Full version: lurade växter
Sidor: 1, 2
Piccante
Mamma sa i dag att hon hade sett att rabarberna börjar skjuta upp skott!!! Tidigare år har vi skyndat på dem genom att sätta uppochnedvända lerkrukor över skotten för att de ska få det varmare. Nu får vi nog skydda dem mot frostknäppar istället ifall vädret skulle slå om.
Alexander-VG-zon3
min *vintergröna ros* kommer där nya blad men dom gamla är kvar unsure.gif
bårde väl egentligen tappa dom gamla först innan den slår ut nya blink.gif wacko.gif
Blomstertanten
Fänrikshjärtat har skickat upp sittt första röda skott blink.gif
malin72
nej men vänta nu här blink.gif blink.gif blink.gif jag var inte med er i januari förra året men var det så här då med...eller är det ett nytt fenomen unsure.gif unsure.gif unsure.gif
Alexander-VG-zon3
ååhh höll på att glömma stockrosen kommer med nya friska blad . även mina små krukroser , och bokharbindad är i full gång med att få blad och stenkyndel kommer där upp grönt vid marken
Alexander-VG-zon3
CITAT (malin72 @ 14-01-2007, 00:01)
nej men vänta nu här blink.gif blink.gif blink.gif jag var inte med er i januari förra året men var det så här då med...eller är det ett nytt fenomen unsure.gif unsure.gif unsure.gif

i jan hade jag full vinter
malin72
CITAT (flaxss @ 14-01-2007, 00:04)
CITAT (malin72 @ 14-01-2007, 00:01)
nej men vänta nu här blink.gif  :blink:  :blink: jag var inte med er i januari förra året men var det så här då med...eller är det ett nytt fenomen unsure.gif  :unsure:  :unsure:

i jan hade jag full vinter

mm kändes som att jag hade glömt....

men konstigt är det wink.gif
Mattsson
Mina snödroppar är på väg att slå ut... Bor i Haninge söder om Stockholm, i zon 3. huh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon