|
Inte bara jag som mår risigt idag.  Skulle svara på ett inlägg när tangenterna inte vill va´med mera  Trycker jag på b så blir det [B] och i blir [I], sen kräver den förbannade datorn att jag ska ange länktitel  Vadå länk??? Jag skulle skriva Biggan och det går inte, då skulle jag ut på msn för att få hjälp av nån vänlig själ där, tror ni tangentbordet funkar där då???  ....näe, just det, det är juh samma tangenter  Åhhhhh!!!!  Va´har jag råkat trycka på i feberyran här?? Och främst, hur återställer jag det?? Sitter ohyggligt obekvämt vid lillans gamla skrotdator med microskopiska bokstäver på skärmen......  måste nog skaffa glasögon snart alltså  Men snälla alla, hjälp en man i nöd, här, pm eller sms om det är krångligt att förklara direkt. Tack på förhand alla vänliga själar
Jag vet en som säkert kan fixa problemet...LadyG...hon är en hejjare på detta med datorer...hon hjälpte ju mig med mitt antivirusproblem... Ville bara säga krya på dig...och hoppas att det ordnar sig med datorn....
kristerh
24-01-2007, 15:54
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 15:48) pm eller sms om det är krångligt att förklara direkt. läste lite snabbt och tyckte det stog pms
Fialotta
24-01-2007, 15:55
Det där har hänt mig oxå...jag startade om datorn och sen var det borta...testa o krya på dig
CITAT (Floppy @ 24-01-2007, 15:52) Jag vet en som säkert kan fixa problemet...LadyG...hon är en hejjare på detta med datorer...hon hjälpte ju mig med mitt antivirusproblem... Ville bara säga krya på dig...och hoppas att det ordnar sig med datorn....  Hoppas jag med, annars är det färdigsvammlat för min del på ett par dar. Vid den här datorn är det obekvämt i vanliga fall, inte blir det bättre när man har hög feber och ont i hela kroppen heller  tack för krya på dig hälsning
CITAT (kristerh @ 24-01-2007, 15:54) CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 15:48) pm eller sms om det är krångligt att förklara direkt. läste lite snabbt och tyckte det stog pms 
CITAT (kristerh @ 24-01-2007, 15:54) CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 15:48) pm eller sms om det är krångligt att förklara direkt. läste lite snabbt och tyckte det stog pms   dagens skratt, den behövde jag
Fialotta
24-01-2007, 15:56
Jädra feber då  inte sms heller msn ska det juh va  ´JISSES!!!! sängen permanent verkar det som här
anna_rispan
24-01-2007, 15:59
Nej ge inte upp för lite datortrassel! Feber brukar ju kännas mindre med några tabletter. O mänsklig kontakt är viktigt när man är sjuk. Stavfel händer även den bäste, och så dig då...
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 15:59) Nej ge inte upp för lite datortrassel! Feber brukar ju kännas mindre med några tabletter. O mänsklig kontakt är viktigt när man är sjuk. Stavfel händer även den bäste, och så dig då...  Det vart nog kört med den mänskliga kontakten, jag stängde ner datorn och slog igång den igen och nu vill han inte starta alls
anna_rispan
24-01-2007, 16:08
Å nej!!!! Panik!!! Du får ringa en vän.
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 16:08) Å nej!!!! Panik!!! Du får ringa en vän. Sen är det bara 2 livlinor kvar
Fialotta
24-01-2007, 16:15
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 16:15) CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 16:08) Å nej!!!! Panik!!! Du får ringa en vän. Sen är det bara 2 livlinor kvar 
Jag tror på kaksmulor i tangentbordet
anna_rispan
24-01-2007, 16:16
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 16:15) CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 16:08) Å nej!!!! Panik!!! Du får ringa en vän. Sen är det bara 2 livlinor kvar  ja precis. men fråga publiken kanske redan är tagen egentligen?? så då är det bara 50-50 kvar...
Ta två Alvedon och vila en timma så kanske du hinner få fler tips LadyG och Fizzgig (felstavat) brukar väl kunna det mesta och Stina också tror jag. Krya på dig!
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 16:16) CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 16:15) CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 16:08) Å nej!!!! Panik!!! Du får ringa en vän. Sen är det bara 2 livlinor kvar  ja precis. men fråga publiken kanske redan är tagen egentligen?? så då är det bara 50-50 kvar... Ni tittar också på Postkod ser jag
anna_rispan
24-01-2007, 16:21
nja inte nu. men när magnusson hade det så kollade vi lite. finns ju som tv-spel också.
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 16:21) nja inte nu. men när magnusson hade det så kollade vi lite. finns ju som tv-spel också. Aha... det visste jag inte... att det finns som tv-spel.
Och skam den som ger sig  tack för tipset om att stänga ner och starta om, först ville den inte så efter ett tags vila så funkar det igen  F-n sicket datageni man är  Man borde skämmas, men kan väl skylla på febern, ni är underbara alla
skulle kanske passat bäst i ordspråkstråden det här då...."man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken"....  Skulle in på msn nu och då vill inte den jä**la snabel A funka  några förslag???  Annars är jag juh kontaktlös här
Universalbotmedlet brukar vara att starta om Hota med en son/dotter eller grannens son eller dotter kan också fungera, varför vet jag inte. Jag brukar hota med maken  Jag tror du råkade hålla inne ALT (bredvid mellanslagstangenten) samtididigt som du skrev B (då blir det nämligen [B] ). Eventuellt kan ALT-knappen fastnat i det läget en stund, eftersom det var fler bokstäver som bar sig konstigt åt. ALT+I blir [I] också och det passar ju med att Biggans namn blev underligt, eller hur?
Gossen Ruda
24-01-2007, 17:17
Feber och trassliga datorer påminner mig om en skämtteckning. En person sitter vid datorn när det plötsligt dyker upp på skärmen: Detta är ett datavirus. Lägg två Treo i hårddisken.
anna_rispan
24-01-2007, 17:22
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 17:21) du är rolig i feberyran
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 17:21) Som jag sa
Okay.....då uppstod nästa fel  ....min adressrad är puts väck  borta, kan inte googla då
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:04) Okay.....då uppstod nästa fel  ....min adressrad är puts väck  borta, kan inte googla då  Lilla gubben Klicka på "visa" i menyn och välj "verktygsfält" och bocka för "adressfält"
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 18:17) CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:04) Okay.....då uppstod nästa fel  ....min adressrad är puts väck :unsure: borta, kan inte googla då  Lilla gubben Klicka på "visa" i menyn och välj "verktygsfält" och bocka för "adressfält" Nja......joo, det va´inte förbockat längre, men nu är det det....  vart är adressfältet då?? På rekreation??
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:21) CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 18:17) CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:04) Okay.....då uppstod nästa fel  ....min adressrad är puts väck  borta, kan inte googla då  Lilla gubben Klicka på "visa" i menyn och välj "verktygsfält" och bocka för "adressfält" Nja......joo, det va´inte förbockat längre, men nu är det det....  vart är adressfältet då?? På rekreation??  Stäng ner alla öppna web-läsare och öppna dom igen
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 18:22) CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:21) CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 18:17) CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:04) Okay.....då uppstod nästa fel  ....min adressrad är puts väck  borta, kan inte googla då  Lilla gubben Klicka på "visa" i menyn och välj "verktygsfält" och bocka för "adressfält" Nja......joo, det va´inte förbockat längre, men nu är det det....  vart är adressfältet då?? På rekreation??  Stäng ner alla öppna web-läsare och öppna dom igen Även om jag stänger ner alla så kommer det inget adressfält, ska jag slå av datorn helt igen då??
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:24) CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 18:22) CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:21) CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 18:17) CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:04) Okay.....då uppstod nästa fel  ....min adressrad är puts väck  borta, kan inte googla då  Lilla gubben Klicka på "visa" i menyn och välj "verktygsfält" och bocka för "adressfält" Nja......joo, det va´inte förbockat längre, men nu är det det....  vart är adressfältet då?? På rekreation??  Stäng ner alla öppna web-läsare och öppna dom igen Även om jag stänger ner alla så kommer det inget adressfält, ska jag slå av datorn helt igen då??  Håll muspekaren på nederkanten av det gråa fältet... där adressrad mm finns... Dra neråt så bör googlefältet bli synligt.
CITAT (pejori @ 24-01-2007, 18:29) tryck på F-11 har redan prövats men då försvann det ännu mer!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-01-2007, 18:30) CITAT (pejori @ 24-01-2007, 18:29) tryck på F-11 har redan prövats men då försvann det ännu mer!  heter du reserv?
Finns??? Det är juh det den inte gör  det går inte att få ner nåt alls därifrån
CITAT (pejori @ 24-01-2007, 18:31) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-01-2007, 18:30) CITAT (pejori @ 24-01-2007, 18:29) tryck på F-11 har redan prövats men då försvann det ännu mer!  heter du reserv? Inte vad jag vet.
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:32) Finns??? Det är juh det den inte gör  det går inte att få ner nåt alls därifrån  :( Högerklicka och se till att inte "Lås verktygsfältet" är förbockat.. i så fall avbockar du. Annars så ser du att det finns liten pil i fältet... testa att dra den sidledes försiktigt så ser du om adressraden komer fram. Det är först när "Lås verktygsfältet" är avbockat som du får fram pilen med spets i bägge ändar... när den syns så kan du dra neråt. Usch... jag är inge bra på att förklara. Men så har jag gjort varje gång jag klantat till det.
Luta dig bakåt och ta tre djupa andetag
Okay, en beskrivning av den övre delen: den blå raden Okay, under, en grå med Arkiv, redigera o.s.v avslutas med flaggan på högerflajen.....raden under alla hjälpmedel, uppdateringar kuvert o.s.v....till höger står det länkar med en dubbelpil och efter det riktigt retfullt ADRESS!!!! men jag kan varken dra eller klicka på den lilla rutan
CITAT (askar @ 24-01-2007, 18:37) CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:32) Finns??? Det är juh det den inte gör  det går inte att få ner nåt alls därifrån  Högerklicka och se till att inte "Lås verktygsfältet" är förbockat.. i så fall avbockar du. Annars så ser du att det finns liten pil i fältet... testa att dra den sidledes försiktigt så ser du om adressraden komer fram. Det är först när "Lås verktygsfältet" är avbockat som du får fram pilen med spets i bägge ändar... när den syns så kan du dra neråt. Usch... jag är inge bra på att förklara. Men så har jag gjort varje gång jag klantat till det. Okay  Du är en pärla Agneta, men vart tog då allt vägen som låg på den raden innan nu då?? Som uppdateringen??  F-n......den här börjar juh bli löjligt
Fialotta
24-01-2007, 18:45
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:40) Okay, en beskrivning av den övre delen: den blå raden Okay, under, en grå med Arkiv, redigera o.s.v avslutas med flaggan på högerflajen.....raden under alla hjälpmedel, uppdateringar kuvert o.s.v....till höger står det länkar med en dubbelpil och efter det riktigt retfullt ADRESS!!!! men jag kan varken dra eller klicka på den lilla rutan   Stackare...börja inte ruttna nu bara.....kan se hur svetten lackar i pannan...mitt tips...starta om en gång till nu
Herre jösses!!!  man ska inte sitta vid datorn med 40 graders feber, jag hittade igen dom....fick ruska lite för att få dom på plats  tack snälla för all hjälp, nu TROR jag att allt är återställt
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:44) CITAT (askar @ 24-01-2007, 18:37) CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 18:32) Finns??? Det är juh det den inte gör  det går inte att få ner nåt alls därifrån  Högerklicka och se till att inte "Lås verktygsfältet" är förbockat.. i så fall avbockar du. Annars så ser du att det finns liten pil i fältet... testa att dra den sidledes försiktigt så ser du om adressraden komer fram. Det är först när "Lås verktygsfältet" är avbockat som du får fram pilen med spets i bägge ändar... när den syns så kan du dra neråt. Usch... jag är inge bra på att förklara. Men så har jag gjort varje gång jag klantat till det. Okay  Du är en pärla Agneta, men vart tog då allt vägen som låg på den raden innan nu då?? Som uppdateringen??  F-n......den här börjar juh bli löjligt  Försäk nu att dra neråt så får du en extra rad med allt det som försvann... (hoppas jag)... nu börjar jag bli osäker
Det var väl tur att du fixade det... jag trodde jag skulle få ducka snart
Lady Hamilton
24-01-2007, 18:57
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|