Full version: Kommissarie Lynley
Sidor: 1, 2
Berith
CITAT (anna_rispan @ 07-01-2007, 09:44)
Nej gick det enAgatha Christie på tv8?!! TYpsikt. jag måste börja läsa tv-tidningen noggrannare. O surfa mindre.  :rolleyes:

Japp. Det var Den gula hästen - har jag läst den tro? unsure.gif Ringer ingen klocka iaf...
faith
Del 4 ikväll.
fruberglund
CITAT (faith @ 08-01-2007, 19:10)
Del 4 ikväll.

Krockar med CSI NY och CSI går alltid först tongue.gif
faith
CITAT (fruberglund @ 08-01-2007, 20:43)
Del 4 ikväll.

Tur att man har video wink.gif
fruberglund
CITAT (faith @ 08-01-2007, 21:55)
Del 4 ikväll.

Har vi med, vi har till och med hårddisk på dekodern men vi har parabol och då kan vi inte spela in på en kanal och kolla på en annan sad.gif
Eva i Skåne
Del 4 ikväll.

Ja, nu har jag sett alla fyra avsnitten. Jag gillar teamet smile.gif
men nu vill jag gärna ha hjälp med lite historik i serien/böckerna blink.gif
Inga ingående berättelser, men mitt minne (är som hos en guldfisk, säger mina söner wacko.gif )..........
Jag har läst många böcker av Elisabeth George, men inte under de senaste åren. Jag har fattat att det gjorts tv-avsnitt som inte bygger på böckerna.

Visst var det nån familjetragik för Lynley tidigare, med missfall/dödfött barn eller nåt... eller hade hustrun Helen redan dött i böckerna, eller........???

Minnet är som sagt inte vad man kunde önska, så om någon förklarar nu kan jag inte lova att jag inte ställer samma frågor om serien kommer med fler avsnitt nån annan gång sleep.gif Men just nu funderar jag över ovan fråga.
Gillan
CITAT (Eva i Skåne @ 08-01-2007, 23:01)
Del 4 ikväll.

Inga ingående berättelser, men mitt minne (är som hos en guldfisk, säger mina söner wacko.gif )..........
Jag har läst många böcker av Elisabeth George, men inte under de senaste åren. Jag har fattat att det gjorts tv-avsnitt som inte bygger på böckerna.

Visst var det nån familjetragik för Lynley tidigare, med missfall/dödfött barn eller nåt... eller hade hustrun Helen redan dött i böckerna, eller........???

Minnet är som sagt inte vad man kunde önska, så om någon förklarar nu kan jag inte lova att jag inte ställer samma frågor om serien kommer med fler avsnitt nån annan gång sleep.gif Men just nu funderar jag över ovan fråga.

Är du säker på att du verkligen vill veta?Själv brukar jag vilja få reda på det/sanningen, genom att läsa mig till den/det. Om du verkligen vill kan du få veta genom pm, annars vore det synd om dem som vill vänta, och i stället läsa de senaste böckerna rolleyes.gif

De nya avsnitten ska, om jag har förstått rätt, vara uppdiktade enbart för TV. Men jag har inte sett dem, såg bara några av de första, som verkligen bygger på böckerna wub.gif.

Men jag är som vanligt, lite motvals, och har lite svårt för " filmatiseringar " av böcker som jag tycker om. de brukar inte kunna leva upp till " originalet " rolleyes.gif wub.gif
Berith
Del 4 ikväll.

Igår var väl det tråkigaste avsnittet som visats...? unsure.gif Och inte blev man uppiggad av slutet heller.

Jag har inte läst böckerna, däremot har jag nog sett alla avsnitten som visats i sv TV. Jag frågade ju också för ett tag sen (hmmm... den här tråden kanske? huh.gif ) lite om Lynleys familjeförhållanden. Joodå dom miste ett barn tidigare kommer jag ihåg, men då var nog skådespelerskan en annan. (Känner inte igen den här rent utseendemässigt alltså.)

Hoppas inte att jag trampar helt fel nu, för Gillans skull som tvekade om man skulle avslöja nåt. biggrin.gif Men jag har ju faktiskt inte sagt mer än vad man kunnat se i TV-serien, om det sen står nåt annat i böckerna vet jag inte.
Gillan
För mig är det helt lugnt Berith, jag kan "historien bakom " figurerna genom att jag har läst alla böckerna. Tänkte mest på om det fanns nån som inte ville veta wink.gif biggrin.gif
Berith
biggrin.gif Ok. Då berättar jag inget mer, som jag eventuellt kommer på senare... sleep.gif
Gillan
CITAT (Berith @ 09-01-2007, 07:43)
biggrin.gif Ok. Då berättar jag inget mer, som jag eventuellt kommer på senare... sleep.gif

Du! Det var absolut ingen pekpinne från mig! Det ni ser på Tv:n verkar ju inte stämma överens med böckerna fullt ut i alla fall. Så det var mest böckernas innehåll jag tänkte på biggrin.gif biggrin.gif
Eva i Skåne
CITAT (Evgeni @ 09-01-2007, 04:32)
Del 4 ikväll.

Är du säker på att du verkligen vill veta?Själv brukar jag vilja få reda på det/sanningen, genom att läsa mig till den/det. Om du verkligen vill kan du få veta genom pm, annars vore det synd om dem som vill vänta, och i stället läsa de senaste böckerna rolleyes.gif

De nya avsnitten ska, om jag har förstått rätt, vara uppdiktade enbart för TV. Men jag har inte sett dem, såg bara några av de första, som verkligen bygger på böckerna wub.gif.

Men jag är som vanligt, lite motvals, och har lite svårt för " filmatiseringar " av böcker som jag tycker om. de brukar inte kunna leva upp till " originalet " rolleyes.gif wub.gif

Nä, jag menar nog inte att du ska avslöja innehåll från de senaste böckerna Eugeni. Det vore synd att förstöra spänningen.
Det är mer tv-seriens story jag funderar över och där har man ju kommit långt ifrån böckernas värld.
Det var just detta med barn och hustrun jag funderade på.
Rossi
CITAT (fruberglund @ 08-01-2007, 22:29)
Del 4 ikväll.

Har vi med, vi har till och med hårddisk på dekodern men vi har parabol och då kan vi inte spela in på en kanal och kolla på en annan sad.gif

Jo, om ni skaffar en digitalbox med twin tuners så kan ni! Det har vi! smile.gif
Farbror Blå
Tcyker som tidigare att Tv-sreien och böckerna är så långt i från varandra att de inte bör nämnas på samma dag...

Vore skönt om det kom en biofilm med nya skådisar, som dessutom följde någon av böckerna och originalstoryn, så att säga.

TV-serien blir bara en halvhyfsad deckare, snäppet under Frost och Midsomer, fast böckerna är så mycket mer..
unsure.gif
fruberglund
CITAT (Rossi @ 09-01-2007, 08:35)
CITAT (fruberglund @ 08-01-2007, 22:29)
Del 4 ikväll.

Jo, om ni skaffar en digitalbox med twin tuners så kan ni! Det har vi! smile.gif

Canal Digital har inga godkända boxar med dubbel mottagare, tro mig vi har kollat. Nu har vi dessutom nyss köpt den här med hårddisk i så nån ny investering blir det inte. Brukar be svärmor spela in i värsta fall men den här omgången Lynley kändes tyvärr inte som att man missade något ändå sad.gif

Såg förresten att de visade Lynley på kanal 400 igår kl.22.00, slog tyvärr på det när det nästan var slut annars hade jag ju kunnat kolla det avsnittet istället biggrin.gif
Rossi
CITAT (fruberglund @ 09-01-2007, 11:25)
Canal Digital har inga godkända boxar med dubbel mottagare, tro mig vi har kollat.

Vad knasigt av Canal Digital! Det förlorar de definitivt på i konkurrensen. Sån tur att inte vi har dem ....

Men det kommer säkert.

Vi har som sagt en digitalbox med hårddisk och dubbla tuners och är kanonnöjda. Visst, boxen är rätt dyr men man slipper ju å andra sidan video eller DVD-spelare med hårddisk.

Vi kan dels titta på ett program och spela in ett annat, dels kan vi spela in två program samtidigt. Perfekt!
grycken
Har för mig att Lynley's fru (annan skådespelerska då) blev överkörd och dog i ett tidigare avsnitt. Känns lite konstigt att hans fru dör för andra gången...
Kakaduan
Nääää! Hon dog inte första omgången. Hon for av vägen i en bilolycka och förlorade deras barn. Hon fick en depression och lämnade sin man. Hon behövde vara själv. Däremot har de bytt ut skådespelerskan - ett bra byte i min smak; fru nummer ett gick bara omkring och såg sur ut. Jag hade svårt att förstå vad han såg i henne.

Kakaduan
Berith
CITAT (Kakaduan @ 09-01-2007, 16:31)
Nääää! Hon dog inte första omgången. Hon for av vägen i en bilolycka och förlorade deras barn. Hon fick en depression och lämnade sin man. Hon behövde vara själv. Däremot har de bytt ut skådespelerskan - ett bra byte i min smak; fru nummer ett gick bara omkring och såg sur ut. Jag hade svårt att förstå vad han såg i henne.

Kakaduan

Jaa just så var det ju. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon