Full version: Svart jul modernt
Sidor: 1, 2
Betty
CITAT (Hannele @ 26-11-2006, 22:19)
Gammalt smide är nog inte det man syftar på med ny svart jultrend.  :D

Retro är väl modernt nu... rolleyes.gif Min ärvda elljusstake är från mitten av 70-talet, den känns inte ett dugg "mossig". sleep.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (askar @ 26-11-2006, 20:46)
CITAT (flaxss @ 26-11-2006, 21:41)
CITAT (Scrollan @ 26-11-2006, 20:37)
CITAT (askar @ 26-11-2006, 21:24)
Den kan Amerikanerna behålla... inget för mej iaf. wink.gif

Njaaa.....nu var den inte typisk för just amerikanerna. wink.gif Det är en Pride-gran.

haha en pridegran en sån ska jag ha

Varför?
och varför inte en helt vanlig?

gissa 38gånger wub.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Hannele @ 26-11-2006, 20:57)
Alla färger finns, fast kanske inte på konsum...

hahhahahaha laugh.gif biggrin.gif

snyggt

ska ha ne rosa bordsgran sen plus en pridgran på golvet å sen en vanlig i finrummet
mulle
Då vi firade jul hemma senast, det var för tre år sedan, hade jag en svart duk med en säckvävslöpare, svart lergods, silverbestick, silverljusstakar med silverljus och en massa små silverstjärnor utströdda över bordet. Dessutom en röd julstjärna och röda servietter.
Det var nog det snyggaste julbord jag någonsin presterat...
Men om svart är trend i år blir det nog något helt annat, jag avskyr trender!
Grönt, tror jag...
Mulle
Alexander-VG-zon3
CITAT (Scrollan @ 26-11-2006, 20:46)
CITAT (flaxss @ 26-11-2006, 21:41)

haha en pridegran en sån ska jag ha

laugh.gif Det fanns juldekorationer i regnbågens färger, så jag också.

åhhh pride jul
Alexander-VG-zon3
CITAT (Morinablomman @ 26-11-2006, 20:33)
Blinkande lampor.... Ryyyyys.... fattas bara att granen börjar snurra och spela bjällerklang också... blink.gif

sån granne har vi hysteriks . helt tiv oli har dom blinnkadetill höger å vänster med stora rrunda färgglad lampor å¨en massa lysande tomntar å halle da. plus neger trollen dom har å en mini liten häst å en sto tomnet å olika djur å tomnta i allas dess torlekar ja herre gud .

ni skulle skrtta om ni så det!!!!!!!!!!!!
mulle
Kan inte vi förresten ta kort på våra julbord i år, det skulle vara kul att se hur alla dukningar ser ut ?!
Mulle
Kathy
CITAT (Betty @ 27-11-2006, 00:22)
Gammalt smide är nog inte det man syftar på med ny svart jultrend.  biggrin.gif

Retro är väl modernt nu... rolleyes.gif Min ärvda elljusstake är från mitten av 70-talet, den känns inte ett dugg "mossig". sleep.gif

Nej, den är ju hur modern som helst. wub.gif
Gita
CITAT (mulle @ 27-11-2006, 00:26)
Då vi firade jul hemma senast, det var för tre år sedan, hade jag en svart duk med en säckvävslöpare, svart lergods, silverbestick, silverljusstakar med silverljus och en massa små silverstjärnor utströdda över bordet. Dessutom en röd julstjärna och röda servietter.
Det var nog det snyggaste julbord jag någonsin presterat...
Men om svart är trend i år blir det nog något helt annat, jag avskyr trender!
Grönt, tror jag...
Mulle

Oj, vad snyggt det låter. jag snor nog konceptet.
Gita
Hannele
CITAT (Reserv @ 25-11-2006, 21:28)
Har sett skitsnygga julgranskulor på Rusta, svarta med silver och tvärtom, funderar starkt på att köpa dom, jag som inte gillar den röda julen. rolleyes.gif Håller med dig Hannele, den svarta va´läcker rolleyes.gif wub.gif

Man kan ju variera, inte h asamma varje år.
stina
CITAT (Scrollan @ 27-11-2006, 13:36)

En precis likadan har jag! rolleyes.gif
Betty
CITAT (stina @ 27-11-2006, 13:27)

Då får vi fira riktigt trendig jul i år då! biggrin.gif
stina
CITAT (Betty @ 27-11-2006, 14:59)

Ja fasiken vad inne vi är! tongue.gif Jag har en röd från ungefär samma tidsålder också! rolleyes.gif
Betty
CITAT (stina @ 27-11-2006, 14:02)

Ja fasiken vad inne vi är! tongue.gif Jag har en röd från ungefär samma tidsålder också! rolleyes.gif

Jag med har en röd i trä, köpte den inför min första egna jul (flyttade hemifrån -75) laugh.gif
stina
CITAT (Betty @ 27-11-2006, 15:09)
CITAT (stina @ 27-11-2006, 14:02)

Jag med har en röd i trä, köpte den inför min första egna jul (flyttade hemifrån -75) laugh.gif

Läckert! rolleyes.gif min röda är i plåt.
anna_rispan
Fotografier på juldukningar vore trevligt. Vi får försöka komma ih¨åg det!
yenny
Ehmm... harkel.... nu får jag skämmas *rodnar*

Jag som absolut inte ville ha svarta julsaker inser nu när jag såg ett gammalt kort (ni får ursäkta den dåliga bildkvaliten) att min favoritjulstake
är ju svart. wub.gif

Rapchic
varför ska sorgens färg vara på julen
det är ju kärlek och glädje som gäller då wacko.gif

möjligen gjutjärn 'ellervaddetnuheter'
Anma
Så här blev det i mitt köksfönster. Sorgligt? Ja, det kanske någon tycker men jag tycker att det är jättefint! smile.gif Måste dock erkänna att det kanske inte är så där otroligt juligt, mera vintrigt, men med några röda julstjänor i fönstren istället för pengaträden är det problemet löst! wub.gif

Rapchic
det där i aftonbladet tyckte jag själv såg mer ut som haloween än jul
askar
CITAT (Anne R @ 27-11-2006, 22:26)
Så här blev det i mitt köksfönster. Sorgligt? Ja, det kanske någon tycker men jag tycker att det är jättefint! smile.gif Måste dock erkänna att det kanske inte är så där otroligt juligt, mera vintrigt, men med några röda julstjänor i fönstren istället för pengaträden är det problemet löst! wub.gif

Sorgligt vet jag väl inte... men inte är det jul, iaf så långt mitt öga når. wink.gif

Stjärnan tycker jag är rent ful.
Kathy

Det ser ut som ett gothiskt kök. Jag tror att årets jultrend glädjer hårdrockarna.
Sommartorparn
Trenderna kommer o går....

Vad är det för människor som har råd att köpa ny julpyntsutrustning varje år? ohmy.gif
Alexander-VG-zon3
jag håller någ mig till det vanliga med rött å så silver å vit m.m.
askar
CITAT (Scrollan @ 27-11-2006, 23:01)
Det ser ut som ett gothiskt kök. Jag tror att årets jultrend glädjer hårdrockarna.

Glad är jag att rockande dotter iaf pyntar med "normala" stjärnor
och annat Advents och Julpynt. wub.gif
Kathy
CITAT (askar @ 27-11-2006, 23:05)

Här är en hårdrockare till som håller på traditionerna. wub.gif
askar
CITAT (Scrollan @ 27-11-2006, 23:06)
CITAT (askar @ 27-11-2006, 23:05)

Här är en hårdrockare till som håller på traditionerna. wub.gif

Love wub.gif
Betty
Så här blev det i mitt köksfönster. Sorgligt? Ja, det kanske någon tycker men jag tycker att det är jättefint! smile.gif  Måste dock erkänna att det kanske inte är så där otroligt juligt, mera vintrigt, men med några röda julstjänor i fönstren istället för pengaträden är det problemet löst! wub.gif

Stiligt! Men håller med om att det inte ser så värst juligt ut. Fast jag tror att det skulle bli juligare även om du valde vita julstjärnor i stället för röda. wub.gif
Anma
CITAT (Sommartorparn @ 27-11-2006, 23:03)
Trenderna kommer o går....

Vad är det för människor som har råd att köpa ny julpyntsutrustning varje år? ohmy.gif

Ja inte köper jag nytt varje år inte...

Det kanske är den gamla hårdrockaren i mig som spökar... har alltid älskat svart. Och jag tycker att det är snyggt. smile.gif Klär mig till 90% i svart, men inte särskilt gothskt för det.

Fast fotot gör inte mitt kök rättvisa, så mörkt är det inte. Ska fota i dagsljus också.
LadyG
CITAT (flaxss @ 27-11-2006, 23:04)
jag håller någ mig till det vanliga med rött å så silver å vit m.m.

Håller med dig Flaxss, rött med lite inslag av glittrande silver eller guld är fint.
Whiskuchi
Anne R - vilken läcker stjärna!! Den hade inte passat in hemma hos mig (hade sett dum ut mot ur huset i övrigt är inrett) - men vad läcker på rätt ställe! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon