Sidor: 1, 2
Anma
CITAT (anna_rispan @ 21-12-2006, 20:19)
CITAT (Anne R @ 21-12-2006, 14:17)
CITAT (Malvia @ 21-12-2006, 13:05)

Första olyckan på ny motorväg
Det dröjde inte längre än till klockan 12.06 på torsdagsmiddagen innan den första trafikolyckan rapporterades från nya E 4. Olyckan inträffade vid avfarten från E 4 till väg 700 vid Björklinge, i den nyöppnade sträckningens norra del. En personbil kördes på bakifrån av en lastbil. Den påkörda bilen for därefter in i ytterligare en personbil. Personerna i bilen undkom med lättare skador.

Jaja, lättare skador... Här sitter en sjukpensionär med "lättare skador" efter påkörning bakifrån... sad.gif

Nje! Var det du som blev påkörd! Eller menar du att man kan bli sjukpensionär av att bli påkörd??? unsure.gif

Oj, förvirrande... jag menar att det kan sluta med sjukpensionering med det dom kallar lättare skador.
Jag blev påkörd 4 år sedan och fick "lättare skador" alltså lite ömhet i nacken. Dagen efter kom jag inte ur sängen och det slutade med sjukpensionering.
Det retar mig lite det där med att man skriver lättare skador men det är för att jag vet hur det kan bli.
Jag menar, ett komplicerat benbrott som kallas svår men ej livshotande skada brukar läka bra och den skadade blir helt frisk medan tusentals personer i sverige blir årligen påkörda med med "lättare skador" . Flera tusen av dessa fårr bestående men och blir "sjukpankkisar "...
Malvia
Det är hur många påkörningsolyckor bakifrån som inträffat på Tyko Hede´ns väg (E4) genom Uppsala.

Rolf Johnsson på Pisksnärten har gjort många insändare och påtryckningar om denna olyckväg.

Maken är också sjukpensionär 50% efter påkörning bakifrån, han var stillastående.

Hoppas den statistiken minskar med nya E4:an.

Det var en av Vägverkets lastbilar som körde på personbilen skriver UNT idag.
netaave
Åh vad skönt det var att åka gamla vägen idag, betydligt mindre trafik, men här utanför är det värsta julrushen nu.
Fast inne i stan är det ingen större trafikminskning på "gamla" E4 tycker jag.
Anma
CITAT (netaave @ 22-12-2006, 17:41)
Åh vad skönt det var att åka gamla vägen idag, betydligt mindre trafik, men här utanför är det värsta julrushen nu.

Var in till Uppsala i dag en sväng, va mycket bilar! Kan inte trafiken bero på att det är årets största shoppingdag idag, och då ska ju alla in i stan inte bara förbi? smile.gif
netaave
CITAT (Anne R @ 22-12-2006, 18:46)

Var in till Uppsala i dag en sväng, va mycket bilar! Kan inte trafiken bero på att det är årets största shoppingdag idag, och då ska ju alla in i stan inte bara förbi? smile.gif

Jo säkert, blev nästan full i skratt när jag kom upp till Gränby och såg alla "nya" parkeringsplatser. Till och med i skogsbackarna hade folk parkerat. Vid Maxi var det också mycket folk, men där höll dom sig på parkeringen iaf.
Anma
Ja, vi skulle till Gränby och till stan en sväng, men struntade i det för det var inget nödvändigt vi behövde handla så det blev bara tandläkarbesök och där var det inga köer! smile.gif Tänkte ta en omväg för att inviga nya E4 men struntade i det också för blev så less på all trafik överallt...
Leia
CITAT (Malvia @ 22-12-2006, 11:20)
Rolf Johnsson på Pisksnärten

Skulle tro att han är en av dem jag kommer att fira jul med...... smile.gif
(släkt med släkten)
Leia
CITAT (Anne R @ 22-12-2006, 18:46)

Skulle tro att det var så, för nu på morgonen var det heldött på gamla e4 genom U-a. Såååå skönt!!!! smile.gif wub.gif
Jag passerar över den nya på väg till jobbet och där var det en hel del trafik som annars hade passerat igenon stan. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon