|
Hannele
31-10-2006, 09:15
CITAT (Leia @ 31-10-2006, 09:48) CITAT (AnitaGg @ 31-10-2006, 07:46) CITAT (Miss Cocker @ 30-10-2006, 22:19) Men med tanke på din hemsida så är det uppenbart att har som uppgift att köra dina egna race. Jag förstår inte riktigt vad du menar med detta. Kan du förklara? Jag förstår inte heller?  Nej, vem förstår?? Att man inte ens får skriva vad man vill på sin egen hemsida? Som mest handlar om trädgård..
birgitek
31-10-2006, 09:18
CITAT (Hannele @ 31-10-2006, 10:15) CITAT (Leia @ 31-10-2006, 09:48) CITAT (AnitaGg @ 31-10-2006, 07:46) CITAT (Miss Cocker @ 30-10-2006, 22:19) Men med tanke på din hemsida så är det uppenbart att har som uppgift att köra dina egna race. Jag förstår inte riktigt vad du menar med detta. Kan du förklara? Jag förstår inte heller?  Nej, vem förstår?? Att man inte ens får skriva vad man vill på sin egen hemsida? Som mest handlar om trädgård.. Ta ingen skit, Hannele! Birgit Ek
Fy, vad trött jag blir Jag är relativt ny här. Vet absolut ingenting om Hannele, birgitek och andra skribenter. Tänker inte ta ställning, vill absolut inte ta ställning, är bara såååå trött på tjafs mellan vuxna personer på internetforum. Startar en tråd om ödet där jag vill att folk ska "flumma på" om vad de anser ödet är och hur det styr ens liv. Hoppas inom mig att tråden kan få vara fri från tjafs. Men, nej då! Till och med i denna tråd ska det börjas tjafsas och argumenteras om sånt som har noll med trådens ämne att göra. VARFÖR? Finns det inte tillräckligt med trådar där detta tjafs redan pågår?
En diskussionstråds öde på internet är att alltid sluta i tjafs, tror jag. Så är det bara. Odla är inte stort värre, eller bättre, än andra fora.
Hm, en sak jag funderar på ibland är att folk ofta talar om 'ödet' när de egentligen verkar mena 'slumpen', något som kan ses som ödets totala motsats. Eller, är de kanske mer sammanlänkade än man kan tro, slumpen och ödet?
CITAT (Pirum @ 31-10-2006, 11:42) En diskussionstråds öde på internet är att alltid sluta i tjafs, tror jag. Så är det bara. Odla är inte stort värre, eller bättre, än andra fora. Tja, har erfarenhet från en hel del forum och aldrig har jag varit med om att trådar gång efter annan kapas på detta vis. Tjafs mellan enskilda personer har helt enkelt inte fått pågå. Men på de forumen har det funnits moderatorer, det finns inte här va? Så jag tror definitivt inte att en diskussionstråds öde på internet är att sluta i tjafs. Kanske på detta forum dock...
Fialotta
31-10-2006, 10:57
Kan inte låta bli o skratta...förlåt...snart är det tjafs i alla trådar  och dessutom om samma sak hela tiden...men jag ska inte klaga...jag får ju nåt att läsa...men det som jag tänker på just nu är om några tar åt sig mer än andra...glöm inte att det är ett levande forum bara och det som tråden handlar om....jag tror i alla fall på ödet och alla andra får tro på vad dom vill...så är det
*Miss Cocker*
31-10-2006, 11:01
CITAT (Hannele @ 31-10-2006, 10:15) CITAT (Leia @ 31-10-2006, 09:48) CITAT (AnitaGg @ 31-10-2006, 07:46) CITAT (Miss Cocker @ 30-10-2006, 22:19) Men med tanke på din hemsida så är det uppenbart att har som uppgift att köra dina egna race. Jag förstår inte riktigt vad du menar med detta. Kan du förklara? Jag förstår inte heller?  Nej, vem förstår?? Att man inte ens får skriva vad man vill på sin egen hemsida? Som mest handlar om trädgård.. Uppenbart var att inte ens en gång datainspektionen som vid ett flertal tillfälle påpekade att du varken hade rätt att skriva vad du ville och inte heller lägga ut bilder och texter om andra människor utan deras medgivande på din hemsida. Det finns något som heter personlig intrigitet Hannele. Har du inga egna åsikter, kanske är dom mer mer intressanta än dina dråpliga kommentarer i varenda tråd du kliver in i. Skapa en sådan tråd och lägg sen in din åsikt i pågående trådtråd, en sak lyckas du ju fenomenalt med, och det är ju att få hur många människor som helst med dej med ett par ord. Du skall till varje pris bli den man pratar om i varenda tråd. Hur mycket uppmärksamhet vill du ha, sen kan jag fråga mej själv; hur mycket uppmärksamhet vill jag ge dej, egentligen ingen alls, däremot skall få lite bekräftelse av mej; är djupt imponerad av arbetat med den trädgård ni anlagt och en kvinna som med sina händer skapat detta vidunderligga tillsammans med det bästa hon har, sin familj, borde väl kunna föra sig i ett disskusionsforum, eller. Nu har du fått min uppmäksamhet och du kan ju själv vägleda medlemmarna här som är så ?, till den sidan där datainspektionen "hoppar på dej". Tror uppriktigt sagt att du njuter av din roll som odlas mittpunkt. Snart nog är det bara dej det pratas om i alla trådar på småprat.
Gossen Ruda
31-10-2006, 11:06
Tråden spårade ur efter att Hannele beklagat sig över att alla är emot henne, längst ner på första sidan. Lägger man in såna onödiga kommentarer blir man lätt sannspådd. Du märkte det själv, Tezzla.
Hannele
31-10-2006, 11:21
CITAT (Miss Cocker @ 31-10-2006, 12:01) CITAT (Hannele @ 31-10-2006, 10:15) CITAT (Leia @ 31-10-2006, 09:48) CITAT (AnitaGg @ 31-10-2006, 07:46) CITAT (Miss Cocker @ 30-10-2006, 22:19) Men med tanke på din hemsida så är det uppenbart att har som uppgift att köra dina egna race. Jag förstår inte riktigt vad du menar med detta. Kan du förklara? Jag förstår inte heller?  Nej, vem förstår?? Att man inte ens får skriva vad man vill på sin egen hemsida? Som mest handlar om trädgård.. Uppenbart var att inte ens en gång datainspektionen som vid ett flertal tillfälle påpekade att du varken hade rätt att skriva vad du ville och inte heller lägga ut bilder och texter om andra människor utan deras medgivande på din hemsida. Det finns något som heter personlig intrigitet Hannele. Datainspektionen har inte varit på mej.  Det hände 1999 - och därför skriver du sura kommentarer till mej?? Jag byter inte nick varje kvart, man utsätter sej för en del då, även om man tror att man är på Odla.nu Jag använder och visar mina egna bilder - till skillnad från många andra här. Jag vill inte ha någon som helst uppmärksamhet på min egen person, men vill kunna diskutera och ha mina egna åsikter. Tål du inte, att alla inte tycker som du, så behöver du inte hoppa på dem, som tycker annorlunda, ok? Redan 1999 engagerade jag mej och skrev om trafficking på min hemsida. Känsligt. Jag har sett mycket - och inte levt på räkmackor..
birgitek
31-10-2006, 11:40
CITAT (Miss Cocker @ 31-10-2006, 12:01) CITAT (Hannele @ 31-10-2006, 10:15) CITAT (Leia @ 31-10-2006, 09:48) CITAT (AnitaGg @ 31-10-2006, 07:46) CITAT (Miss Cocker @ 30-10-2006, 22:19) Men med tanke på din hemsida så är det uppenbart att har som uppgift att köra dina egna race. Jag förstår inte riktigt vad du menar med detta. Kan du förklara? Jag förstår inte heller?  Nej, vem förstår?? Att man inte ens får skriva vad man vill på sin egen hemsida? Som mest handlar om trädgård.. Uppenbart var att inte ens en gång datainspektionen som vid ett flertal tillfälle påpekade att du varken hade rätt att skriva vad du ville och inte heller lägga ut bilder och texter om andra människor utan deras medgivande på din hemsida. Det finns något som heter personlig intrigitet Hannele. Har du inga egna åsikter, kanske är dom mer mer intressanta än dina dråpliga kommentarer i varenda tråd du kliver in i. Skapa en sådan tråd och lägg sen in din åsikt i pågående trådtråd, en sak lyckas du ju fenomenalt med, och det är ju att få hur många människor som helst med dej med ett par ord. Du skall till varje pris bli den man pratar om i varenda tråd. Hur mycket uppmärksamhet vill du ha, sen kan jag fråga mej själv; hur mycket uppmärksamhet vill jag ge dej, egentligen ingen alls, däremot skall få lite bekräftelse av mej; är djupt imponerad av arbetat med den trädgård ni anlagt och en kvinna som med sina händer skapat detta vidunderligga tillsammans med det bästa hon har, sin familj, borde väl kunna föra sig i ett disskusionsforum, eller. Nu har du fått min uppmäksamhet och du kan ju själv vägleda medlemmarna här som är så ?, till den sidan där datainspektionen "hoppar på dej". Tror uppriktigt sagt att du njuter av din roll som odlas mittpunkt. Snart nog är det bara dej det pratas om i alla trådar på småprat. Nog för att jag är för fri debatt och har själv starka åsikter som jag står för, men du, Miss Cocker, GÅR FAKTISKT ÖVER ALLA GRÄNSER. Vem är Du, gammal medlem som bytt nick? Registrerad 4/10!!! Jag tycker att Du är väldigt obehaglig och att Du verkligen håller på med personangrepp, till skillnad från det vanliga småtjafset som en del kallar för påhopp.
CITAT (Tezzla @ 31-10-2006, 10:47) Tja, har erfarenhet från en hel del forum och aldrig har jag varit med om att trådar gång efter annan kapas på detta vis. Tjafs mellan enskilda personer har helt enkelt inte fått pågå. Men på de forumen har det funnits moderatorer, det finns inte här va?
Så jag tror definitivt inte att en diskussionstråds öde på internet är att sluta i tjafs. Kanske på detta forum dock... :( Jag har också uppmärksammat detta under min korta tid här. Jag har nog aldrig besökt ett forum där det sägs så mycket hårda ord. Jag har erfarenhet från lite olika typer av forum. Min erfarenhet från andra forum är att sånt här inte får fortsätta hur lång tid som helst. På alla forum finns regler som ska följas, bryter man mot dem får man en varning. Efter ett visst antal varningar (oftast 2-3) så blir man bannad en tid (allt ifrån 1 till 3 månader). Fortsätter man på samma sätt igen efter att man får återvända så blir man bannad igen under en längre tid. Till slut blir man bannad permanent. Och man bannar ip-numret alltså, det går inte att skaffa ett nytt nick. Om man ständigt är inblandad i konflikter på ett eller annat sätt bör man rannsaka sig själv och fundera över vilken roll man själv har i det som sker.
Fialotta
31-10-2006, 13:44
CITAT (faith @ 31-10-2006, 13:56) CITAT (Tezzla @ 31-10-2006, 10:47) Tja, har erfarenhet från en hel del forum och aldrig har jag varit med om att trådar gång efter annan kapas på detta vis. Tjafs mellan enskilda personer har helt enkelt inte fått pågå. Men på de forumen har det funnits moderatorer, det finns inte här va? Så jag tror definitivt inte att en diskussionstråds öde på internet är att sluta i tjafs. Kanske på detta forum dock...  Jag har också uppmärksammat detta under min korta tid här. Jag har nog aldrig besökt ett forum där det sägs så mycket hårda ord. Jag har erfarenhet från lite olika typer av forum. Min erfarenhet från andra forum är att sånt här inte får fortsätta hur lång tid som helst. På alla forum finns regler som ska följas, bryter man mot dem får man en varning. Efter ett visst antal varningar (oftast 2-3) så blir man bannad en tid (allt ifrån 1 till 3 månader). Fortsätter man på samma sätt igen efter att man får återvända så blir man bannad igen under en längre tid. Till slut blir man bannad permanent. Och man bannar ip-numret alltså, det går inte att skaffa ett nytt nick. Om man ständigt är inblandad i konflikter på ett eller annat sätt bör man rannsaka sig själv och fundera över vilken roll man själv har i det som sker. Ja...så är det på dom flesta forum med admins o moddar som hjälper till...men det finns för o nackdelar med allt...ibland kan det då bli skyddad verkstad o lite tråkigt för folk inte vågar säga vad dom tycker.
Man kan säga sin åsikt utan att använda nedsättande argumentation, personangrepp och andra fula grepp. Moderatorer modererar inte åsikter.
Personligen saknar jag moderatorer här på odla, det är alldeles för mycket tjafs, trådkapning och skamgreppstagande emellanåt.
Kan man inte framföra en åsikt utan att gå till personangrepp bör man nog se över sin argumentationsteknik.
CITAT (maudan @ 31-10-2006, 13:44) Ja...så är det på dom flesta forum med admins o moddar som hjälper till...men det finns för o nackdelar med allt...ibland kan det då bli skyddad verkstad o lite tråkigt för folk inte vågar säga vad dom tycker. Det behöver ju inte vara endera eller.  Något mitt emellan är väl det bästa.  Åsikter måste man ju få ha. Det är väl när det går lite långt i framförandet av åsikter som något behöver göras. Men jag är ny och ni verkar ha haft det så här länge (det låter i alla fall så när jag läser). Så jag tar seden dit jag kommer och läser med urskillning bara det som intresserar mig.
ullislerum
31-10-2006, 22:44
CITAT (faith @ 31-10-2006, 15:06) Men jag är ny och ni verkar ha haft det så här länge (det låter i alla fall så när jag läser). Så jag tar seden dit jag kommer och läser med urskillning bara det som intresserar mig.  klokt!
malin72
01-11-2006, 01:17
jaha det här var ju tråkigt...skulle läsa lite om vad ni tyckte ang ödet men det var mest om vad ni tycker om andra medlemmar vad är detta ni som har problem med varandra kan väl starta en "jag tycker inte om dig tråd"  för nu förstörs så många andra trådar om ödet .... jo jag tror på något sätt på ödet, att det finns en mening med att saker och ting händer vid olika tillfällen.......andra gånger vill jag inte det för då har jag svårt att förstå varför vissa är så tex oturs drabbade.. men detta är svårt för att det är som med det mesta som inte går att sätta fingret på[I]
Ophelia
01-11-2006, 06:56
CITAT (Hannele @ 31-10-2006, 10:15) CITAT (Leia @ 31-10-2006, 09:48) CITAT (AnitaGg @ 31-10-2006, 07:46) CITAT (Miss Cocker @ 30-10-2006, 22:19) Men med tanke på din hemsida så är det uppenbart att har som uppgift att köra dina egna race. Jag förstår inte riktigt vad du menar med detta. Kan du förklara? Jag förstår inte heller?  Nej, vem förstår?? Att man inte ens får skriva vad man vill på sin egen hemsida? Som mest handlar om trädgård.. Jag fattar ingenting jag heller och av det jycken skrivit så är det inget som angår mig. Hannele, kör du ditt race på din hemsida. Den är rolig och intressant. Roligt att se vad man kan göra med en "bergsträdgård". Skapar ju idéer för andra som kan ha ett stenbesvärligt område. Besvärliga områden fins det gott om i en trädgård och det kan ju bli en stor tillgång om man väljer rätt växter. Tror många är tacksamma för det, har säkert sparat ett antal slantar på det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|