Sidor: 1, 2
netaave
CITAT (Reserv @ 18-11-2006, 16:12)
CITAT (netaave @ 18-11-2006, 16:05)
Är det inte skillnad på en nattklubb och en Folkets husdans?
För mig som regelbundet besöker båda är det skillnad som natt och dag.

Jag tvivlar på att du anser båten va´en folkets hus dans blink.gif Så du anser att det är okay för din 13 åriga jänta att klä sig i tubtop på en nattklubb?? ohmy.gif blink.gif wacko.gif Fy fan vilken dubbelmoral.......min jänta skulle inte ha olika regler för olika ställen, men å andra sidan skulle jag inte dra med henne på nattklubbar heller wacko.gif

Man klär upp sig mer på en kryssning, det var det jag menade för övrigt så märker jag att du har noll koll på sådana här saker så du kanske inte ska skriva mer om det här.
AnitaO
Den typen av problem minns i alla fall jag hur man löste.
Man tog med sig det man ville ha, och så gick man på toaletten och bytte om rolleyes.gif
Reserv
CITAT (netaave @ 18-11-2006, 16:22)

Jag tvivlar på att du anser båten va´en folkets hus dans blink.gif Så du anser att det är okay för din 13 åriga jänta att klä sig i tubtop på en nattklubb?? ohmy.gif blink.gif wacko.gif Fy fan vilken dubbelmoral.......min jänta skulle inte ha olika regler för olika ställen, men å andra sidan skulle jag inte dra med henne på nattklubbar heller wacko.gif

Man klär upp sig mer på en kryssning, det var det jag menade för övrigt så märker jag att du har noll koll på sådana här saker så du kanske inte ska skriva mer om det här.

Det är inte första gången du anser mig ha noll koll på det du anser när jag anser tvärtom, och inte första gången du ber mig avstå från att skriva....är det möjligtvis bara medhåll du ville ha?? I såna fall så hade du kunnat skriva det redan från början av tråden, jag råkar bara va´sexbarnsfar, med tre jänter, så nån koll tror jag mig faktiskt ha, Om inte annat tar jag ett stort ansvar för mina barn och drar inte ut mina 13 åriga döttrar på "nattklubb" blink.gif wacko.gif
netaave
CITAT (bejron @ 18-11-2006, 16:09)
CITAT (LadyG @ 18-11-2006, 15:33)
Säg det till en 13-åring som i sina egna ögon kan allt, vet allt och som själv anser sig vara stor. Då får du bara höra hur hopplöst ute och omodern du är och att "du fattar ju ingenting", om inte unga fröken blir helförbannad och slänger en dörr i fejan på dig.

Låt henne få vara "stora damen" om hon vill, i kontrollerade miljöer där man kan hålla ett öga på henne och lära sig vett och etikett istället för att försöka tvinga henne att vara barn, det är ju uppenbart att hon vill försöka vara kvinna (och nej, det blir hon inte bara för att hon vill eller tycker det själv, men hon måste ju få försöka i skyddad miljö). Det gör henne inte till en lolita, utan till en ung, blivande kvinna som vill försöka testa sina vingar.

Hindrade du småbarnen från att öva på att lära sig gå bara för att de kanske skulle falla? Nej, man stödjer dem och håller i dem lite, så de får öva utan att slå sig istället.

Det är bättre att låta henne få försöka vara kvinna i en miljö där man kan hålla henne under diskret uppsikt så inget händer än att hon ska smita iväg och laborera på egen hand och råka illa ut.

När är man nog stor att börja öva? Femåringen som vill ha string, sjuåringen som vill ha vadderad top....barn ska vara barn och det är vuxnas ansvar. Håller med reserv att det är dubbelmoral att hon får ha topp på båten men inte på dansrestaurang. I så fall ska man lära henne klädkoder och inte säga hon är för ung.

Det här handlar om en vanlig dans dit folk bara kommer för att dansa, är spiknyktra och alla dansar med alla. Alltså ingen dansrestaurang som iaf jag likställer med nattklubb.
Jag tycker att man klär upp sig mer på båten än på en dans vi ska på i kväll och det gäller alla. Skulle t.ex. inte vilja att gubben har jeans och tenniströja på båten men i kväll är det de som gäller.
Om jag inte påpekar sådana här klädkoder för henne nu så lär hon sig ju aldrig eller hur?
Magdis
CITAT (netaave @ 18-11-2006, 16:26)
Jag tycker att man klär upp sig mer på båten än på en dans vi ska på i kväll och det gäller alla. Skulle t.ex. inte vilja att gubben har jeans och tenniströja på båten men i kväll är det de som gäller.
Om jag inte påpekar sådana här klädkoder för henne nu så lär hon sig ju aldrig eller hur?

Att klä upp sig och att klä sig utmanade är helt skilda saker i min värld.
netaave
CITAT (Reserv @ 18-11-2006, 16:26)
CITAT (netaave @ 18-11-2006, 16:22)

Det är inte första gången du anser mig ha noll koll på det du anser när jag anser tvärtom, och inte första gången du ber mig avstå från att skriva....är det möjligtvis bara medhåll du ville ha?? I såna fall så hade du kunnat skriva det redan från början av tråden, jag råkar bara va´sexbarnsfar, med tre jänter, så nån koll tror jag mig faktiskt ha, Om inte annat tar jag ett stort ansvar för mina barn och drar inte ut mina 13 åriga döttrar på "nattklubb" blink.gif wacko.gif

Vet du Reserv det gör inte jag heller!
Men en och annan kryssning får hon vara med i nattcluben eftersom det också är lite skillnad mot en vanlig dansrestaurangs nattklubb, iaf de kvällar vi åker på de s.k. "Får jag lov-kryssningarna"
Skulle för mitt liv inte ta med henne ut här i stan (där det för övrigt är 23-årsgräns) eller på båten en fred-lörd. Never!
Farbror Blå
Håller med dej jag Magdis!
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 18-11-2006, 16:32)
Håller med dej jag Magdis!

Och jag håller med dig som håller med mig. rolleyes.gif laugh.gif

Edit: Förlåt, jag ska inte börja tramsa till det...skärper mig nu! wub.gif
Gillan
CITAT (svinpäls @ 18-11-2006, 16:00)
CITAT (LadyG @ 18-11-2006, 15:52)
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 15:48)
Ursäkta mig! Men vilken värld lever du i ohmy.gif  ohmy.gif  ohmy.gif  blink.gif

Det undrar jag också. rolleyes.gif

Jag lever i dagens värld.

Mina döttrar, ska inte vara några sexobjekt innan dom är mogna för det.

Jag som förälder är skyldig mina barn, att visa dom att det är jag som har

ansvar och bestämmer reglerna.

Deras debut i vuxenvärlden kommer ändå, men inte innan dom har den

mognad som krävs för det.

Under tiden är det jag som ska stå för mognaden och reglerna.

Ok! Det kanske är så att jag missförstod ditt budskap!

Jag lever definitivt i det århundrade vi nu befinner oss i, så där är vi överens.

Ska dina döttrar överhuvud taget vara sexobjekt?!! Du säger, " innan de är mogna för det " . I så fall mognar jag nog aldrig. Jag är 50+ nu, och jag kommer aldrig någonsin att bli ett sexobjekt.

Självklart är det du som bestämmer vilka regler som gäller, och du som har det yttersta ansvaret, men frågan blir ju då på vilket sätt du gör det?

Är det du som bestämmer när de är mogna för " vuxenvärlden "????
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-11-2006, 16:28)

Jo i min värld också och det är ju det jag försöker lära henne.
Hon har köpt den här toppen vi diskuterat själv och jag ser ju att tjejerna har sådana i skolan, och den är snygg. Men hon förstår ju ännu inte det här som vi som är lite äldre förstår, för henne är det bara ett coolt plagg som vilket som helst.
LadyG
CITAT (AnitaGg @ 18-11-2006, 16:22)
Man tog med sig det man ville ha, och så gick man på toaletten och bytte om  :rolleyes:

Så gjorde jag också, spela roll vad mina föräldrar tyckte att jag skulle ha. laugh.gif

Smet över till kompisen före festen och bytte om iofs, och hennes smink var mycket bättre än det jag fick lov att köpa.

Till hennes föräldrar sa man att man skulle hem och till farsan och morsan att man skulle sova över hos någon, så kunde man vara ute nästan hur sent som helst.

Vaddå regler? biggrin.gif
netaave
Man tog med sig det man ville ha, och så gick man på toaletten och bytte om rolleyes.gif

Fast det går ju inte när vi är med! laugh.gif
Alba
Varför lägga ut en tråd om man inte vill ha svar för och emot ?
Du försvarar dig hela tiden.
bejron
CITAT (netaave @ 18-11-2006, 16:35)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-11-2006, 16:28)

Jo i min värld också och det är ju det jag försöker lära henne.
Hon har köpt den här toppen vi diskuterat själv och jag ser ju att tjejerna har sådana i skolan, och den är snygg. Men hon förstår ju ännu inte det här som vi som är lite äldre förstår, för henne är det bara ett coolt plagg som vilket som helst.

Jag förstår fortfarande inte varför hon får ha en topp du tycker är utmanande på båten om du nu försöker lära henne det inte hon men du förstår. Är toppen utmanande eller uppklädd?
Gillan
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 16:01)
CITAT (Reserv @ 18-11-2006, 15:54)
CITAT (LadyG @ 18-11-2006, 15:52)
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 15:48)
Ursäkta mig! Men vilken värld lever du i ohmy.gif  ohmy.gif  ohmy.gif  blink.gif

Det undrar jag också. rolleyes.gif

I samma värld som jag rolleyes.gif

Nähe, du! För om du lever i den världen, då säger du emot dig själv så det skriker om det! Och det, är jag övertygad om att du inte gör.

Jag tror jag missförstog dig Reserv! wub.gif Sorry wub.gif
AnitaO
Jag tycker ärligt talat att du förvirrar henne.
Hon får köpa toppen, hon får använda den på Finlandsbåten (vilket brukar vara en tummelplats för parningslekar), men hon får inte använda den på dansen i kväll.
Hur i hela världen ska en 13-åring kunna förstå såna inkonsekenta regler?

Magdis har helt rätt i att det är stor skillnad mellan att klä upp sig och att klä sig utmanande.

Mitt kompromissförslag skulle bli att hon får ha toppen och en fin skjorta utanpå.
netaave
Men har jag sagt att hon haft den på båten? Bara menar att där är det vanligare med den sortens kläder.
Varför jag skriver, jo för att skriva av mig frustrationen kanske, och jag tål visst att bli motsagd, men då måste ju den som säger emot också tåla det eller?? ohmy.gif
bejron
CITAT (netaave @ 18-11-2006, 14:36)
Hon vill ha en axelbndslös topp, men jag tycker den är för vågad för en 13-åring på vanlig dans. det är skillnad på båten där de flesta är uppklädda.
Så nu är jag hopplöst stenålders igen...... wink.gif

Nä, du sa nog aldrig att hon hade haft den men nog sa du att det var ok att ha en sån på båten.

Jag tycker också det är helt otroligt förvirrande uppfostran.
Gillan
CITAT (LadyG @ 18-11-2006, 16:36)
Man tog med sig det man ville ha, och så gick man på toaletten och bytte om  rolleyes.gif

Så gjorde jag också, spela roll vad mina föräldrar tyckte att jag skulle ha. laugh.gif

Smet över till kompisen före festen och bytte om iofs, och hennes smink var mycket bättre än det jag fick lov att köpa.

Till hennes föräldrar sa man att man skulle hem och till farsan och morsan att man skulle sova över hos någon, så kunde man vara ute nästan hur sent som helst.

Vaddå regler? biggrin.gif

Det där uppförandet tycker jag är väldigt viktig att komma ihåg när man själv blir förälder. Jag vet inte hur många gånger mina barn sagt; Men, morsan, du går ju aldrig på nånting!? . Och nej, det gör man inte om man själv kommer ihåg hur det var att vara barn. Tyvärr är det alldeles för många vuxna som gör det. Glömmer alltså blink.gif
svinpäls
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 16:34)
Ska dina döttrar överhuvud taget vara sexobjekt?!! Du säger, " innan de är mogna för det " . I så fall mognar jag nog aldrig. Jag är 50+ nu, och jag kommer aldrig någonsin att bli ett sexobjekt.

Självklart är det du som bestämmer vilka regler som gäller, och du som har det yttersta ansvaret, men frågan blir ju då på vilket sätt du gör det?

Kanske inte i dina egna ögon, men säkert i andras ögon.

Mina döttrar, ska inte dräglas över, när dom är tretton år.

Och har därför köps inte utmanande kläder av oss vuxna till barnen.

Dessutom har dom frihet under ansvar.

Dom har sina åtaganden som tonåringar och jag har mina som deras far.

då lär dom sig regler, samt tillåts att mogna i sin egen takt, utan

påtryckningar från varken kompisar och vad "andra får"

vuxendans vid tretton är uteslutet.
Gillan
CITAT (svinpäls @ 18-11-2006, 16:53)
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 16:34)

Kanske inte i dina egna ögon, men säkert i andras ögon.

Mina döttrar, ska inte dräglas över, när dom är tretton år.

Och har därför köps inte utmanande kläder av oss vuxna till barnen.

Dessutom har dom frihet under ansvar.

Dom har sina åtaganden som tonåringar och jag har mina som deras far.

då lär dom sig regler, samt tillåts att mogna i sin egen takt, utan

påtryckningar från varken kompisar och vad "andra får"

vuxendans vid tretton är uteslutet.

Ok, det är ditt liv och dina barn, som du har ansvar för. Jag kan bara önska dig lycka till. Hur du än gör, finns det inga garantier för att deras liv ska bli smärtfritt.

Men det finns en sak jag undrar över? Du säger; " att vuxendans vid tretton års ålder är uteslutet! Är det i så fall du som bestämmer vilka sporter de ska vara aktiva i!?? Det finns många sporter, där man dansar " vuxendans " redan i småbarnsåldern. Hur ställer du dig till det?
svinpäls
CITAT (LadyG @ 18-11-2006, 16:21)
CITAT (bejron @ 18-11-2006, 16:09)
CITAT (LadyG @ 18-11-2006, 15:33)
Säg det till en 13-åring som i sina egna ögon kan allt, vet allt och som själv anser sig vara stor. Då får du bara höra hur hopplöst ute och omodern du är och att "du fattar ju ingenting", om inte unga fröken blir helförbannad och slänger en dörr i fejan på dig.

Låt henne få vara "stora damen" om hon vill, i kontrollerade miljöer där man kan hålla ett öga på henne och lära sig vett och etikett istället för att försöka tvinga henne att vara barn, det är ju uppenbart att hon vill försöka vara kvinna (och nej, det blir hon inte bara för att hon vill eller tycker det själv, men hon måste ju få försöka i skyddad miljö). Det gör henne inte till en lolita, utan till en ung, blivande kvinna som vill försöka testa sina vingar.

Hindrade du småbarnen från att öva på att lära sig gå bara för att de kanske skulle falla? Nej, man stödjer dem och håller i dem lite, så de får öva utan att slå sig istället.

Det är bättre att låta henne få försöka vara kvinna i en miljö där man kan hålla henne under diskret uppsikt så inget händer än att hon ska smita iväg och laborera på egen hand och råka illa ut.

När är man nog stor att börja öva? Femåringen som vill ha string, sjuåringen som vill ha vadderad top....barn ska vara barn och det är vuxnas ansvar. Håller med reserv att det är dubbelmoral att hon får ha topp på båten men inte på dansrestaurang. I så fall ska man lära henne klädkoder och inte säga hon är för ung.

Istället för att göra stor sak av det kan man ju lyssna på den unga människan själv. Vad har hon för skäl till att vilja ha plagget i fråga, resonera med den unga och försöka nå ett samförstånd snarare än att bara köra över henne. Regler är bra, absolut, men ungdomarna måste ju vara med på vad och varför också. Det är iaf min åsikt.

Lära sig klädkoder, vett och etikett, gott uppförande och allt sådant tycker jag alla borde få - men bevisligen är det inte så, det ser jag hos alla unga jag träffar som inte har en aning om hur man uppför sig.

Inte för att det är så här, men det finns vuxna som inte bryr sig alls om vad deras unga har på sig eller för sig. Det är oansvarigt.

Tyvärr är dessa argument i dag inte hållbara.

Barn och ungdomar tvingas ta ett alldeles för stort ansvar för sig själva och sin vardag idag.

Det finns en orsak till att allt fler barn mår dåligt och lider av psykiska besvär.

Dom tvingas många gånger in i en vuxenvärld, som dom inte är mogna eller redo för.

Som förälder är det JAG som bestämmer, när mina barn ska få lösare tyglar.

När dom är redo för mera ansvar får dom det.

Att lyfta ansvaret för sig själv från barnens axlar är inte att hämma dom,

det är att skydda dom, tills dom kan klara ansvaret själva.

Frihet under ansvar, är en bra paroll samt att fritiden kommer EFTER läxor

och skolarbetet, inte tvärt om.

Visst protesterar dom också, men dom är samtidigt nöjda med att

ansvaret fortfarande är mitt.

Dom testar gränser som alla barn gör.

Då är gränserna viktiga och ska vara tydliga, så inga tveksamheter råder.
svinpäls
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 17:03)
Är det i så fall du som bestämmer vilka sporter de ska vara aktiva i!?? Det finns många sporter, där man dansar " vuxendans " redan i småbarnsåldern. Hur ställer du dig till det?

Utförs den på en dansresturang, kommer det inte på fråga.

Att småbarn dansar vuxendans i dansskolor är något helt annat än på

krogen.

Ja. Jag bestämmer vilka sporter dom ska vara aktiva i.
Gillan
CITAT (svinpäls @ 18-11-2006, 17:19)
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 17:03)

Är det i så fall du som bestämmer vilka sporter de ska vara aktiva i!?? Det finns många sporter, där man dansar " vuxendans " redan i småbarnsåldern. Hur ställer du dig till det?

Utförs den på en dansresturang, kommer det inte på fråga.

Att småbarn dansar vuxendans i dansskolor är något helt annat än på

krogen.

Ja. Jag bestämmer vilka sporter dom ska vara aktiva i.

Ta mig sjutton! Jag har hittat en människa som till och med slår mig vad det gäller att vara komplicerad. rolleyes.gif ohmy.gif

Frihet under ansvar...............men har ingenting att säga till om blink.gif
Inte ett dugg motsägelsefullt ohmy.gif wink.gif
svinpäls
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 17:26)
Ta mig sjutton! Jag har hittat en människa som till och med slår mig vad det gäller att vara komplicerad. rolleyes.gif ohmy.gif

Frihet under ansvar...............men har ingenting att säga till om blink.gif
Inte ett dugg motsägelsefullt ohmy.gif wink.gif

Dom får säga till om och ha ansvar efter ålder och mognad.

Men barnen MÅR bra. Och visst är jag bäng? wub.gif
netaave
Vadå inte vuxendans när man är 13? Skulle det vara sämre än att ta med dom på t.ex. en fotbollsmatch där det nästan alltid finns ölande hulliganer av nåt slag.
Jag tycker att vad man än väljer att göra med sina barn så är det viktiga att man har full koll, sen tycker jag att det bara är positivt att man kan göra saker ihop. Ha samma intressen.
Ciczi
Oj, vilken tråd.... wacko.gif

Jag kan väl tycka att det är upp till var och en att bestämma över sina egna barn. Mina föräldrar bestämde över mig tills jag flyttade hemifrån men jag fick lösare tyglar allt eftersom jag visade att jag kunde hantera det. Vad gällde kläderna såg modet lite annorlunda ut på 90-talet än vad det gör idag men mina föräldrar sa att så länge vi betalar dina kläder har vi vetorätt mot vad du får och inte får ta på dig. Vet inte hur det är för dagens 13-åringar men när jag var 13 kunde iallafall inte jag köpa mina egna kläder. Hade veckopeng och den uppgick väl till 50 kr i veckan, tror jag... wink.gif Det blev inte mycket kläder av det. Oftast blev det utrustning till min simträning, med långt hår gick det badmössor i parti och minut... blink.gif

Ciczi
svinpäls
CITAT (ciczi @ 18-11-2006, 17:56)
Oj, vilken tråd.... wacko.gif

Jag kan väl tycka att det är upp till var och en att bestämma över sina egna barn. Mina föräldrar bestämde över mig tills jag flyttade hemifrån men jag fick lösare tyglar allt eftersom jag visade att jag kunde hantera det. Vad gällde kläderna såg modet lite annorlunda ut på 90-talet än vad det gör idag men mina föräldrar sa att så länge vi betalar dina kläder har vi vetorätt mot vad du får och inte får ta på dig. Vet inte hur det är för dagens 13-åringar men när jag var 13 kunde iallafall inte jag köpa mina egna kläder. Hade veckopeng och den uppgick väl till 50 kr i veckan, tror jag...  ;) Det blev inte mycket kläder av det. Oftast blev det utrustning till min simträning, med långt hår gick det badmössor i parti och minut...  :blink:

Ciczi

Precis så är det här också. smile.gif

Även om dom har högre veckopeng idag. smile.gif
netaave
Nog hade hon kunnat ha sina bara axlar, det är tydligen sånt mode nu. det var bara axlar och ryggar på allt från 8-88-åringar.
Kul hade vi iaf och hon fick dansa jättemycket så alla är nöjda, glada och trötta.
God natt!
pejori
CITAT (netaave @ 19-11-2006, 03:03)
Nog hade hon kunnat ha sina bara axlar, det är tydligen sånt mode nu. det var bara axlar och ryggar på allt från 8-88-åringar.
Kul hade vi iaf och hon fick dansa jättemycket så alla är nöjda, glada och trötta.
God natt!

Så du menar, att för att andra föräldrar struntar i vad och hur barnen klär sig, så är det okay??? ohmy.gif ohmy.gif
varför inte låta henne ha string och minikjol samtidigt då?
det är också modernt rolleyes.gif rolleyes.gif

tycker nog att du gjorde rätt, att kräva att hon har anständig klädsel, även om det är modernt att vara halvnaken wub.gif

PS...jag var också världens kassaste morsa..DS wink.gif
netaave
CITAT (pejori @ 19-11-2006, 14:00)
CITAT (netaave @ 19-11-2006, 03:03)
God natt!

Så du menar, att för att andra föräldrar struntar i vad och hur barnen klär sig, så är det okay??? ohmy.gif ohmy.gif
varför inte låta henne ha string och minikjol samtidigt då?
det är också modernt rolleyes.gif rolleyes.gif

tycker nog att du gjorde rätt, att kräva att hon har anständig klädsel, även om det är modernt att vara halvnaken wub.gif

PS...jag var också världens kassaste morsa..DS wink.gif

Nej det menade jag nog egentligen inte, blev bara så himla förvånad. Jag är glad för den deal hon och jag gjorde. Och hon var ju natirligtvis sötast på hela dansen. tongue.gif
Nu var det ju många fler ungdomar än det brukar där igår eftersom buggklubben var inbjuden, men det verkade inte vara någon som höjde på ögonbrynen över bara ryggar eller kjolar så korta att man nästan såg trosorna.
Man är väl hopplöst ute. wink.gif
Rapchic
själv tycker jag då helldre att ett barn ska ha
axelbandslöst än kort kjolför att citera en kille ur 'flickan och skulden'
"om jag skulle vålta nån skulle jag ta en tjej med kort kjol"
om ni förstår vart jag vill komme
(jag skulle ju alldrig våldta nån själv då,
men man vill inte att en flickas oskuld ska fara på det sättet)
pejori
CITAT (netaave @ 19-11-2006, 17:57)
Nej det menade jag nog egentligen inte, blev bara så himla förvånad. Jag är glad för den deal hon och jag gjorde. Och hon var ju natirligtvis sötast på hela dansen. tongue.gif
Nu var det ju många fler ungdomar än det brukar där igår eftersom buggklubben var inbjuden, men det verkade inte vara någon som höjde på ögonbrynen över bara ryggar eller kjolar så korta att man nästan såg trosorna.
Man är väl hopplöst ute. wink.gif

tycker fortfarande att du gjorde rätt där... wub.gif
jag är också hopplöst ute där wub.gif wub.gif
netaave
CITAT (pejori @ 20-11-2006, 15:59)
CITAT (netaave @ 19-11-2006, 17:57)

Nej det menade jag nog egentligen inte, blev bara så himla förvånad. Jag är glad för den deal hon och jag gjorde. Och hon var ju natirligtvis sötast på hela dansen.  tongue.gif
Man är väl hopplöst ute.  wink.gif

tycker fortfarande att du gjorde rätt där... wub.gif
jag är också hopplöst ute där wub.gif wub.gif

Då är vi två då!
I kväll har jag lovat att hon ska få ha sin axelbandslösa med en brun ankellång volangkjol, men så ska hon inte utanför dörren heller. Bara känt folk som kommer också.
Vi har Ärtor & punchkväll här, gjorde ärtsoppa på 2,5 kg ärtor igår och har en grön ärtsoppa med rotselleri på spisen nu.
Gjorde även två stora pannkakstårtor igår.
Nu ska jag gå och frysa in ärtor i iskuber. tongue.gif
Ärtigt värre blir det, och tårtan blev bara pannkaka. biggrin.gif
lilla mamma
jag tycker att det blev bra kompromiss.
Jag är glad att jag har två envisa killar...

Jag har varit ute på dessa vuxenställen och spelat när jag var som din dotter, men jag har aldrig gillat sådana kläder så det var aldrig diskussion i frågan när jag var 13. Man skulle kunna bära instrument och ljudanläggning utan att kjolen sprack

Det verkar som herrarna här på forumet far mer med moralpiskan än vad kvinnorna gör..

Neta, var stolt över din dotter, stötta och styr men hon är tretton år både vuxen och liten.
Min mor hon styrde hela tiden (hennes vilja eller ingens) och försöker än idag och fy vad trött jag är på det.
Hon tror oftast att mina barn är hennes och att jag och min man bara är imbecilla idioter hon måste bestämma över för att vi är för små.

SÅ känner din dotter just när du ratar hennes klädförslag, men jag är ju myndig ( det står det så i körkortet) och det är ju inte din dotter.

Visst kan man kompromissa i oändlighet, men i slutänden får det bli föräldern som har sista ordet.

Och nu ska jag ta isär mina söner som slåss
netaave
CITAT (lilla mamma @ 26-11-2006, 15:36)
jag tycker att det blev bra kompromiss.
Jag är glad att jag har två envisa killar...

Jag har varit ute på dessa vuxenställen och spelat när jag var som din dotter, men jag har aldrig gillat sådana kläder så det var aldrig diskussion i frågan när jag var 13. Man skulle kunna bära instrument och ljudanläggning utan att kjolen sprack

Det verkar som herrarna här på forumet far mer med moralpiskan än vad kvinnorna gör..

Neta, var stolt över din dotter, stötta och styr men hon är tretton år både vuxen och liten.
Min mor hon styrde hela tiden (hennes vilja eller ingens) och försöker än idag och fy vad trött jag är på det.
Hon tror oftast att mina barn är hennes och att jag och min man bara är imbecilla idioter hon måste bestämma över för att vi är för små.

SÅ känner din dotter just när du ratar hennes klädförslag, men jag är ju myndig ( det står det så i körkortet) och det är ju inte din dotter.

Visst kan man kompromissa i oändlighet, men i slutänden får det bli föräldern som har sista ordet.

Och nu ska jag ta isär mina söner som slåss

Det handlar ju också om att lära dom vad som passar när, var och varför.
Att man klär upp sig extra vid den situationen eller på en sådan tillställning. Vilka färger man inte sätter ihop och att man inte har gympaskor till balklänningen laugh.gif (så mycket tror jag hon vet)
Sen kan man bara hoppas att det är något som går in.

Sen tycker jag det är så häftigt med den här unga tävlingsbuggande generationen som börjar synas mer och mer ute, att det är lite som när en annan var ung, man nobbar inte, inser att äldre dansar bra och att man får mer rutin och flyt av att dansa även med dom. Det var sånt som min gympalärare predikade på foxtrotkursen för 40 år sedan, och nu säger deras tränare likadant.
Och det är häftigt att som "tant" bli uppbjuden av sin tonårings killkompisar och få beröm för att man "hänger med" tongue.gif
lilla mamma
trots medlemskap i "bäng"-klubben laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon