Sidor: 1, 2
Reserv
Recykling är juh på mode så varför inte? rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (Berith @ 27-11-2006, 07:27)
CITAT (AnitaGg @ 27-11-2006, 07:22)
CITAT (Berith @ 27-11-2006, 07:07)
Men jag förstår inte varför man inte får väcka gamla trådar till liv?  unsure.gif Är det för att inte alla som är aktiva nu var med när tråden skapades?

Förklara gärna det här för mej, för jag förstår som sagt inte motviljan. Eller är det helt enkelt så att ni är avundsjuka på sånt som fanns före er tid här? Bara undrar...  unsure.gif

Avundsjuk ??? På vadå ??? unsure.gif
Att det fanns julmarknader runt om i Sverige även förra året? laugh.gif
Att det regnade även i november 2001?

Neej jag menar medlemmar och diskussioner, och intressanta och spännande och roliga ämnen. Det finns ju dom som inbillar sej att Odla var ett dött och trist forum tills just dom blev medlemmar här och livade upp stämningen.

Ja, men visst.
Gillar man att bli nostalgisk och prata om den "gamla goda tiden" så är det väl kul.
Men då tycker jag att man börjar med att göra resterande uppmärksamma att man rotat långt bak i arkivet för att minska förvirringen en aning.
Det är inte givet att alla uppmärksammar att det är en gammal diskussion som väcks till liv.
Berith
CITAT (AnitaGg @ 27-11-2006, 08:15)
Gillar man att bli nostalgisk och prata om den "gamla goda tiden" så är det väl kul.
Men då tycker jag att man börjar med att göra resterande uppmärksamma att man rotat långt bak i arkivet för att minska förvirringen en aning.
Det är inte givet att alla uppmärksammar att det är en gammal diskussion som väcks till liv.

Ett bra råd, fast jag är tveksam till om det funkar. Även om jag skriver det i sista inlägget så hamnar ju nya läsare i tidigare inlägg. Kanske till och med i första inlägget och då blir ju förvirringen total i alla fall.

Nej jag tycker det är helt ok att skriva där man själv vill, gamla eller nya trådar spelar inte så stor roll.
Snöflinga
Såg att i nuläget finns 3 urgamla trådar, 2 sedan i början på året och många gamla godingar som det alltid skrivs i och alltid hålls mer eller mindre levande... problemet med de sistnämnda är att det oftast tar sån himla tid att komma in ... därför är det bra när den nystartas opp igen.

Årsgamla trådar känns för mej inaktuella och borde startas om på ny kula rolleyes.gif
Blomstertanten
CITAT (askar @ 20-11-2006, 21:33)
Tycker också att det är förvirrande..
gick in i en tråd ikväll ... såg sedan att den var flera år gammal ohmy.gif

Det är en sak att fortsätta skriva i en tråd som hållits levande.
En annan att leta efter flera år gamla och väcka liv i dom...
sånt är direkt störande.... tycker jag.

http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...d4272fca456a0b5
Denna över 4 år gamla tråd från 2002 har du nu plockat upp, visserligen på support men ändå ! sleep.gif unsure.gif Vad tänkte du på ?
Eller ville du va lite störande ? tongue.gif
Satt och kliade mitt hår o funderade på vad som var nytt med Odlas layout. blink.gif
Helt plötsligt upptäckte jag dateringen !
tongue.gif biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
askar
CITAT (Blomstertanten @ 27-11-2006, 22:36)
Denna över 4 år gamla tråd från 2002 har du nu plockat upp, visserligen på support men ändå ! sleep.gif unsure.gif Vad tänkte du på ?
Eller ville du va lite störande ? tongue.gif
Satt och kliade mitt hår o funderade på vad som var nytt med Odlas layout. blink.gif
tongue.gif biggrin.gif laugh.gif tongue.gif

Störande? Nej inte alls.
Letade efter mitt första inlägg och hittade detta som jag tyckte skulle passa
att ta upp och visa reaktionerna när forumet bytte skepnad. smile.gif
Berith
CITAT (askar @ 20-11-2006, 21:33)
Tycker också att det är förvirrande..
gick in i en tråd ikväll ... såg sedan att den var flera år gammal ohmy.gif

Det är en sak att fortsätta skriva i en tråd som hållits levande.
En annan att leta efter flera år gamla och väcka liv i dom...
sånt är direkt störande.... tycker jag.

CITAT (askar @ 27-11-2006, 22:55)
Denna över 4 år gamla tråd från 2002 har du nu plockat upp, visserligen på support men ändå !  -_-  :unsure:  Vad tänkte du på ?
Eller ville du va lite störande ?  :P
tongue.gif  :D  :lol:  :P

Störande? Nej inte alls.

laugh.gif laugh.gif wub.gif
Det är skillnad på äpplen och päron, förstås! tongue.gif
Klura
CITAT (Berith @ 28-11-2006, 05:50)
laugh.gif laugh.gif wub.gif
Det är skillnad på äpplen och päron, förstås! tongue.gif

Att det är.... huh.gif
pejori
en bra idé är nog att forumet inte lagrar trådar som inte varit aktiva på ca ett år. smile.gif smile.gif
om Admin plockar bort dom, får dessutom forumet mera plats och det kanske inte blir så trögt. smile.gif smile.gif
även att göra utskick till icke aktiva medlemmar, och be dom återaktivera sina konton eller radera om återaktivering inte sker, ger mera yta också smile.gif smile.gif
sedan är problemet över, inget gnäll om att man ska återanvända trådar och inget gnäll om någon gör det. wub.gif
LadyG
På ett forum där jag är moderator har vi ett system där gamla trådar arkiveras efter en viss tids inaktivitet. När de hamnat i arkivet kan man läsa, söka och bläddra bland dem men man kan inte posta i dem.

Då kan man ha kvar de gamla trevliga trådarna som folk vill läsa i utan att de hela tiden dyker upp som om de var nya.

Jag saknar för övrigt skapandedatum i översiktslistan, det står endast vilket datum senaste aktivitet i tråden var. För att se skapande datumet måste tråden öppnas, och jag vill inte hålla på och snubbla in i gamla trådar ideligen i tron att de är nya.
Fialotta
CITAT (LadyG @ 28-11-2006, 12:19)
På ett forum där jag är moderator har vi ett system där gamla trådar arkiveras efter en viss tids inaktivitet. När de hamnat i arkivet kan man läsa, söka och bläddra bland dem men man kan inte posta i dem.

Då kan man ha kvar de gamla trevliga trådarna som folk vill läsa i utan att de hela tiden dyker upp som om de var nya.

Jag saknar för övrigt skapandedatum i översiktslistan, det står endast vilket datum senaste aktivitet i tråden var. För att se skapande datumet måste tråden öppnas, och jag vill inte hålla på och snubbla in i gamla trådar ideligen i tron att de är nya.

Mycke smart lösning av gamla trådar...känner oxå igen det från ett annat forum smile.gif
Pirum
Gamla trådar ska aldrig raderas, arkiveras ok, men även i 'Småprat' kan det ju skrivas saker man vill rota fram efter något år smile.gif

Jag har själv nog grävt fram gamla trådar där jag tyckt det passat, men kanske kunde de där 'kuverten' vid sidan av tråden ändras så att gamla trådar får lite mossa på kuverten...smile.gif
Reserv
Jag saknar för övrigt skapandedatum i översiktslistan, det står endast vilket datum senaste aktivitet i tråden var. För att se skapande datumet måste tråden öppnas

sätt bara muspekaren på trådtiteln så kommer det fram startdatum wub.gif
LadyG
CITAT (Reserv @ 28-11-2006, 12:59)

Jag saknar för övrigt skapandedatum i översiktslistan, det står endast vilket datum senaste aktivitet i tråden var. För att se skapande datumet måste tråden öppnas

sätt bara muspekaren på trådtiteln så kommer det fram startdatum wub.gif

Åh, tack Reserv! Det hade jag fullständigt missat! wub.gif
anna_rispan
Nej inte kan de raderas. Det är ju Odlas historia!!!

Men kankse som LadyG skrev att de blir låsta o ligger i ett "arkiv".... man kan ju alltid länka och skriva att man läste om det o det i denna...
Blomstertanten
CITAT (askar @ 27-11-2006, 22:55)

Denna över 4 år gamla tråd från 2002 har du nu plockat upp, visserligen på support men ändå !  -_-  :unsure:  Vad tänkte du på ?
Eller ville du va lite störande ?  :P
tongue.gif  :D  :lol:  :P

Störande? Nej inte alls.

Det var ju faktiskt du som tyckte det var störande ! ohmy.gif sleep.gif Inte jag !!!
Citerade vad du skrivit tidigare i denna tråd bara. sleep.gif

Eller det kanske bara är störande när någon annan gör det ? Eller är det bara störande om det är nyare medlemmar här som gör så ? unsure.gif
Alba
CITAT (maudan @ 28-11-2006, 12:37)

Mycke smart lösning av gamla trådar...känner oxå igen det från ett annat forum smile.gif

Den lösningen röstar jag för.
Övervägande antal vill ju inte ha dessa gamla trådar. Det är alltså ett fåtal som ständigt plockar fram dem.
Fenja
..... och så förutom äpplen och päron så finns det också oss som inte ens får hänvisa till gamla trådar....
*duckar*
Mvh
Fenja
pejori
CITAT (Alba @ 28-11-2006, 15:02)
CITAT (maudan @ 28-11-2006, 12:37)

Den lösningen röstar jag för.
Övervägande antal vill ju inte ha dessa gamla trådar. Det är alltså ett fåtal som ständigt plockar fram dem.

jag med...arkiv tänkte jag inte på. wub.gif wub.gif
mycket bra idé med att man kan läsa, men inte skriva in nya inlägg. wub.gif wub.gif
kan vara nått att vidarebefodra till forumansvariga smile.gif smile.gif
AnitaO
Jag har iofs inte lyft upp nån gammal relik, men väl skrivit några inlägg i dom.
Det var definitivt för att vara "störande" (även om jag inte skulle vilja kalla det så).
Mitt syfte var att åskådliggöra att det är ganska meningslöst att göra så.
Och det har ju lyckats ganska bra faktiskt. Reaktionen har inte uteblivit i alla fall.

Det är ju satt i system från vissa håll, och jag tycker inte om det.
Men som sagt .... det är en smaksak.
Alba
Det underliga är att de gamla trådarna alltid får anhängare.
Om ingen skrev glömdes de ju snabbt bort.
Hannele
Odla är en guldskatt med gamla roliga intressanta trådar.
Hemma pläddrar jag i gamla böcker, gamla fotoalbum, gör inte andra det?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon