Sidor: 1, 2
askar
Såg också programmet... men inte sjutton är det väl Trådgårds unsure.gif
Snarare visar det hur livet levs i ett "nästan" kollektiv.

Polisen... hade han inte mer vett än att hugga med en yxa som släppte från skaftet.
Himla tur han hade som inte skadade sig.
Castea
Någon som vet när reprisen går?

Hittar ingen info. unsure.gif
AnitaO
CITAT (Castea @ 15-02-2007, 08:09)
Någon som vet när reprisen går?

Hittar ingen info. unsure.gif

18 februari 12.55
netaave
Det blir lite som en tv-såpa
Alba
Jag tycker programmet är härligt. Men trädgårdsprogram vill jag väl inte kalla det. Dokumentär om livet i en koloniträdgård passar bättre.
Jag ska absolut se kommande program.
Irene_L
Jag tycker att det är synd att man inte får se mer av alla vackra blommor som odlas på kolonin. Men jag kommer nog att se kommande program. Man är ju så svältfödd på "trädgårdsprogram". Det kanske kommer liite mer om blommorna..........
smile.gif
mvh
irene
Castea
Jag såg reprisen igår. Inget seriöst trädgårdsprogram, mer en dokusåpa tycker jag. Men jag kommer att fortsätta att kika ändå. Tycker det fanns ett intressant persongalleri.
fruberglund
Nej, missade reprisen. Tusan också! Ska försöka komma ihåg reprisen nästa gång...kan ju inte se det på onsdag för det krockar med Poirot smile.gif
Netha
Åh vad jag fick lust att flytta neråt landet när jag såg kvällens avsnitt.
Sa till maken att jag kunde tänka mig att bli Bosse polis sambo under en säsong. rolleyes.gif
Han svarade inte... tittade bara konstigt på mig. confused.gif whistling.gif

laugh.gif
anna_rispan
Jag såg på det ikväll. För vi hade fått tips i dagens tidning om en lokalkändis som kanske skulle ha sin tomt med. Men det var inte med.
Det var ett småtrevligt program. Avslappnat. smile.gif
Netha
En av damerna var tydligen med på Älvsjömässan varje år och pratade (hade föredrag)
malin72
men tänk att jag missar varje avsnitt duh.gif vad trött jag blir på mig själv...... rtfm.gif

renate
Titta inte längre på det,är lite tråkigt tycker jag,och väldigt hafsig och hoppigt.Nä
GUNNEL ÄR BÄST!
Alba
CITAT (Netha @ 07-03-2007, 21:39) *
En av damerna var tydligen med på Älvsjömässan varje år och pratade (hade föredrag)

Hon tillhör Sankt Paula - sällskapet och håller föredrag varje Älvsjömässa. Om hon dessutom har blommor med sig fick jag inget bgrepp om.

Nu börjar ju Bosse-polis få ordning på sin trädgård. Kommer att bli jättesnyggt.
Jag tycker fortfarande att det är ett bra program - Solan med sin kille så kära, kvinnan som målar och dricker vin med sin man och verkligen njuter av livet, Bertil som kommer med så fyndiga tips, motorcykelparet - ja de är alla en skön samling.
*Stintan*
Någon som vet om det kommer i repris? Missade ju den här gången -cry-.gif
Alba
Ja nu börjar Bosse-Polis få ordning på sin tomt. Det kommer att bli såå snyggt med en damm och vattenfall, ett mysigt växthus där han kan sitta med sin dator och spana på blommorna.

I gårdagens avsnitt köpte han växter och planterade ut.

Jag hoppas vi hinner se allt i färdigt skick. Nu är det nog bara 2 omgångar kvar. -cry-.gif
Castea
Jag tycker också det har varit en fin serie. Kul med både människorna och kolonilotterna.
Snöflinga
Vore intressant att se hur mycket Bosse-polis lagt ner på sin trädgård mellow.gif bara växterna igår måste ha gått på multum ....
anna_rispan
Jag missade det. Visade de nåt från någon trädgård?? Alltså som inte ligger i koloniområdet??
Alba
De visade från någon typ av vårdhem kanske det var.
Om trädgård för hälsan.
anna_rispan
Okej! Tack Alba. Det lät också intresssant så jag kanske kollar ev. repris. smile.gif
aldo
Nej Iris-kolonin ger jag inte mycket för men Bertil är mysig thumbsup.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vi tittar på programmet. Mest tycker jag om gubben , han som hade ont i håret efter 2 öl kvällen innan.

En kolonie är ett Sverige i miniatyr. Man skall ju inte kalle det ett trädgårdprogramm utan livet på en koloni. Bosses trädgård blir säkert Mycket fint när den är klart.

Är det någon som har provat det där med en droppe dismedel i vatten när krukorna är så torra?

Elisabeth
Alba
Jag verkar ju tillhöra den utrotningshotade arten som gillar Kolonin Iris. coolgleam.gif

Igår planterades det blommor i dammen hos Bosse-Polis. Gräsmatta rullades ut. Det blir sååå fint.

Så fick vi ju höra "lapplisans" dotter sjunga - jättefin röst. Jag har missat det avsnittet av Melodifestivalen då hon deltog.

Ja och så har vi ju Bertil - denna underbara mysiga farbror.

Nu är det bara 1 avsnitt kvar. -cry-.gif -cry-.gif
*Stintan*
Jag följer också Iris med glädje och om man betänker vad dessa kolonilotter betytt för många så är det ett fantastiskt program. Jag gillar idén helt enkelt med kolonilotter och en liten stuga. Det vore perfekt för mej. Jag har knallat runt i ganska många koloniträdgårdområden runt Sthlm och alla ser lite olika ut men dom flesta är faktiuskt mycket charmiga och det är lätt att förälska sig

Säger bara "VILL HAAA!"
Castea
Gillar också Iris. Tycker alla personer och koloniträdgårdar man fått följa är intressanta.
anna_rispan
Jaha, igår var jag borta så jag kunde inte kolla. Vilken inspirationsträdgård var de i igår??
Kajsa i Arvika
Jag tycker också att det varit okej, fast mycket till trädgårdsprogram kanske man inte kan säga att det var..

skönt ändå att se sommarbilder!! tummenupp.gif
*Stintan*
Nej kanske inte direkt trädgårdsprogram men det är något speciellt med dessa gamla koloniträdgårdar och deras historia runt om i Stockholm. Tycker att det är fantastiskt att dom fått vara kvar trots att stan vuxit långt förbi dom.
Farmor
Jag gillar också programmet. tummenupp.gif

Som barn hade mina föräldrar kolonistuga och där var det härligt att växa upp på somrarna. Jag träffade pappan till mina barn i kolonin och jag har en kär väninna sedan den tiden. Det var i slutet på 50-talet och början på 60-talet och i somras när min väninna och jag gjorde en nostalgitripp till kolonin var vi ihågkomna av några kolonister.

Fantastiskt kul att folk blir kvar generation efter generation i kolonierna även att dom får finnas kvar fast en del numera ligger mitt inne i stan.

Netha
Programmet har "vuxit" i mina ögon... följer det och hoppas på fortsättning. smile.gif
krellus
CITAT (Castea @ 07-02-2007, 20:59) *
Rätt trevligt! smile.gif
Och otrevligt, om man inte sköter sig. wink.gif

Bra beskrivning... jag och min fru var ganska eniga i vår "dom" efter att sett några avsnitt.
Visst, programmet var småtrevligt men det är nog inget för oss om det är så där "hårt" styrt.

Man skulle ju inte våga göra någonting av rädsla för att bli "utkastad".
Har aldrig tyckte om att vara övervakad heller. Till lapplisan/parkeringsvakten säger jag bara: "Ta inte med dig jobbet hem!"
Castea
-cry-.gif

Vemodigt med sista programmet igår. Fina personporträtt som jag kommer att sakna. Vad fin Bosses trädgård blev! Dammen var väldigt rofylld.
Alba
Ja tyvärr nu var det sista programmet.

Jag saknar dessa sköna människor. Hoppas det kommer en uppföljning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon