Sidor: 1, 2
Gita
CITAT (Christa @ 20-02-2007, 13:13)
Nå, vad var det då som botade henne?

Nu är det ju inte helt ovanligt att allergier växer bort med åren.
Gita
Magdis
CITAT (Leocarpus @ 20-02-2007, 13:19)
CITAT (Christa @ 20-02-2007, 13:13)
Nå, vad var det då som botade henne?

Det borde du fråga en läkare om. Jag tror inte att vi lekmän kan sitta och ställa diagnos på på personer vi inte ens har mött unsure.gif

Tycker det är väldigt spekulativt att tro att mineraler och vitaminer skulle bota alla sorters sjukdomar.

..och inte ens vet om de verkligen finns. Man kan ju inte lita på att allt som står i tidningen är sant. Det var väl den f.d sjuksköterskan som lämnat de uppgifterna och det lät så orimligt att man även kan börja tvivla på att hon ens haft en sån patient.
Christa
Det var bild på flickan.

Nå nu skall ni få något nytt att bita i. En väninna plus en arbetskamrat plus arbetskamratens bror blev av med allergi när de tog bort amalgamet. När man tar bort amalgam skall man enligt uppgift äta massor med mineraler och vitaminer.

Frågan är då: Blev de friska för att de blev av med amalgamet eller för att de tog en dunderkur med mineraler och vitaminer?
Gossen Ruda
CITAT (Christa @ 20-02-2007, 17:07)
Det var bild på flickan.

Nå nu skall ni få något nytt att bita i. En väninna plus en arbetskamrat plus arbetskamratens bror blev av med allergi när de tog bort amalgamet. När man tar bort amalgam skall man enligt uppgift äta massor med mineraler och vitaminer.

Frågan är då: Blev de friska för att de blev av med amalgamet eller för att de tog en dunderkur med mineraler och vitaminer?

Dom kanske blev friska av vetskapen att amalgamet tagits bort? Det finns inga otvetydiga resultat av borttagningen. En del blir friska, en del påverkas inte. Men jag begriper inte kopplingen mellan amalgamet och mineral/vitaminintag? Låter lite som flum men jag saknar tyvärr kunskap i ämnet.
herkules
Det var bild på flickan.

jag är allergisk mot det mesta och tog också bort mitt amalgan för att eventuellt bli av med lite allergier. käkade vitaminer och mineraler - blev dösjuk i flera månader... sad.gif
inte ens allergierna försvann, då hade jag ju kunnat stått ut med eländet.
Christa
CITAT (herkules @ 20-02-2007, 18:11)
Det var bild på flickan.

jag är allergisk mot det mesta och tog också bort mitt amalgan för att eventuellt bli av med lite allergier. käkade vitaminer och mineraler - blev dösjuk i flera månader... sad.gif

Fick du någon hjälp att förbereda dig inför amalgamborttagandet?
Magdis

Om jag måste välja mellan de två sakerna så skulle jag välja: De tålde inte amalgamet och blev av med allergisymtomen när amalgamet togs bort.
Christa
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-02-2007, 19:15)

Om jag måste välja mellan de två sakerna så skulle jag välja: De tålde inte amalgamet och blev av med allergisymtomen när amalgamet togs bort.

Min väninna var allergisk mot framförallt pollen. Min arbetskamrat tålde inte äpplen, pollen eller nötter. Minns inte om det var något mer.
herkules
CITAT (Christa @ 20-02-2007, 18:27)
CITAT (herkules @ 20-02-2007, 18:11)
Det var bild på flickan.

Fick du någon hjälp att förbereda dig inför amalgamborttagandet?

hjälp och hjälp, jag konsulterade det hälsohem jag regelbundet besökte, jag fick tag på en tandläkare som (tror jag) visste vad han gjorde. allt gjordes under en lång period, jag åt mina vitaminer och mineraler, sund kost, rökte inte, hej och hå. efter att amalgamet var borttaget (tog nästan 1 år) så fick jag konstiga feberattacker, hjärtklappning, svettningar, den ena vansinnesförkylningen efter den andra, lunginflammationer. och som sagt - behöll alla mina allergier (pollen, nötter mm)
bejron
Det var bild på flickan.

Varför ta bort amalgam om det bara behövs mineraler? Det kostar ju ändå en hel del att sanera sin mun. Jag hade också en vän som gjorde så och blev "botad". Det visade sig att hon aldrig under sitt vuxna liv tordats smaka en nöt, nu hade hon provat en enda och det gick bra. Sicken bot wacko.gif

Jag tror fortfarande det är humbug och beklagar att det går att lura människor till sånt. Ser massor på jobbet som är beredda att prova allt, kosta vad det kosta vill. Tyvärr aldrig någon som blir botad.
Gossen Ruda
Tar man bort amalgam är det viktigt att man gör rätt. Småpartiklar och gaser från borrningen kan sprida kvicksilver i kroppen och förvärra ev förgiftning eller skapa ny. Så länge amalgamet sitter i tänderna är det relativt ofarligt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon