Full version: Tatuering
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Tosan
Ja, är det första bör den kanske inte va större än min, och inte alltför mycket mer skuggning. IOfs, det är skuggningen som känns och ska du göra en svart panter har du väääldigt mycket skuggning. Sen beror det ju på var du sätter den och hur du hanterar smärta naturligtvis. Men jag tycker som sagt min var lagom som förstagångsobjekt. Håret var jobbigt, resten var rätt okej.
Rapchic
har kommit fram till ett mindre kanske jag ska säga
det är bara en mening
'keep ya head up'
så det skulle man ju kunna gå till emmoth me men jag vill ju ha det samma stil typ
(eller vad man nu ska säga)
Tosan
Ja, det var ju aningen lite mindre kanske...
Är det bara text tror jag inte det spelar nån större roll vem av dem du väljer... Iaf inte om du tänker bygga på meningen sedan. Men det kan ju ändå kännas skönt att gå till samma. Sen är ju förtroendet viktigt.
Rapchic
jag vill gärna bygga på den men med nån bild
det är nog snarare det att jag vill tatuera mig hos samma
keep ya head up är igentlligen en låt text titel
och hela den orkar jag inte tatuera in
(citat:
Some say the blacker the berry, the sweeter the juice
I say the darker the flesh then the deeper the roots
I give a holler to my sisters on welfare
Tupac cares, if don't nobody else care
And uhh, I know they like to beat ya down a lot
When you come around the block brothas clown a lot
But please don't cry, dry your eyes, never let up
Forgive but don't forget, girl keep your head up
And when he tells you you ain't nuttin don't believe him
And if he can't learn to love you you should leave him
Cause sista you don't need him
And I ain't tryin to cash up, I just call em how I see em
You know it makes me unhappy (what's that)
When brothas make babies, and leave a young mother to be unhappy
And since we all came from a woman
Got our name from a woman and our game from a woman
I wonder why we take from our women
Why we rape our women, do we hate our women?
I think it's time to kill for our women
Time to heal our women, be real to our women
And if we don't we'll have a race of babies
That will hate the ladies, that make the babies
And since a man can't make one
He has no right to tell a woman when and where to create one
So will the real men get up
I know you're fed up ladies, but keep your head up
(bara första versen annars blir det långt)
lite väl långt för en tatuering

flirting.gif nä för mig så betyder den
ungefär samma sak som 'Osu no Seichin' (=viljan att alldrig ge upp (ungefär)
Tosan
Perfekt! Precis som det ska va! smile.gif
Den första man gör ska ligga en nära hjärtat enligt min mening...
Kajsa i Arvika
I morron ska jag tatuera mej!!! yahoo.gif yes.gif

Ska fylla i en 12år gammal tatuering på skuldran med ny färg, har aldrig varit nöjd med den riktigt.. inte ofta man ser randiga delfiner... no.gif Förhoppningsvis blir den bättre efter morrondagen..

Lutar åt att det blir en ny också... shy.gif
Tosan
Kul! smile.gif Vi väntar på bilder...
Jag vill åxå göra en till, men nu går alla pengar till rosor tongue.gif Nää jag har inte fått dille crazy.gif
Castea
Så här blev min, som jag gjorde för 3 veckor sedan. smile.gif
Fullt nöjd är jag, och inte gjorde det ont heller.
Litet dålig fotokvalitet- svårt att ta kort på sig själv på skuldran. wink.gif

Cathis
Vad fin den blev Castea tummenupp.gif
Förstår att du är nöjd
Kajsa i Arvika
Den var jättefin Castea tummenupp.gif lite den stilen jag skulle vilja ha på min nya, stiliserad svart enkel..
Tosan
Den var fin! smile.gif
Morbid
Jag har aldrig varit in och tittat hos Fallen Angel, men blev lite impad över det som han har gjort.
Det finns ju minst en till tatuerare i Gävle som är duktig. Torbjörn Svensson "Fine line art studio", han har ingen hemsida. Jag frågade honom om han inte skulle bygga en, svaret blev "Nä, jag har så mycket jobb ändå.."
Rasande trevlig karl dessutom..

Tosan
Jag tror det är han som PJ har gått hos och lärt sig.
Fallen Angels hemsida sköts av PJ:s bror, som tyvärr uppdaterar alldeles för sällan
vindspel
Inte många tatureingar som ni visar. Jag har ingen men min nya "vän" har japanska geishor
herkules
här är min senaste - den har läkt klart nu (den var nygjord på fotot).
[attachment=6153:Bild_107.jpg]
Kajsa i Arvika
Idag har jag varit och tatuerat mej!!!! yahoo.gif Blev jättenöjd! Blev ju inget av förra veckan för jag hade lillkillen med mej och det skulle ha dragit ut på tiden alldeles för mycket för honom... Gud vet vad han skulle ha ställt till med allt på ett ställe där det finns både tatuerings och piercinggrejjer.... kunde ha blívit ett riktigt blodbad!! whist.gif

Min 12 år gamla tatuering blev som ny, jag har aldrig tidigare varit riktigt nöjd med den men den här gången blev den jättebra...

Kommer inget foto idag för jag upptäckte att det e stört omöjligt att fota baksidan på sin egen skuldra... om inte man e ormmänniska då kanske.. crazy.gif

Sen blev det en liten drake också men var den sitter e en hemlis... shy.gif
cic
CITAT (Kajsa i Arvika @ 17-08-2007, 18:14) *

Ja några hemlisar ska man ha.. flirting.gif

Men du kan väl be nån fota gadden! Den på skuldrar alltså.. giggle.gif
Kajsa i Arvika
Mmmm... hade allt tänkt det...!! Den på skuldran alltså... giggle.gif
aanderss
de är INTE min stil alls
cic
CITAT (aanderss @ 18-08-2007, 19:41) *
de är INTE min stil alls

Vad är inte din stil..? confused.gif
aanderss
att vara otatuerad smile.gif
cic
Ok, så kan det vara. Tur att ingen tvingar dig att tatuera dig då.. wink.gif
aanderss
CITAT (cic @ 18-08-2007, 19:50) *
Ok, så kan det vara. Tur att ingen tvingar dig att tatuera dig då.. wink.gif

oja de är de
Kajsa i Arvika
Nu ska vi se om jag lyckas få in en bild!! har aldrig testat förr... fick hjälp idag att fota min "nygamla" delfin.. blush.gif

[attachment=6546:Förminskad_delfin.jpg]

Tosan
Tjusig! smile.gif
Eva-Helene
jättefin!
vindspel
CITAT (Kajsa i Arvika @ 17-08-2007, 18:14) *

Hur ser draken ut. Är den flerfärgad? Din delfin var fin.

Kom på en annan sak. Vi som inte vågar eller vill. Vilket motiv skulle vi vilja ha.
Jag ska tänka efter själv.
Kajsa i Arvika
Nej, draken e svart, väldigt enkel i utseendet.. sååå söt.. yes.gif

Castea
Fiiin delfin, Kajsa!

Precis så där på skuldran sitter min duva!

Jag vill göra en till tatuering redan. biggrin.gif
Kathy
Snart är det återigen dags för Stockholm Inkbash.
Förrförra året tävlade jag med min tatuering - och kom 3:a. happy.gif
Farbror Blå
CITAT (Kajsa i Arvika @ 19-08-2007, 18:56) *
Nu ska vi se om jag lyckas få in en bild!! har aldrig testat förr... fick hjälp idag att fota min "nygamla" delfin.. blush.gif

snygg tummenupp.gif
vindspel
Hur ser tatueringen ut som du kom trea med Kathy?
Cathis
CITAT (Kajsa i Arvika @ 19-08-2007, 18:56) *

Vad fin den blev Kajsa yes.gif
Kajsa i Arvika
devil.gif Hehe vet inte om jag gått och blivit galen... många kanske vill ha det till en kommande 40-års kris... men igår var jag och presentade mej på 37års dagen... tack för gratulationerna förresten.. smiley_small_hug.gif

Tre timmar tog det och jag ÄLSKAR den... wub.gif

[attachment=7435:Tatuering.jpg]
Tosan
Wow den var riktigt läcker!
Brukar inte gilla såna där, men det finns guldkorn! tummenupp.gif
vindspel
CITAT (Kajsa i Arvika @ 15-09-2007, 19:46) *
devil.gif Hehe vet inte om jag gått och blivit galen... många kanske vill ha det till en kommande 40-års kris... men igår var jag och presentade mej på 37års dagen... tack för gratulationerna förresten.. smiley_small_hug.gif

Det blev JÄTTE snyggt. Nu får du ha kläder så att den syns men det är ju inget problem om man är slank som du. tummenupp.gif
Kathy
CITAT (Kajsa i Arvika @ 15-09-2007, 19:46) *

Superläcker, Kajsa!!!
Gita
Nu blir väl en del riktigt upprörda, men jag tycker att tatueringar liksom silikonbröst är riktigt dålig smak.
Gita
Tezzla
CITAT (Gita @ 16-09-2007, 21:34) *
Nu blir väl en del riktigt upprörda, men jag tycker att tatueringar liksom silikonbröst är riktigt dålig smak.
Gita

Jag blir inte upprörd. Håller fullständigt med!
Kathy
CITAT (Gita @ 16-09-2007, 21:34) *
Gita

Tyckandet är helt fritt. wink.gif

Man behöver inte titta på någons tatueringar om man inte vill. wink.gif
Gossen Ruda
CITAT (Kathy @ 16-09-2007, 23:10) *
Man behöver inte titta på någons tatueringar om man inte vill. wink.gif

Rätt så svårt ibland eftersom dom gärna visas upp. Jag förstår inte grejen med att trycka in färg i huden men det är fritt att klottra på den egna kroppen.
Kathy
CITAT (Gossen Ruda @ 17-09-2007, 07:58) *
Rätt så svårt ibland eftersom dom gärna visas upp. Jag förstår inte grejen med att trycka in färg i huden men det är fritt att klottra på den egna kroppen.

Tatuering är helt enkelt en kroppsutsmyckning och har funnits så länge människan funnits.

....................

Föresten....själv tycker jag det ser fruktansvärt ut när tunnhåriga, äldre män kammar Robin Hood-frilla. wacko.gif
Eller äldre damer som blivit gråhåriga och som färgar håret i någon konstig blå nyans. -fear-.gif

Men, som sagt, det är bara att titta åt något annat håll. biggrin.gif
Kajsa i Arvika
Att smaken e som baken e ju allmänt känt.. yes.gif

Ledsamt om någon skulle döma en för att man "trycker in färg under huden" det får man väl innerligt hoppas att människor ser bortom både hudens färg och den eventuella intryckta.. sorgligt vore det ju annars..

Att det e en urgammal form av kroppsutsmyckning e ju helt klart, ett sätt att visa tillhörighet på en annan, på samma sätt som man väljer kläder efter trenderna för att inte " va utanför.." Mina motiv e valda fär att symbolisera min erfarenheter i livet.. Det e bara jag som vet hur och det e bara för mig som de har betydelse, inte för någon annan..

Nyfiken på om det var någon mer som såg dokumentären om The Scary Guy? Råkade hamna där och blev fascinerad!!

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=61757&a=871996
herkules
CITAT (Kajsa i Arvika @ 17-09-2007, 10:02) *
/--/
Ledsamt om någon skulle döma en för att man "trycker in färg under huden" det får man väl innerligt hoppas att människor ser bortom både hudens färg och den eventuella intryckta.. sorgligt vore det ju annars..
/--/

nä - inte blir man dömd för några tatueringar - så inskränkta kan väl inte människor vara idag? unsure.gif
Kathy
CITAT (herkules @ 17-09-2007, 11:17) *
nä - inte blir man dömd för några tatueringar - så inskränkta kan väl inte människor vara idag? unsure.gif

..........om du visste. tongue.gif coolgleam.gif
Kathy
Kan tilläggas att våra boende har gått på tatuerarmässan sedan några år tillbaka och förvånansvärt många av utställarna (som själva är piercade och tatuerade) har en mycket sund inställning och tycks vara helt befriade från fördomar om människor som har funktionshinder.

Den här sundheten skulle jag vilja se mer av ute i samhället där jag tyvärr, många gånger sett hur människor beter sig gentemot människor med funktionshinder.
DragonLady
CITAT (Kathy @ 17-09-2007, 10:58) *
Kan tilläggas att våra boende har gått på tatuerarmässan sedan några år tillbaka och förvånansvärt många av utställarna (som själva är piercade och tatuerade) har en mycket sund inställning och tycks vara helt befriade från fördomar om människor som har funktionshinder.

Den här sundheten skulle jag vilja se mer av ute i samhället där jag tyvärr, många gånger sett hur människor beter sig gentemot människor med funktionshinder.

Intressant tråd jag missat ninja.gif hoppas ingen misstycker att jag drar upp den igen.. låt den isf. falla i träda igen yes.gif

Ja det är ganska lätt att se vem som har ett "öppet sinne" och vem som inte har det.
Men man behöver ju som sagt inte tycka att en tatuering är snygg för att ha det "öppet hos sig" om den inte är det.
En del är ju dåligt gjorda och en del väldigt bra, sedan om man lägger en värdering i motivet man ser och sedan dömer personen efter detta har man ju inte det direkt "öppet " hemma.
Ungefär som att döma efter hudfärg, kläder, tro, status mm, mm.
Många äldre har ju den fördomen att tatueringar betyder fängelse kunder och sjöbusar.
Oftast handlar ju fördomar om rädsla för det man inte känner till och det onormala.
Tatuering är ju en uråldrig konstart som sagt och alla konstnärer gillas ju inte av alla och det är ju tur det för vad tråkigt det hade varit om alla hade haft samma tavlor giggle.gif

Snygg tatuering Kajsa tummenupp.gif älskar drakar naughty.gif
Kajsa i Arvika
Ruskar återigen lite i den här tråden.. så får vi se om det dimper ner några nya bilder på gaddade medlemmar i odlafamiljen.. kompiskram.gif

Vad har ni för motiv och varför? verkar ju vara poppis med "minnesbilder" nu för tiden.. ett påtagligt bevis på sorg och saknad.. trostar.gif

barns namn och födelsedata.. kram2.gif

själv ska jag iväg nästa vecka och gör klar min senaste.. Den kommer du att gilla Dragonlady.. giggle.gif
Gossen Ruda
Jag märker att min inställning till kroppsklotter inte har förändrats på 4 år. laugh.gif
Ugglemormor
Jag har inget emot tatueringar, vissa är till och med snygga och bryder sin plats.

Jag undrar dock att ni som tatuerar er och kanske är rätt så unga så med tiden ändras man både i kroppen och sinnet. Har ni tänkt att ta bort dem? Det är väl plastikkirurgin som gäller i sådana tillfällen, eller har jag fel? .... confused.gif

Min far var tatuerad i armar och händer, men det var gjorda under kriget och rätt så vanligt hos sjömän.
Han blev "mobbad", om det nu är rätt ord, under sitt vuxna liv. Det accepterades inte alls av den övriga släkten.
Han ångrade dem när han som en familjefar och den ende tatuerad blev nervärderad av det. ... thumbdown.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon