|
evelina
15-03-2007, 07:14
Ja att välja valp är inte lätt alla är sååå söta. Jag önskar att jag bodde närmare för då skulle jag hälsa på varenda dag. Yla tar fantastiska bilder och jag är så glad för det. Hälsar en lycklig Matte till Hugo
Jag är inte ett dugg avundsjuk  men jag lovar att jag ska pussa ihjäl honom när vi träffas i sommar, vilken härlig krabat, och jag håller med dig, vilken fotograf hon är Yla Alla valparna var hur söta som helst, om man ändå kunde ha en. Nu är det inte lång tid kvar evelina
Irene_L
15-03-2007, 20:45
Åhhhhh vad söta dom är!!!! Vilka gulliga valpar och Yla, vilka underbara foton du har tagit!!!! mvh Irene
evelina
19-03-2007, 08:37
Nedräkning pågår bara 11 dagar kvar!!
[attachment=567:hylo.jpg]
jag ska gå o klappa på dom idag ska hälsa från matte o viska i hugos öra
evelina
19-03-2007, 10:19
CITAT (yla @ 19-03-2007, 08:50)  jag ska gå o klappa på dom idag ska hälsa från matte o viska i hugos öra Oh vad jag önskar att jag bodde närmare. Krama Hugo jätte mycket också från mig.
Oh dessa underbara små. Vilka fina bilder ni kommer med.
Jag förstår Evelina om du inte kan sova av längtaaaaaaan. Det ska blir så kul att få följa denna lilla krabat och se hur han utvecklas men både bus och kel.
hugo sa att han lääängtar jättemycke efter dej
malin72
19-03-2007, 19:05
nej men snutten då!!!!!!!!! usch farligt med sånna här bilder vill ha....
evelina
19-03-2007, 19:09
CITAT (yla @ 19-03-2007, 19:01)  hugo sa att han lääängtar jättemycke efter dej  Oh gjorde han!! min nallebjörn han är så go. Jag kan inte hålla mig så i morgon bilar jag 20 mil igen för att få pussa på Hugo!
ja o vem ska ha henne då svar imorron kanske
malin72
19-03-2007, 19:16
CITAT (yla @ 19-03-2007, 19:09)  ja o vem ska ha henne då svar imorron kanske  Men... *snyft* jag vill ju ha henne ju... fast det går ju inte inte just nu
Hoppas hon får komma till en fin familj.
jag vet vem som ska ha na,,,hon kanske berättar imorrn
malin72
19-03-2007, 20:02
CITAT (yla @ 19-03-2007, 19:48)  jag vet vem som ska ha na,,,hon kanske berättar imorrn  Ah, en odlait. Härligt!
CITAT (yla @ 19-03-2007, 19:48)  jag vet vem som ska ha na,,,hon kanske berättar imorrn  Hon kommer att få ett fint hem - det är jag säker på.
evelina
20-03-2007, 17:54
Ja nu är jag hemma igen från besöket hos Hugo,han ser ut som en nallebjörn...vill pussa hela tiden på honom!! Idag fick jag träffa Moas mattar igen,så kul att ha kontakt med andra ägare av valparna. OCH SEDAN FICK JAG TRÄFFA ETTYS NYA MATTE, vilken överaskning det blev...säger inte vem det är.....my lips are sealed!! [attachment=609:CIMG1195_2.JPG] [attachment=610:hugomys.jpg]
här e odlavovvarna etty och hugo o deras mamma
*Stintan*
20-03-2007, 20:54
[attachment=621:etty651234.jpg] CITAT (yla @ 19-03-2007, 19:09)  ja o vem ska ha henne då svar imorron kanske  Alltså nu gååår det ju bara inte att hålla sig längre men lilla Etty är faktiskt min så de så. Nästa vecka får jag hämta hem min lilla ulltuss. Kul Evelina att vi kundet hälsa på bebbarna samtidigt Säger bara tack yla!
Åååå, lyllo ni som ska få små söta vovvsingar!
CITAT (Stintan43 @ 20-03-2007, 20:54)  Alltså nu gååår det ju bara inte att hålla sig längre men lilla Etty är faktiskt min så de så. Nästa vecka får jag hämta hem min lilla ulltuss. Åh, vad glad jag blev nu Stintan!  Lilla Etty stal mitt hjärta direkt och jag blir så glad att höra att hon ska få komma till dig. Det ska bli så kul att få följa både Etty  och Hugo  , de är verkligen helt underbara små valpar.
*Stintan*
20-03-2007, 22:29
F´låt evelina jag är inte ute efter att norpa din fina tråd men det föll sig bara naturligt att gulliga Hugos söta syster skulle få vara med på ett hörn. Kul va det att ses, hoppas det blir fler gånger sen med vovvarna
Snöflinga
21-03-2007, 00:20
Bara så kul med två Odla-valpar  Hoppas ni inte bor alltför långt ifrån varandra så syskonen får träffas ibland ... Ser fram emot mera foton
evelina
21-03-2007, 06:10
CITAT (Stintan43 @ 20-03-2007, 22:29)  F´låt evelina jag är inte ute efter att norpa din fina tråd men det föll sig bara naturligt att gulliga Hugos söta syster skulle få vara med på ett hörn. Kul va det att ses, hoppas det blir fler gånger sen med vovvarna  Nej det gör absolut ingenting,jag är så glad att du köpte Etty och det var så kul att träffas och självklart måste vi träffas med vovvarna. Vi får väl skapa en ny tråd tillsammans med Odla.
Dom är ju bara för söta  Lyllos er
Men vad roligt det ska bli att få följa era valpisar!  Massor med bilder vill vi se!
titti49zon6
21-03-2007, 15:29
Grattis till er båda, jättesöta gossiga valpar,hoppas på fler bilder
Ååååh vad söta valpar!! Vill haaaa!
evelina
25-03-2007, 14:57
Nu är det bara 4 dagar kvar tills jag ska hämta Hugo...........dagarna går segt som sirap!! [attachment=733:post_208...63_thumb.jpg]
evelina
26-03-2007, 17:17
Ville bara visa hur Hugos ser ut idag, Yla har fotograferat valparna idag. Nu är det snart torsdag och dags att få hem lilla trollet! [attachment=785:hugo7_veckor.jpg]
Airamya
26-03-2007, 17:20
Jösses, vilka ögon!
Oh Evelina vilken blick --- vem som helst smälter ju inför dessa ögon.
*Stintan*
26-03-2007, 19:01
Åhh va go han är lille Hugo!  Tror vi håller på att längta ihjäl oss nu Evelina. Pretty Etty går inte heller av för hackor  och får komma hem på fredag Tack Yla för alla fina bilder du tagit på valparna [attachment=789:etty55443321.jpg]
Oh Stintan så gullig hon är - som en liten lurvtuss - hon ser så mjuk ut. Hon har samma blick som Hugo.
Krya på dig Stintan så du orkar hämta henne på fredag.
Anki på Öland
26-03-2007, 20:23
Kan månne Ylas tycke för dessa valpar bero på likheten med en viss Erik som valp........ [attachment=792:erik_kopia.jpg] Anki
CITAT (Anki på Öland @ 26-03-2007, 21:23)  Kan månne Ylas tycke för dessa valpar bero på likheten med en viss Erik som valp........ [attachment=792:erik_kopia.jpg] Anki alldeles självklart är de de ,,men erik är ju absolut den fiiinaste i hela världen ju,,,
evelina
28-03-2007, 16:00
Ja Erik är så fin. Kommer ihåg när lille busen snodde min kamera hela tiden Imorgon bitti bär det iväg för att hämta lille bäbben Hugo..........är man lycklig så säg!!
Åh Evelina så spännande. I morgon är dagen D
Hur ska du kunna sova inatt - du kommer bara att ligga och titta på klockan och längta.
Lycka till i morgon.
Snöflinga
28-03-2007, 16:40
Kan tänka mig att du har förberett det mesta; mat och vatten skål, leksaker, borste, kam, koppel, halsband mm. etc. Men jag undrar var den lilla skinnbollen ska sova på natten  OK, kanske dum fråga
jag vet att en av valpköparna ska kapa benen på sin säng för annars kommer inte hans lilla vovve upp i sängen så evelina får allt berätta hur hon ska lösa de för hugommhihi men jag tror nästan vi kommer få veta
evelina
28-03-2007, 18:07
Ja sova kommer jag nog inte göra!!  Allt är fixat och klart, storhandlat mat, städat och putsat fönster, vår städat bilen för jag kan ju inte lämna älsklingen ensam. Sedan flyttar vi ut på landet i 6 månader och ska gräva i rabatterna Ja kapa bena på sängen har jag inte gjort, får väl skruva av dom då!!  jag kör med plastad frotte som jag har kvar sedan barnen var små, för sova på kudden bredvid mig kommer han få göra. Oh vad det är härligt att vara Käääär i en liten hund valp.
Men Evelina - flyttar du ut på landet nu ...........hur ska vi då få rapport om lille Hugo. Du hade väl ingen dator där.
evelina
28-03-2007, 20:19
CITAT (Alba @ 28-03-2007, 19:17)  Men Evelina - flyttar du ut på landet nu ...........hur ska vi då få rapport om lille Hugo. Du hade väl ingen dator där. Åker hem en gång i veckan för att vattna blommor och då ska jag skriva om Hugo. En av dom bra sakerna med landet är att man blir avgiftad från datorer!! Hugo och jag ska sitta under äppelträdet och filosofera istället,titta på fjärilar och humlor och alla andra vilda djur. Nu går jag och sover så det fort blir morgon.
 hoppas du kan sova bara här e lisa o tyson mamma o pappa för den som vill se mamma lisa va ute på vift idag me tyson dom gillar varandra som ni ser
CITAT (evelina @ 28-03-2007, 21:19)  Hugo och jag ska sitta under äppelträdet och filosofera istället,titta på fjärilar och humlor och alla andra vilda djur.
Ja här får man uppleva vårförälskelse varje dag.
Tack Yla för alla fina bilder.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|