Sidor: 1, 2
netaave
CITAT (e_sedell @ 30-12-2006, 19:35)
Hehe, ja allt de där är väll ätbart. Min gräns går nog vid hund/katt, av princip då, tror säkert de är gott kött. De äter de ju i Asien. Något annat som inte skulle hamna på min talrik är några djur tillhörande primaterna. Det skulle kännas som kannibalism. Något jag skulle vilja testa, men som troligtvis inte hamnar på veckomenyn är bläckfisk och orm.

Men frågan var absolut inte tänka dig, och det beror ju på situationen. I en nödsituation skulle nog det mästa gå ner. Man drar sig nog i det längsta, men sedan kanske man grillar även kompisens lår.

Friterad bläckfisk är de godaste "fiskpinnarna" som finns. wink.gif
Sommartorparn
Vad skulle det vara för fel med att äta något av dessa kött som finns på listan? Om du vill att vi ska kunna rösta för du nog sätta ihop en konstigare lista.
Kathy
CITAT (Sommartorparn @ 31-12-2006, 01:06)
Vad skulle det vara för fel med att äta något av dessa kött som finns på listan? Om du vill att vi ska kunna rösta för du nog sätta ihop en konstigare lista.

Det beror nog helt på vad man har för referenser. smile.gif
Sommartorparn
CITAT (Scrollan @ 31-12-2006, 13:18)
Vad skulle det vara för fel med att äta något av dessa kött som finns på listan?  Om du vill att vi ska kunna rösta för du nog sätta ihop en konstigare lista.

OK, förutsatt att man inte är vegetarian eller muslim förstås.....
Kathy
CITAT (Sommartorparn @ 31-12-2006, 13:53)
Vad skulle det vara för fel med att äta något av dessa kött som finns på listan?  Om du vill att vi ska kunna rösta för du nog sätta ihop en konstigare lista.

Nja, säg inte det.
Jag äter t.ex inte åsna, får, hare eller vildfågel.
Whiskuchi
CITAT (Sommartorparn @ 31-12-2006, 13:53)

Det är ju uppenbarligen 27 personer som lyckats välja kött som de inte äter (då räknar jag inte de fyra som inte äter kött alls) wink.gif
Sommartorparn
CITAT (Scrollan @ 31-12-2006, 14:04)
Jag äter t.ex inte åsna, får, hare eller vildfågel.

Varför inte?
Rapchic
har inte svarat än
har däremot funderat på att sluta äta vissa kötter
(tex gris) och börja äta mer vegetariskt det blir'
ju bäst för alla
Hannele
CITAT (Whiskuchi @ 31-12-2006, 16:58)
Det är ju uppenbarligen 27 personer som lyckats välja kött som de inte äter (då räknar jag inte de fyra som inte äter kött alls) wink.gif

Det säger absolut ingenting, eftersom alternativet äter allt fattades. rolleyes.gif
Whiskuchi
CITAT (Hannele @ 01-01-2007, 10:57)
CITAT (Whiskuchi @ 31-12-2006, 16:58)

Det säger absolut ingenting, eftersom alternativet äter allt fattades. rolleyes.gif

Då är det bara att låta bli att rösta (finns ju alternativet "visa resultat" om man är nyfiken ändå) wink.gif
Anki på Öland
Har inte röstat - äter allt, även andra upprabblade "otäckheter" såsom sniglar, bläckfisk, havregrynsgröt m.m. smile.gif
Anki
e_sedell
Hörre ni, låt oss inte börja året med att bli osams om hur en omröstning har laddats upp. Ni som har åsikter kanske kan göra en ny iställetför att träta? Det gör ingen glad och tjänar föga till.
*Stintan*
Det är väl ingern som är osams här wink.gif Vitsen är väl att man ska få säga sin åsikt. Hur kul vore en undersökning om alla svarade samma sak sleep.gif smile.gif
e_sedell
CITAT (Stintan43 @ 01-01-2007, 19:33)
Det är väl ingern som är osams här wink.gif Vitsen är väl att man ska få säga sin åsikt. Hur kul vore en undersökning om alla svarade samma sak sleep.gif smile.gif

Nej det vore inte kul om alla svarade samma sak, men det är inte heller kul med en massa påpekar att den som lagt upp undersökningen gjort fel.

Olika åsikter och lite diskution om dem är inte alls fel, tvärt om, det är ju det forumet är till för. Det är inte diskutionen om det är okej att äta hare eller ej jag opponerar mig emot.
*Stintan*
äsch och då måste du bidra med ytterligare ett påpekande eller wink.gif
Kakaduan
Åh, häst är en favorit! tongue.gif Jättegott, mört kött som tyvärr är lite svårt att få tag i, tycker jag. Tur man sitter nära Hötorgshallen!

Blev bjuden på lunch av mina chefer före jul och åt då griskind. Låter skumt men visade sig vara super!

Maken är från Luleå där många av hans kompisar och släktingar jagar, så han kom hem med en hare, löjrom och älgkött, så vi har ätit gott ett tag nu. Hare har jag aldrig lagat till men det blev utsökt (bortsett från att maken bet av en halv kindtand på hagel = dyrt).

Sniglar äter jag inte, inälvor står jag över förutom lever ibland. Sedan skulle jag förstås aldrig äta... kakadua!

laugh.gif
Kakaduan
renate
Ha ätit allt på listan förutom åsna men kan tänka mig att äter det med.
Däremot äter jag absolut inte ostkaka och råmjölkspannkaka.......bläää.Sniglar och grodlår har jag provat med gott.Bläckfisk är gott med.
Insekter och larver avstår jag ifrån,någon gräns får det vara. laugh.gif rolleyes.gif
Ophelia
Nja...åter väl det mesta som finns på listan men kanin tycker jag är så gulliga och åsna har jag inte provat.

Äter däremot INTE honungs/galia/nätmelon eller annat som smakar som dessa meloner.
netaave
CITAT (Kakaduan @ 04-01-2007, 11:33)
Maken är från Luleå där många av hans kompisar och släktingar jagar, så han kom hem med en hare, löjrom och älgkött,

Var har han jagat löjrom? Är den lovlig nu? tongue.gif laugh.gif
Förlåt, kunde inte låta bli! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon