeneral finns tydligen också i den finska armén och där stupade jag. sad.gif
Gåsis
Nä inte har du stupat laugh.gif Graden över brigadgeneral. Jag minns inte riktigt men kanske var det generalmajor. Goggla på befäl så hittar du det nog. Säger jag som fick be om hjälp tongue.gif

/Åsa
Jejja
CITAT (Jejja @ 28-10-2006, 21:41)

Jag och maken började med Motas igårkväll... Vi kom inte i säng förrän halv två!!!

Men Motas kan jag rekommendera, inte så svårt att man får sitta och googla samtidigt utan logiska problem att lösa för att ta sig vidare. Riktigt kul spel!!!
Berith
CITAT (Gåsis @ 29-10-2006, 10:14)
Nä inte har du stupat laugh.gif  Graden över brigadgeneral. Jag minns inte riktigt men kanske var det generalmajor. Goggla på befäl så hittar du det nog. Säger jag som fick be om hjälp tongue.gif

/Åsa

Aj f*n! biggrin.gif Trodde att det skulle vara 14 bokstäver på den nivån. Ska genast testa dom andra gubbarna!
Floppy
HJÄLP!!!

Har kört fast...hur kommer jag från sidan 15??? *hårtussar ryker* blink.gif
Berith
Om du skriver in bokstäverna som kommer före dom som står på sidan blink.gif så ser du vad ordet blir i urlen.... byt ut mot lämpliga andra bokstäver.

Själv har jag fastnat igen! men skam den som ger sej mad.gif
mari_tres
Skriv upp alfabetet på ett papper o titta på det en stund tillsammans med de där bokstäverna...
Jejja
CITAT (Jejja @ 29-10-2006, 10:27)
Men Motas kan jag rekommendera, inte så svårt att man får sitta och googla samtidigt utan logiska problem att lösa för att ta sig vidare. Riktigt kul spel!!!

Jiiihaaaa, nu har jag gått igenom Motas!!
Gåsis
Jamen då får man gratulera biggrin.gif Jag kommer inte ens in i spelet, måste fattas något i min dator...

/Åsa
Jejja
CITAT (Gåsis @ 29-10-2006, 11:57)
Jamen då får man gratulera biggrin.gif Jag kommer inte ens in i spelet, måste fattas något i min dator...

/Åsa

Får du inte alls igång det, eller ser du bara en svart ruta? Det börjar nämligen med en svart ruta...
Gåsis
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jag ska nog spela nåt annat, lite enklare tongue.gif Jovisst har jag en retfullt svart ruta laugh.gif

/Åsa
Berith
CITAT (Berith @ 29-10-2006, 11:34)
Själv har jag fastnat igen! men skam den som ger sej  :angry:

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!!

Vad ska det sista bli?? Letråd nån vänlig själ...? sad.gif

Testade Motas första rum. Kul! Får fortsätta med det när *@%%%¤&* är färdigt. huh.gif
Jejja
CITAT (Gåsis @ 29-10-2006, 12:38)
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jag ska nog spela nåt annat, lite enklare tongue.gif Jovisst har jag en retfullt svart ruta laugh.gif

/Åsa

Ser du en grå rund sak i högra övre hörnet? Klicka på den...
Det är värt att klura lite med Motas, hittills tycker jag det har varit roligast av alla... wub.gif

Jag har hittat ett annat lite enklare ( tongue.gif ) också... Det här går fort...
Rädda Milki W
mari_tres
Nu har jag lyckats ta mig ur det BLÅ rummet också... Inte lika mkt antiklimax som crimson, där jag (varning för spoiler här...) efter att ha provat med skruvmejseln ett par ggr tänkte ett det var väl själva f**n och skulle bara prova en sisata gång och så bara lossnade handtaget... jaha, liksom! Hur kul var det då, på en skala... =)
Så nu sitter jag i viridian room och white chamber och kommer ingen vart på något av ställena. Dessutom har jag ett fönster uppe med motas nu också, har än så länge lyckats med konststycket att stänga av den där jobbiga musiken =) Å varför räknar de antalet klick jag gör???
Börjar tro att jag måste skaffa mig en mat-och-sovklocka, precis som Skalman, annars kommer jag ju att försumma någonting! tongue.gif
Jejja
CITAT (Berith @ 29-10-2006, 12:56)
Vad ska det sista bli?? Letråd nån vänlig själ...? sad.gif

Minns inte riktigt, hur var ledtråden?
Berith
CITAT (Jejja @ 29-10-2006, 13:41)
CITAT (Berith @ 29-10-2006, 12:56)
Vad ska det sista bli?? Letråd nån vänlig själ...?  :(

Minns inte riktigt, hur var ledtråden?

Det står tjugo-rcp - säkert nåt jättelätt men jag kommer inte på det. sad.gif (Är nog för hungrig för att tänka klart, magen tror ju att klockan närmar sej två. sleep.gif )
Jejja
CITAT (Berith @ 29-10-2006, 13:43)
tjugo-rcp

tangentbordet kan vara till hjälp... smile.gif
Gåsis
CITAT (Jejja @ 29-10-2006, 12:56)
CITAT (Gåsis @ 29-10-2006, 12:38)
laugh.gif  :lol:  :lol:
Jag ska nog spela nåt annat, lite enklare tongue.gif  Jovisst har jag en retfullt svart ruta laugh.gif

/Åsa

Ser du en grå rund sak i högra övre hörnet? Klicka på den...
Det är värt att klura lite med Motas, hittills tycker jag det har varit roligast av alla... wub.gif

Jag har hittat ett annat lite enklare ( tongue.gif ) också... Det här går fort...
Rädda Milki W

Ja, den var tillräckligt enkel. Den lilla svarta rutan är dum och den lilla grå blutten ännu dummare. Två gånger har jag lyckat feppla bort pekaren tongue.gif Och den ska vara så enkel att den inte ens finns med i gå igenomtipsen laugh.gif

/Åsa
Jejja
CITAT (Gåsis @ 29-10-2006, 13:45)
Den lilla svarta rutan är dum och den lilla grå blutten ännu dummare. Två gånger har jag lyckat feppla bort pekaren tongue.gif Och den ska vara så enkel att den inte ens finns med i gå igenomtipsen laugh.gif

/Åsa

Egentligen har spelet inte ens börjat när du bara ser den svarta rutan med grå ploppen... tongue.gif
Du ska få fram bilder och knappar, med "start new game". Sen börjar spelet...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon