Full version: Fototävling (2007)
Sidor: 1, 2, 3, 4
evelina
Mys på landet en vecka efter midsommar med ny upptagen färskpotatis dill och plockade kantareller och gubbar till efterrätt,
var tvungen att ta ett kort då till grillningen

[attachment=6828:CIMG1714.JPG]

Hälsar Evelina

[attachment=6829:CIMG1911.JPG]
Krolliljan
anna_rispan

Nytt ämne ??
anna_rispan
Hej dagliljan! Ja visst kan vi få ett nytt tema.

Avsked

lite deppigt? tråkigt? höstigt? ja men det är ju bara för en vecka ändå så. smile.gif

Förresten! Vilka kalsfina och trevliga bilder ni har visat! Blev ju bara så sugen på färksa bär o god mat när jag tittade på dem! smile.gif
Anki på Öland
En vinterbild från Ölands Alvar som inte jag tagit utan Yla, men det är mina hundar som säger "Hej då på ett tag - nu skall det bli springa av"

[attachment=7166:oland__52_.JPG]

Anki
yla
ut i livet

[attachment=7167:vidrarnu.jpg]

vi sticker nu
Biggan_
CITAT (yla @ 07-09-2007, 21:28) *
ut i livet

[attachment=7167:vidrarnu.jpg]

vi sticker nu

Vilken underbar bild! wub.gif Visst tänker man på Emil i Lönneberga! smile.gif
evelina
Fina bilder, då bidrar jag med en höstig bild på trattisar på tork.

Mvh Evelina

[attachment=7179:CIMG0515.JPG]
yla
CITAT (evelina @ 08-09-2007, 07:08) *
Fina bilder, då bidrar jag med en höstig bild på trattisar på tork.

Mvh Evelina

sommarens avsked härligt med höst har du plockat så pass redan???
taiyo
Åhh vad kul med fototrådar här, det är ju ett av mina största intressen. smile.gif Men jag undrar lite, det stod i början att detta var en tävling? Men det är bara en tema-tråd nu, eller?
Biggan_
CITAT (taiyo @ 09-09-2007, 10:44) *
Åhh vad kul med fototrådar här, det är ju ett av mina största intressen. smile.gif Men jag undrar lite, det stod i början att detta var en tävling? Men det är bara en tema-tråd nu, eller?

Det är både tema o tävling! Alla är vinnare! yahoo.gif
anna_rispan
CITAT (Biggan_ @ 09-09-2007, 10:49) *
Det är både tema o tävling! Alla är vinnare! yahoo.gif

heja Biggan, du har fatta galoppen

till tayio. jag fick inspiraton av en tävling jag varit med i...men tävlingar är så svårt. roligare nu tycker jag personligen. smile.gif
niklaswik
Det här är väl ett avsked av något...

Mitt gamla rum, dock bodde jag som tur var inte där när det brann. Däremot gjorde min lillebror det.
Det var faktiskt min stora mardröm när jag var mindre, att huset och alla mina leksaker skulle brinna upp.

Den 28/4 2007 hände det.

Den där bäddsoffan har förresten många minnen i sig. Många inte direkt rumsrena, men ändå rätt fina. innocent.gif flirting.gif

Nåja. Här är den:

taiyo
Usch, vad hemskt sad.gif Det är nog bland det värsta som kan hända... så mycket som förstörs! sad.gif

CITAT (anna_rispan @ 09-09-2007, 11:54) *
heja Biggan, du har fatta galoppen

till tayio. jag fick inspiraton av en tävling jag varit med i...men tävlingar är så svårt. roligare nu tycker jag personligen. smile.gif

Ja, det är ju en kul idé att bara posta på teman såhär! Fotar du mycket annars? smile.gif
anna_rispan
Nja, jag har fotat mer än vad jag gör nu. Men tack vare alla fina bilder folk lägger in här hoppas jag att min och kanske andras fotograferarlust väcks på nytt. smile.gif
taiyo
Ok, kul! Ja, visst blir man inspirerad av att se bilder!

Här är någon som nog fått ta ett sorgligt avsked...

Shangalia
Precis utanför vårat hus!
Visst e det riktigt mysigt fiiint!! smiley_small_hug.gif
niklaswik
CITAT (taiyo @ 09-09-2007, 13:25) *
Usch, vad hemskt sad.gif Det är nog bland det värsta som kan hända... så mycket som förstörs! sad.gif

Det är faktiskt otroligt mycket som förstörs. Trodde inte det var så förrän jag fick se det själv på nära håll. Det var "bara" på övervåningen och i trappan ner till hallen som det verkligen brann, men resten av huset var i stort sett helt täckt av sot.

Insidan av kyl och frys var helt sotiga och oöppnade mjölkpaket smakade rök. Helt otroligt vad röken tar sig in överallt.

På utsidan såg huset nästan helt oskatt ut förutom taket och fönstren på övervåningen som spräckts av värmen.

Egentligen borde nog varje kommun ha ett "utbrunnet hus" som folk kan gå och kolla på så får man se hur slut det blir. Många skulle nog ta det försiktigare med ljus och sånt. Dock inte det som var orsaken här utan små gnistor från skorstenen som kommit under nån takpanna.
skogstroll
CITAT (Shangalia @ 09-09-2007, 13:46) *

jättefin bild & när det speglar sig sådär också smile.gif
titti49zon6
Vi tog ett kort avsled Rulle och jag,han skuttade iväg men kom tillbaks några dagar senar och lade sig tillrätta utanför vår stuga

[attachment=7211:IMG_1787.JPG][attachment=7212:IMG_1788.JPG]
niklaswik
Oj vad ren och fin.. hihi.. smile.gif
Biggan_
Avsked av gårdagen när solen gick ner vid Öresundsbron.

[attachment=7288:009.jpg]
Alba
Stugan är stängd för vintern....avsked.

[attachment=7464:16_september_002.jpg]
sqrulan
Farväl till sommaren.Snöar här idag! -cry-.gif

emas
[attachment=7627:vattenfall.jpg]

Mitt försök till bidrag till temat avsked. Inte helt nöjd, men tanken är att det ju blir ständiga avsked (och ständiga möten) i vattenfallet.
cecland
Han går iväg i höstregnet... Det är mitt ex.

[attachment=7644:Skugga_i_pöl_liten.jpg]
yla
CITAT (cecland @ 21-09-2007, 20:05) *
Han går iväg i höstregnet... Det är mitt ex.

[attachment=7644:Skugga_i_pöl_liten.jpg]

o ett ensamt löv blev kvar unsure.gif

fin bild
niklaswik
Blir det inget nytt tema snart? tongue.gif smile.gif (Har köpt stativ som jag måste utnyttja ju! biggrin.gif )
Alba
Annaaaaa............nytt ämne biggrin.gif
lissa
Oj, just när jag hittade tråden så finns det inget tema...varken Anna eller farbror blå hör av sig,
OK då sätter jag in ett avsked från barndomen
[attachment=7691:DSCN5097.JPG]
Alba
Ser just att Anna är inne nu. Puttar därför upp tråden igen.
anna_rispan
CITAT (Alba @ 23-09-2007, 21:02) *
Annaaaaa............nytt ämne biggrin.gif

Hej Alba! Jag försökte fråga dig till förra fredagen...Men då frågar jag nu. Vill du hitta på kommande fredags tema?? Du har ju bidragit till den här tråden så mycket redan.
Alba
Visst kan jag föreslå ett tema:

Längtan

Det är väl lika bra vi kör igång direkt....så får Niklas testa sitt stativ. tummenupp.gif
niklaswik
Härligt.. smile.gif Man vill ju inte att det ska stå och samla damm bara så det är bra med lite "uppdrag". wink.gif Nu gäller det bara att hitta på nåt lämpligt motiv...
yla
[attachment=7714:longing.jpg]

ibland blir längtan svår då man vill ut till de andra men inte får just då
*Stintan*
[attachment=7715:tvåbening.jpg]

en till som längtar ut
anna_rispan
Åh, vilken söt vovve!!! wub.gif
HelenN
Mmmmmmmmmm, jag läääääängtar redan till nästa sommar!

jordgubbar.jpg
Alba
Som den bulloman jag är ser min längtan ut så här

[attachment=7721:11_september_008.jpg]

Biggan_
Våren längtar jag till!

[attachment=7723:IMG_1359.jpg]
AnnammA
...och vårblommor!!!(OBS! Vi har inte grävit upp dem i naturen!!!)
Blåsippa

Hälsn

AnnA

lissa
Jag längtar också till sommaren och att få åka med en gammal vaxholmsbåt från Drottningholm och in till stan[attachment=7731:Image021.jpg]
Chamomille
CITAT (Shangalia @ 09-09-2007, 13:46) *

Va vackert... wub.gif Vart är det?
Krolliljan
Jag längtar efter att få sätta en massa fröer och få se dem växa.

[attachment=7732:IMG_0001_18.jpg]
kickistina
: quote nam='Krolliljan' post='673289' date='26-09-2007, 06:53']Jag längtar efter att få sätta en massa fröer och få se dem växa.
[attachment=7732:IMG_0001_18.jpg][/quote]
Och jag längtar efter våren och sommaren för att få se mina nya växter växa och kanske blomma rose.gif
skogstroll
såhär mysigt kan det va att gå till bussen på morgonen (tagen i morse med älvorna som dansar på vattnet) smile.gif

[attachment=7764:GRYNING_LITEN.JPG]
titti49zon6
Dom längtar efter värmen och har tagit en vilopaus på vår TV antenn.......och vem längtar inte
efter lite värme nu

Blommor o fåglar042.jpg

anna_rispan
Hej hopp! Oj vad ni har fotograferat.

Nu tänkte jag slänga i nya temat en dag sent.

Värme
yla

elden är värme i allra högsta grad(100grader ;O)))

Att leka med elden kan få oanade konsekvenser man vet inte vem man kan möta till slut dansa o ha skoj så länge

To play with fire can have consequenses play as long as you can and watch out in the end

Elddjinner som fladdar o i den svarta natten fladdrar du med

firedjinns danse together

so smile whnen yo can

hehe en elddrake kanske inte är att leka med så se upp

Jag lekte vidare med elden o där kom de fram änglar man får se mycket om man ger sej tid i vår stressiga värld

humhum ja de vart flera bilder idag men temat ligger mej VARMT om hjärtat giggle.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon