|
Ulricehamn har rondellhund nu med!! Mvh Fenja
Eva i Skåne
17-11-2006, 19:54
Anki på Öland
17-11-2006, 20:01
CITAT (Anki på Öland @ 16-11-2006, 11:03) Ölandsbladet har bild på vår nya rondellhund nu! (katten har dom nog missat  ) Anki Nu har det kommit en jättesöt hund till!  Det är 4 nya rondeller på raken i Färjestaden, undras om vi skall få en i varje?? Såg igår att katten som stod i den första rondellen var "ihjälslagen". Anki
Gällivareborna var avundsjuka och kidnappade en av våra rondellhundar Upprörd matte
CITAT (askar @ 17-11-2006, 20:06) Gällivareborna var avundsjuka och kidnappade en av våra rondellhundar Upprörd matte Helt sjukt! Tycker att Gällevareborna kan göra egna hundar i stället.
Lars-Olof Arvids
20-11-2006, 08:32
Nu har vi två hundar i Ödsmålsrondellen också! Olle
väntar fortfarande på min första här...
CITAT (pejori @ 20-11-2006, 08:50) väntar fortfarande på min första här...  Vad väntar du på? Det är bara att sätta i gång att vara kreativ.
CITAT (Anki på Öland @ 17-11-2006, 20:01) Såg igår att katten som stod i den första rondellen var "ihjälslagen". Anki Är du säker på att den var död? Jag har hört att de rymmer om de inte trivs! Här i Tranås har vi haft ett gäng hundar, men flera har rymt i helgen. Däremot har en katt dykt upp!
Rapchic
20-11-2006, 16:14
vi har fårr har i lse också
Måste fråga (kan ju hända att det står i tråden och jag missat) Har det setts några ronelhundar i stockholmstrakten?
Anki på Öland
20-11-2006, 16:47
CITAT (karjo @ 20-11-2006, 12:18) CITAT (Anki på Öland @ 17-11-2006, 20:01) Såg igår att katten som stod i den första rondellen var "ihjälslagen". Anki
Är du säker på att den var död? Jag har hört att de rymmer om de inte trivs! Här i Tranås har vi haft ett gäng hundar, men flera har rymt i helgen. Däremot har en katt dykt upp!  Ja, den är ihjälslagen, "liket" ligger kvar. Och en av hundarna har blivit kidnappad i helgen......... Anki
I fredags fick Ljusdal sin första rondellhund! Röd med vita prickar och en halsduk runt halsen!
 Rondellhundarna har anlänt till grannkommunen (Hallstahammar)!!! Fyra glada stövare! Hoppas hundarna kommer till Västerås snart...
CITAT (Stussi @ 20-11-2006, 17:52) I fredags fick Ljusdal sin första rondellhund! Röd med vita prickar och en halsduk runt halsen!  Vår rondellhund fick inte stå kvar många dygn! Någon tog bort den under helgen som var.
förstår inte varför dom ska förstöras eller tas bort...det är ju en kul grej, som går över med tiden
Eva i Skåne
21-11-2006, 20:13
Jag tycker också det är en kul grej, har glatt mig åt de jag sett. T o m i vår by såg jag en i helgen, ingen skönhet, men ändå. Så i morse såg jag en vid utfarten ur samhället, i rondellen till stora vägen, men den gjorde mig mest deprimerad  . Nu var det regn och blåst, så den kanske förstörts av det, men det såg mest ut som en trästativ som lindats med toapappersremsor (men det kan ju varit tyg) och som hängde och slängde i vinden. I stilla väder kanske det är en stilig långhårig ahfgan  Isåfall ska jag ta tillbaka min kritik
CITAT (pejori @ 21-11-2006, 19:23) förstår inte varför dom ska förstöras eller tas bort...det är ju en kul grej, som går över med tiden  Inte jag heller. Tyckte att det var jättekul när vi också fått en rondellhund!
CITAT (Eva i Skåne @ 21-11-2006, 20:13) T o m i vår by såg jag en i helgen, ingen skönhet, men ändå. Byar får byrackor!
CITAT (Castea @ 21-11-2006, 21:44) CITAT (Eva i Skåne @ 21-11-2006, 20:13) T o m i vår by såg jag en i helgen, ingen skönhet, men ändå. Byar får byrackor! 
Nu finns det även en rondellskata i Luleå, i bostadsområdet Björkskatan förståss... Tyvärr hade inte nätupplagan av Kuriren någon bild, men den fanns med i den tryckta tidningen idag...
Hi hi, idag såg jag nåt här i Västerås. Men... av min bedömning... verkar det vara... ett rondellfår!
Idag var båda våra fina rondellhundar borta.
CITAT (askar @ 22-11-2006, 18:45) Idag var båda våra fina rondellhundar borta.  här har det kommit två nya idag istället för dom som hundfångarna internerade..(komunen) får se hur länge dessa får stå kvar...man kanske ska regga dom på jordbruksverket, så dom blir lagliga
CITAT (pejori @ 22-11-2006, 19:24) CITAT (askar @ 22-11-2006, 18:45) Idag var båda våra fina rondellhundar borta.  här har det kommit två nya idag istället för dom som hundfångarna internerade..(komunen) får se hur länge dessa får stå kvar...man kanske ska regga dom på jordbruksverket, så dom blir lagliga  Jasså... ja då vet man vart våra två tagit vägen
ja...alla komuner är inte så välvilligt inställda till dom
CITAT (pejori @ 22-11-2006, 21:07) ja...alla komuner är inte så välvilligt inställda till dom  Men jag menade ju inte kommunen Du skrev att ni fått två. Vi hade mistat två Misstänkte att du varit här och tassat på natten.  Förresten..Bäst i test ska väl vara en etta... inte ett kryss
CITAT (askar @ 22-11-2006, 21:25) CITAT (pejori @ 22-11-2006, 21:07) ja...alla komuner är inte så välvilligt inställda till dom  Men jag menade ju inte kommunen Du skrev att ni fått två. Vi hade mistat två Misstänkte att du varit här och tassat på natten.  Förresten..Bäst i test ska väl vara en etta... inte ett kryss  nu vet du vad jag gör på nätterna hundnappare i hösta klass bättre så?
CITAT (pejori @ 22-11-2006, 21:38) CITAT (askar @ 22-11-2006, 21:25) CITAT (pejori @ 22-11-2006, 21:07) ja...alla komuner är inte så välvilligt inställda till dom  Men jag menade ju inte kommunen Du skrev att ni fått två. Vi hade mistat två Misstänkte att du varit här och tassat på natten.  Förresten..Bäst i test ska väl vara en etta... inte ett kryss  nu vet du vad jag gör på nätterna hundnappare i hösta klass bättre så?  Men det vet du väl att på nätterna ska man sova. Fast jag tror nog att du har gossigare egna vovvar att rå om
Blomstertanten
28-11-2006, 21:49
I Axbergshammar har rondellen fått en egen vägren !!!! Här är vägrenen
CITAT (Blomstertanten @ 28-11-2006, 21:49) I Axbergshammar har rondellen fått en egen vägren !!!! Här är vägrenen Fin
Ren med fårpäls Vi har en riktig.... Rondellren i Kiruna
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 11-11-2006, 11:15) Vi fick en rondellhund till Piteå igår..... även Luleå har en......../Helen Har vi? Det har jag missat...vilken rondell då?
CITAT (Rapchic @ 20-11-2006, 16:14) vi har fårr har i lse också  I Lycksele brukar det ju vara så fina grejer i rondellen vid Hotell Lappland, en stor påskkärring när det är påsk, snögubbe på vintern m.m. Har de satt dit hundar nu istället?
CITAT (Blomstertanten @ 28-11-2006, 21:49) I Axbergshammar har rondellen fått en egen vägren !!!! Här är vägrenen ....vägren.... mvh Fenja
Rapchic
29-11-2006, 19:32
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-11-2006, 00:37) CITAT (Rapchic @ 20-11-2006, 16:14) vi har fårr har i lse också  I Lycksele brukar det ju vara så fina grejer i rondellen vid Hotell Lappland, en stor påskkärring när det är påsk, snögubbe på vintern m.m. Har de satt dit hundar nu istället? nä en snögudde och en liten träsiluett som det står hund på för säkerhets skull
I Trelleborg har vi vad jag vet tre rondellvovvar, en som sitter vackert och två lite mindre. Den ena har tomteluva och reflex.
Tycker att de är söta.
Ciczi
edit; upptäkte att länkarna jag lagt till inte fungerade så jag tog bort dem
En rondellhund i Västerås! Men den levande lille parveln bredvid är väl snäppet värre bedårande?
Rapchic
05-12-2006, 19:32
läste i expressen att en annan rondell öh.. eh.. "sak" dök upp i sandviken... lite osmakligt
CITAT (Rapchic @ 05-12-2006, 19:32) läste i expressen att en annan rondell öh.. eh.. "sak" dök upp i sandviken... lite osmakligt Fast en sån "sak" har ju funnits i åratal i rondellen vid Sergels torg i Stockholm. I glas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|