Sidor: 1, 2
Stefan_S
För att återgå till ursprunget med tråden: boktips.

Här kommer ännu ett boktips:
"Tio tankar om tid" - Bodil Jönsson.
askar
CITAT (Stefan_S @ 02-02-2007, 09:57)

Den är påbörjad om och om igen... lite jobbig tycker jag nog att den är.

Likaså ....Tankekraft... som inte heller är avslutad... än.
Stefan_S
CITAT (askar @ 02-02-2007, 10:01)

Vad jag har förstått, så har "Tio tankar om tid" fått mer positivt omdöme än uppföljaren "Tankekraft".
Lena i Torslanda
"Tio tankar om tid" låg hemma bredvid sängen under mkt lång tid .Utmärkt sömnmedel. Jag brukar aldrig ha svårt att ta mig igenom böcker men den lyckades jag inte med.
askar
CITAT (Stefan_S @ 02-02-2007, 10:08)

Vad jag har förstått, så har "Tio tankar om tid" fått mer positivt omdöme än uppföljaren "Tankekraft".

Tja... jag tycker nog att bägge platsar på samma bänk (hylla)
... de jag inte orkade ta mig igenom tongue.gif
Stefan_S
CITAT (askar @ 02-02-2007, 10:22)
CITAT (Stefan_S @ 02-02-2007, 10:08)

Tja... jag tycker nog att bägge platsar på samma bänk (hylla)
... de jag inte orkade ta mig igenom tongue.gif

laugh.gif

Bodil har även skrivit andra böcker.
malin72
det är lite synd när böcker som har ett väldigt bra intryck inte orkas gå igenom...jag har några jag med...känns som att man läser samma sida om och om igen och det går liksom inte in( laugh.gif laugh.gif laugh.gif lät som att jag är helt slut i huvet men inte då) nej nej jag läser mycket böcker men en del går bara inte hur mycket jag än vill....

förstår man mig nu unsure.gif unsure.gif wub.gif
Stefan_S
CITAT (malin72 @ 02-02-2007, 10:28)
det är lite synd när böcker som har ett väldigt bra intryck inte orkas gå igenom...jag har några jag med...

Kan du inte delge dina boktips? (även om du inte hunnit läsa dem...............än)
malin72
jo då ska bara plocka fram dom...ligger väl nånstanns i byggdammet laugh.gif laugh.gif laugh.gif återkommer smile.gif
*Stintan*
Har inte heller lyckats traggla mej igenom "Tio tankar om tid" men jag såg för ett tag sen en intervju med Bodil Jönsson där hon bl.a. talade om den boken så jag lånade den. Tycker dock att hon är intressant att lyssna på rolleyes.gif
Lena i Torslanda
CITAT (Stintan43 @ 02-02-2007, 10:44)
Har inte heller lyckats traggla mej igenom "Tio tankar om tid" men jag såg för ett tag sen en intervju med Bodil Jönsson där hon bl.a. talade om den boken så jag lånade den. Tycker dock att hon är intressant att lyssna på rolleyes.gif

Håller med! Bodil Jönsson är oerhört spännande att lyssna på. Det var därför jag köpte boken men det var inte detsamma som att höra henne sjävl beskriva sina tankar om tid.
Stefan_S
CITAT (Lena i Torslanda @ 02-02-2007, 10:47)
Håller med! Bodil Jönsson är oerhört spännande att lyssna på. Det var därför jag köpte boken men det var inte detsamma som att höra henne sjävl beskriva sina tankar om tid.

Hon har mycket intressant att berätta om. smile.gif
Stefan_S
Det finns en hel sida på nätet om boktips.
Snöflinga
Tog fram vår egen boktipstråd om du vill läsa Stefan ... har faktiskt fått många bra tips därifrån smile.gif
Stefan_S
CITAT (Snöflinga @ 02-02-2007, 15:36)
Tog fram vår egen boktipstråd om du vill läsa Stefan ... har faktiskt fått många bra tips därifrån smile.gif

Åh, det finns en boktråd! Toppen! Tack för tipset, Snöflinga. wub.gif
malin72
jag skulle ju återkomma när jag letat fram boken wub.gif wub.gif
boken heter älska livet som det är
och hon heter Byron Katie...jag har varit på väg att gå på föreläsningar av henne och läst annat och den är säkert jätte givande men som sagt jag komme inte igenom den smile.gif
Stefan_S
CITAT (malin72 @ 04-02-2007, 17:58)
jag skulle ju återkomma när jag letat fram boken wub.gif wub.gif
och hon heter Byron Katie...jag har varit på väg att gå på föreläsningar av henne och läst annat och den är säkert jätte givande men som sagt jag komme inte igenom den smile.gif

Okej...frågan är om det är ett boktips där jag ska läsa boken eller låta bli? rolleyes.gif biggrin.gif
malin72
CITAT (Stefan_S @ 05-02-2007, 09:10)
CITAT (malin72 @ 04-02-2007, 17:58)
jag skulle ju återkomma när jag letat fram boken wub.gif  :wub:

Okej...frågan är om det är ett boktips där jag ska läsa boken eller låta bli? rolleyes.gif biggrin.gif

den handlar om hur hon arbetar med människor.....

-"hon lär oss att se med nya ögon på något vi brukar ta för givet,nämnligen den flod av alldagliga tankar som närstan oavbrutet strömmar genom våra hjärnor"
"the Work hjälper dig att hitta balansen i ditt liv.du blir en gladare och mer harmonisk person"
"allt fler använder the work för att få ett liv med mindre känslomässig stress och mera frid,genom att ta ansvar för det du verkligen kan förändra och strunta i resten får du större inflytande över hur du mår"

det är vad som står om boken...

och jag vet att jag skulle behöva läsa den wub.gif wub.gif wub.gif
hitta en balans och inte vara ständigt orolig rolleyes.gif
faith
Stefan_S, boken finns med i årets bokrea - ifall du vill läsa boken.. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon