sqrulan
15-03-2007, 00:14
-------
Ja, hormoner kan ställa till det ibland.
Sqrulan kanske inte vet att Odla.nu drivs av 2 entusiastiska bröder - Ingemar och Göran.
Det är ju Göran och Ingemar som tillsammans med alla medlemmar gör Odla till vad det är.
Det är en stor förmån att vi får vara med och påverka. Det är väl fint av dem att lyssna på oss.
Du ångrade också ditt uttalande och det är stort att erkänna.
Detta är ingen kritik Sqrulan utan jag ville bara berätta för dig.
aanderss
15-03-2007, 10:16
CITAT (Alba @ 15-03-2007, 09:58)

Sqrulan kanske inte vet att Odla.nu drivs av 2 entusiastiska bröder - Ingemar och Göran.
Det är ju Göran och Ingemar som tillsammans med alla medlemmar gör Odla till vad det är.
Det är en stor förmån att vi får vara med och påverka. Det är väl fint av dem att lyssna på oss.
Du ångrade också ditt uttalande och det är stort att erkänna.
Detta är ingen kritik Sqrulan utan jag ville bara berätta för dig.
jasså är de bröder de visste jag inte
CITAT (Alba @ 15-03-2007, 09:58)

Vi ska vara glada att vi har Odla, och att de lägger ner allt arbete för vår skull så att vi kan snacka med varandra och få kontakt med människor vi aldrig någonsin skulle fått lära känna annars
alacarte
26-03-2007, 10:13
Det skulle vara att föredra!
Sven
Jag vet inte om jag har en dålig (liten) skärm eller dåliga ögon men jag ser inte förslaget och kan därför inte svara
CITAT (evely @ 27-03-2007, 22:40)

Jag vet inte om jag har en dålig (liten) skärm eller dåliga ögon men jag ser inte förslaget och kan därför inte svara

Klicka på bilden så blir den större.
Aha! Nu har jag också röstat! Jag röstade för Görans förslag!
Ett annat asternativ hae ju varit att flytta ner almänna avdelningen längre ner, men jag tycker ochså att Görans förslag var bra
Självklart ska trädgårsrelaterade avdelningar premieras.. Jag tänker mig då i en nykomlings ögon.. De hittar hit av odlingsintresset,., Så jag hittade hit först iaf.. Sökte mig fram på nätet.
Småpratschattare är ofta stammisar som kan sitt ställe.. de kommer hit oavsett om du har länken uppe eller nere på index sidan.
Som vinstdrivande företag ligger det i Odla.se:s intresse att få nya "kunder" till Odla.se och då ska ni ha odling/trädgård överst.. Att göra en förfrågan här är strategiskt riktigt av er.
Jill-Ulrika
31-03-2007, 11:02
Ja, jag tycker det ser mer slimmat ut, och de trädgårds och balkongrelaterade ämnena får en mer framskjuten plats. Annars kan man ju alltid placera de icke trädgårdsrelaterade ämnena som de ser ut nu men nedanför de trädgårds- och balkongrelaterade ämnena.
Biggan_
31-03-2007, 11:08
Fast meningen med att den icke trädgårdsrelaterade avdelningen skall ligga överst är för att det inte skall bli så mycket ovidkommande snack i den trädgårdsrelaterade avdelningen. Så har i allafall jag förstått det.
Ann_Nica
08-04-2007, 16:57
Varför inte lägga allt som har med trädgård att göra FÖRST på sidan istället
*Stintan*
08-04-2007, 20:20
Ann Nica svaret på din fråga kan du läsa i inlägget före ditt
Blåbärsblad
04-05-2007, 19:07

Ja det tycker jag. Vill man småprata så finns det ju faktiskt andra sidor att gå in på! Men det ska ju finnas kvar såklart, fast i en lite mindre version. Tycker jag...
Krolliljan
18-08-2007, 20:22
Jag är själv inne i småprat en del men den sista tiden har jag börjat tycka att om tekniken hade tillåtit det så hade det varit bra om man kunde få nya inlägg på de tre större huvudrubrikerna så att den som inte ville se nya inlägg i allmänt forum och bara ville se trädgårdsfrågor kunde se det och tvärtom.( och kanske ha kvar nuvarande för de som så vill)
Jag vet att man kan gå in på varje enskild del och titta där jag är väl lite lat. Jag har datorn på och vill uppdatera. Jag tror att jag helst skulle vilja se nya inlägg bara i trädgårdstrådar ( som helhet).
CarinaA
26-08-2007, 13:47

Upp med Trädgårdsforumet och flytta ned Allmänt forum, eller Görans förslag fast Ej trädgårdsrelaterat forum kommer längst ned... Tycker jag.
Trädgårdsflanören
17-09-2007, 16:48
Borde inte räknaren stå stilla för inlägg på länkar i Småprat.
Som det är nu kan en medlem ha flera tusen inlägg och endast varit på länkar som Ordaccocieringslek och Frågelek - svara och ställ ny fråga. Inget fel i det, men det ger ingen antydan om medlemmens odlingsintresse.
Är på andra forum, där Off Topic inlägg inte ger någon uppräkning i antal inlägg och det fungerar bra.
*Stintan*
18-09-2007, 08:22
Det spelar väl ingen roll. Man får väl anta att de flesta medlemarna på forumet har ett odlingsintresse.
skogstroll
18-09-2007, 08:29
Jag tycker det vore topp om man även när man klickade på Nya inlägg (för det är ju en bra funktion) på något sätt kunde göra en inställning i sin Kontrollpanel så man kan få bort tex Småprat om man vill välja att bara se trädgårdsrelaterade inlägg, för det görs ju trots att väldigt ofta inlägg i Småprat så trädgårdspratet drunknar lite bland Småpratet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.