Sidor: 1, 2
kerstin z5-6
= VÅR ! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Kajsa
Och jag beställde också, om dom nu kommer i veckan så går det att gräva ner lökarna just nu är det töväder, köpte Apeldoorn Tulpaner och en amaryllis. biggrin.gif
Som ni frestar, varför har man så dålig karaktär ?
gunnelö
Jag kunde förstås inte heller låta bli. 11 paket. Jag beställde i måndags. De kom i brevlådan idag. Vid lunch var allt i jorden (det planerade pluggandet blev det inte mycket med). Milt och fint i jorden så jag hoppas de hinner rota sig innan tjälen kommer. Men lite chansning är det ju.

Självklart är det helt vansinnigt, vet inte hur många andra lökar jag satte spaden i när jag skulle ner med dessa! tongue.gif Välplanerad trädgård? Glöm det!! smile.gif Men roligt är det. biggrin.gif

Tyvärr var fritillarian möglig, annars var allt friskt och fint. Jag har aldrig handlat av Frö på posten förut så nu får de bekänna färg, skicka mig en ny påse eller börja bråka. Få en ny kund, eller bli av med en alltså.

Hälsningar
Gunnel Ö
mulle
GRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖN av avund är jag!
Mulle
titti49zon6
Jaa...lättgrävt är det här också men i snö, ca 60 cm tror jag att det är nu wub.gif

grön av avundsjuka är jag på er som kan plantera direkt i backen
Lady Hamilton
Även jag har fått mina lökar i dag! smile.gif
ewa zon 3
Näe, har ni redan fått era? Var är mina då sad.gif
Mailade nyss och frågade och hoppas att de sorter jag ville ha inte var slut.

/Ewa
sparre
Även jag har fått lökarna idag!! Snabba leveranser var det beställde i måndags.
Zn2-3 ingen snö eller frost i marken, kan jag plantera nu ute eller??
Mest undrar jag Stäpplilja Cleopatra kan jag plantera den i kruka och har den i mörk källare 5-10 grader under vinter och ta upp den på våren och plantera om???
Snälla ni som kan dethär!!! Var lite för ivrig kanske men kunde inte låta bli.
Anki Sörmland
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (sparre @ 15-11-2006, 21:18)
Mest undrar jag Stäpplilja Cleopatra kan jag plantera den i kruka och har den i mörk källare 5-10 grader under vinter och ta upp den på våren och plantera om???

Även jag beställde Stäppliljan rolleyes.gif och eftersom jag har 50cm snö ute har jag planterat ner den i kruka och ställt mörkt och svalt, tempen pendlar mellan +0,5-+5gr. Jag hoppas den sover fram till vårkanten rolleyes.gif men jag vet inte hur det kommer att fungera /Helen
kerstin z5-6
jodda det funkar -tänk om mina ligger i postlådan --himlars ..
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (kerstin z5-6 @ 15-11-2006, 21:39)
jodda det funkar -tänk om mina ligger i postlådan --himlars ..

Men Kerstin, har du inte varit till brevlådan ännu när du väntar så viktig post biggrin.gif laugh.gif Skynda dig dit nu biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif
Lars-Olof Arvids
Hör ni, spara lite lökar åt mig också! ohmy.gif
I eftermiddag ska jag åka till Göteborg och kolla om de har tokrea någonstans (har någon tips?) men det skulle förvåna mig MYCKET om jag inte ändå beställer lite av dessa billiga lökar i morgon! tongue.gif

Olle
Eva i Höga
Var på Blomsterlandet o köpte lite lökar för en tid sen men det är ju inte samma utbud som detta. Ska också beställa (om det finns något kvar efter odlaiternas frosseri!!), det här är jättekul, man blir riktigt glad. Tack för tipset Helen i Piteå!
Lars-Olof Arvids
Nu har jag också beställt! biggrin.gif Trots att jag köpte en stor påse botaniska narcisser och en med smålökar (Scilla, porslinshyacint och pärlhyacint) samt en mindre med Fritillaria uva-vulpis igår. Kassörskan på COOP ville först inte förstå att både narcisserna och smålökarna reades för halva priset - smålökarna ska ju planteras på hösten och narcisserna på våren! ohmy.gif laugh.gif

Olle
Eva i Höga
Nu väntar jag bara på leveransen och det tar tydligen inte så lång tid. Åh vad roligt det ska bli att få sätta ner lökarna, har redan sett ut platserna. Risken finns att man beställer fler gånger därifrån om detta funkar bra!
Anki V
Jag måste bara berätta något som imponerade stort på mig när det gäller ” Frö med posten”

Förra vintern beställde jag Daturafrön för den stora summan av 39:-. Leveranstiden var lovad till 3-5 arbetsdagar. När det gått ca två veckor utan att jag fått några frön mailade jag och frågade om det blivit något fel.

Samma kväll ringde en trevlig man som bröt lite på skånska upp mig och berättade att de hade problem med vissa av sina leverantörer, han bekalgade så mycket och lovade att fröna skulle skickas så snart det bara gick. Efter ytterligare en vecka hade jag fröna i brevlådan.

Tänk att bara ta sig tid att personligen ringa upp en kund som hade beställt för 39 spänn. ohmy.gif

/Anki
Eva i Höga
Det tycker jag var strålande!
kerstin z5-6
kommit , planterade -väntar på vår laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
titti49zon6
och jag tror jag blir galen(kanske är det redan) mad.gif
var till ICA för att hämta mitt paket igår em som det stod på avin
men inget paket fanns att hämta ut
har suttit i telefonen hela förmiddagen och försökt spåra paketet
det ska finnas i Ånge sen onsdag kl.11.20 men sen är det stopp sad.gif
Hur länge tål lökarna att ligga på godsterminalerna -paketet har inte passerat Luleå-
Enl ICA så kan det tidigast finnas där på måndag efter 19
Paketet skickades från Jonsered i måndags så det blir en dryg veckas leverans
Helen i Piteå Zon 5
Jag tror inte det är något fara för lökarna skull, dom klara sig nog länge ännu, tror du kan ta det lugnt och invänta paketat rolleyes.gif /Helen
titti49zon6
Tack för det
men nu hinner jag ju inte med dej o Kerstin när ni börjar snacka om hur det blommar tidigt, ligger minst en vecka efter biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
kerstin z5-6
du får säkert raketlök ...ingen fara
gunnelö
Det blev tummen upp för Frö med posten. Jag fick ju ett paket med lökar som var mögliga. Mailade tillbaka direkt och nästa dag!! hade jag nya lökar i brevlådan. smile.gif

Gunnel Ö
mulle
Jag måste ju också köpa lökar när jag var i stan, bara för att jag inte fick beställa era billiga...
rolleyes.gif
Men jag hittade läckra, nya för mig - någon som har dessa?
Mulle
kerstin z5-6
jag har två -de ser inte kloka ut och just därför är de så roliga smile.gif
fruberglund
Japp, jag har dem också. Fick dem i födelsedagspresent av min bästa väninna ett år smile.gif De ser ju för kul ut!

Nääää, jag har suttit på händerna, blir inga lökar här även fast jag skulle spara pengar på att köpa hur det nu går ihop wacko.gif wacko.gif wacko.gif

Ska vänta tills nästa år när jag har fler rabatter på gång biggrin.gif

Men kom ihåg då kära vänner att tipsa oss andra om samma ställe har rea då också, de verkar ju bra laugh.gif
Mattsson
Då har 74 stycken lökar hittat sin plats i jorden! Nu har jag grävt ner så många tulpanlökar i min lilla trädgård att det borde bli helt sagolikt fint wub.gif
fruberglund
CITAT (Mattsson @ 19-11-2006, 19:08)
Då har 74 stycken lökar hittat sin plats i jorden! Nu har jag grävt ner så många tulpanlökar i min lilla trädgård att det borde bli helt sagolikt fint wub.gif

Vad roligt du kommer få till våren smile.gif

Minns i våras (satte många lökar förra året) hur man gick och väntade på att de skulle slå ut nån gång...blev inte besviken på en enda, de var så vackra allihopa wub.gif
Irene_L
Ja så åkte man dit igen!!
Skulle bara titta lite på fröna och plötsligt hade jag beställt 14 påsar med fröer. Jag som redan har en massa fröer som jag ska så. Men de var ju så billiga.............

Jag gjorde beställningen i söndags och jag fick fröerna idag tisdag. Snabbt gick det och frakten är bara på 9 kronor.

rolleyes.gif
mvh
Irene
Helen i Piteå Zon 5
Ja usch, visst går det fort att trycka OK på 'datamusen' biggrin.gif laugh.gif jag brukar säga att mitt pekfinger har fått en egen hjärna som arbetar självständigt... biggrin.gif jag kan inte styra eller avvärja fingrets rörelse laugh.gif laugh.gif /Helen
Eva i Höga
Idag kom mina lökar och de såg jättefina ut, är redan nedgrävda. Har satt hur mycket lökar som helst i höst, tack vare att det varit så milt och att jag fått tag i många billiga lökar. Blir underbart till våren när de kommer upp.
kerstin z5-6
Helen -hur länga ska vi kyla lökarna eg .. ?? kan man få vår snart ? smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon