Full version: Min nya Älskling
Sidor: 1, 2, 3
evelina
Min Älskade Fia gick bort hastigt i sjukdom i höstas och det har varit en tung tid men jag
fick 5 fina år med henne.

Jag kan inte tänka mig ett liv utan hund.

Yla här på forumet har en granne som fått valpar,så idag har jag varit och tittat på valpar och
träffat Yla,så mysigt.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH!! Måste bara få presentera min nya ÄLSKLING HUGO!! wub.gif wub.gif

Han kommer till mig den 30 mars så nu går man i väntans tider yahoo.gif
Jag är så lycklig så jag nästan spricker. wub.gif

Här kommer han.
Hugo till vänster och syster Yla

1 dag gammal.

3 veckor.

Idag.

Tröttsamt att bli fotad.

Mor och Far.
yenny
å vilken sötnos wub.gif
smajlizz
Så söt han är! smile.gif Vad är det för ras?
Lena i Torslanda
Vilken sötnos! Förstår att du är alldeles till dig! Du och Hugo kommer nog att trivas ihop.
Anma
Jisses vad söt!! Vad roligt! wub.gif
stennie
Halledá så söt man kan vara, förstår att du längtar wub.gif
evelina
CITAT (smajlizz @ 01-03-2007, 18:05) *
Så söt han är! smile.gif Vad är det för ras?

Blandras:Ena sidan: Bichon frise, Yorkie terrier, på andra sidan : Bichon frise, Pappilon

Här på denna bild kan man se hur olika dom är.
Fenja
Sötnos! wub.gif
Mvh
Fenja
faith
Åh, jag är kär... wub.gif
Alba
Så underbart gullig liten vän. Hela jag blir varm av glädje när jag ser en sån liten.
Förstår om du längtar.
*Stintan*
Åhhh va roligt Evelina att du hittade lille Hugo, du kommer nog att tycka att mars månad är den längsta av alla men tiden går fort och snart har du honom hos dig.
Virriz
Men gud så liten och otroligt söööööt!!! wub.gif
evelina
CITAT (Stintan43 @ 01-03-2007, 18:39) *
Åhhh va roligt Evelina att du hittade lille Hugo, du kommer nog att tycka att mars månad är den längsta av alla men tiden går fort och snart har du honom hos dig.

Ja och jag som ville att det skulle bli VÅÅÅR fort, nu kommer det gå segt som sirap.
Men den som väntar på något gott.......
silos
Åh;jag blir alldeles varm om hjärtat när jag tittar på bilderna;så söt så! wub.gif
yla
o jag får gosa me honom oftare jag haha
lyllos dej iallafall som får hämta honom sedan
de va jätteskojj o ses
mera valpbilder även hugo
AnitaO
Bedårande wub.gif
faith
Den här lilla damen blev jag extra förtjust i wub.gif

mulle
wub.gif wub.gif wub.gif
Jag vet precis hur det känns.... Det är ju inte ens två år sedan jag fick min valp av Pejori och jag klättrade minst sagt längs väggarna innan det blev dags att hämta den.
Grattis, ljuvlig sötnos!
Mulle
Anki på Öland
Grattis till en sötnos Evy!!
Anki
pimpim
Åhhh va kul. Idag är det 2 veckor sen vi fick hem vår lilla valp Tindra som blir 12 veckor på söndag. Så nu är det full rulle här hemma med 3 hundrar och 3 katter.
Gillan
Åhhh, till och med jag blir sugen när jag ser sånt här blush.gif . Jättesött!
Netha
Grattis! En sån underbar liten wub.gif
Förstår att du är otålig i väntan på att få hem honom. smile.gif
evelina
Måste bara lägga in en bild till på Hugo! wub.gif

Min MAMMA

Alba
Oh så underbart gullig Hugo är.
Förstår om du räknar dagarna.
*Stintan*
Såå söööööt wub.gif Inte ett dugg avis sleep.gif
Biggan_
Åhhh! Vilket litet sockergryn! wub.gif
Jag förstår att dagarna är långa nu! rolleyes.gif
yla
måste ju visa Hugos magge visst är han bara allt för gosig
nu är det några färre dagar kvar
antar att du räknar dom
malin72
nämen snuttingarna då....grattis till lillen ska bli skojj att se honom växa upp bravo.gif
vickeva
Amen HJÄLP vad gullig... Jag är ingen allmän hundälskare (missförstå mig inte, jag tycker absolut inte illa om hundar, men ajg faller inte särskit ofta, och framför allt inte för främmande hundar, jag vill lära känna dem) men jag är nästan kär, hela kullen är ju helt bedårande... yes.gif
Snöflinga
Så där söt får man bara inte vara no.gif Då kan risken vara överhängande att jag i ett anfall av tillfällig sinnesförvirring adopterar en dylik pälsboll, fast jag sagt att aldrig mera crazy.gif
evelina
CITAT (Snöflinga @ 04-03-2007, 18:18) *
Så där söt får man bara inte vara no.gif Då kan risken vara överhängande att jag i ett anfall av tillfällig sinnesförvirring adopterar en dylik pälsboll, fast jag sagt att aldrig mera crazy.gif

Ja visst är dom!! Det finns en valp kvar!! blush.gif Och hon är gudomlig.
Snöflinga
CITAT (evelina @ 04-03-2007, 18:44) *
Ja visst är dom!! Det finns en valp kvar!! blush.gif Och hon är gudomlig.

nono.gif tongue.gif
herkules
att få snusa valpmage - jag är vansinnigt avundsjuk på dig!

lycka till med nya lilla hunden! wub.gif
evelina
[attachment=379:CIMG1089_1.JPG]

I morgon ska jag åka och hälsa på Hugo då är han nästan sex veckor och väger ungefär 800 gram.
Nu är det inte långt kvar tills han flyttar hem till mig. yahoo.gif

Alba
nono.gif inte visa såna bilder
Jag blir ju kär kram1.gif

Oj oj vilken söt äkta kramis du snart har hos dig.
pejori
skaintehaflerahundarskaintehaflerahundar.....
ooooaaaaa bingooo!!! *håller för ögonen*.. sweatingbullets.gif
Netha
Jag kikar bara försiktigt med ena ögat... ska ju inte ha någon hund
men herreje så söööt wub.gif
Kathy
Han är riktigt sockersöt, lille Hugo. blushing.gif
evelina
Ja han är naturligtvis sötaste valpen i hela världen!! enligt mig förstås. wub.gif

Har precis varit och hälsat på kunde inte hålla mig fast det är 20 mil fram & tillbaka.

Vägde honom idag 950 gram han är störst och tyngst av alla valparna,vad månde bliva av honom.

Sedan fick jag träffa två andra valpägare som var supertrevliga.

Jag träffade naturligtvis Yla här på forumet och hennes hund Erik så vi tog en vårpromenad i solen. thumbsup.gif
Vi hade turen också att träffa Hugos pappa,jättefin hund.

Här kommer en bild på valparna när det är matdags.

[attachment=395:CIMG1135.JPG]

Alba
20 mil är väl inget då man är kär.

Nämen man blir ju alldeles mör.
Borde vara förbjudet att visa upp dessa småbollar.

Snart är han hos dig Evelina - du kryssar väl i almanackan och räknar dagarna.
evelina
Ja det gör jag biggrin.gif 16 dagar kvar.

Vad gör du syrran Yla,ska du sova sådär upp och ner?? confused.gif

[attachment=438:slepingh4528.jpg]

Alba
nämen oh åh - såå gulligt.
Inte lätt att veta vad som är upp och ner när man är så liten.
yla
nu går de fort ska du se ,,idag ska jag fota de små o så kommer mollys nya husse vara där också så får jag träffa en till förväntansfull o längtande,,han går dit en gång i veckan o gosar,,men 20 mil e liiite långt,,,,jag kommer ju sakna de små då dom alla flyttat,men en upplevelse har de vart måni tro trots att dom inte är mina,,,men nästan mina är dom hihi
Vill du jag ska viska i örat på hugo att matte läääängtar
trostar.gif
Anma
CITAT (evelina @ 12-03-2007, 17:09) *
Ja han är naturligtvis sötaste valpen i hela världen!! enligt mig förstås. wub.gif

Har precis varit och hälsat på kunde inte hålla mig fast det är 20 mil fram & tillbaka.

Vägde honom idag 950 gram han är störst och tyngst av alla valparna,vad månde bliva av honom.
/.../

Visst är ens egen valp sötast! Alltid, och i alla stituationer... whistling.gif

Storleken som valp kan vara lite missivsande, min Gibbe var en av de minsta i kullen, i dag är han större än vad hans pappa var, lika hög men väger 2 kg mer. Kan inte skullas på övervkit, dock...
Den största valpen i kullen är nästan lika stor idag... giggle.gif
Den största tiken blev 5 cm lägre än min Gibbe och 4 kg lättare, lika stor som den valpen som var allra minst. smile.gif
Nu var ju min kull ganska jämnstora, det skilde 300g mellan den största och den minsta vid 8 v ålder. Inte så mycket skillnad då valparna vägde runt 10 kg...

Jag hade också några valpköpare som kom flera gånger, men de hade bara 5-10 mil att köra... Det vara bara roligt att de kom ofta, kändes som att de valparna var riktigt efterlängtade!
Pia L
En sån liten go tjockis Evelina wub.gif
evelina
CITAT (yla @ 14-03-2007, 09:50) *
nu går de fort ska du se ,,idag ska jag fota de små o så kommer mollys nya husse vara där också så får jag träffa en till förväntansfull o längtande,,han går dit en gång i veckan o gosar,,men 20 mil e liiite långt,,,,jag kommer ju sakna de små då dom alla flyttat,men en upplevelse har de vart måni tro trots att dom inte är mina,,,men nästan mina är dom hihi
Vill du jag ska viska i örat på hugo att matte läääängtar
trostar.gif

Ja viska i hans öra att matte knappt kan sova av längtan!! wub.gif Väntar med spänning på nya foton. yahoo.gif
yla
här e han o hans syskon
jag klappade o gosade massor me honom o hälsade såklart
faith
Söta Etty får mitt hjärta att smälta.. wub.gif

Och Hugo är så söt.. wub.gif
yla
jomensan här e hon etty alltså visst e hon bara så fin,,,fniss lik erik
malin72
men herregud vilka sötnosar blush.gif inte ett dugg avis på evelina som snart får gossa på heltid whist.gif
ojojojoj vad man vill gossa wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon