Sidor: 1, 2
nilssontherese
Tack allesammans för ett engagemang! biggrin.gif lyckligt lottad är jag som har sådana trevliga blomstervänner wub.gif
linh
Hur har det gått? Fick du en delning med fina bulber?
nilssontherese
CITAT (linh @ 24-01-2007, 00:12)
Hur har det gått? Fick du en delning med fina bulber?

Jag fick den 'riktiga ' orkiden dvs en cymbidium och den var JÄTTEFIN mkt bra packat och värd vartenda krona biggrin.gif slutet gott allting gott! laugh.gif
Susanne i Linköping
Och sniglarna, blev du av med dem? Annars kan du kanske försöka dräpa dem med hjälp av såpvatten, det brukar jag använda mot sniglar. Dock vet jag inte vad orkidéer tycker om såpa, själv har jag inga såna ädla blomster.
Alba
Så bra att det löste sig.
Har aldrig handlat på tex Tradera men har tänkt någon gång men blev lite avskräckt när jag läste ditt inlägg.
Men man ska ju inte dömma alla efter en.
Det var nog bara en olyckshändelse.
nilssontherese
CITAT (Susanne i Linköping @ 25-01-2007, 12:51)
Och sniglarna, blev du av med dem? Annars kan du kanske försöka dräpa dem med hjälp av såpvatten, det brukar jag använda mot sniglar. Dock vet jag inte vad orkidéer tycker om såpa, själv har jag inga såna ädla blomster.

Sniglarna är borta *fniss* biggrin.gif tack för tipset!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon