Sidor: 1, 2
Reserv
Inte bara jag som mår risigt idag. sad.gif Skulle svara på ett inlägg när tangenterna inte vill va´med mera blink.gif Trycker jag på b så blir det [B] och i blir [I], sen kräver den förbannade datorn att jag ska ange länktitel blink.gif Vadå länk??? Jag skulle skriva Biggan och det går inte, då skulle jag ut på msn för att få hjälp av nån vänlig själ där, tror ni tangentbordet funkar där då??? unsure.gif ....näe, just det, det är juh samma tangenter blink.gif wacko.gif Åhhhhh!!!! wacko.gif Va´har jag råkat trycka på i feberyran här?? Och främst, hur återställer jag det?? Sitter ohyggligt obekvämt vid lillans gamla skrotdator med microskopiska bokstäver på skärmen...... blink.gif måste nog skaffa glasögon snart alltså wacko.gif Men snälla alla, hjälp en man i nöd, här, pm eller sms om det är krångligt att förklara direkt. Tack på förhand alla vänliga själar wub.gif
Floppy
Jag vet en som säkert kan fixa problemet...LadyG...hon är en hejjare på detta med datorer...hon hjälpte ju mig med mitt antivirusproblem...
Ville bara säga krya på dig...och hoppas att det ordnar sig med datorn.... wub.gif
kristerh
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 15:48)
pm eller sms om det är krångligt att förklara direkt.

läste lite snabbt och tyckte det stog pms ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
Fialotta
Det där har hänt mig oxå...jag startade om datorn och sen var det borta...testa o krya på dig smile.gif
Reserv
CITAT (Floppy @ 24-01-2007, 15:52)
Jag vet en som säkert kan fixa problemet...LadyG...hon är en hejjare på detta med datorer...hon hjälpte ju mig med mitt antivirusproblem...
Ville bara säga krya på dig...och hoppas att det ordnar sig med datorn.... wub.gif

Hoppas jag med, annars är det färdigsvammlat för min del på ett par dar. Vid den här datorn är det obekvämt i vanliga fall, inte blir det bättre när man har hög feber och ont i hela kroppen heller sad.gif tack för krya på dig hälsning wub.gif
Alba
CITAT (kristerh @ 24-01-2007, 15:54)

laugh.gif laugh.gif
Reserv

laugh.gif laugh.gif laugh.gif dagens skratt, den behövde jag biggrin.gif
Fialotta
CITAT (Alba @ 24-01-2007, 15:55)

laugh.gif laugh.gif

wub.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif kan ju vara de felet tongue.gif
Reserv
Jädra feber då blink.gif inte sms heller msn ska det juh va wacko.gif ´JISSES!!!! sängen permanent verkar det som här blink.gif
anna_rispan
Nej ge inte upp för lite datortrassel!

Feber brukar ju kännas mindre med några tabletter. O mänsklig kontakt är viktigt när man är sjuk.

Stavfel händer även den bäste, och så dig då... rolleyes.gif
Reserv
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 15:59)
Nej ge inte upp för lite datortrassel!

Feber brukar ju kännas mindre med några tabletter. O mänsklig kontakt är viktigt när man är sjuk.

Stavfel händer även den bäste, och så dig då... rolleyes.gif

Det vart nog kört med den mänskliga kontakten, jag stängde ner datorn och slog igång den igen och nu vill han inte starta alls blink.gif
anna_rispan
Å nej!!!! Panik!!! Du får ringa en vän.
AnitaO
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 16:08)

Sen är det bara 2 livlinor kvar ohmy.gif laugh.gif
Fialotta
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 16:15)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
AnitaO
Jag tror på kaksmulor i tangentbordet rolleyes.gif
anna_rispan

ja precis. men fråga publiken kanske redan är tagen egentligen?? unsure.gif

så då är det bara 50-50 kvar...
AnitaO
askar
Ta två Alvedon och vila en timma så kanske du hinner få fler tips
LadyG och Fizzgig (felstavat) brukar väl kunna det mesta
och Stina också tror jag.

Krya på dig! wub.gif
askar
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 16:16)

ja precis. men fråga publiken kanske redan är tagen egentligen?? unsure.gif

så då är det bara 50-50 kvar...

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ni tittar också på Postkod ser jag biggrin.gif
anna_rispan
nja inte nu. men när magnusson hade det så kollade vi lite. finns ju som tv-spel också.
askar
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 16:21)
nja inte nu. men när magnusson hade det så kollade vi lite. finns ju som tv-spel också.

Aha... det visste jag inte... att det finns som tv-spel.
Reserv
Och skam den som ger sig tongue.gif tack för tipset om att stänga ner och starta om, först ville den inte så efter ett tags vila så funkar det igen rolleyes.gif F-n sicket datageni man är laugh.gif laugh.gif laugh.gif Man borde skämmas, men kan väl skylla på febern, ni är underbara alla wub.gif
Reserv
skulle kanske passat bäst i ordspråkstråden det här då...."man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken".... blink.gif Skulle in på msn nu och då vill inte den jä**la snabel A funka blink.gif wacko.gif några förslag??? unsure.gif Annars är jag juh kontaktlös här sad.gif
LadyG
Universalbotmedlet brukar vara att starta om tongue.gif

Hota med en son/dotter eller grannens son eller dotter kan också fungera, varför vet jag inte. Jag brukar hota med maken biggrin.gif

Jag tror du råkade hålla inne ALT (bredvid mellanslagstangenten) samtididigt som du skrev B (då blir det nämligen [B] ). Eventuellt kan ALT-knappen fastnat i det läget en stund, eftersom det var fler bokstäver som bar sig konstigt åt. ALT+I blir [I] också och det passar ju med att Biggans namn blev underligt, eller hur?
Gossen Ruda
Feber och trassliga datorer påminner mig om en skämtteckning. En person sitter vid datorn när det plötsligt dyker upp på skärmen: Detta är ett datavirus. Lägg två Treo i hårddisken.
Reserv
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif jag tror jag snart sitter och garvar för mig själv här laugh.gif laugh.gif Kan nån gissa varför inte @ knappen funka??? Anita hade det som förslag på dom andra tangenterna rolleyes.gif men det va´inte på Alt Gr knappen utan bara Alt knappen som fastnat i nedläge rolleyes.gif dags för febernedsättande här,.....jädra dårhus man har för sig själv i ensamheten tongue.gif
anna_rispan
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 17:21)
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif jag tror jag snart sitter och garvar för mig själv här laugh.gif laugh.gif Kan nån gissa varför inte @ knappen funka??? Anita hade det som förslag på dom andra tangenterna rolleyes.gif men det va´inte på Alt Gr knappen utan bara Alt knappen som fastnat i nedläge rolleyes.gif dags för febernedsättande här,.....jädra dårhus man har för sig själv i ensamheten tongue.gif

du är rolig i feberyran rolleyes.gif
LadyG
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 17:21)

Som jag sa smile.gif
Reserv
Okay.....då uppstod nästa fel blink.gif....min adressrad är puts väck unsure.gif borta, kan inte googla då sad.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:04)
Okay.....då uppstod nästa fel blink.gif....min adressrad är puts väck unsure.gif borta, kan inte googla då sad.gif

Lilla gubben wub.gif laugh.gif
Klicka på "visa" i menyn och välj "verktygsfält" och bocka för "adressfält"
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 18:17)
Okay.....då uppstod nästa fel blink.gif....min adressrad är puts väck  :unsure: borta, kan inte googla då sad.gif

Nja......joo, det va´inte förbockat längre, men nu är det det.... unsure.gif vart är adressfältet då?? På rekreation?? blink.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:21)
Okay.....då uppstod nästa fel blink.gif....min adressrad är puts väck  unsure.gif borta, kan inte googla då sad.gif

Nja......joo, det va´inte förbockat längre, men nu är det det.... unsure.gif vart är adressfältet då?? På rekreation?? blink.gif

Stäng ner alla öppna web-läsare och öppna dom igen
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 18:22)
Okay.....då uppstod nästa fel blink.gif....min adressrad är puts väck  unsure.gif borta, kan inte googla då sad.gif

Även om jag stänger ner alla så kommer det inget adressfält, ska jag slå av datorn helt igen då??
unsure.gif blink.gif
pejori
tryck på F-11
askar
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:24)
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 18:22)

Även om jag stänger ner alla så kommer det inget adressfält, ska jag slå av datorn helt igen då??
unsure.gif blink.gif

Håll muspekaren på nederkanten av det gråa fältet...
där adressrad mm finns... Dra neråt så bör googlefältet bli synligt.
Magdis
CITAT (pejori @ 24-01-2007, 18:29)
tryck på F-11

har redan prövats men då försvann det ännu mer! unsure.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-01-2007, 18:30)
tryck på F-11

heter du reserv?
Reserv
Finns??? Det är juh det den inte gör blink.gif det går inte att få ner nåt alls därifrån wacko.gif sad.gif
Magdis
CITAT (pejori @ 24-01-2007, 18:31)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-01-2007, 18:30)
tryck på F-11

heter du reserv?

Inte vad jag vet. unsure.gif
Reserv
En hjärnblödning är straxt ett faktum här, febern stiger i samma takt som pulsen ökar sad.gif blink.gif wacko.gif mad.gif
askar
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:32)
Finns??? Det är juh det den inte gör blink.gif det går inte att få ner nåt alls därifrån wacko.gif  :(

Högerklicka och se till att inte "Lås verktygsfältet" är förbockat..
i så fall avbockar du.

Annars så ser du att det finns liten pil i fältet... testa att dra den sidledes
försiktigt så ser du om adressraden komer fram.

Det är först när "Lås verktygsfältet" är avbockat som du får fram pilen med
spets i bägge ändar... när den syns så kan du dra neråt.

Usch... jag är inge bra på att förklara. Men så har jag gjort
varje gång jag klantat till det.
Alba
Luta dig bakåt och ta tre djupa andetag biggrin.gif
Reserv
Okay, en beskrivning av den övre delen: den blå raden Okay, under, en grå med Arkiv, redigera o.s.v avslutas med flaggan på högerflajen.....raden under alla hjälpmedel, uppdateringar kuvert o.s.v....till höger står det länkar med en dubbelpil och efter det riktigt retfullt ADRESS!!!! men jag kan varken dra eller klicka på den lilla rutan mad.gif
Reserv
CITAT (askar @ 24-01-2007, 18:37)
Finns??? Det är juh det den inte gör blink.gif det går inte att få ner nåt alls därifrån wacko.gif  sad.gif

i så fall avbockar du.

Okay biggrin.gif Du är en pärla Agneta, men vart tog då allt vägen som låg på den raden innan nu då?? Som uppdateringen?? blink.gif huh.gif F-n......den här börjar juh bli löjligt sad.gif
Fialotta
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:40)
Okay, en beskrivning av den övre delen: den blå raden Okay, under, en grå med Arkiv, redigera o.s.v avslutas med flaggan på högerflajen.....raden under alla hjälpmedel, uppdateringar kuvert o.s.v....till höger står det länkar med en dubbelpil och efter det riktigt retfullt ADRESS!!!! men jag kan varken dra eller klicka på den lilla rutan mad.gif

laugh.gif laugh.gif Stackare...börja inte ruttna nu bara.....kan se hur svetten lackar i pannan...mitt tips...starta om en gång till nu rolleyes.gif
Reserv
Herre jösses!!! blink.gif wacko.gif man ska inte sitta vid datorn med 40 graders feber, jag hittade igen dom....fick ruska lite för att få dom på plats huh.gif tack snälla för all hjälp, nu TROR jag att allt är återställt wub.gif
askar
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:44)
CITAT (askar @ 24-01-2007, 18:37)
Finns??? Det är juh det den inte gör blink.gif det går inte att få ner nåt alls därifrån wacko.gif  sad.gif

i så fall avbockar du.

Okay biggrin.gif Du är en pärla Agneta, men vart tog då allt vägen som låg på den raden innan nu då?? Som uppdateringen?? blink.gif huh.gif F-n......den här börjar juh bli löjligt sad.gif

Försäk nu att dra neråt så får du en extra rad med allt det som försvann...
(hoppas jag)... nu börjar jag bli osäker huh.gif unsure.gif laugh.gif
pejori
ok...felet avhjälpt
askar
Det var väl tur att du fixade det... jag trodde jag skulle få ducka snart laugh.gif
Lady Hamilton
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Tack för Dagens bästa tråd! Jag höll på att skratta ihjäl mig medans jag läste. wub.gif Men det var synd om Reserv ....ett tag...hade naturligtvis inte skrattat om det inte hade "gått bra" tillslut wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon