|
aanderss
17-03-2007, 13:06
Inga från Närke
17-03-2007, 14:08
Jesus uses language all can understand Jesus said ’I am the bread of life’, so that he could be understood by bakers. ....’the way’: by traffic wardens... ’the resurrection’: by undertakers....’the truth’ by politicians!!
In fact: uses all kind of everyday imagery so all will understand To the artist- he is the One Altogether Lovely To the architect- he is the Chief Cornerstone To the astronomer- he is the Sun of Righteousness To the baker- he is the Living Bread To the banker- he is the Hidden Treasure To the Biologist- he is the Life To the builder- he is the Sure Foundation To the doctor- he is the Great Physician To the educator- he is the Great Teacher To the farmer- he is the Sower and the Lord of the Harvest To the florist- he is the Lily of the valley and the Rose of Sharon To the geologist- he is the Rock of Ages To the horticulturist- he is the True Vine to the lawyer- he is the Righteous Judge To the juror- he is the True Witness To the jeweller- he is the Pearl of Great Price To the philosopher- he is the Wisdom of God To the printer- he is the True Type To the servant- he is the Good Master To the student- he is the Incarnate Truth To the toiler- he is the Giver of Rest To the sinner- he is the Lamb of God who takes away the sin of the world To the Christian- he is the Son of the Living God, the Saviour, the Redeemer and Lord!
And he uses the language of bread because that was the most common necessity of all… - all ate it - all needed it (staple diet) - all wanted it (no gluten intolerance in those days. But there were other things all couldn’t eat… but bread was wanted by everyone)
Basically- without bread: you’d die. Without it regularly: you’d be emaciated - you’d die and whither up without Jesus
It was/is something fundamental… universal
Felicia
17-03-2007, 20:56
har du hört nått grymt ; det är skola NU Det måste vara min dotter som varit framme /Felicia
Alexander-VG-zon3
17-03-2007, 21:15
raised bed
Jaha då ska vi se vad det blir Tomt?!?!?  jaha, så var det med det
aanderss
18-03-2007, 13:29
Ophelia
18-03-2007, 14:22
Piccante
21-03-2007, 18:28
- Från fredag och in över helgen och till början av nästa vecka så är det milt vårväder på gång igen. Framför allt i södra Sverige. Men det kommer att ligga runt tio grader i hela landet på dagarna. - På västkusten kan det till och med bli dryga 15 grader.
Alexander-VG-zon3
21-03-2007, 18:46
Chamaerops humilis
aanderss
21-03-2007, 18:50
Vår Ruset är inte en tävling, utan en fest för tjejer och kvinnor i alla åldrar. Det handlar om att springa, jogga, lunka eller promenera 5 km i din egen takt. Under våren och försommaren genomförs sköna jogginglopp i 17 städer från Luleå i norr till Malmö i söder. Låt Vår Ruset inspirera dig att börja träna nu när det blir ljusare och varmare! Samla ihop en grupp på sex löpare på din arbetsplats, eller bland vänner och bekanta, så bjuds alla i gruppen på picknick efter loppet. Vår Rusets medalj till alla fullföljande. 2006 deltog hela 142 000 kvinnliga motionslöpare i Vår Ruset som därmed är Europas största löparserie.
aanderss
22-03-2007, 19:30
där fanns inget
IceCube
27-03-2007, 13:34
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-01-2007, 00:26)  Detta hade visst min man kopierat:
9. Vilken härförare sägs ha dött av näsblod? A: Gustaf II Adolf B: Attila C: Hannibal D: Napoleon B: Attila
Whiskuchi
27-03-2007, 13:46
"Havandeskapspenningen beräknas på din sjukpenninggrundande inkomst (SGI) efter att den har multiplicerats med faktorn 0,989. Havandeskapspenningen är kalenderdagsberäknad och är 80 procent av din multiplicerade SGI dividerad med 365." Jag har varit inne hos Försäkringskassan
IceCube
27-03-2007, 13:48
Detta var det senaste jag har kopierat:
"Huw much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"
Jag kan säga det mycket snabbt nu.
aanderss
27-03-2007, 20:06
vad är du för en
Alexander-VG-zon3
27-03-2007, 20:07
8,243.84
CurlySue
28-03-2007, 09:44
skogstroll
28-03-2007, 14:21
43147608-000005
Whiskuchi
28-03-2007, 14:52
BACKGROUND: Aspartame (L-phenylalanine N-L-alpha-aspartyl-1-methyl ester) is an artificial sweetener with widespread applications. Previously published results have shown that among rats receiving aspartame a significant increase of lymphoreticular neoplasms, brain tumours and transitional cell tumours occurred. The aim of our short-term experiment was to investigate the biological effect of aspartame consumption by determining the expressions of key oncogenes and a tumour suppressor gene. MATERIALS AND METHODS: After one week per os administration of various doses of aspartame to CBA/CA female mice, p53, c-myc, Ha-ras gene expression alterations were determined in individual organs. RESULTS: The results showed an increase in gene expressions concerning all the investigated genes especially in organs with a high proliferation rate: lymphoreticular organs, bone-marrow and kidney. CONCLUSION: Aspartame has a biological effect even at the recommended daily maximum dose. Oj, långt var det!
skogstroll
03-07-2009, 14:08
I botten mycket sten så att de rika vattningarna den vill ha inte skulle kväva den. Bevattning med "guldvatten", dvs färsk urin utspädd 10 ggr med vatten.
Biggan_
03-07-2009, 15:10
Mucka inte med mogna kvinnor
En torsdag i rättsal 14 b
Försvarsadvokaten:
- Kan ni vänligen tala om hur gammal ni är.
Den lilla damen:
- Jag är 86 år gammal.
Försvarsadvokaten:
- Berätta nu, med egna ord, vad som hände kvällen den 1 april.
Den lilla damen:
- Ja, jag satt ju där på verandan när den unge man
som bor granne kom och satte sig bredvid mig.
Förvarsadvokaten:
- Kände ni mannen?
Den lilla damen:
- Nja, lite grann, han bor ju som sagt var granne och är mycket trevlig.
Förvarsadvokaten:
- Vad hände efter han satt sig ner?
Den lilla damen:
- Han berättade att han tyckte om äldre kvinnor
och att jag var väldigt sexig. Han började att smeka mig på låren.
Förvarsadvokaten:
- Hindrade ni honom?
Den lilla damen:
- Nej det gjorde jag inte.
Förvarsadvokaten:
- Varför inte?
Den lilla damen:
- Det kändes så skönt. Ingen har gjort så med mig sedan
min Albert dog för 30 år sedan.
Förvarsadvokaten:
- Och sedan?
Den lilla damen:
- Han började smeka mina bröst.
Förvarsadvokaten:
- Hindrade ni honom?
Den lilla damen:
- Nej det gjorde jag inte.
Förvarsadvokaten:
- Varför inte?
Den lilla damen:
- Hans smekningar gjorde mig alldeles varm i hela kroppen,
jag har inte mått så bra på åratal.
Förvarsadvokaten:
- Vad hände sedan?
Den lilla damen:
- Jag kände mig så upphetsad att jag bara la mig ner och sa:
'Ta mig unge man, ta mig!'
Förvarsadvokaten:
- Nå, tog han er?
Den lilla damen:
-I helvete heller! Han skrek bara: 'April, April!!' Och det var
då jag sköt den djäveln.
Platinum
03-07-2009, 15:12
Stapelia
Myosotis
03-07-2009, 15:15
Oj vilken rolig tråd! Den hade jag missat, kul att den återuppväckts. Letar efter rätt version av en låt: http://www.youtube.com/watch?v=rhxxEf29FLM
Alexander-VG-zon3
03-07-2009, 15:29
earthquake
aanderss
03-07-2009, 16:01
där var de tomt
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/SPR2_proLGE&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/SPR2_proLGE&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> Vad det är har jag ingen aning om, men jag hoppas och tror att det är det senaste kattungefilmklippet som jag lade upp på bloggen
Aqvakul
04-07-2009, 11:04
skånepåg
04-07-2009, 11:34
Inga från Närke
05-07-2009, 10:28
Ballongblommorna
skogstroll
06-07-2009, 15:24
Blair's Heat Habanero Mango Hot Sauce är tillfälligt slut. Denna exotiska sås är gjord av dom finaste handplockade chilifrukterna. Färsk mangopure är hemligheten till den lite söta hetta du kommer känna från denna sås. Blanda denna i lika delar creme fraiche och mjukost och få en supergod dipp.
Ingredients: Orange Habanero Chiles, Cayenne Chiles, Sugar, Canola Oil, Mango Pulp, Corn Syrup, Water, Citric Acid, Riboflavin, and Beta-Carotene
Myosotis
06-07-2009, 17:13
Lärkfalk,
Rosmarin
06-07-2009, 18:58
Detta kopierade jag senast: å  ... ja har man ett utländskt tangentbord och ska skriva på svenska så...
aanderss
06-07-2009, 19:22
hjggf
Myosotis
06-07-2009, 21:24
CITAT (Rosmarin @ 06-07-2009, 19:58)  å  Så där har jag också fått hålla på ibland.
kemiska betäckningen för etanol
skånepåg
17-06-2011, 22:20
Får liva upp denna http://www.hbo.com/game-of-thrones/index.htmlEn skitbra serie annars ^^
- Då är Tahitian Noni™ International – någonting för dig! Kom och ta del av de senaste nyheterna om TNI och deras fantastiska produkter från de rena öarna på Tahiti. Jag informerar även hur du kan skapa dig en växande inkomst inom nästa stora trend – Wellness Industry! Kontakta mig på 0703 - 95 17 04 www.tni.com/borderlites www.borderlites.se Hade ingen aning om att Ctrl+V funkade så. Nu fick man lärt sig nåt nytt. Satt tidigare i morse och påtade ihop affisher som skulle beställas. Jag gör alltid kladden på Word och kopierar sen över till dokumentet. Trodde jag hade kopierat Överbölingens bloggadress efteråt men tydligen inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|