|
CITAT (zaaritha @ 13-01-2007, 19:39) "Hos Anna Davidsson"..............
ullislerum
13-01-2007, 20:01
Jag leder en kyrkkör och efter en "uppsjungning kom en liten grå tant fram och tackade så mycket för sången och det var så trevligt att alla såg så glada ut men varför sjöng ni "lollypop lollypop".. Jag fattade inget först.. men efter någon minuts betänketid förstod jag.. Nej "Lord of all" sjöng vi.. jaha sa damen.. vad betyder det då?  Min bror var lite irriterad en dag på jobbet eftersom hans kontorsstol inte funkade som den skulle.. han ringde något typ av lager för att höra om det fanns fler stolar någonstanns han sa i luren: Den är alldeles pass eller jag menar kaj! Det är inte alltid det blir rätt även när man försöker rätta till det..
Gapflabbar så att det ekar i hela huset...  Vilken skojig tråd... Gillar stinas historia med gunnar. Appropå att höra fel, när jag var liten och Beatles spelades på radio så sjöng jag på bredaste skånska: Tjo lapp tjo jejeje! i stället för She loves you... Ciczi
Biggan_
13-01-2007, 20:15
CITAT (ciczi @ 13-01-2007, 20:12) Gapflabbar så att det ekar i hela huset...  Vilken skojig tråd... Gillar stinas historia med gunnar. Appropå att höra fel, när jag var liten och Beatles spelades på radio så sjöng jag på bredaste skånska: Tjo lapp tjo jejeje! i stället för She loves you... Ciczi Väldigt populär och "oliktolkad" låt det där!
Min mormors syster jobbade på ett kontor några våningar upp i ett höghus i Sundsvall och en dag ringde en man som sa att han var från Sidsjö persienn och att han ville komma upp o titta på fönstren...men mormors syster tyckte att han sa "Sidsjö-patient" (ett mentalsjukhus) så hon svarade ganska kort att han fick minsann titta på fönstren där nerifrån i så fall! Det blir nog ganska svårt det, tyckte mannen, väldigt full i skratt.  Så småningom trillade poletten ner och när mannen väl blev insläppt ville hon bara ducka bakom skrivbordet o gömma sig.
När min dotter var i femårsåldern och sjöng Prästens lilla kråka så lät de sista raderna så här: En slang kom hit, en slang kom dit och en slang kom ner i diket.
malin72
14-01-2007, 01:51
jodå min mamma hon sjöng om trygga räkor hon med sen hennes svärfar glömmer jag aldrig,han var lite envis  så när vi satt och tittade på melodifestivalen så kunde han inte alls förstå varför lena ph sjöng om dansa inne i ån  vi hade väldigt roligt åt att fint försöka förklara att hon dansar nog i neon för såååååååå kunde man ändå inte sjunga det fanns ju ingen mening med det
Min svärmor berättade detta och det är sant... En tjej i från norge hade flyttat hit till sverige och så skulle hon till gynokologen för första gången här... Medans hon låg på britsen så småpratade gynokologen och hon lite grann... Gynokologen frågar henne om hon kommer i från norge?... Var på hon svarade -Syns det?.... Ja se norrmän...  ...så fel det kan bli ibland...
CITAT (Floppy @ 14-01-2007, 01:56) Min svärmor berättade detta och det är sant... En tjej i från norge hade flyttat hit till sverige och så skulle hon till gynokologen för första gången här... Medans hon låg på britsen så småpratade gynokologen och hon lite grann... Gynokologen frågar henne om hon kommer i från norge?... Var på hon svarade -Syns det?.... Ja se norrmän...  ...så fel det kan bli ibland...  Får mig att tänka på den historien om kvinnan som tvättat sig lite inför gynekologbesöket. Hon tog en handduk i badrummet och torkade sig. Vad hon inte såg var att dottern använt den handduken i nån lek med glitter. Så när hon låg på britsen (full av glitter i underlivet), så hade läkaren sagt att såååå fin hade hon inte behövt göra sig.
CITAT (malin72 @ 14-01-2007, 01:51) sen hennes svärfar glömmer jag aldrig,han var lite envis  så när vi satt och tittade på melodifestivalen så kunde han inte alls förstå varför lena ph sjöng om dansa inne i ån  vi hade väldigt roligt åt att fint försöka förklara att hon dansar nog i neon för såååååååå kunde man ändå inte sjunga det fanns ju ingen mening med det  :lol: :lol: Det året var jag inte så gammal men jag hade börjat skolan och kunde skriva hyfsat men stavningen var det sisådär med... Eftersom vi (familjen) var bortresta och hade glömt att ta med tidningen för att kunna följa melodifestivalen ordentligt så skrev jag vad artisterna hette och vilken låt de sjöng. Och sedan vad de skulle få för poäng. När det kom till Lena Ph så skrev jag Dansa i nyån... Ciczi
Får berätta om då jag jobba på kommunkansliet för 20 år sen ungefär..,min arbetskamrat svara i telefonen och det var nån som sökte kommunalrådet..men han satt upptagen i en annan telefon..så hon skulle säja "Nä han är tyvärr upptagen i samtal"...men hon sa "Han är tyvärr upptagen i samlag"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag skulle inte vilja varit i hennes kläder då...
/Maja
Min särbo, Niklas, berättade detta för mig... Han var på jobbet (Mekonomen) och det dyker upp en försäljare...som bara kan engelska... Killen kommer fram och presenterar sig och börjar berätta om sin produkt... Niklas avbryter han och säger... -I´m not the chef, I´m just a sailor... Killen tittar väldigt konstigt på Niklas...Niklas kom på vad han precis hade sagt och de båda börjar asgarva... Niklas är faktiskt jätteduktig på engelska men just idag så var han stressad och väldigt trött... Översatt till svenska blir det: Jag är inte kocken, jag är bara en sjöman... Tänk så fel det kan bli ibland...å jag lovar han får 'äta upp' det på jobbet lite titt som tätt...
En kompis till mig skulle köpa parfymen Anais Anais  och är lite osäker på namnet då hon kommer in i butiken...."Hej, jag vill köpa parfymen onani-onani, eller vad den heter".
Jag kom på en felsägning till... Stolt men lite nervös står jag och redovisar mitt ex-jobb, vilket bland annat innefattade en inventering av vattenkryp... Och så skulle jag berätta vad jag hittat men där och då får jag hjärnsläpp och blandar ihop orden hitta och finna och då kanske ni kan lista ut vad som kom ut.... Just det fitta inte det ordet jag hoppats skulle komma ur min mun just den stunden... Men, men jag fann mig ganska fort och körde på bara, sen gick det bra.
malin72
14-01-2007, 12:13
CITAT (Scrollan @ 14-01-2007, 11:11) En kompis till mig skulle köpa parfymen Anais Anais  och är lite osäker på namnet då hon kommer in i butiken...."Hej, jag vill köpa parfymen onani-onani, eller vad den heter". och den parfymen använde jag i flera år
Monica M zon 4
14-01-2007, 13:42
En kompis till mamma gick in i en blomsteraffär och frågade om dom hade nån clitoris!  Clematis, var det hon menade!
Jag har en historia till som utspelade sig på samma företag som historien med Gunnar: I växeln jobbade Eva. Vår ekonomichef Lennart var på ett hiskeligt humör en dag. När det ringer svarar Eva och det är Maj-Lis, Lennarts fru som ringer och vill tala med Lennart. Eva, som var en glad och pratsam tjej, svarar Maj-Lis: Jasså, vill du prata med Lennart, hoppas det går bättre för dej än för mej för jag försökte prata med honom nyss men det gick inte så bra. Han är så fruktansvärt pilsk idag.... Gissa om det blev tyst i andra luren och att Lennart fick sina fiskar varma innan misstaget reddes ut!!!!  Eva visste inte vad pilsk betydde, hon trodde det var ett skojigare uttryck för ilsk!
anna_rispan
14-01-2007, 14:08
CITAT (stina @ 14-01-2007, 13:43) Eva visste inte vad pilsk betydde, hon trodde det var ett skojigare uttryck för ilsk!  Belyser värdet av att ha mycket ordförrådsövning i skolan eller??!!
CITAT (Scrollan @ 14-01-2007, 11:11) En kompis till mig skulle köpa parfymen Anais Anais  och är lite osäker på namnet då hon kommer in i butiken...."Hej, jag vill köpa parfymen onani-onani, eller vad den heter".
En tejej kom in på ett konditori och bad att få 1 grosess.
Vad hon menade var 1 kongress (bakverk-vet inte om de finns längre)
CITAT (Alba @ 14-01-2007, 14:48) En tejej kom in på ett konditori och bad att få 1 grosess.
Vad hon menade var 1 kongress (bakverk-vet inte om de finns längre) Snacka om att ha en bulle på jäsning... eller rättare sagt att får en bulle på jäsning! Ciczi
Helen i Skåne
14-01-2007, 15:44
Som sjuåring sjöng jag shi lasso je je je i tid och otid, parkjobbarna applåderade artigt
CITAT (Monica M zon 4 @ 14-01-2007, 13:42) En kompis till mamma gick in i en blomsteraffär och frågade om dom hade nån clitoris!  Clematis, var det hon menade!
ullislerum
14-01-2007, 20:34
En arbetskamrat till min mamma hade blivit skjutsad av sin make till ett konditori i stan för att hämta några tårtor till jobbet. Deras bil var en högst vanlig vit volvo 740. När hon skyndade ut till bilen igen var hon grymt fisnödig och så fort hon satt sej i bilen la hon av en riktig "rökare" och sa oj det va skönt, den höll på att slippa ut inne på kondiset! Det var bara det att hon satt sej i fel bil.. mannen som satt brevid henne såg något konfunderad ut när hon rusade ut och satte sej i bilen bakom.. berättade hon sedan skamset för mamma..
Lady Hamilton
14-01-2007, 20:34
CITAT (AnitaGg @ 14-01-2007, 19:21) CITAT (Monica M zon 4 @ 14-01-2007, 13:42) En kompis till mamma gick in i en blomsteraffär och frågade om dom hade nån clitoris! :P  Clematis, var det hon menade!   Jo det har man hört en del om.........Det finns de som har skrutit "vitt och brett" om sin enorma cli*****
malin72
15-01-2007, 00:00
Jag var restaurang utomlands och maten var supergod. Då kyparen tog betalt sade jag artigt "I like your cock very much", gissa om sällskapet vid bordet dog... Mulle
Min kompis sa i London när vi käkade middag i ett stort sällskap, efter att hon rapat hörbart: Sorry, I'm raped! Hennes pojkvän gick iin på Harrods och sa: I like to take a closer look on the shirt in your window, the one with the pricks on.... När han fick frågan om favorit desert sa han: I like niggerballs....
Mvh Fenja
Pinglan
15-01-2007, 16:14
Nu när jag läst allt roligt så har jag en sak att berätta när jag själv gjorde bort mig hemma. Vi bor i ett "radhusområde och har då köket på markplan så folk som går förbi mitt köksfönster ser ju rakt in. Jag gick hemma i bara klänning(kortklänning), och ingenting under, jag höll på att laga mat i ugnen och skulle ta ut maten och tänkte inte mer på det, sen lite senare kommer min svåger förbi oss och säger, - herregud "pinglan vilken fin rumpa du har, och jag stod där helt oförstående, varpå han säger men jag gick förbi erat kök och tittade in till er när jag gick till bilen och där står du böjd och håller på i ugnen och man ser hela härligheten på dig, förstå då hur bra man ser in i köket utifrån ,ååååå, gud så pinsamt, så nu tänker jag mig för när jag går hemma i bara klänning, (att ha nåt under alltså).
Pinglan
15-01-2007, 16:48
En bekants bekant, som är av spansk härkomst men bor i Sverige blandar ihop svenskan och spanskan ibland. Hon skulle säga att hennes man snarkar. Snarka på spanska heter roncar. Följden av ihopblandningen av språken blev att hon beklagade sig och sade: Jag kan inte sova, för min man ligger och roncar hela nätterna.
CITAT (Castea @ 15-01-2007, 17:09) En bekants bekant, som är av spansk härkomst men bor i Sverige blandar ihop svenskan och spanskan ibland. Hon skulle säga att hennes man snarkar. Snarka på spanska heter roncar. Följden av ihopblandningen av språken blev att hon beklagade sig och sade: Jag kan inte sova, för min man ligger och roncar hela nätterna. 
CITAT (Castea @ 15-01-2007, 17:09) En bekants bekant, som är av spansk härkomst men bor i Sverige blandar ihop svenskan och spanskan ibland. Hon skulle säga att hennes man snarkar. Snarka på spanska heter roncar. Följden av ihopblandningen av språken blev att hon beklagade sig och sade: Jag kan inte sova, för min man ligger och roncar hela nätterna. 
Pinglan
15-01-2007, 18:24
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|