Full version: Fototävling (2007)
Sidor: 1, 2, 3, 4
anna_rispan
Jag skrev en gång om att starta en fototävling baserad på ett fotomaraton jag var med på.
Alla som har en kamera o får in bilder på nätet får vara med. Allra helst ska det vara nytagna bilder och nästa fredag ska jag försöka komma ihåg att sätta in nästa tema.

Vill ni vara med?
Sen kan jag starta en omröstning om ni vill. Eller så njuter vi bara av fina o finurliga bilder??
Vad sägs??

Första temat är: Upplysning

smile.gif

Edit: tillägg. jag hoppas att det är okej om vi begränsar oss till en bild per person o tema? om tråden lever vidare kommer det finnas så många teman att måååånga bilder får synas. smile.gif
Betty
Kul idé! smile.gif Här kommer mitt bidrag på temat Upplysning:
Mina pelargoner bor på mina odlingshyllor över vintern, fotade alldeles nyss.
anna_rispan
Ja, vad roligt att någon vill vara med! wub.gif

Men kom ihåg att ni faktiskt har en hel generös vecka på er. Men har ni bilder redan nu så sätt in om ni vill så klart!
Farbror Blå

har ingen nyare bild och den passar heller inte in i ämnet, men i alla fall rolleyes.gif
Alba
CITAT (anna_rispan @ 12-01-2007, 14:08)
Ja, vad roligt att någon vill vara med! wub.gif

Men kom ihåg att ni faktiskt har en hel generös vecka på er. Men har ni bilder redan nu så sätt in om ni vill så klart!

Bara 1 bild eller ??
anna_rispan
CITAT (Alba @ 12-01-2007, 15:04)
CITAT (anna_rispan @ 12-01-2007, 14:08)
Ja, vad roligt att någon vill vara med!  :wub:  

Bara 1 bild eller ??

Shit! NU satte du mig på pottkanten!
Ja, jag hade nog tänkt så. ska jag skriva det där uppe också kanske då?!
Alba
Ja - kan bli flera bilder om du inget skriver tror jag.
anna_rispan
CITAT (Alba @ 12-01-2007, 15:09)
Ja - kan bli flera bilder om du inget skriver tror jag.

tack för påminnelsen!
Betty
CITAT (Farbror Blå @ 12-01-2007, 14:39)
har ingen nyare bild och den passar heller inte in i ämnet, men i alla fall rolleyes.gif

Tycker visst att bilden passar in! De där "sockerbitarna" är ju upplysta av en hel radda spotar, det ser man ju högst uppe till vänster på bilden. Läcker bild förresten!
Kathy
Kul idé. wub.gif

Här kommer mitt bidrag på temat "upplysning".
Bilden är tagen den 4 januari i år, det är sommarstugans köksfönster man ser. Bilden tagen utifrån.

yenny
Mina upplysta sticklingar:

Stussi
Mitt bidrag: Taxen Stussi älskar solen! Här har hon hittat ett par solstålar som
letat sig in genom vardagsrumsfönstret. (Hon blir alltså upplyst av solen tongue.gif )

Inga från Närke
Detta är från julen 2005 hoppas det räknas som upplysning. En blomvas i gråvit glas med en ljusslinga i. Bilden togs utan blixt.
Anma
CITAT (Stussi @ 12-01-2007, 21:39)
Mitt bidrag: Taxen Stussi älskar solen! Här har hon hittat ett par solstålar som
letat sig in genom vardagsrumsfönstret. (Hon blir alltså upplyst av solen tongue.gif )

Sheesus vilken fin bild! wub.gif
AnitaO
Om man tolkar ordet "upplysning" som "information" så har jag ett litet bidrag rolleyes.gif tongue.gif

Denna gjorde jag för att komma ihåg namnet på några plantor som jag petade ner sent i somras. smile.gif

anna_rispan
Vilka finurliga bilder ni har!! Klart man får tolka Upplysning olika. Det är ju det är tjusningen.

Blir lite sugen själv att ge mig ut med kameran.... Det är jättefint väder här just nu. Eter gråväder i flera dar.
Stussi
CITAT (Anne R @ 13-01-2007, 00:10)
letat sig in genom vardagsrumsfönstret. (Hon blir alltså upplyst av solen  :P )

Oj, tack! wub.gif
Blomstertanten

Som en upplysning : Detta är en liten bit av mitt akvarium där det bor hoyor , orkidéer , köttätare och mossor
Alba
CITAT (Stussi @ 13-01-2007, 10:03)
CITAT (Anne R @ 13-01-2007, 00:10)
letat sig in genom vardagsrumsfönstret. (Hon blir alltså upplyst av solen  tongue.gif )

Oj, tack! wub.gif

Jag säger bara WOW - vilken bild !
Anma
Längtar...
Alba
Jag är inte så van med kameran än så bilden blev lite oskarp.

Alba
Var är ni med alla fina bilder ?
Tråden har åkt oroväckande långt ner så nu skickar jag upp den.
faith

Missionsljus som säljs till förmån för Svenska kyrkans mission.
Alba
raderat
estet
Temat upplysning passar denna bild i dubbel bemärkelse.

Fotot är taget i somras. Jag står vid en karta över vad man ser från utsiktsplatsen på Varvsberget i Ö-vik, Höga kusten.

Otroligt vackert!
mulle
Fin fotoidé!

Måste också bidra med en hund i solstrålar...
Grannens tax vilar mot relingen och tittar ut över solnedgången i pärlemorstiltje i somras.

Mulle
faith
Rofylld bild där, Mulle. wub.gif
Pirum
Jag ska försöka köra med nytagna bilder framöver, men här är en jag tog i höstas med min gamla kamera. Det är från en skogspromenad i Göteborgstrakten, solen lyser starkt ner mot en liten å som är omgiven av träd. Både grenar och ljus reflekteras i det mycket stillastående vattendraget. Ser väldigt skumt ut, oavsett om man exempelvis vänder bilden upp-och-ned eller höger-vänster så ser den nästan likadan ut smile.gif

Förminskad ser den inte riktigt bra ut, men jag vill inte förstöra sidvisningen med en stor bild:

Något större bild : http://farm1.static.flickr.com/154/3589270...f86a912f2_o.jpg
anna_rispan
Åååå, jag har inte fått arslet ur vagnen att fota nåt själv i dag. Tänkte ta kort på snön men det kom inte mycket.

Inga i Närke och Mulle: Era bilder diggade jag skarpt. Hunden såg så avslappnad ut.

Om ni vill haka på i kreativiteten så är nästa tema: Syndigt!
Inga från Närke
Har ingen bild på detta ämne rolleyes.gif tongue.gif men skickar med en länk:

http://gourmera.jetshop.se/

en massa syndigt gott biggrin.gif
mulle
Gin Tonic, en cig och lättja på en Madeirabalkong.... Jag syndar såå gärna!

Mulle
Blomstertanten
Syndigt vackert ! wub.gif

tongue.gif
Pirum
Tänkte först fråga om nån kan gissa vad nedanstående är, men, det är nog för kryptiskt. Men det skulle vara kul att se vad folk gissade. Det är hur som helst en bild tagen av min julgran, tro't eller ej smile.gif Fast det påminner ju mer om skärseldens färger, vilket väl får sägas kvala in under synd-temat.

anna_rispan
CITAT (Blomstertanten @ 20-01-2007, 21:13)
Syndigt vackert ! wub.gif

tongue.gif

jaaa wub.gif
Alba
CITAT (Pirum @ 21-01-2007, 01:34)
Tänkte först fråga om nån kan gissa vad nedanstående är, men, det är nog för kryptiskt. Men det skulle vara kul att se vad folk gissade. Det är hur som helst en bild tagen av min julgran, tro't eller ej smile.gif Fast det påminner ju mer om skärseldens färger, vilket väl får sägas kvala in under synd-temat.

Ser ut som norrsken - men en annan färg.
Jättevackert
andreas i uppsala
upplyst vatten
Snöflinga
Åh Andreas ... är du proffsfotograf eller ... Vilken bild wub.gif
Alba
Oj vilken bild - så klar är inte ens verkligheten
Castea
Dödssyndig Martini Bianco.

anna_rispan
den såg verkligen syndigt god ut!! smile.gif
andreas i uppsala
CITAT (Snöflinga @ 21-01-2007, 17:23)
Åh Andreas ... är du proffsfotograf eller ... Vilken bild wub.gif

hehe nej då tongue.gif men jag har börjat lära mig att använda en systemare med ett skitskrapt 50 mm (1.8f) objektiv. Detta i kombination med det underbara skymmningsljuset gav denna bild smile.gif
Alba
Castea - läcker bild du bidrar med.
Castea
Tack så mycket!

Blev en dubbelt syndig bild. Martini med en isbit i form av ett kors. wacko.gif laugh.gif
Alba
Åh var det en isbit. Jag gissade på något pulver - florsocker eller något.
Castea
Isbit är det! Gjord i iskubsform från IKEA.
Hannele
CITAT (mulle @ 19-01-2007, 18:45)
Gin Tonic, en cig och lättja på en Madeirabalkong....  Jag syndar såå gärna!

Glaset är ju tomt och cigaretten släckt.. unsure.gif
Betty
CITAT (Hannele @ 24-01-2007, 16:56)
CITAT (mulle @ 19-01-2007, 18:45)
Gin Tonic, en cig och lättja på en Madeirabalkong....  Jag syndar såå gärna!

Glaset är ju tomt och cigaretten släckt.. unsure.gif

Ja, hon tog väl bilden efter att hon begått synden! rolleyes.gif
Alba
I dag avgörs det och snart får vi väl ett nytt tema
anna_rispan
Typiskt. Jag tog en bild men så tog batteriet slut!!

Jaja, jag har ju en ny vecka på mig. O alla ni andra som tycker det är kul med fotografier.

Nytt tema: knutpunkt

Trevlig helg!!

Anna
vickeva
Knutpunkt var det... här är väl en knutpunkt som heter duga...

Dessutom är det en bröllopsfrisyr (syrrans) så hon knöt dessutom band den dagen..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon