Full version: Max-min termometer
Anna Maria
Hej!
Min grna plasttermometer har gtt snder helt mystiskt efter 4 r. Kvicksilverpelarna bara rr sig inte helt enkelt, ingenting hjlper. Dessutom r den lite trasig i plasten s nu blir det en ny till vren. Frgan r bara vad jag ska kpa? Har ni ngra tips?

Maria utanfr Enkping
KURT
Det r frhoppningsvis inte ngra "Kvicksilverpelare" i din gamla termometer, Kvicksilver har varit frbjudet i ver 10 r. Kp en digital min-max termometer om du kan ha den inne (med detektorn ute), kostar ca 50 kr. Eller en digital sladdls om om den skall sitt lngre frn ett fnster .
askar
B har min - max termometrar som visar bde inne och utetemperatur... kostar 19kr
Coop forum och ICA har ocks, dr kostar de 75 - 100kr.

Den billiga fungerar lika bra som de dyra... vet jag fr jag har bgge sorter. smile.gif
Anna Maria
Hej, tack fr svar.
Jag tnkte mig ingen digital, jag vill ha den i vxthuset och tnker mig att den inte tl fuktig luft och ev nerbltning, fast jag kanske har fel dr?
Bra att kvicksilver r frbjudet, hade ingen aning om det faktiskt. Att det finns andra material som kan anvndas i termometrar.

maria
kerstin z5-6
jag har digitala i bgge mina vxthus -s lnge de slipper direkt takdropp hnder inget -Dessutom finns de med fjrrfunktion -s man kan kolla vxthustempen innifrn huset smile.gif
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 22-01-2007, 20:58)
jag har digitala i bgge mina vxthus -s lnge de slipper direkt takdropp hnder inget -Dessutom finns de med fjrrfunktion -s man kan kolla vxthustempen innifrn huset smile.gif

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif va vad kortar dom och var hittar man snna??????
AndreasBlomquist
Jag har ocks en temperaturmtare (detektor) inne i vxthuset som snder ut radiovgor till min central som str inne i huset. Den visar luftfuktighet, temperaturen inne och ute i vxthuset, tid och det frvntade vdret de kommande 24 timmarna.
Jag hade planerat att kpa en liknande termometer frn Oregon Scientific som du hittar i de flesta elbutiker men s fanns denna p OBS! fr under 200:-. Har fr mig att jag gav 179:- fr den men det r ju ett tag sen. Den funkar kanonbra. Utetempen uppdateras varannan minut.
KURT
Clas Ohlson har ett par modeller bla:

http://www.clasohlson.se/Product/Product.a....aspx?id=382895
malin72
aha men hur fungerar det dr huh.gif genom drrar och s....eller r det frn vgg till vgg om ni frstr mig unsure.gif wink.gif
kerstin z5-6
fjrr -gr tom genom vggar -inga sladdar laugh.gif
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 23-01-2007, 11:43)
fjrr -gr tom genom vggar -inga sladdar laugh.gif

aha s jag skulle kunna ha en i frrdet och lsa av den hr inne ohmy.gif ohmy.gif oj vad hftigt smile.gif
Tesa
Jag har en trdls i vxthuset och kan st i kksvrmen och se hur kallt det r ute...jttepraktiskt..
Har en sn stektermometer ocks..d kan jag st i vxthuset och se hur varmt det r i steken i ugnen.. biggrin.gif
kerstin z5-6
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Hller frresten med om att de ganska billiga r minst lika bra som de ganska dyra varianterna

larm finns med .. s man slipper ligga vaken om ntterna -frost ntterna allts ..
kerstin z5-6
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Hller frresten med om att de ganska billiga r minst lika bra som de ganska dyra varianterna

larm finns med .. s man slipper ligga vaken om ntterna -frost ntterna allts ..
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon