Full version: Vårtecken
Sidor: 1, 2
vickeva
Nu har det varit kallt härnere i Skåne ett tag, men idag tycker jag att det började lukta vår. Vet ni vad jag menar för doft? Glad blev jag i alla fall. Att sedan koltrasten kom som en tok med upp-spärrad stjärt i jakt på lämplig hona, det förhöjde bara känslan. Någon av mina arbetskamrater hörde koltrasten i januari, men jag har inte hört denän, det längtar jag efter. Jag kan faktiskt börja gråta när den sjunger sin aftonsång, så vackert tycker jag att det är.
renate
Bilden är tagen den 20 febr,sedan kom snön.I dag tittade snödropparna up ur snön igen men jag tog ingen bild.
http://www.alltomtradgard.se/forum/albums2...23_PICT0004.jpg
mulle
Takdropp i dag! Julrosen som började blomma i januari blommar än i snön, vårfågelkvittret har börjat och en stare har landat i snön. Men mest vår är det nog i mitt eget sinne...
Avis är jag på er söderut som redan har vårblommor!
Mulle
Felicia
Här i Västerbotten är det långt än innan det kommer någon växtlighet ute för det är jättemycket snö, säkert 80 cm mellow.gif
Men det finns andra vårtecken som vi kan glädja oss åt, småfåglarna som börjar kvittra, pärlugglan som "boppar" på kvällen och att dagarna blir längre och längre. Idag hade vi faktiskt plusgrader och takdropp också smile.gif
Och det stora vårtecknet är att min sambo tagit in ett extrabord till alla frö-lådor, sticklingar osv som börjar fylla köket rolleyes.gif

Ha en fortsatt bra kväll!
Hälsningar Felicia
Alexander-VG-zon3
här är snön nästan borta . +8c +6c på norr och solen värmde i dag när den väl visade sig . snödroppar,krokus blommar och julrosen med . tror faktiskt att jag såg några som hade sånna videkisse heter dom så ?? och sen alla andra lökar som har kommit upp med blad . ska ut och ta kort i morgon
vickeva
CITAT (Felicia @ 02-03-2007, 21:17) *
, pärlugglan som "boppar" på kvällen

vad gör pärlugglan, Felicia???? g.gif
Ophelia
Ohh så härliga bilder och BP har bytt namn till Biggan bravo.gif

Vi har nakna gator blush.gif
Ylva i Dalarna
Här har dagsmejan faktiskt gjort att snötäcket minskat ganska rejält, är väl bara några dm nu. Det känns vår i luften och doftar vår! Fåglarna har kommit igång att sjunga som galningar. Hästarna har börjat tappa vinterpälsen och metereoligerna i Norge lovar en tidigare vår!! Tjoho!

Ylva
Felicia
Jo Vickeva, vi brukar säga att Pärlugglan "boppar" för den låter så då den sitter och lockar på en partner nu på vårkanten, låter liksom bopp, bopp bopp laugh.gif

Idag är det strålande sol och tak-dropp, vi ska strax gå ner till sjön nedanför där vi bor och göra upp en eld och grilla korv rolleyes.gif

Sen ska jag greja med lite frö-sättning

Ha en bra dag!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon